« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Piątek, 19 kwietnia 2024 r., imieniny Adolfa, Tymona, Pafnucego

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Skrzynka skarg: sklep nie chce przyjąć zwrotu towaru

Skrzynka skarg, pochwał i pomysłów:
Chciałbym złożyć skargę na jeden z sieciowych sklepów z elektroniką i sprzętem AGD/RTV w Ostrołęce. Sklep nie chce przyjąć zwrotu zakupionego u nich towaru, a jak mi wiadomo istnieje prawo na zwrot produktu w ciągu 14 dni od zakupu.

Nie wiem zatem w czym tkwi problem. W innym ostrołęckim sklepie, także sieciowym, pochodzisz do kasy z paragonem oraz produktem i prosisz o przyjęcie zwrotu nawet bez podawania przyczyny. Jeśli sklep nadal nie przyjmie towaru to następnym razem przyjdę z prawnikiem.

Odpowiada Andrzej Bednarczyk, miejski rzecznik konsumentów w Ostrołęce:
To bardzo częsty przypadek, gdy ktoś dzwoni lub przychodzi i twierdzi, że słyszał w radio, telewizji lub czytał w gazecie, że jest takie prawo, ale nie potrafi wskazać tytułu audycji lub gazety ani podać nazwy rozgłośni radiowej, telewizyjnej czy innego medium. Przepisy prawa konsumenckiego gwarantują możliwość zwrotu zakupionego towaru, ale tylko, gdy jest zakupiony na odległość lub poza siedzibą przedsiębiorcy. Możliwość tę określa art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827; zm.: Dz. U. z 2015 r. poz. 1854 oraz z 2016 r. poz. 615.): "Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35."
Przepis ten nie dotyczy zakupów dokonywanych w sklepach stacjonarnych. Niektóre sieci dopuszczają taką możliwość, ale jest to ich dobra wola i ma na celu pozyskanie klientów.

Wyświetleń: 9567
 
09:58, 09.10.2016 r.

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne