« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Czwartek, 25 kwietnia 2024 r., imieniny Jarosława, Marka, Elwiry

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Ostrołęccy radni dodali nowe zadania do planu inwestycyjnego

Ostrołęccy radni zaakceptowali zmiany w "Planie Inwestycyjnym dla miasta Ostrołęki i subregionu ostrołęckiego". Przyczyną modyfikacji było wprowadzenie do dokumentu czterech zadań drogowych przez powiat ostrołęcki. Przy okazji miasto wpisało dodatkowe inwestycje.

Ostrołęka jest jednym z kilkunastu samorządów, które przystąpiły do "Planu inwestycyjnego dla miasta Ostrołęki i subregionu ostrołęckiego" w ramach Regionalnego Instrumentu Terytorialnego (RIT). Oznacza to, iż nasze miasto wspólnie z powiatami oraz gminami chce połączyć siły i ułatwić sobie drogę po unijne dotacje z wykorzystaniem RIT.

Nowe zadania, które zostały wprowadzone do planu inwestycyjnego dotyczące Ostrołęki to doposażenie Miejskiego Zakładu Komunikacji w Ostrołęce poprzez zakup niskoemisyjnego taboru pasażerskiego wraz z niezbędną infrastrukturą oraz kompleksowa modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Ostrołęki w celu poprawy efektywności energetycznej. O pierwotnej wersji dokumentu pisaliśmy w artykule "Ostrołęccy radni zatwierdzili projekty w ramach RIT".

Radny Łukasz Kulik zaznaczył, że cieszy się z tego, iż w planie znalazła się modernizacja oświetlenia ulicznego. Jak podkreślił, jest to jeden z jego pomysłów. Poruszył też temat drugiego zadania - zakupu autobusów niskoemisyjnych.

- Do dziś, jako radni nie otrzymaliśmy żadnej informacji dotyczącej opłacalności tej inwestycji, np. ile kosztują te autobusy? Rozmawiałem z pracownikami MZK i nie wszyscy są zadowoleni z tego, jak one funkcjonują. Nie potrafię znaleźć uzasadnienia dla tego projektu. Wydaję mi się, że mamy wiele potrzebniejszych rzeczy niż inwestowanie pieniędzy w kolejne autobusy, biorąc pod uwagę to, iż nasz tabor nie jest aż taki stary, był dwukrotnie modernizowany - dopytywał się radny Kulik.

Prezydent Janusz Kotowski zaznaczył, że główne działanie odnawiające tabor pasażerski miały miejsce w 2000 roku. Jednak od tamtego czasu autobusy zestarzały się.

- Poszczególne punkty tego programu służą przede wszystkim temu żebyśmy stworzyli sobie szansę. Porównanie szansy pozyskanych środków i tego co wkładamy sami, to są proporcje dla miasta bardzo korzystne. Dlatego zanim dojdzie do konkretnych podziałów, gdy chodzi o środki województwa, środki unijne musimy stworzyć pewne ramy, żeby nie stracić szansy już na starcie - powiedział Janusz Kotowski, włodarz Ostrołęki. - W moim przekonaniu MZK jest od lat bardzo dobrze prowadzony, zaszło tam wiele dobrych zmian. Jednak jest to tego typu firma, gdzie choćby podstawowa sprawa jaką jest tabor, niestety starzeje się. Odnowiliśmy przez ostatnie lata wiele, wyłączone zostały z eksploatacji najstarsze autobusy, główne działanie odnawiające tabor to 2000 rok. Jednak te autobusy, które na tamten czas były nowe, też się zestarzały. Bez wątpienia w perspektywie kolejnych lat - nie mówię w tym roku czy następnym - należy mocno zadbać o to, żeby tabor był bezpieczny, nowoczesny i wygodny - podkreślił.

Łukasz Kulik zapytał też o remont starego mostu. - Mówi pan, żebyśmy dali sobie szansę na pozyskanie pieniędzy. Dlaczego do programu nie wpiszemy naszego mostu?

- Nie możemy wpisać, bo nie mamy na to możliwości i środków - skwitował włodarz miasta.

Radny Henryk Gut zapytał o procent, jaki będzie stanowić zakup elektrycznych autobusów?

- To, co ja z dyskusji z marszałkami uzyskałem informacyjnie, to najczęściej proporcja 80 do 20 - powiedział prezydent.

Zmodyfikowany dokument przeszedł pozytywną ocenę Departamentu Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie. Warunkiem uchwalenia planu przez zarząd województwa jest podjęcie przez wszystkich partnerów RIT stosownych uchwał.

Sesja rady miasta odbyła się w poniedziałek 29 sierpnia.

Wyświetleń: 1602
 
12:48, 31.08.2016 r.

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne