piątek, 26 kwietnia 2019 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Aktualności

Wszystko zgodnie z planem, asfalt miał popękać!

Most zastępczy, po którym pierwsze auta przejechały 2 stycznia br., ma już mocno spękaną nawierzchnię. O jego wadach poinformowali nas czytelnicy. W związku z nagłośnieniem sprawy, dyrektor wydziału inwestycji tłumaczy dlaczego tak się dzieje. Asfalt miał po prostu popękać.

Na tymczasową przeprawę czekali niemal wszyscy - mieszkańcy, transportowcy, przedsiębiorcy. Dokładnie 2 stycznia br. w samo południe nowym mostem przejechały pierwsze pojazdy. Okazuje się jednak, że nawierzchnia bitumiczna mostu jest już spękana na całej długości. O wadach nawierzchni zaalarmowani nas czytelnicy.

Reklama W związku z nagłośnieniem sprawy na stronie Urzędu Miasta Ostrołęki opublikowano wywiad z dyrektorem wydziału inwestycji miejskich Radosławem Parzychem, który wyjaśnia dlaczego nawierzchnia bitumiczna tak szybko się zużyła.

Dyrektor stwierdził, że powstające spękania są normalnym zjawiskiem dla tego typu konstrukcji i że powstają w wyniku ruchu pojazdów.

- Jest to niestety w pewnym sensie naturalny proces, który będzie zachodził podczas eksploatacji obiektu, szczególnie w początkowym okresie - powiedział dyrektor Radosław Parzych.

Jak podkreślił wady nawierzchni będą jednak usuwane przez wykonawcę robót w sprzyjających warunkach pogodowych, a przy dużej degradacji nawierzchni, zostanie ona całkowicie wymieniona. Dyrektor Parzych nie wspomniał jednak, kto zapłaci za ewentualną wymianę asfaltu.

Poniżej prezentujemy całą treść rozmowy, opublikowaną na stronie Urzędu Miasta Ostrołęki.

Reklama - W związku z doniesieniami o stanie nawierzchni mostu wyjaśnień szukamy u źródeł, pytając dyrektora WIM UM. Panie dyrektorze, dlaczego na powierzchni przeprawy tymczasowej pojawiają się spękania, czy to wadliwe wykonanie nawierzchni?
Odpowiedź wymaga pewnego wprowadzenia. Po pierwsze: jest to przeprawa tymczasowa oparta na gotowej konstrukcji mostu DMS 65, która w podstawowej wersji zakłada przejazd po płytach mostowych, ułożonych na wspornikach kratownicy mostu. Efektem takiego rozwiązania jest duży hałas podczas przejazdu samochodów oraz tzw. "klawiszowanie" płyt - ponieważ każda z nich reaguje na najazd kół. W związku z tym poprosiliśmy inżynierów o wyciszenie przejazdu żeby hałas nie był uciążliwy dla okolicznych mieszkańców. Projektant zdecydował o ułożeniu dodatkowo na przeprawie nawierzchni bitumicznej z betonu asfaltowego, przyjmując, jest to rozwiązanie możliwe, jednak nie idealne, ponieważ z charakteru konstrukcji wynika, że występują w niej takie naprężenia i drgania, które prowadzą do pękania nawierzchni. Jest to niestety w pewnym sensie naturalny proces, który będzie zachodził podczas eksploatacji obiektu, szczególnie w początkowym okresie.

- Czy nie da się tego uniknąć?
Występujące uszkodzenia nawierzchni ujawniające się na konstrukcji mostu przeprawy tymczasowej wynikają z jego specyfiki. Konstrukcja składa się z wielu elementów skręcanych, luźno ze sobą połączonych, "pracujących". Na konstrukcjach stalowych typu DMS - 65 nie występują optymalne rozwiązania w zakresie trwałej nawierzchni, co potwierdzali przedstawiciele Wojskowej Akademii Technicznej, z którymi rozmawialiśmy. Przed oddaniem przeprawy tymczasowej do użytku wykonawca wykonał w nawierzchni dylatacje w celu ograniczania uszkodzeń. W wyniku ruchu pojazdów powstają jednak spękania poprzeczne i siatkowe, głównie w miejscach krawędzi płyt pomostu. Będą one usuwane przez wykonawcę robót w sprzyjających warunkach pogodowych. Przy dużej degradacji nawierzchni zostanie ona całkowicie wymieniona, co zostało już wcześniej przewidziane.

Reklama - Czy zatem nie warto wrócić do podstawowego rozwiązania i przejazdu po płytach mostowych, bez warstwy asfaltowej?
Oczywiście zawsze możemy to zrobić, podobnie jak alternatywnie ułożyć nawierzchnię drewnianą. Jednak opinie inżynierów wskazują, że i tak nie będzie to rozwiązanie satysfakcjonujące i trwałe, a dodatkowo powodować będzie znaczny hałas. Wrócę do początku swojej wypowiedzi - most zastępczy nie jest rozwiązaniem docelowym i idealnym, bo niesie za sobą także niedogodności eksploatacyjne - i to w każdym z wariantów. Powinniśmy to rozumieć. Czasowo tylko zastępuje nam "prawdziwy" stary most na okres jego remontu. Zapewniam jednak, że przeprawa jest pod stałą kontrolą.

Wyświetleń: 18237 komentarze: 125 Wrzuć na Facebooka 24.01.2018, 13:54r. Drukuj




Powrót


LELISIAK @ 14:11, 24.01.2018

IP: 195.47...80

Radek na wójta.

ja @ 14:28, 24.01.2018

IP: 5.172...105

Miał popękać, bo był przywieziony z San Escobar luksosowymi samochodami ludzi bezdomnych laughing laughing laughing

Damian @ 14:28, 24.01.2018

IP: 94.254...57

Idioci na WOSie nie wiedzą co to naturalna dylatacja i zarysowanie

ja @ 14:28, 24.01.2018

IP: 5.172...105

Luksusowymi wink

andreiii @ 14:34, 24.01.2018

IP: 5.174...181

Ciekawe co powiedzą na wiosnę, jak Narew zaleje ten śmieszny mostek.

T @ 14:39, 24.01.2018

IP: 107.167...226

Jakie miasto takie mosty...

Robson @ 14:41, 24.01.2018

IP: 78.10...246

Do andreiii. Wtedy woda zmyje cały popękany asfalt i po problemie.

Ted @ 14:45, 24.01.2018

IP: 94.254...88

Damian Ty mlocie. Myślę że te WOSY o takich sprawach wiedzą więcej niż Ty i cała Twoja tępa miejska rodzinka razem wzięta

Zobacz co to znaczy i czym jest dylatacja zanim się wypowiesz

Lelisiak @ 14:47, 24.01.2018

IP: 94.254...18

Jak ma tak robić inwestycje w Lelisie to może niech lepiej w mieście siedzi i się uczy

Lelisiak @ 14:48, 24.01.2018

IP: 94.254...18

Jak ma tak robić inwestycje w Lelisie to może niech lepiej w mieście siedzi i się uczy

Pekniety asfalt @ 14:53, 24.01.2018

IP: 2a00:f41...55b0

Na obwodnicy asfalt tez co roku pęka z przyczyn naturalnych ...

Tonald_Dusk @ 15:05, 24.01.2018

IP: 144.4...175

I choć podchodzę w sposób krytyczny do kwestii tzw. przeprawy tymczasowej, tak tłumaczenie Pana Parzycha wydaje się sensowne.

W przeciwieństwie do tytułu artykułu.

Ja też mogę być takim dyrektorem ;) @ 15:08, 24.01.2018

IP: 83.9...15

A może woda święcona była za rzadka ?? laughing
"Inwestorze" laughing słyszałeś o nawierzchniach trwale elastycznych ??
A tak na marginesie to na ul. Granicznej pierwotnego asfaltu nie ma wcale mawierzchnia bitumiczna składa się z miliona łat !!! Czy to proces naturalny dyrektorku ???

Brawo @ 15:13, 24.01.2018

IP: 37.47...26

Proponuje zrobić doświadczenie. Weźcie sobie kawałek drutu i zginajcie go, po pewnym czasie w zależności od grubości drutu pęknie. Asfalt ułożony na moście tymczasowym pękł w miejscach gdzie występuje zetknięcie dwóch płyt. Można powiedzieć ze nastąpiło zdylatowanie nawierzchni. To samo zauważą Państwo na nawierzchniach asfaltowyh ułożonych na płytach MON tych dużych prefabrykatach 1,5mx3,0m. Spękania powstają w miejscu styku płyt MON-owskich.
Czemu położono nawierzchnię bitumiczna na elastyczną nawierzchnię mosty tymczasowego - może dlatego że w Polsce zdarzył się kiedyś wypadek z udziałem płyty pomostowej, której nie zalano masą bitumiczną. Mianowicie niedokręcona płyta pomostu w trakcie przejeżdżania została podrzucona przez pojazd ciężarowy i wbiła się w pojazd osobowy. Nie wiem czy kierowca zmarł czy nie.
Reasumując biorąc pod uwagę przestrzeganie prędkości przez pojazdy ciężarowe i osobowe na moście tymczasowym zdecydowano o zabezpieczeniu płyty pomostowej bitumem zdając sobie sprawę z tego że długo nie poleży (tak mi się wydaję). Jako inżynier drogowy nie podejrzewam inżyniera kontraktu ani wydziału dróg o brak wiedzy w zakresie dylatowania nawierzchni bitumicznych.
Starałem się opisać tajniki wiedzy technicznej w sposób nietechniczny przystępny dla każdego specjalisty z dziedziny mostowej i drogowej a takich u nas w mieście jest sporo ba nawet co drugi zrobił doktorat z tej branży.
Polecam zrobić inżyniera na politechnice, nie mylić z WSAPem i Kołobrzeską a dopiero później zabierać głos w sprawach o których się nie ma bladego pojęcia.
PS. Z tego co słyszałem to wojsko nie chciało dać zgody na asfaltowanie mostu tymczasowego.

przeprawa @ 15:15, 24.01.2018

IP: 194.50...54

a korki podczas remontu przepraw
pan dyrektor o tym nie myśli
zawsze można zrobić słabą przeprawę i za chwilę ją zamknąć aby remontować
SUPER

MisiaBe @ 15:16, 24.01.2018

IP: 77.254...254

Jednak gumoleon byłby najtrwalszy :)
Swoją drogą, wiek dwudziesty pierwszy a technologia wykonania nawierzchni z połowy wieku pary i klepania żelaznego garka i parcianego sznurka... Chcemy być potęgą i przodować w produkcji grafenu ... Coś mi się widzi , że wielu z budowniczych dróg i mostów jeszcze do niedawna chodziło za potrzebą w jałowce za stodołą... Miałobyć pięknie a jest jak zwykle. Do d...

@ @ 15:26, 24.01.2018

IP: 37.47...86

Włąśnie widziałam jak pracownicy konewkami tak konewkami zalewali pęknięcia

Mk @ 15:29, 24.01.2018

IP: 5.174...212

Radek masz rację ta reszta h.jow to myśli że to pasztet na kanapce.

wkurzony @ 15:32, 24.01.2018

IP: 188.146...227

Już coś się dzieje -dobrze byłoby być zorientowanym "W czwartek, 25 stycznia w godzinach porannych ruch na tymczasowym moście przez rzekę Narew w Ostrołęce będzie utrudniony.
Jutro w godzinach 9:00 – 11:00 na mostach przeprawy zastępczej prowadzony będzie okresowy przegląd eksploatacyjny połączony z bieżącymi pracami związanymi z regulacją dylatacji.
W związku z pracami obowiązywał będzie ruch wahadłowy, ręcznie kierowany przez pracowników firm dokonujących przeglądu.
„Kierowców przepraszamy za utrudnienia oraz prosimy o ostrożną jazdę i zastosowanie się do wskazówek osób kierujących ruchem.” - czytamy w oficjalnym komunikacie Urzędu Miasta Ostrołęki.'

Mk @ 15:34, 24.01.2018

IP: 5.174...212

To nie smalec tępe dzidy które żrecie
To musi pękać że względu na sztywność podłoża.

Mk @ 15:35, 24.01.2018

IP: 5.174...212

To nie smalec tępe dzidy które żrecie
To musi pękać że względu na sztywność podłoża.

miś @ 15:40, 24.01.2018

IP: 83.31...249

nooooo to eksploatacja tego super mostu będzie kosztowna , pare razy do roku nowy chodniczek asfaltowy ...... ktoś nieżle wymyslił stały dochód przez lata...... angry

doris @ 15:43, 24.01.2018

IP: 213.238...217

pozdrawiam Pawła

jerzy @ 15:53, 24.01.2018

IP: 188.146...249

Oj tam. Parę milionów w tą czy tą nie ma znaczenie. Ważne ze dyrektor który był nie dawno skarbnikiem w PO pracuje dla PiS

paolo @ 15:55, 24.01.2018

IP: 192.42...16

Rozumieta ciemniaki, most co trzy tygodnie będzie zamykany i będzie na nim przeprowadzana zmiana nawierzchni - jakaś tęga głowa musiała nad tym myśleć.

Do redakcji MO lub któregokolwiek z radnych - zażądajcie udostępnienia dokumentacji projektowo - technicznej tego bubla - czy w parametrach technicznych tego czegoś, jest chociaż słówko o tym, o czym, moim zdanie, bredzi ten człowiek, czy może to idiotyczne wytłumaczenie wymyśliły, naprędce, tuzy intelektu z ratusza po obejrzeniu "Misia"

"Ja rozumiem, że wam jest zimno, ale jak jest zima to musi być zimno, tak? Pani kierowniczko, takie jest odwieczne prawo natury!"

Anna - Kurpiowska Panna @ 15:57, 24.01.2018

IP: 78.10...163

Dzień dobry!

Czy "znafcy" przepraw mostowych, (na czele ze Skunksem-Śmierdzielem), przeproszą Prezydenta i podległe jemu służby za swoje komentarze sprzed kilku dni?

Pozdrawiam

Asfalt @ 16:17, 24.01.2018

IP: 31.0...86

Pękłem. laughing

Xxx @ 16:21, 24.01.2018

IP: 83.6...190

No tak, pęka, bo przecież po to jest asfalt, żeby pękać. Pęknie co ma pęknąć i dalej już nie będzie pękał :-D
Jeżdżę po całej Europie, ale tylko u nas takie cyrki :-D

OLD @ 16:21, 24.01.2018

IP: 5.133...123

4.5 Nawierzchnie
Na systemowych płytach jezdnych zostanie wykonana jednowarstwowa nawierzchnia bitumiczna.
Powierzchnia płyt jezdnych zostanie zabezpieczona przed trwałym przyklejeniem nawierzchni geomembraną HDPE. Na geomembranie zostanie ułożona nawierzchnia z asfaltu lanego zwyprofilowanym spadkiem daszkowym o wartości 1%. Grubość nawierzchni wyniesie w osi 6cm, a przy krawężniku 4cm. Asfalt lany zostanie zabezpieczony przed karbowaniem przez zbrojenie z siatki zgrzewanej z prętów stalowych A‐IIIN 10mm o oczkach 15cm. Siatka zostanie przytwierdzona do płyt jezdnych przez punktowe przyspawanie podpórek, przebita goemembrana
zostanie uszczelniona wokół podpórki za pomocą taśmy izolacyjnej. Głębokość zatopienia zbrojenia powinna wynosić 2cm od górnej powierzchni nawierzchni.

Drive @ 16:27, 24.01.2018

IP: 188.146...182

Przejeżdżałem ostatnio na południu Polski przez podobny most, tyle, że krótszy i były na nim deski. Jechało się jak po tarce, deski podskakiwały i hałasowały. Tego efektu w Ostrołęce rzeczywiście nie ma.

Do bez muzgof @ 16:27, 24.01.2018

IP: 37.47...95

I choć podchodzę w sposób krytyczny do kwestii tzw. przeprawy tymczasowej, tak tłumaczenie Pana Parzycha wydaje się sensowne

ketuks @ 16:37, 24.01.2018

IP: 94.254...81

zupełnie tak samo jak szef Apple'a na temat któregoś z najnowszych Iphone'ów (za to że za szybko się rysują i wycierają) -"to naturalne, tak ma być" laughing

ketuks @ 16:41, 24.01.2018

IP: 94.254...81

sorry taki mamy klimat

rew @ 16:41, 24.01.2018

IP: 31.0...202

kto?

Anna - Kurpiowska Panna @ 16:41, 24.01.2018

IP: 78.10...163

Drodzy Państwo! Nic dodać - nic ująć: antypisowskie wściekłe burki (bez rodowodu), na czele ze Skunksem-Śmierdzielem, skompromitowali się doszczętnie. Aj, waj... to się narobiło... Jakże szczekali z błyskami wściekłości w ślepkach, jakże ujadali z pianą na pyszczkach na "odpowiedzialność Prezydenta za popękany asfalt"... a tu masz babo placek: okazało się, iż popękanie asfaltu na tego typu nawierzchni jest zjawiskiem normalnym...

Łyso wam, bureczki-kundeleczki, Skunksiaczki-Śmierdzieleczki?

Pozdrawiam... smile smile smile

ja @ 16:54, 24.01.2018

IP: 77.245...202

Flagi wyłopotały się na wietrze laughing

Asfalt @ 16:54, 24.01.2018

IP: 5.172...64

Normalnie Pękłem. laughing

do kektus @ 16:54, 24.01.2018

IP: 178.42...204

nie jestem uczonym ale pare dni wczesniej mowilem ze tak bedzie z asfaltem na chlopski rozum taki mami klimat

Robson @ 17:01, 24.01.2018

IP: 78.10...246

Pewnie ksiądz miał za mocną wodę święconą i asfalt spaliła.

tank102 @ 17:03, 24.01.2018

IP: 79.184...72

A mogli wybudować tunel pod rzeką, jak w NEW YORK w USA.
Brakuje wyobraźni i przebojowości w Inwestcjach Miejskich.

mk @ 17:05, 24.01.2018

IP: 83.28...180

Ale się uśmiałem czytając odpowiedź laughing laughing laughing

Plany zakładały ułożenie DROGIEJ NAWIERZCHNI BITUMICZNEJ , z założeniem ,że będzie się "sypać"......że będą wykonywane poprawki w odpowiednim czasie....

Czyli bez owijania w bawełnę i wprost...za państwowe (czyli nasze wspólne) pieniądze ktoś wykonał nie potrzebną/wadliwą robotę.....którą będzie ciągle/co jakiś czas (przez okres użytkowania tymczasowej przeprawy) poprawiał poprzez łatanie lub usuwanie i kładzenie nowej nawierzchni....

Podsumowując...pieniądze zapewnione za robotę/roboty które z założenia i rzeczywistych faktów są od początku bublami...
W jakim ja świecie żyję.....???????????? crying

Załóżmy inaczej......robota zrobiona(miało być dobrze), wyszła lipa i usterki (wymyślimy fachową teorię i poprzemy faktami) i wszystko będzie się trzymać "kupy"....
Jeśli założenia byłyby ,że nawierzchnia ma i będzie się sypać to można to podciągnąć pod prokuratora....niegospodarność i trwonienie publicznych pieniędzy.

W opowieści o głośnej drewnianej nawierzchni i dlatego położeniu dywanika asfaltowego nie wierzę....odgłosy/tętent podczas wjeżdżania i wyjeżdżania na płyty czołowe i tak są bardzo głośne....więc jakie dbanie o mieszkańców?

Jestem z wykształcenia technikiem budowlanym z uprawnieniami i takie wypowiedzi dla mnie są nie spójne i osobiście w nie nie wierzę.

Michal @ 17:07, 24.01.2018

IP: 31.0...249

Jak nie pasuje b.raki to naokoło jeździć 😁

Sly @ 17:18, 24.01.2018

IP: 194.50...75

"Dlatego tak ważne jest, zwłaszcza w przypadku nawierzchni na obiektach inżynierskich, stosowanie materiałów, które charakteryzują się wystarczająco szerokim zakresem lepko-sprężystym. Dzięki temu zachowane będą właściwości sprężyste (sztywności) w wysokiej temperaturze i właściwości lepkie w niskiej. Skutecznym sposobem rozszerzenia, a więc i poprawy trwałości materiałów z udziałem asfaltów (hydroizolacja, nawierzchnia), jest ich modyfikacja polimerami....
....Trwałość nawierzchni asfaltowych na obiektach inżynierskich można poprawić dzięki zastosowaniu asfaltów modyfikowanych polimerami, w szczególności elastomerem SBS. Oczywiście przy założeniu, że są to produkty o wysokiej jakości, a nie asfalty modyfikowane tylko z nazwy. Należy jednak zaznaczyć, że konieczna jest również wnikliwa kontrola wykonywanych robót, ponieważ nawet najlepsze materiały nie zapewnią skutecznej ochrony i wymaganej trwałości, jeśli będą niewłaściwie wbudowane."

Jan @ 17:19, 24.01.2018

IP: 37.47...16

To trzeba było tylko deski zostswic a nie na to asfalt...Do d**y z takim mostem.

Do wyżej @ 17:20, 24.01.2018

IP: 188.146...153

Bu..rak to jesteś Ty😨

😨😨 @ 17:24, 24.01.2018

IP: 188.146...153

Robota raz zrobiona i będzie ciągle poprawiana lub wymieniana😨
Kto za to będzie płacił? 😠
Wykonawca z własnej kieszeni?Wątpię😠
Jeśli miasto to faktycznie złoty interes 😠

Sly @ 17:28, 24.01.2018

IP: 194.50...75

"SBS czyli elastomer termoplastyczny styren - butadien - styren. Modyfikacja rozszerza zakres sprężysto-plastycznej pracy zmodyfikowanego bitumu od -30° do +110°C.

Otrzymane lepiszcze polimerowo-asfaltowe ma właściwości fizyko-chemiczne bliższe użytemu polimerowi niż właściwością pierwotnego asfaltu.

Polimery te między innymi:

zwiększają temperaturę mięknienia
poprawiają elastyczność w niskiej temperaturze
zwiększają wytrzymałość na rozciąganie
zwiększają wytrzymałość na zerwanie
zwiększają odporność na procesy starzeniowe
Polimer SBS jest klasycznym elastomerem, czyli tworzywem ulegającym odkształceniu pod wpływem przyłożonego obciążenia i po jego usunięciu całkowicie powracającym do pierwotnego rozmiaru i kształtu (ma właściwości podobne do kauczuku). SBS zachowuje właściwości lepko-sprężyste w niskiej temperaturze, jest więc odporny na zginanie na zimno i na starzenie. Charakteryzuje się dużą wytrzymałością mechaniczną na rozciąganie i rozrywanie, zachowując stale pierwotny kształt. Rozciągliwość bitumu modyfikowanego elastomerem SBS wynosi ponad 90% bez zerwania."

do Lelisiaka @ 17:32, 24.01.2018

IP: 5.172...215

Pan Dyrektor w Lelisie wszystkie inwestycje prowadził bardzo dobrze.

😉 @ 17:34, 24.01.2018

IP: 188.146...153

Do powyżej mk i Sly
Święta racja😉
Dałoby zrobić raz a dobrze😉daaałoooby się jednak 😉

Sly @ 17:47, 24.01.2018

IP: 194.50...75

A wiecie ile mamy rodzajów mieszanek asfaltowych na nawierzchnie ?

Według niektórych tylko 3 :

1. Z wywrotki.
2. Z taczki.
3. Z łopaty.

wink

tępiciel lemingów @ 17:53, 24.01.2018

IP: 88.199...38

Sly, trzeba było stawać do przetargu i zrobić lepiej. Teraz to musztarda po kisielu. Każdy może się pomądrzyć.

tank102 @ 17:54, 24.01.2018

IP: 79.184...72

smile Po co bić niepotrzebnie na darmo pianę. smile
Odpowiedź techniczna jest i po sprawie.

NA zakończenie , trzeba było zdecydować się na tunel łącznie z podziemny akwarium za szklanymi ścianami tunelu pod Narwią.
Było by fantastycznie, prawie jak pomysły ze słonecznego Dubaju.
Niech moc wyobraźni będzie z mieszkańcami Ostrołęki i okolic.

paolo @ 17:57, 24.01.2018

IP: 91.219...229

Domagam się opublicznienia dokumentacji projektowo - technicznej.

paolo @ 17:59, 24.01.2018

IP: 91.219...229

tank102, po sprawie to może być dla kogoś, kto paski w TVPiS, traktuje jak prawdę objawioną.

Mieszkaniec @ 18:01, 24.01.2018

IP: 194.50...106

Szkoda że Gmina Lelis straciła tak dobrego pracownika. Człowiek zaangażowany w to co robił,i najważniejsze z odpowiednim podejściem do ludzi. Ostrołęka cieszcie się bo macie powody.U was coś się dzieje bo w gminie lelis to obiecanki cacanki o nawiezienie żwiru ciężko się doproscić wstyd!!!

Sly @ 18:01, 24.01.2018

IP: 194.50...75

tępiciel chyba sam nie wiesz co piszesz.
To zamawiający (miasto) przygotowuje projekt i wybiera technologię wykonania a następnie nadzoruje poprawne jej wykonanie.

tępiciel lemingów @ 18:04, 24.01.2018

IP: 88.199...38

Sly, no to trzeba było przedstawić swoją ofertę. A nie teraz się mądrzyć.

anty @ 18:15, 24.01.2018

IP: 188.146...124

Jak ma pękać to czemu Osrada nie położyła już popękanego? A ta siatka ze SIWZ tam jest czy wyparowała? A na poważnie jest proste rozwiązanie. Zamiast asfaltu drobny tłuczeń. Ubije się i wymieniać nie trzeba. Co jakiś czas dosypać i wyrównać.

Lelisiaki @ 18:15, 24.01.2018

IP: 188.146...216

Uważam, ze Pan Radek marnuje się w tym Urzędzie. Szkoda jego osoby na tego typu prace. Jego miejsce jest w Lelisie i to na najwyższym stołku. Panie Radku, robiliśmy ze znajomymi, co prawda chałupniczo, badania i okazało się, ze jeśli będzie mocny kontrkandydat to wygra jesienne wybory na wójta naszej gminy. Kiedy padało Pana nazwisko, Pana akcje rosły dwukrotnie. Bardzo prosimy, aby zastanowił się nad możliwością kandydowania na wójta Lelisa. Bardzo Pana prosimy, aby pozytywnie rozważył nasza prośbę.

Ja który.. @ 18:25, 24.01.2018

IP: 31.0...232

Witam , Czy ktoś z Was jechał kiedyś mostem kolejowo drogowym z Małkini do Kosowa Lackiego - przez Bug , miał on ok 340 metrów długości, był to most po którym jeździły wahadłowo --pociągi i samochody - tory kolejowe były na środku mostu a samochody "brały" je między koła, ruch był regulowany za pomocą świateł. Most był drewniany- deski ułożone w 'jodełkę' z żadną bitumiczną nawierzchnią tylko impregnowany, zgadnijcie kiedy go postawiono jako przeprawę tymczasową ? W 1968 roku ....dotrwał do 2008 roku !!!! drewniany - 40 lat a w 2010 oddano nowy... ciekawe ile my będziemy czekać na nowy most ------bo w tej chwili mamy trzy i wszystkie spotykają się na jednym rondzie ,gdzie plany na nowy most i obwodnicę ???

Pan Jodełka @ 18:40, 24.01.2018

IP: 188.146...182

Taa, przejechałem tym mostem i tą trasą raz o omijałem ją później z daleka przez lata. Dzięki Bogu coś tam przebudowali.

oka @ 18:42, 24.01.2018

IP: 176.109...225

Cała na tymczasowa przeprawa nadaję sie do postawienia zarzutów w stylu niegospodarności.

Ergo @ 18:54, 24.01.2018

IP: 178.42...196

W „stylu” możesz też przez Narew pływać żabką. Jak nie pasuje nie korzystaj, nie ma przymusu. A jakieś taki przekonany o niegospodarności napisz po prostu zgłoszenie do prokuratury, wykaż się czymś więcej niż mądralowaniem

Lelisiaki - Łegowiaki @ 19:22, 24.01.2018

IP: 194.50...106

do Lelisiaki Potwierdzam
Panie Radku kto zna lepiej Gmine Lelis niż Pana ???

