Sobota, 20 kwietnia 2024 r., imieniny Agnieszki, Czesława, Amalii
Linia kolejowa 35 Szczytno-Ostrołęka powoli zaczyna odżywać. Wyremontowano kolejny odcinek do Chorzel w starostwie przasnyskim. Powstała też nowa bocznica kolejowa. O tworzenie szlaku dba również Towarzystwo Dróg Żelaznych w Ostrołęce.
W ostatnich latach linia kolejowa nr 35 ze Szczytna do Ostrołęki przeżyła prawdziwą huśtawkę. W 2001 roku została wyłączona z eksploatacji, a w 2010 roku przeznaczona do likwidacji. Jednak jeszcze w tym samym roku podjęto decyzję o jej remoncie.
- W 2010 roku podjęto decyzję o poprowadzeniu przez odcinek Szczytno-Szymany połączenia do nowego lotniska Olsztyn-Mazury. Po niedawnym otwarciu portu pojawiły się już pociągi. Następnie w 2015 roku na zlecenie PKP PLK dokonano remontu toru na odcinku Wielbark-Chorzele wraz z odgałęzieniem do kolejowej bocznicy szlakowej Przasnyskiej Strefy Gospodarczej w gminie Chorzele. Włączenie specjalnej strefy gospodarczej do linii nr 35 Ostrołęka-Wielbark nastąpiło 31 grudnia - informuje portal rynek-kolejowy.pl
Jak podaje serwis w Kontrakcie Terytorialnym Województwa Mazowieckiego zapisano też modernizację torów na odcinku Ostrołęka-Chorzele. Co ciekawe, zapis przewiduje również budowę nowej linii Ciechanów-Przasnysz-Chorzele.
O kolejowy szlak turystyczny na linii nr 35, od Grabowa pod Ostrołęką do Chorzel dba również Towarzystwo Dróg Żelaznych w Ostrołęce. Od kilku lat chroni go przed zarastaniem i kradzieżami w nadziei na przywrócenie pociągów.
Pełna treść artykułu:
Linia 35 Szczytno-Ostrołęka odżywa. Kolejny odcinek i bocznica dla biznesu