wtorek, 10 grudnia 2019 r., imieniny Danieli, Julii, Eulalii

Aktualności

Skrzynka skarg: kto kłamie w sprawie likwidacji kursów linii 21?

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:
Jako mieszkańcy części miejscowości w gminie Rzekuń, chcielibyśmy się wypowiedzieć na temat kursowania linii MZK nr 21, planowanej likwidacji kursów i reakcji sołtysów wsi objętych kursowaniem tej linii.

O zmianach spółki MZK dowiedzieliśmy się z mediów i z niepokojem przyjęliśmy fakt, że mają być zawieszone kursy na naszej linii. Nie dość, że jest ich mało - tylko pięć kursów z miasta - to jeszcze zostaną okrojone.

Reklama Wiemy, że wiele osób podejmowało różne wysiłki, aby zapobiec tej sytuacji, były też interwencje u sołtysów. Niestety, wszystkich zbywano, wysyłając do radnych z okręgu, czy też jak mantrę powtarzano, że to nas nie dotyczy i że kursów nam nie zabiorą. Okazuje się jednak, że ktoś chyba kłamie odnośnie kursów linii 21.

Na ostatniej sesji rady gminy nikt nie wstał, nie obronił słusznej sprawy, nie zaprotestował, nie próbował się wypowiedzieć, a my okazujemy się intruzami, którzy ciągle czegoś chcą i mają żale. Mieszkańcom wmawia się, że wiele się robi dla wsi, tymczasem panuje prywata i pilnowanie własnych spraw i interesów! My nie jesteśmy głupi, głusi i ślepi, wszystko to widzimy, nie zamierzamy przytakiwać i udawać, że nie ma problemu. Sesja rady gminy nie jest od tego, aby pić kawę, herbatę i ściskać dłonie, ale występować też w interesie mieszkańców.

Reklama Dziękujemy natomiast tym radnym, którzy odbierają nasze telefony z prośbą o pomoc przy utrzymaniu autobusów, dziękujemy też dyrekcji MZK za zrozumienie podczas rozmowy i miejmy nadzieję, że powróci normalność i życzliwość w naszym otoczeniu, bo jest coraz gorzej. Miejmy nadzieję, że w najbliższym czasie ta prywata zniknie. Dziękujemy naszym koleżankom i kolegom z różnych miejscowości za zaangażowanie, przecieranie różnych ścieżek i wsparcie przy załatwianiu różnych spraw dla mieszkańców.

Od redakcji:
Pytanie w sprawie funkcjonowania linii nr 21 wysłaliśmy do spółki MZK. Czekamy na odpowiedź.

Wyświetleń: 7473 komentarze: 37
08.10.2017, 05:36r. Drukuj




Powrót


- @ 08:37, 08.10.2017

IP: 188.146...48

Toc tak sie zarzekali ze beda autobusy jezdzily i ze tak walcza państwo. Tylko ciekawe gdzie i u kogo?bo na sesjach to zaden z wymienionych sie nigdy nie odezwal.tylko po katach przyklejaja ludziom latki i plotkuja a szkoda ze tej odwagi brakuje na sesji

Slawek @ 08:53, 08.10.2017

IP: 94.254...75

Sławek to wie jak załatwić odśnieżanie i zwirowanie. Ach bym zapomniał że to właśnie on wykonuje.

A kto panie Sławku teraz wykonuje inwestycje przy świetlicy w rozworach? Czy to przypadkiem wójt nie zlecił Pana firmie? Jak to się nazywa??

Wiemy za co Pan taki lojalny. A dla wsi co??

- @ 09:01, 08.10.2017

IP: 188.146...48

Dla wsi to sie nic nie robi tylko obiecuje ze sie latwi i zalatwi tylko dla kogo????
Tylko sie drze i buntuje wszystkich przeciwko innym ale to nic to wszystko wraca z nawiązką za jakis czas...

już wyjaśniam @ 09:13, 08.10.2017

IP: 188.146...141

To dzięki wójtowi który ustalił z panem prezesem MZK redukcję wszystkich kursów o 20 % na terenie gminy Rzekuń.
Wójt proponował radnym, aby razem z sołtysami ustalili które autobusy zdjąć. Wówczas pretensje byłyby do radnych, nie do wójta.
Radni w budżecie na ten rok zwiększyli dotację dla MZK o kolejne 50 tyś zł aby autobusy mogły kursować.
Wójt nie zwracał się nawet do rady o kolejne dotacje, zaproponował redukcję kursów.
To są fakty, a jeśli kłamstwa niech wójt poda mnie do sądu. Jeśli tego nie zrobi, znaczy że to on oszukuje mieszkańców.

kłamie wójt @ 09:26, 08.10.2017

IP: 188.146...147

Sołtys z Rozwór i panie sołtyski z Przytuł Nowych i Starych dbają przede wszystkim o własne interesy, dla przykładu podam budowę kanalizacji przy świetlicy w Rozworach, gdzie pan Mierzejewski jest podwykonawcą. Pani Marta zaś została zatrudniona w Opiece za poręczeniem wójta. Żadna impreza gminna nie odbyła się bez wyrobów Pani Baczewskiej. Jak mogą źle mówić o wójcie i jego próbie likwidacji części połączeń. Jak mogą go nie popierać? Czy oni mieliby stracić swoje układy? Zyski? Dla jakichś linii autobusowych? Nigdy. Zaproponują wszystko co wójt wymyśli.

mieszkaniec @ 09:39, 08.10.2017

IP: 188.146...213

Czyli mamy rozumieć że za te nasze utracone ziemie to wójt nawet autobusów nie wywalczył?
Ostatnio zamiast na jedyne w tej kadencji zebranie w Rzekuniu wójt pospieszył na piknik MZK by świętować ...tylko co? Chyba wcześniej ustaloną likwidację kursów....To kolejny owoc współpracy Pana Wójta z Prezydentem gdzie Rzekuń tylko traci. Przykładem jest stacja segregacji odpadów do której gmina dołożyła ok.1 mln zł. A śmieci mamy droższe niż w gminach sąsiednich.Aneksja ziem, wpływy do budżetu gminy bez budowy elektrowni 1.5 mln zł rocznie.
Czy jak z dniem 1 stycznia 2018 r. Ostrołęka poszerzy granice to też pospieszy z gratulacjami do pana Prezydenta?

- @ 09:39, 08.10.2017

IP: 188.146...48

No i właśnie te osoby działają na niekorzyść mieszkańców. Tylko o sobie myślą i własnych i interesach. Ale juz niedlugo beda latac po domach i prosic o glos dla jednej z nich.a my wiemy kto jest obludny i nieuczciwy. Nam mówi sie jedno a robi drugie za naszymi plecami... dzialajcie z tymi autobusami bo my juz szykujemy akcje i wtedy pokazemy wasza oblude i klamstwa.akcja sie szykuje i ludzie chętni i popedzimy was na wschód tam gdzie niedawno byliście na Ukrainę

Nostradamus @ 09:49, 08.10.2017

IP: 188.146...241

Ten rok trzeba się przemęczyć ale tuż przed wyborami kursy zostaną wzmożone a autobusy dotrą do każdego zakątka naszej gminy by tylko dowieźć wyborców do urn wyborczych. Zostaną również wynajęte taksówki, gdyby się ktoś na autobus nie załapał, bo sytuacja trudna i każdy głos na wagę złota. Na parkingach kościelnych będą również czekać autobusy by szybko zagodnie z przesłaniem homilii wypełnić patriotyczny obowiązek nie wobec ojczyzny, ale wobec jaśnie panującego. I wszystko dla dobra mieszkańców.

Ksawery @ 09:56, 08.10.2017

IP: 83.28...216

Zgadzam się, że to wójt nie działa jak należy na rzecz mieszkańców, w tym autobusów oraz niektórzy sołtysi. Gęby nie otworzą w tej sprawie. Dbają o swoje korzyści tylko.
Rozmowy z nimi i prośby nie dały nic ............ Szkoda gadać.

To radni z klubu wraz z przewodniczącym .zabiegają, tłumaczą, że autobusy są potrzebne mieszkańcom, nie każdy może własnym samochodem dojechać , zwracają się do wójta - bo to wójt ma negocjować z miastem, tudzież stosowne pisma przesłać, to radni zapewniają o zwiększeniu środków wg potrzeb na ten cel,
a wójt zbywa jak może. To nie ja decyduję - mówi wymuszony do odpowiedzi, ale nie słucha mieszkańców, świadomej części radnych i nie negocjuje z miastem jak należy. Redukcja kursów bardziej mu pasi , tak pokazuje swoją władzę.

Przychodżcie mieszkańcy na sesje, nie bójcie się, poznajcie prawdę.
Tym radnym trzeba podziękować za to, że dbają o mieszkańców jak należy.
Wójtowi to nie na rękę, chce by chwalić jego. Tylko za co? Tu argumentów brak.

propozycja @ 09:59, 08.10.2017

IP: 188.146...241

Może niech ten dyrektor z Urzędu Miasta który do wyborów się szykuje zamiast mącić powalczy o te nasze autobusy,? Niech zrobi coś dla tej gminy, skoro jest blisko prezydenta. Aneksji nie był w stanie zatrzymać, to może choć autobusy. Przy takim lokalnym patriotyzmie przyszłego kandydata to jedna kadencja wystarczy, by Rzekuń zniknął z mapy jako gmina.
Proponuję mniej mącić, zejść na Ziemię, rozeznać się w terenie i spróbować zawalczyć o stołek sołtysa, choć wynik z góry wiadomy.

Ziom @ 10:06, 08.10.2017

IP: 94.254...100

Dlatego ostroleka już dawno powinna połączyć sie z sąsiadującymi gminami, by zakończyć takie patologie...,

gość @ 10:14, 08.10.2017

IP: 188.146...141

Dobrze że choć ten nasz radny z Przytuł ma zdrowe spojrzenie i zawsze czas na rozmowę. Nie interesują go żadne układy z wójtem bo radzi sobie sam. Radny z Nowej Wsi powinien brać z niego przykład.
Trzeba kontaktować się z radą gminy po każdych wójta rewelacjach. Radni zawsze mają czas, mają wiedzę, otwierają budżet i pokazują czarno na białym jaka jest prawda. Pokazali na zebraniach sołeckich że wójt manipuluje faktami.

Popieram @ 10:49, 08.10.2017

IP: 178.42...66

Popieram wypowiedż - gość.
Radny z Przytuł to bardzo zdroworozsądkowy człowiek. Mówi prawdę, zna tematy, chętnie rozmawia z ludżmi i widzę, szanuje nas.
Szybko pojął o co w tym wszystkim chodzi, dociera do faktów, nie da sobą manipulować, merytorycznie dyskutuje na sesjach. Taki powinien być radny.

Wójt ma mieszkańców gdzieś ..... Mija się z prawdą bardzo często i liczy na to, że ciemnogród uwierzy jemu. A ta świadoma część jest mniejsza więc ma też małe znaczenie np. w wyborach. To błędne, bardzo błędne rozumowanie i szkodliwe.
Świadomość mieszkańców wzrosła. Warto znać prawdę. Nie dać się omamiać.
Bo potem może być za póżno, jak z aneksją i innymi ..... Przykładów moc .....

Mieszkaniec @ 11:17, 08.10.2017

IP: 31.0...15

Wreszcie się mieszkańcy poznali na swoich sołtysach, ktòrzy tylko o swoje interesy potrafią zadbać.

Lelisiak @ 11:34, 08.10.2017

IP: 95.40...53

dajcie spokój

W Lelisie to Wójt ma dopiero głęboko co z ludzie zrobią z dojazdami. Sam codziennie do domku jeździ samochodem służbowym !!!

Sprawa przykra @ 11:42, 08.10.2017

IP: 94.254...106

Bo niektórzy sołtysi mydła że ludzie nie widzą:

Kto odśnieża w gminie
Kto prowadzi prace ziemne
Kto teraz robi inwestycje w rozworach
Do kogo droga w kasztany wbudowana i do czyich działek
Kto robi wędliny i inne wyroby i komu sprzedaje
Kiedy, gdzie i za czyje pieniądze Ci właśnie jeżdżą na wycieczki

Przecież my to widzimy!

A kto to wykonuje? pewnie Ci co na sesjach siedzą za stołami sołtysów, czerwoni ze złości. Co latają po wsi jak opętani i starają się chwalić wójta. Tylko pytam za co?

hmmm @ 12:24, 08.10.2017

IP: 83.6...41

zaraz przyjdzie rencista kaktus i wszystko
Wam wyjaśni.

po rozum do głowy @ 14:08, 08.10.2017

IP: 188.146...172

Mam nadzieję że mieszkańcy pójdą po rozum do głowy i zastanawią się, dlaczego niektórzy sołtysi popierają wójta. Takich ludzi nie wolno wybierać. Jak pijawki się przyssali i ile można, tyle do siebie ciągną.
Są sołtysi których działalność dla wsi jest bezinteresowna, pan Żerański, Chrzanowski, Olech, Kaczmarczyk, Gierwatowski, Mierzejewski z Daniszewa, Piątkowski, Chorążewicz, Milewska, Mierzejewska, Drabot, Szwed i inni których zaangażowanie w sprawy ludzkie jest widoczne. Nie dbają o korzyści z pełnionej funkcji, nie biegają do gminy by poklepać pana wójta. Dobrze wypełniają swoje obowiązki i mieszkańcy to na pewno docenią.

po rozum do głowy @ 14:17, 08.10.2017

IP: 188.146...172

I jeszcze pan Dulewicz - on również bardzo dobrze wywiązuje się ze swej funckji. Inni niech zaczną dbać o mieszkańców, nie własne d....

Xyz @ 15:11, 08.10.2017

IP: 37.47...42

Przecież jak zabiorą linię 21 to ja niewiem jak dzieci do szkoły dojadą. I tak jest pięć kursów na krzyż .

- @ 15:16, 08.10.2017

IP: 188.146...48

To powiedz to soltysce z przytul i soltysowi z rozwor bo oni twierdzili ze nie zabiorą autobusów bo latwia... i zaraz zobaczymy jak latwili... czekamy na efekty

Konkret @ 17:33, 08.10.2017

IP: 83.6...238

Dlaczego nie pójdziecie do wójta jakąś większą grupą ????
Dlaczego nie zapytacie z kim rozmawiał, co ustalił, jakie pismo tam wysłał w sprawie autobusów? Kiedy wysłał?
I trzeba to pismo zobaczyć na swoje oczy, wójt powinien pokazać Wam i dać do przeczytania. ? jak wiadomo, wierzyć na słowo - nie można!!!!!
To wójt musi wystosować pismo do władz Ostrołęki, po wcześniejszym ustaleniu w swojej gminie z ludżmi.
Wtedy będzie czarno na białym, będziecie pewni co zrobił wójt.
Nie kłóćcie się między sobą, Ustalcie i .... do wójta. Jak chcecie - ja z wami pójdę.

Zobaczycie jak chętnie będzie z Wami rozmawiał, jak chętnie pokaże Wam pismo, które wysłał,, a może nie wysłał wcale żadnego?
W każdej sprawie trzeba rozmawiać - z wójtem i z radnymi. Będzie wiadomo.
Nie dajmy się zastraszyć, jesteśmy świadomi przecież.
smile smile smile smile smile

Dodam @ 18:02, 08.10.2017

IP: 83.6...238

Dodam, że wiem z autopsji jak przebiega rozmowa z wójtem. Oceniam negatywnie gdyż nie potrafi słuchać, nie odpowiada na pytania, zapiera się wcześniej wypowiedzianych słów, opowiada jaki to on dobry a inni żli, itp.
W końcu mówi, że nie chce rozmawiać i nawet wpiera, że to ja mówię coś nie tak.
Żenada.
Widać, że zna bajkę Szachrajstwa Lisa Witalisa. ............................................
......
Sam czyni bardzo podobnie. Ciągle winni inni tylko nie on.
Nie wolno dać się zwieść takiej celowej spekulacji wójta. Pozdrawiam

Xyz @ 19:54, 08.10.2017

IP: 37.47...42

Jak wójt taki mądry to niech póści autobus od siebie. Jak kiedyś jeździł do Laskowca autobus lini A. Nie dużo wtedy kosztował bilet w porównaniu do Pks.

Ģoooge @ 20:15, 08.10.2017

IP: 2a01:110f...47fc

Pan Dulewicz jest najlepszym sołtysem we gminie

Do wyżej @ 21:03, 08.10.2017

IP: 31.0...82

Nawet w całym województwie ;-) a Godzina najgorszym wójtem :-P

bbbbbbbbh @ 21:29, 08.10.2017

IP: 2a01:110f...621c

a d... jest blada ;-) smile smile smile smile

Chwila refleksji @ 06:28, 09.10.2017

IP: 83.6...238

Gdyby wójt szanował wszystkich mieszkańców od początku, gdyby rozmawiał z nimi jak człowiek, gdyby pytał, słuchał ich i wyjaśniał, uzasadniał ewentualne swoje propozycje, udzielał odpowiedzi na pytania w sposób zrozumiały i wyczerpujący, szanował radnych, których wybrali mieszkańcy - to wszyscy byliby zadowoleni, wójt też.

Skoro wójt po objęciu stanowiska, mimo tylu złożonych w kampanii obietnic i zapewnień o współpracy, poczuł się panem jak na prywatnym folwarku, od razu zapomniał o obietnicach swoich, teraz "ja" rządzę było zewsząd widoczne i słyszalne, wprowadził metody bezwzględnego posłuszeństwa oraz zmiany na stanowiskach do dziś niczym nieuzasadnione, nie licząc się z ludżmi, którzy dobrze wykonywali swoją pracę - już wówczas było widoczne, że dobrze w naszej gminie nie będzie. Ludzie mają swoją godność, wartości a tego deptać nie wolno nikomu.

Dziś widzimy "efekty" wójta metod. Żal patrzeć i słyszeć o wójtowej strategii działania, która zawsze przynosi więcej szkód niż korzyści. Jest też przykładem - jak czynić nie wolno. Czasu cofnąć się nie da ale na zmianę - najwyższa pora.

Potrafimy odróżniać dobro od zła. Chcemy czuć się dobrze w swojej gminie.
Od nas zależy co będziemy akceptować a czego nie.

nie popre @ 07:39, 09.10.2017

IP: 94.254...144

Nie popre już wójta w wyborach i moi sąsiedzi też nie!!!!!!!!!!!!!

Zanik @ 09:29, 09.10.2017

IP: 89.231...234

Zanik pamięci macie?
Przypomnę że autobusy jeżdżą dzięki temu wojtowi. Wcześniej nie było!
Na takiej głupiej krytyce wybór nie wygranie

Do wyżej @ 09:56, 09.10.2017

IP: 94.254...144

Nie kłam bo jeżdżą dzięki radnemu z rozwór i radzie. To oni wyprowadzili dodatkowo 50 000 zl na kursowanie tej linii.

ada @ 11:40, 09.10.2017

IP: 188.146...71

Na niektórych trasach to te autobusy wożą -ale powietrze.Aż żal patrzeć jak dzień w dzień jedzie pusty autobus. Szkoda kasy! ( trasa Susk, Drwęcz)

do - Zanik i innych czytających @ 11:44, 09.10.2017

IP: 83.6...238

A Ty nie masz zaniku pamięci???
To pamiętasz, że wcześniej to też skłóconego środowiska naszego lokalnego nie było, zemsty nie było, zwolnień z pracy dobrych pracowników nie było, lekceważenia mieszkańców nie było, zakazu żeby urzędnicy nie udzielali informacji radnym i mieszkańcom nie było, niepotrzebnego stresu w pracy nie było, żadnego zastraszania nie było, braku chociaż jednej imprezy nie było na której nasi mieszkańcy i goście dobrze się bawili, spraw sądowych gminy z bankiem nie było tylko wieloletnia dobra współpraca, sali konferencyjnej w budynku Urzędu Gminy na górze nie było tylko na dole i była chętnie udostępniana mieszkańcom według potrzeb, i jeszcze wiele ..............
Zgodzisz się ze mną???
No i pieniędzy tyle nie było ale inwestycje według możliwości były realizowane, szkoły były zadbane, ogólna atmosfera była dobra, itp.

Ten wójt miał szczęście, wszedł w wielką kasę i przyjazne środowisko. Poczuł się jak na prywatnym folwarku, od razu wprowadził zmiany, najpierw remont własnego gabinetu (ze skrobaniem wszystkich ścian, sufitów, podłogi włącznie), potem budynku, równolegle szły zmiany ludzi .........
Jak jest teraz???? Co mamy dzięki temu wójtowi???? Korzystne te zmiany ?????
Kto nie ma zaniku pamięci to wie, że ulicę Kościuszki robił Powiat co było ustalone w poprzednim roku z poprzednią władzą.. Tu obecny wójt nie wpłynął ...
Pisz uczciwie Zanik. Dbaj o pamięć i o całą głowę bo trzeba wyciągać właściwe
wnioski, dla dobra naszego wspólnego.

- @ 14:17, 09.10.2017

IP: 188.146...48

Teraz to sie niektórzy boja.ciekawe jak ludziom w oczy spojrza na swoich wsiach.piekla sie i obmyslaja intrygi jak autorom listu dokuczyc.knujcie knujcie dalej.my sie nie damy ani zeszmacic ani zniewazyc ani obedrzec z honoru.prawda jest prawda i niestety tych co klama bardzo boli

Klamczuch @ 08:34, 10.10.2017

IP: 94.254...131

Wszyscy wyborcy już wiedzą kto jest największym klamczuchem w tej gminie. D n o

Przyjdą wybory podziękujemy temu panu...

- @ 08:01, 11.10.2017

IP: 188.146...48

No ładnie zawsze pisza i mowia o tej swietej trojcy...o rumianym ,chudej gietkiej i serdelku... nigdy nie widzieliśmy zeby pisali o pani soltys z zabiela czy oldak czy panu soltysie z laskowca czy nowej wsi.tylko ta święta trojca co sie drze i chce by było po ich myśli bo mysla ze ludzie to ciemniaki

Piotr @ 15:30, 13.10.2017

IP: 37.47...3

To kogo w takim razie uważacie za godnego następcę dyktatora z Rozwór? Jest ktoś chętny do objęcia tego stanowiska czy wszyscy są na tyle zastraszeni jego osobą że boją się wyciągnąć rękę po stołek?