Na temat dobrych i złych mechaników samochodowych wypowiedział się na naszym forum użytkownik klientttt.Nasz Czytelnik uważa, że forum internetowe może być bardzo skuteczne w walce z nieuczciwością i partactwem w warsztatach samochodowych. Jakie jest Wasze zdanie. poniżej wpis z naszego forum:
Bardzo negatywne, a raczej bardzo złe doświadczenia jakie mnie spotkały w trakcie korzystania z usług jednego z warsztatów samochodowych w okolicach Ostrołęki, rozmowy z innymi klientami tego warsztatu oraz lektura wielu wypowiedzi na innych forach skłoniły mnie do otwarcia niniejszego wątku. Żyję już dużo ponad pół wieku, ale z takim przypadkiem jeszcze się nie spotkałem. Właściciel warsztatu kłamie patrząc prosto w oczy, jego deklaracje i zobowiązania warte są zeszłorocznego śniegu, potrafi zamontować szrot, zamiast nowej części a policzyć za nową, spowodować dodatkowe uszkodzenia, a nawet bez najmniejszych skrupułów wymontować z samochodu coś, co akurat jest mu potrzebne. Zawód mechanika samochodowego trochę tak jak lekarza, jest zawodem zaufania społecznego. Partactwo ale również prymitywne oszustwo dokonane w celu osiągnięcia dodatkowego zarobku np. poprzez zastosowanie szrotu zamiast pełnowartościowej części, przy naprawie układu hamulcowego lub kierowniczego w oczywisty sposób grozi zdrowiu i życiu kierowcy i pasażerów naprawianego samochodu. Myślę, że główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest brak szeroko dostępnej informacji o dobrych i złych mechanikach, przez co ani oszuści, ani partacze nie muszą dbać o opinię. Przy ogromnym wzroście ilości wszelkiego rodzaju pojazdów, zawsze znajdzie się jakiś nowy naiwny klient, którego będzie można oskubać. W tej sytuacji forum internetowe, może być bardzo skuteczne w walce z nieuczciwością i partactwem. Jest tylko problem, jak to robić w zgodzie z regulaminem forum oraz tak, aby uniemożliwić wzajemne, nieuczciwe zwalczanie się konkurencyjnych firm. Może ma ktoś w tej sprawie jakiś dobry pomysł. Z góry zaznaczam, że pomysły typu spisywać szczegółowe umowy naprawy, spisywać protokoły zdawczo-odbiorcze przy przekazywaniu samochodu do naprawy itp. w przypadku małych lokalnych warsztatów jest po prostu nierealne.