« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Środa, 24 kwietnia 2024 r., imieniny Aleksandra, Horacego, Grzegorza

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Galeria Bursztynowa podsumowuje pierwszy rok działalności

Dokładnie rok temu, 29 maja odbyło się wielkie otwarcie Galerii Bursztynowej w Ostrołęce. Impreza trwała kilka dni i obfitowała we wspaniałe atrakcje zarówno dla dorosłych, jak i dzieci. Uroczystość podsumował koncert zespołu Piersi, który zgromadził blisko 5 tysięcy osób.

Galeria Bursztynowa niezaprzeczalnie odniosła sukces. Inwestycji udało się utrzymać stałe zainteresowanie klientów nie tylko z Ostrołęki i okolic, ale także z ościennych miast i powiatów. Obiekt uzyskał ponadprzeciętną frekwencję. Warto również podkreślić, że nie spowodował żadnych utrudnień komunikacyjnych mimo, że w ciągu ostatniego roku centrum handlowe odwiedziło prawie 4,5 mln osób. Co chwilę odnotowywane są także rekordowe wyniki odwiedzalności w ciągu jednego dnia, co jest wyznacznikiem ogromnego potencjału tego miejsca. Ponadto wyniki badań ankietowych wskazują na to, że centrum handlowe dysponuje wysokim wskaźnikiem lojalności klientów. Znaczna większość badanych przyznaje, że wybiera Galerię Bursztynową jako pierwsze miejsce, gdzie można zrobić udane zakupy.

Obecnie w centrum handlowym znajduje się łącznie 68 lokali i wysp handlowych. Są to sklepy znanych i cenionych marek z branży odzieżowej, obuwniczej, sportowej i elektronicznej, wśród nich m.in. Reserved, H&M, Mohito, Taranko, Reporter Young, House, RTV Euro AGD, Martes Sport czy CCC. W ostatnim czasie obiekt wzbogacił również ofertę o salony takich marek, jak: Wojas, Organique, Lee i Wrangler. Pojawiły się też nowe lokale gastronomiczne - restauracja Olimp i pizzeria Dominium. W ciągu najbliższych miesięcy oferta centrum ma zostać uzupełniona kolejnymi najemcami. Dużym zainteresowaniem cieszą się hipermarket Tesco i market budowlany OBI. Te wielkopowierzchniowe sklepy są częścią centrum handlowego i zajmują razem blisko 16 tys. m.kw.

Galeria Bursztynowa z sercem
Galeria Bursztynowa od początku istnienia jest nie tylko obiektem skupiającym punkty handlowo-usługowe, ale także miejscem spotkań kulturalnych, zapewnia również szereg imprez rozrywkowych, edukacyjnych i prozdrowotnych. W ciągu ostatniego roku średnio co 8 dni odbywały się różnego rodzaju wydarzenia lub akcje skierowane do określonej grupy społecznej. Przypomnijmy najważniejsze z nich.

Wielokrotnie w centrum handlowym organizowane były bezpłatne badania i porady lekarskie. Kilka tysięcy osób skorzystało z badań serca, wzroku, słuchu oraz porad dietetyka, stomatologa, dermatologa i wielu innych, tym samym zaoszczędzając czas i pieniądze. Wspólnie z odpowiednimi stowarzyszeniami galeria promowała zbiórkę krwi, zapisy do bazy dawców szpiku kostnego, Dzień Ziemi, zbiórkę pieniędzy dla potrzebujących osób, akcję "Szlachetna Paczka" czy też pokazy udzielania pierwszej pomocy.

Dużym powodzeniem cieszyły się akcje bezpłatnych usług kosmetycznych i fryzjerskich pod hasłem "Bądź piękna" okraszone konkursami z nagrodami. Hitem stały się również jarmarki wyrobów regionalnych i sztuki rękodzielniczej. Okazało się, że tego rodzaju imprezy nie tylko podtrzymują tradycję i promują regionalnych twórców, ale również podobają się klientom.
Galeria Bursztynowa wspomogła też wydarzenia, które na stałe wpisały się w kalendarz ostrołęckich imprez, jak np. Przegląd Piosenki Kabaretowej OSPA czy Festiwal Teatralny "Inqubator". W centrum handlowym odbywały się także koncerty lokalnych zespołów muzycznych. Nie zabrakło również wystaw fotograficznych i kolekcjonerskich. Dużym zainteresowaniem cieszyły się też pokazy mody. Jednak najwięcej wydarzeń skierowanych było do dzieci i młodzieży - Bursztynowy Dzień Dziecka, Z Bursztynową do Szkoły, Targi Zajęć Pozalekcyjnych, Mikołajki, Ferie z Bursztynową, konkursy plastyczne z nagrodami, przedstawienia kukiełkowe, warsztaty wykonywania biżuterii i wiele innych. Od kilku dni trwa również konkurs dla dzieci i młodzieży na dofinansowanie wypoczynku letniego (szczegóły na stronie: galeriabursztynowa.com.pl).

Obiekt współpracuje również z nieformalnymi grupami młodzieży organizując różnego rodzaju flash moby oraz objął sponsoringiem drużynę piłki ręcznej - UKMS Trójka i piłkarski zespół młodzieżowy Korona Ostrołęka. Wsparcie finansowe zyskały także niektóre inicjatywy społeczne rad osiedli w Ostrołęce.

Obiekt handlowy wsparciem dla budżetu miasta
Ostrołęckie centrum handlowe stało się również nie tylko jednym z największych pracodawców w regionie, ale też i jednym z ważniejszych dla budżetu miasta Ostrołęki źródeł przychodów podatkowych. Tylko z tytułu lokalnego podatku od nieruchomości budżet miasta zyskuje ponad 755 tys. złotych. Do tego dochodzą jeszcze udziały z podatku od osób fizycznych PIT i podatku od osób prawnych CIT.

Galeria Bursztynowa szybko stała się jedną z ważniejszych wizytówek Ostrołęki i całego regionu, miejscem przede wszystkim udanych zakupów, ale też spotkań kulturalnych, edukacyjnych, towarzyskich i rozrywkowych. Sukces inwestycji spowodował, że właściciele planują rozbudowę centrum handlowego.

Wyświetleń: 2218
 
09:54, 29.05.2015 r.

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne