Piątek, 19 kwietnia 2024 r., imieniny Adolfa, Tymona, Pafnucego
Skrzynka skarg, pochwał i pomysłów:
Odwożę dziecko na co dzień do jednej ze szkół na osiedlu Centrum w Ostrołęce. Gdy wyjeżdżam z ul. Berlinga w kierunku al. Jana Pawła pojawia się problem. Ruch przed 8.00 jest duży.
Wystarczy, że jeden kierowca skręca w lewo (czyli w stronę szpitala) to za nim już stoi sznur samochodów skręcających w prawo. Przy odrobinie dobrej woli mogłoby być inaczej. Przecież w prawo jest rondo. O wiele łatwiej wyjechać w prawo, zawrócić na rondzie zamiast stać i blokować kilka minut wyjazd innym. Czy tak ciężko jest czasem pomyśleć? Nie rozumiem, po co utrudniać życie sobie i innym. A może miasto powinno zająć się tym problemem i organizacją ruchu w tym miejscu? Czy urzędnicy mają jakiś pomysł, aby ułatwić życie mieszkańcom?
Odpowiada Wojciech Dorobiński, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Ostrołęce:
W roku 2008 na zlecenie miasta Ostrołęki wykonany został projekt przebudowy ulicy gen. Zygmunta Berlinga, który zakładał przebudowę wlotu tej ulicy w aleję Jana Pawła II z wykonaniem dodatkowego pasa oraz wydzieleniem oddzielnych pasów do lewoskrętu i prawoskrętu w al. Jana Pawła II.
W 2013 roku wykonana została aktualizacja projektu przebudowy ulicy Berlinga, który również zakładał przebudowę wlotu w al. Jana Pawła z wydzieleniem oddzielnych pasów lewo i prawoskrętu. Ze względu na ograniczony budżet miasta Ostrołęki projekt nie został zrealizowany.
W roku bieżącym prywatny inwestor planujący budowę obiektu usługowo-handlowego przy alei Jana Pawła II w okolicy ze skrzyżowaniem z ulicą gen. Zygmunta Berlinga wystąpił z planami zakładającymi między innymi przebudowę skrzyżowania al. Jana Pawła II z ulicą Berlinga na rondo. Otrzymał od zarządcy drogi - prezydenta miasta Ostrołęki, uzgodnienia geometrii i konstrukcji planowanego ronda oraz wystąpił z wnioskiem o przygotowanie umowy z miastem Ostrołęka na wykonanie przez tegoż inwestora między innymi wymienionego wyżej ronda. Stwarza to realną szansę na rozwiązanie problemów komunikacyjnych na przedmiotowym skrzyżowaniu.