« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Czwartek, 25 kwietnia 2024 r., imieniny Jarosława, Marka, Elwiry

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Skrzynka skarg: firma Novum oszukuje klientów?

Skrzynka skarg, pochwał i pomysłów:
Chciałbym ustrzec czytelników przed nieuczciwymi domokrążcami. Do naszego mieszkania zawitała pani, która twierdziła, że zajmuje się sprawami opłat za energię elektryczną i chciała powiadomić o aktualnych zmianach.

Osoba ta powiedziała, iż dotychczasowy dostawca energii elektrycznej (firma PGE), zaprzestaje stosowania praktyki prognozowania zużycia miesięcznej energii i trzeba wybrać nową opcję rozliczenia. Pani zaproponowała dwie opcje, po czym wyjęła dokumenty w celu podpisania.

Dodam, że pani nie przedstawiła się i nie podała, jaką firmę reprezentuję. Dopiero, gdy przyjrzeliśmy się dokumentacji zauważyliśmy, że chodzi o firmę Novum S.A. Pani używała takich zwrotów, które miałyby świadczyć o tym, iż dotychczasowy dostawca energii zmienia swoje procedury i niezbędne ku ich wdrożeniu jest podpisanie nowej umowy. Jak okazało się po wstępnym przeczytaniu umowy wcale nie chodzi o jakiekolwiek zmiany u dotychczasowego sprzedawcy energii elektrycznej, a o podpisanie nowej umowy na zmianę sprzedawcy wspomnianej energii.

Po podpisaniu takowej umowy otrzymalibyśmy dwie faktury: jedną od swojego nowego sprzedawcy za zakupioną energię elektryczną, oraz drugą od swojego operatora systemu dystrybucyjnego za usługi dystrybucyjne.

Wspomniana wcześniej osoba została wyproszona przeze mnie z mieszkania, po czym natychmiastowo odnalazłem numer na infolinię PGE. Uzyskałem tam informację, iż firma PGE nie zaprzestaje stosowania systemu prognozowania opłat za energię elektryczną, co więcej nie wysyła żadnych przedstawicieli zajmujących się opłatami za energię elektryczną, a firma Novum S.A. nie jest partnerem PGE, tylko firmą konkurencyjną pragnącą zdobyć nowych klientów.

Osobiście uważam, że praktyki podjęte przez panią reprezentującą firmę Novum S.A. są obrzydliwe, niegodne postępowania jakiegokolwiek człowieka. Jeżeli powyższa firma chce nabrać klientów w ten sposób to powinna się postarać bardziej, a nie wysyłać po mieszkaniach średnio wykształconą panią, która klepie tę samą formułkę, aby nabrać kolejne osoby.

Powyższą informację, tak jak już wspomniałem na wstępie, piszę ku przestrodze. Szczególnie ostrzegam osoby starsze, które mogą ulec działaniu takich domokrążców, którzy celowo wprowadzają potencjalnego klienta w błąd.

Od redakcji:
Skargę naszego czytelnika przesłaliśmy do biura prasowego Novum S.A. Firma podkreśla, że jej pracownicy nie stosują praktyk opisanych przez czytelnika, a sam proces sprzedaży poddawany jest nieustannej, wielopoziomowej kontroli w kontekście zgodności z obowiązującymi procedurami

Poniżej pełna odpowiedź firmy Novum:
Novum S.A. jest niezależnym przedsiębiorcą energetycznym oraz telekomunikacyjnym. Oferta spółki skierowana jest do klientów, którzy pragną korzystać z wysokiej jakości usług za niską cenę. Jest ona atrakcyjniejsza finansowo od proponowanych przez konkurencyjne firmy zaś korzyści finansowe płynące z korzystania ze świadczonych przez spółkę usług (szczególnie w pakietach lub promocjach) w porównaniu z innymi działającymi w branży zdecydowanie większe.

W związku z powyższym, w interesie spółki leży możliwie najbardziej precyzyjne informowanie potencjalnych klientów o tym, że jesteśmy firmą konkurencyjną dla innych marek telekomunikacyjnych oraz energetycznych. Znajduje to także swoje odzwierciedlenie w procesie sprzedaży. Klient jest dokładnie informowany zarówno o warunkach podpisywanej umowy, jak również o zmianie dotychczasowego usługodawcy, czego potwierdzeniem jest podpisywane przez klientów oświadczenie.

Dodatkowo podkreślenia wymaga fakt, że na wszystkich naszych dokumentach sprzedażowych znajduje się duże i wyraźne logo Novum, a także wszelkie dane umożliwiające identyfikację spółki, co wyklucza możliwość zaistnienia jakichkolwiek pomyłek (nadmieniamy również, że logo Novum nie jest podobne w żadnym stopniu do stosowanych przez innych operatorów energetycznych oraz telekomunikacyjnych).

Należy także wskazać, że klienci mają prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość w ciągu 10 dni od dnia jej zawarcia bez podawania przyczyny, nie ponosząc przy tym żadnych konsekwencji, o czym są również informowani przy zawieraniu umowy (dodatkowo wręczany jest również wzór odstąpienia od umowy).

Zwracamy uwagę, że pracownicy i współpracownicy przechodzą systematyczne szkolenia podnoszące kwalifikacje sprzedażowe, a sam proces sprzedaży poddawany jest nieustannej, wielopoziomowej kontroli w kontekście zgodności z obowiązującymi procedurami. Spółka nie toleruje żadnych nieuczciwych działań w swoich strukturach sprzedażowych. W przypadku stwierdzenia naruszenia obowiązujących procedur, w stosunku do przedstawicieli mogą zostać wyciągnięte daleko idące konsekwencje dyscyplinarne i prawne, łącznie z zawiadomieniem właściwych organów.

Skrzynka skarg, pochwał i pomysłówMasz problem? Pytanie? Skargę? Pomysł? Napisz! , skorzystaj z formularza kontaktowego lub zamieść wpis na naszym forum.

Wyświetleń: 5671
 
11:29, 22.11.2014 r.

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne