środa, 24 kwietnia 2024 r., imieniny Aleksandra, Horacego, Grzegorza

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Spękany asfalt na tymczasowej przeprawie (zdjęcia)

Obecne władze Ostrołęki nie mają szczęścia do mostów. Na tymczasowej przeprawie przez Narew, zaledwie dwa i pół tygodnia po jej otwarciu, nawierzchnia bitumiczna jest spękana na całej długości. Most, który za dwa lata zostanie rozebrany, kosztował ponad 11,5 mln zł!

O popękanej nawierzchni zaalarmowani nas czytelnicy już w czwartek. W piątek głos zabrali forowicze w wątku zatytułowanym Przeprawa tymczasowa.

Reklama- W czwartek miałem wątpliwą przyjemność wyjeżdżać z Ostrołęki po tymczasowej przeprawie na Narwi. Moje zdziwienie było ogromne, gdy wjeżdżając na most ujrzałem nawierzchnię bitumiczną drogi spękaną jak typowe kruche ciasteczko. Szybko zerknąłem poprzez kratownice na drugi pas i zauważyłem, że stan asfaltu jest podobny. Niespełna trzy tygodnie po oddaniu przeprawy do użytku i serii kilku mroźnych dni, nawierzchnia wraz z odwilżą spękała. Strach pomyśleć co będzie, gdy wodę w szczelinach zetnie ponownie mróz. Jestem ciekaw kto za to odpowie i co na to złotouste władze miasta - napisał do nas Maciej.

- Czy orientuje się ktoś, co się dzieje z tym całym "nowym mostem" otwartym z taką pompą? Wczoraj jechałem, to myślałem, że mi się coś w zawieszeniu popsuło, tak telepało autem. Podobno też kręcili się już jacyś krawaciarze oceniający stan przeprawy oraz miasto wstrzymało wydawanie pozwoleń dla nowych aut ciężarowych. Wiecie coś więcej na ten temat? - pisze na forum użytkownik o pseudonimie to_i_owo.

Reklama- Popękał asfalt na moście, dzisiaj około godz. 13.00 widziałem trzech gości oceniających chyba stan asfaltu. Jak tak dalej pójdzie, to asfalt się rozpuści razem z wiosną... - napisał żartobliwie Markus.

- Oby tylko wcześniej roztopy nie popchnęły przeprawy do Warszawy - spuentował to_i_owo.

- Nic w tym dziwnego. W Warszawie przed remontem mostu im. Grota-Roweckiego był kawałek takiej konstrukcji. Nowy asfalt układany był co tydzień. Zezwolenia chyba wydają, bo dostałem w czwartek - napisał cichy117.

Pięć milionów więcej
Wszelkie prace związane z powstaniem tymczasowej przeprawy na Narwi kosztowały aż 11,6 mln zł. To o ponad 5 mln zł więcej niż ratusz pierwotnie planował przeznaczyć na tę inwestycję.

ReklamaPomimo tego, że prezydent Kotowski chwali się, że wszystkie koszty budowy tymczasowego mostu zostały pokryte z dotacji zewnętrznej, nie można zapominać, że pieniądze, które trafiły do Ostrołęki, nie trafiły w inne miejsca. To wciąż środki pochodzące z kieszeni podatników, a więc także ostrołęczan.

Na razie nie wiadomo, co urzędnicy postanowią zrobić z popękanym asfaltem. Wymiana nawierzchni jest raczej nieunikniona i bardzo prawdopodobne jest to, że prace prowadzone będą w ciągu dnia, a to oznacza duże korki.

O wykaz wszelkich kosztów związanych z budową przeprawy tymczasowej poprosił prezydenta radny Maciej Kleczkowski, który w swojej interpelacji pytał też, do jakiego poziomu Narwi przystosowany jest most zastępczy. Prezydent w odpowiedzi wyjaśnił, że rzędna spodu konstrukcji mostowej przeprawy tymczasowej wynosi 95,62 m n.p.m. oraz załączył pełen wykaz kosztów (zamieszczamy poniżej).

Wykaz kosztów dotyczących przeprawy tymczasowej
1. Mapa zasadnicza - 60 zł.
2. Opracowanie dokumentacji projektowej dla "Budowy tymczasowej przeprawy mostowej na rzece Narew w ciągu drogi krajowej nr 61 w Ostrołęce" - 70 tys. zł.
3. Nadzór w formie sprawdzającego z ramienia Miasta Ostrołęki dokumentacji projektowej - 9 tys. 717 zł.
4. Wyznaczenie osi drogi i granic pasa drogowego - 1 tys. 845 zł.
5. Projekt nasadzeń zastępczych - 2 tys. 460 zł.
6. Nasadzenia zastępcze - 50 tys. 301 zł.
7. Przyłączenie zaplecza budowy - 193,60 zł.
8. Odszkodowanie za grunty - 500 tys. zł.
9. Opłaty notarialne - 6 tys. 854,30 zł.
10. Zakup i dostawa elementów metalowych i gumowych - 5 tys. 870,05 zł.
11. Roboty budowlane - 6 mln 289 tys. 086,65 zł.
12. Zakup sprzętu technicznego - 3 tys. 046,06 zł.
13. Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu - 65 tys. 368,26 zł.
14. Zabezpieczenie bezpieczeństwa - 17 tys. 466 zł.
15. Opłata za energię - 928,65 zł
16. Uzgodnienie usytuowania sieci - 150 zł.
17. Koszty związane z nadzorem autorskim - 760,36 zł.
18. Ochrona zaplecza budowy i terenu budowy - 40 tys. 265,28 zł.
19. Opinia sanitarna -171,80 zł.
20. Zakup znaków drogowych - 12 tys. 234,93 zł.
21. Obsługa laboratoryjna - 21 mln 127,71 zł.
22. Budowa oświetlenia ulicznego - 89 tys. 562,47 zł.
23. Roboty budowlane - 4 mln 288 tys. 585,66 zł.
24. Koszt paliwa przy budowie przeprawy mostowej - 59 tys. 933,60 zł.
25. Koszt utrzymania wojskowej ekipy montażowej - 78 tys. 810 zł.

Łączna kwota to 11 614 798,38 zł.

Zobacz zdjęcia:
Spękany asfalt na tymczasowej przeprawie
Wyświetleń: 24630 komentarze: -
13:23, 20.01.2018r. Drukuj