czwartek, 28 marca 2024 r., imieniny Anieli, Renaty, Kastora

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Skrzynka skarg: operatorzy reklamowali darmowy roaming, a teraz się wycofali

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:
Mieszkam na stałe w Niemczech, z racji opłat zrezygnowałem z abonamentu, ale kiedy latem tego roku wszystkie sieci reklamowały darmowy roaming, podpisałem umowę w Play.

Skuszony ofertą, że będę mógł rozmawiać w ramach abonamentu, niedawno otrzymałem od sieci SMS-a, że firma wycofuje się i że roaming będzie dodatkowo płatny.

ReklamaJak to możliwe? Czuję się oszukany, podpisałem umowę na 24 miesiące, a z usługi skorzystałem tylko przez kilka miesięcy. Dowiadywałem się u operatora, że jeśli zerwę umowę to zapłacę karę. A przecież to sieć nie wywiązuje się z umowy, w której zapewniony był roaming.

Odpowiada Andrzej Bednarczyk, Miejski Rzecznik Konsumentów w Ostrołęce:
Zmiany w sposobie rozliczania rozmów prowadzonych poza granicami Polski, od 15 czerwca 2017 r., są konsekwencją wdrożenia przez polskich operatorów przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 531/2012 z dnia 13 czerwca 2012 r. w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii zmienionego Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2120 z dnia 25 listopada 2015 r. Główny cel regulacji to umożliwienie konsumentom swobodnego i racjonalnego korzystania z roamingu w czasie okresowych podróży po terytorium UE.

Operatorzy różnie rozwiązali tę sprawę. Jeden z operatorów zdecydował się na podejście literalne do wdrożenia przepisów rozporządzenia (tzn. połączenia wykonywane w roamingu na terenie UE będą traktowane jak połączenia w kraju). Pozostali operatorzy wybrali nieco inne podejście stosując dwa warianty. Pierwszy wariant to: naliczanie opłat w przypadku rozmów podczas podróży według stawki krajowej. Drugi wariant: w ofertach, gdzie cena wynosi 0 zł - operatorzy przyznają określone limity, po przekroczeniu których naliczana będzie opłata dodatkowa. Wartości limitów mają zróżnicowane wysokości w zależności od operatora. W przedstawionym przypadku, osoba mieszkająca na stałe w Niemczech, będąca abonentem polskiego operatora chciała korzystać z roamingu w sposób ciągły, aby obniżyć sobie koszty połączeń telefonicznych. Prawdopodobnie limit połączeń w roamingu skończył się i trzeba ponosić koszty rozmów transgranicznych. Przypominam, że zawsze trzeba dokładnie czytać umowy oraz towarzyszące im regulaminy świadczenia usług, aby nie było niespodzianek.

Wyświetleń: 1856 komentarze: -
06:22, 30.12.2017r. Drukuj