« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Czwartek, 25 kwietnia 2024 r., imieniny Jarosława, Marka, Elwiry

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Ratusz mści się na gminach za brak wsparcia przy remoncie mostu. Jak Kargul z Pawlakiem

Niepokojące wiadomości transportowców okazały się prawdą. Ostrołęcki ratusz blokuje przejazd przez nowy most niektórym ciężarówkom. Logika jest prosta, choć porażająca: gminy, które do przebudowy starego mostu nie dołożyły złotówki, nie powinny korzystać z miejskiego objazdu.

Sprawa wygląda poważnie, bo do Wydziału Komunikacji i Drogownictwa w ostrołęckim starostwie dotarły sygnały od przedsiębiorców, którzy mają problem z uzyskaniem pozwolenia z Urzędu Miasta w Ostrołęce na przejazd ich samochodów ciężarowych przez most im. A. Madalińskiego. O problemie informował też m.in. wójt gminy Czerwin.

Jak czytamy na stronie Starostwa Powiatowego w Ostrołęce, z wnioskiem o pomoc w uzyskaniu zgody prezydenta na przejazd nowym mostem do Wydziału Komunikacji i Drogownictwa wystąpiły trzy firmy oraz prezes Zrzeszenia Przewoźników Drogowych w Ostrołęce w imieniu przewoźników spoza Ostrołęki. O problemie pisaliśmy też w artykule "Czy miasto blokuje przejazd przez most dla firm z powiatu?".

Starostwo o wyjaśnienie sprawy poprosiło urząd miasta. W odpowiedzi ratusza czytamy m.in. że gminy, które proszą o pozwolenie na przejazd nowym mostem, ale nie zechciały zadeklarować pomocy przy remoncie i przebudowie starej przeprawy, powinny dostać decyzję odmowną. Rzecznik zapowiada jednak, że mimo braku dobrej woli i chęci pomocy finansowej ze strony gmin, miasto rozpatruje kolejne wnioski i wydaje stosowne zezwolenia, pod warunkiem, ze samochody firm z powiatu są zarejestrowane w mieście.

- Z uwagi na to, iż cały wysiłek przebudowy starego mostu i ulic dojazdowych spoczywa na budżecie miasta, zostało wystosowane do samorządów sąsiednich gmin oraz władz powiatu ostrołęckiego pismo z prośbą o wsparcie wielomilionowej inwestycji. Niestety, poza gminą Goworowo, nie otrzymaliśmy deklaracji nawet symbolicznego wsparcia. Naturalną zatem odpowiedzią na wnioski o zezwolenie na przejazd pojazdów firm, które mieszczą się poza granicami Ostrołęki, powinna być odmowa. Jednakże, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców, każdy złożony wniosek o wydanie zezwolenia na wjazd pojazdami o większej masie, niż dopuszczono w obowiązującej organizacji ruchu, jest indywidualnie i szczegółowo rozpatrywany. Pozytywnie są zatem rozpatrywane wnioski firm mających siedziby poza Ostrołęką, ale posiadające zarejestrowane na terenie miasta pojazdy. Nadmieniam, iż do chwili obecnej wydano 438 zezwoleń wraz z 1923 identyfikatorami dla każdego pojazdu oddzielnie oraz 150 odmów wydania zezwolenia w tym 23 pisma odmawiające zezwolenia na część pojazdów (tych zarejestrowanych poza miastem) - odpowiada na zapytanie starostwa Wojciech Dorobiński, rzecznik prasowy ratusza.

Do sprawy odniósł się Stanisław Kubeł, starosta ostrołęcki.

- To kuriozalny pomysł i dyskryminacja wielu przedsiębiorców, co właściwie trudno skomentować. Z pewnością z wicestarostą będziemy chcieli spotkać się z prezydentem Januszem Kotowskim, by na ten temat porozmawiać. Jeśli nic nie wskóramy, poinformujemy o takich praktykach miasta instytucje centralne. Apelujemy jednocześnie o ich zaprzestanie. Powiat ostrołęcki nie uzależnia zgody na poruszanie się po swoich drogach od tego, gdzie zarejestrowany jest samochód. Nie robi tego również żadna z gmin powiatu. W każdym roku powiat przebudowuje po kilka mostów i także nie uzależnia przejazdów nimi od tego czy gmina, w której przeprawa się znajduje, dofinansowuje inwestycję czy też nie. Nikt nie sprawdza rejestracji i nie pobiera myta - czytamy na stronie starostwa powiatowego.

Przedsiębiorcy z terenu powiatu, którzy mają problem z przejazdem aut ciężarowych (o dopuszczalnym tonażu do 30 t) przez most Madalińskiego, proszeni są o zgłaszanie tych przypadków do wójtów lub do Zarządu Dróg Powiatowych w Ostrołęce.

Wyświetleń: 17226
 
07:33, 30.07.2017 r.

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne