« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Czwartek, 25 kwietnia 2024 r., imieniny Jarosława, Marka, Elwiry

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Zbiorniki do oleju napędowego - regulacje prawne

W internecie można wyszukać wiele opinii różnych "ekspertów" wypowiadających się w sprawie zbiorników do magazynowania oleju napędowego. Często opinie są skrajnie różne i najczęściej szkodliwe. Warto oprzeć się na obowiązującym w tym zakresie prawie. Nie na wywodach i przypuszczeniach.

Nowe przepisy, które weszły w życie w maju 2017 roku dotyczą transportu paliw płynnych i ich dystrybucji, czyli głównie dostawców i przewoźników paliw, pośrednio także odbiorców. Przepisy dotyczące magazynowania paliw obowiązują od wielu lat, ale nie były egzekwowane.

Poniżej wybrane aspekty prawne:
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów:
§ 11. 1. Dopuszcza się przechowywanie paliw płynnych klasy III (olej napędowy - przyp. autora), na potrzeby własne użytkownika, w zbiorniku naziemnym dwu płaszczowym o pojemności do 5 m3.
2. Zbiornik do przechowywania paliw płynnych klasy III na potrzeby własne użytkownika, o którym mowa w ust. 1, należy sytuować z zachowaniem następujących odległości:
1) 10 m - od budynków mieszkalnych i budynków użyteczności publicznej;
2) 5 m - od innych obiektów budowlanych i od granicy działki sąsiedniej.

Każdy zbiornik do magazynowania oleju napędowego wymaga zgłoszenia z uwagi na wprowadzanie gazów do powietrza organowi ochrony środowiska, którym jest starosta, marszałek województwa albo RDOŚ. Jest to zawarte w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska Dz.U. 2001 Nr 62 poz. 627.

Zbiorniki do oleju napędowego mogą być produkowane tylko przez zakłady posiadające stosowne uprawnienia Urzędu Dozoru Technicznego. Reguluje to Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 18 września 2001 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego, jakim powinny odpowiadać zbiorniki bezciśnieniowe i niskociśnieniowe przeznaczone do magazynowania materiałów ciekłych zapalnych. (Dz. U. Nr 113, poz 2011, z późn. zm.). Zbiorniki powyżej 2500 l. muszą posiadać zezwolenie na użytkowanie wydane przez UDT.

Kodek karny także reguluje:
§ 1. Kto dokonuje czynności, które mogą spowodować pożar, jego rozprzestrzenianie się, utrudnienie prowadzenia działania ratowniczego lub ewakuacji, polegających na:
3) używaniu instalacji, urządzeń i narzędzi niepoddanych wymaganej kontroli lub niesprawnych technicznie albo użytkowaniu ich w sposób niezgodny z przeznaczeniem lub warunkami określonymi przez producenta, jeżeli może się to przyczynić do powstania pożaru, wybuchu lub rozprzestrzeniania ognia, podlega karze aresztu, grzywny albo karze nagany.

Beczka po Borygo ani popularnie zwany "mauser" po kleju nie ma atestu do oleju napędowego. Ich użytkownik naraża się przez to na poważne konsekwencje. Często dostawcy paliw żądają od odbiorcy podpisania oświadczenia, iż wlewają oni paliwo do zbiorników/pojemników spełniających obecne wymagania prawne. Jest to mało sprytny wybieg, gdyż każdy kierowca kończący kurs ADR czyli przewozu materiałów niebezpiecznych powinien doskonale wiedzieć jak wygląda zbiornik czy też pojemnik przeznaczony do magazynowania oleju napędowego. Zgodnie z posiadaną wiedzą tankując beczki naraża się na konsekwencje karne i oświadczenie odbiorcy nie zmienia tego faktu.

Największy skład zbiorników do oleju napędowego w północno-wschodniej Polsce.
Firma Berater jest autoryzowanym dealerem i serwisem polskiego producenta zbiorników JFC Polska www.zbiorniki.net i www.jfcpolska.pl.

W ofercie zbiorniki "na miarę" wyposażone według potrzeb klienta. Firma nie jest sklepem wirtualnym, zbiorniki oraz wszystkie potrzebne części posiadamy w naszym magazynie, tak więc w ciągu kilku godzin jesteśmy w stanie zrealizować każde zamówienie.

Na etapie zamówienia dobierane są m.in.:
- sposób zasilania pompy: elektrycznie AC 230V, DC 12V lub 24V,
- wydajność pompy w litrach na minutę: 40, 56, 70, 110 lub więcej,
- marka i klasa licznika: mechaniczny lub elektroniczny/turbinowy lub zębatkowy, z małym lub dużym wyświetlaczem/o różnym przepływie, firmy: Piusi, Raasm, G-Flow,
- filtr: jednorazowy lub wielorazowy /który można czyścić/, z separatorem wody, z odstojnikiem,
- rodzaj opomiarowania zbiornika czyli urządzenie, które pokazuje ilość paliwa w zbiorniku,
- średnica i długość węża do tankowania pojazdów,
- pistolet: zwykły lub automatyczny, o małym lub dużym przepływie,
- sposób tankowania zbiornika: z góry lub z dołu,
- rodzaj zabezpieczenia przed przepełnieniem zbiornika: mechaniczny – elektroniczny,
- można zainstalować system rozliczenia na karty magnetyczne lub chipy, który może komunikować się z komputerem za pomocą transmitera, WiFi, czy też karty telefonicznej,
- program do rozliczeń tankowania na karty, robienia zestawień i kontroli spalania pojazdów,
- rodzaj oświetlenia i wiele innych.

Na placu znajduje się zawsze kilkanaście zbiorników do oleju napędowego o pojemności 2.500 i 5.000 l. oraz zbiorniki przewoźne o pojemności 600 l., które także spełniają wszystkie nowe wymagania.

Ceny zbiorników
Jeśli weźmiemy pod uwagę jakość zbiorników i zastosowanych urządzeń, to ceny są wyjątkowo atrakcyjne. Za rozsądne pieniądze firma Berater oferuje wyrób z najwyższej półki, który będzie bezawaryjnie służył przez wiele lat. Ceny są zależne od wyposażenia, najczęściej kupowane zbiorniki wyposażone są m.in. w najlepszy licznik K600, pompę żeliwną 70 l/min. z odpowietrznikiem i zaworem by-pass, filtr wielorazowy, węże Semperit, pistolet automatyczny.

Ważne: Tankowanie oleju napędowego do beczek i zbiorników bez dokumentacji oraz tankowanie bezpośrednio do zbiorników samochodowych poza terenem stacji paliw będzie od 1 maja 2017 br. podlegało wysokiej karze.

Berater posiada w sprzedaży zbiorniki do AdBlue o pojemnościach 450, 600, 1500, 2500 i 5000 litrów. Jedno i dwupłaszczowe także z izolacją i ogrzewaniem.

Ponadto w ofercie sprzedaż wszystkich marek opon do samochodów ciężarowych, dostawczych, osobowych i motocykli oraz maszyn przemysłowych i rolniczych. Berater to jedyna w okolicach Ostrołęki firma, która posiada nowoczesne urządzenia do naprawy ogumienia na gorąco. Na wiosenny sezon wymiany opon firma Berater przygotowała bardzo atrakcyjne oferty.

Zapoznaj się z ofertą na agregaty prądotwórcze firmy FOGO.

Wszelkie pytania można kierować na adres e-mail lub telefonicznie pod numerem 506-215-908. Odwiedź tematyczne strony internetowe www.berater.net.pl oraz www.paliwowiec.pl.

Zapraszamy,

Berater
Ostrołęka, ul. Graniczna 10
tel. 506-215-908

www.berater.net.pl

Artykuł sponsorowany

Wyświetleń: 3785
 
09:54, 27.06.2017 r.

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne