piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Zameldowanie bez wizyty w urzędzie? To możliwe

Od 2 stycznia br. można zameldować się bez konieczności odwiedzania urzędu. Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało, że działa już system meldowania się przez internet. Wystarczy posiadać profil zaufany, umożliwiający logowanie się na stronie obywatel.gov.pl.

Jeśli mamy już profil zaufany, logujemy się na stronie obywatel.gov.pl i wybieramy opcję "zamelduj się". Następnie trzeba wybrać rodzaj pobytu, na jaki chcemy dokonać zameldowania i zaznaczyć, kogo chcemy zameldować. Potem należy wypełnić pozostałe pola i dołączyć odpowiednie dokumenty, a na koniec sprawdzić i podpisać wniosek elektronicznie. Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymamy na swoją skrzynkę ePUAP. Usługa zameldowania jest bezpłatna.

ReklamaJeśli zaznaczymy, że chcemy otrzymać zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy, trzeba dołącz dokument, który potwierdzi płatność za to zaświadczenie (wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały jest bezpłatne, zaś na pobyt czasowy kosztuje 17 zł).

Kiedy się zameldować:
- najpóźniej w 30 dniu od przybycia do miejsca zamieszkania,
- jeśli mieszkasz na stałe pod konkretnym adresem - zamelduj się na pobyt stały,
- jeśli mieszkasz tymczasowo pod innym adresem niż adres twojego zameldowania i będziesz tam mieszkać dłużej niż 3 miesiące (ale nie chcesz zmieniać obecnego adresu zameldowania) - zamelduj się tam na pobyt czasowy.

Szczegółowe informacje na ten temat są dostępne na stronie Ministerstwa Cyfryzacji.
Wyświetleń: 1123 komentarze: -
04:23, 07.01.2018r. Drukuj