sobota, 20 kwietnia 2024 r., imieniny Agnieszki, Czesława, Amalii

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Zapłaciła za zestaw klocków, nie otrzymała przesyłki

270 złotych, to kwota jaką straciła mieszkanka naszego miasta podczas zakupów w sieci. Kobieta chciała kupić zestaw markowych klocków dla syna. Po przelaniu pieniędzy na numer konta podany przez sprzedającego, zamówiona przesyłka nie dotarła do 40-latki.

Wczoraj dyżurny Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce został powiadomiony o oszustwie internetowym na szkodę 40-letniej ostrołęczanki. Kobieta oświadczyła, że 27 grudnia ubiegłego roku za pośrednictwem jednego z portali aukcyjnych kupiła dla swojego syna zestaw markowych klocków za kwotę 270 złotych.

Reklama- Sprzedający zasugerował ostrołęczance, że najwygodniejszą dla niej formą zapłaty będzie przelew internetowy, ponieważ zmniejszy to koszty przesyłki, na co zgłaszająca przystała. Sprzedający poinformował kobietę, że po otrzymaniu potwierdzenia wpłaty od razu zabawka zostanie do niej wysłana. Po krótkim czasie kobieta nie otrzymując zamówionej przesyłki, ponownie weszła na konto sprzedającego, lecz było ono już zamknięte i nie było możliwości kontaktu z osobą sprzedającą. Do chwili zgłoszenie mieszkanka naszego miasta nie otrzymała zamówionego towaru, ani też zwrotu pieniędzy - informuje asp. Tomasz Żerański, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.

ReklamaDalsze postępowanie w tej sprawie prowadzą policjanci z wydziału do walki z przestępczością gospodarczą i korupcją.

- Decydując się na zakupy poprzez sieć internetową, na portalach aukcyjnych, w sklepach internetowych pamiętajmy o zachowaniu dużej ostrożności. Lampka ostrzegawcza powinna nam zapalić się, gdy cena znacząco odbiega od wartości rynkowej danego produktu lub gdy nie mamy np. pełnych danych personalnych osoby sprzedającej. W dalszym ciągu jedna z najbardziej bezpiecznych form płatności za dany towar będzie ta za pobraniem - mówi asp. Żerański.
Wyświetleń: 1543 komentarze: -
12:58, 12.01.2018r. Drukuj