Lelisiaki- Łęgowiaki @ 19:25, 24.01.2018

IP: 194.50...106

do Lelisiaki Potwierdzam
Panie Radku kto zna lepiej Gmine Lelis od Pana???

rr @ 19:38, 24.01.2018

IP: 83.6...69

W Warszawie był Most Syreny i miał nawierzchnie prawidłowo zdylatowaną i nie pękajacą jednak można

DJM @ 19:48, 24.01.2018

IP: 2a02:c7d...6cba

Do mk

No no, blysnales. Jesteś technikiem z uprawnieniami. Poziom budowlany technika, a inżyniera konstrukcji stalowych/zespolonych jest jak naprawa łopaty, a koparki, czyli zupełnie różne. Wiedzy inżynierskiej nie posiadasz. Konstrukcja stalowa zawsze będzie pracować. Odpowiednia byłaby konstrukcja zespolona- żelbetowe płyty na stalowych podciągach. Jednak nie te koszty budowy. Wszyscy specjaliści, bo wiedzą jak most wygląda. A ilu wie jak konstrukcja pracuje?

Mombazi @ 19:50, 24.01.2018

IP: 5.172...64

O wielki Mzimu przybądź wraz z oddechem skrzydlatego Orła i wielkiego Wombete aby uzdrowić wielki Duchem i wzrostem klan Kurpiów. O wielki, czekamy !!! .

Polak @ 20:29, 24.01.2018

IP: 94.254...119

Przychodzi jak jesteś idioota to tak zostań a ludziom nie mów bajek skoro tobie tak mówią to zatrzymaj to dla siebie Ostrołęka potrzebuje mądrych ludzi nie takich jak ty bez wykształcenia

~~ostr @ 20:41, 24.01.2018

IP: 78.88...247

Czytam te wasze wypowiedzi i doszlem do jednego ze kazdy z was szuka glupszego od siebie

Yyy @ 20:44, 24.01.2018

IP: 2a00:f41...9347

Pewnych leków nie powinno się łączyć, ostatnio w Austrii przez 2 tygodnie przejezdzalem przez taki most i nic takiego jak popękane asfalt nie występuje... tak więc te dyrdymały że tak ma być to opowiadajcie dzieciom - najlepiej swoim może uwierzą

Zet @ 20:50, 24.01.2018

IP: 188.146...143

No więc nie łącz tych leków i patrz przez co przejeżdżasz:)) Na pewno w Austrii przejeżdzałeś przez polski most wojskowy DMS 65, a obok pasły się fioletowe krowy z czekolady Milka:))

R20 @ 21:27, 24.01.2018

IP: 188.146...11

Trzeba było żwirówkę puścić przez nową przeprawę 😉 a taki był ładny, amerykański 😂

Mombazi @ 21:31, 24.01.2018

IP: 5.172...64

O, wielka Mebwazi, zatrzymaj straszliwego Mikonunde którego oddech mroźnego wichru skawalił wielkiego Asfaltoatla, i dzielny Lud Kurpieski nie może pokonać wstęgi wielkiej Narewaxi. O wielka , czekamy !!!.

Do Lelisiaków @ 22:07, 24.01.2018

IP: 94.254...16

Rzekomo Lelisiaki .... nie ośmieszajcie się sprawy w gminie idą super inwestycje pełną parą do przodu drogowiec ....miła pani radzi sobie. Jak widać boli was normalność i stabilizacja zero zadłużenia plany na przyszłość konkretne i realne. Tylko takie typki próbują mieszać ala nie da się. pan dyrektor jeszcze dużo musi się uczyć ..... masz problem udaj się do urzędu ale jesteś zwykły tchórz i mąciciel ( lka .... )

Drogowiec @ 22:12, 24.01.2018

IP: 94.254...76

To tzw " asfalt pękatek" najtrwalszy asfalt na świecie opracowany przez NASA Ciemnota się nie zna.

Zażenowany @ 22:25, 24.01.2018

IP: 94.254...105

Takie tłumaczenie dyskwalifikuje tego pana jako dyrektora nie mówiąc o innych aspiracjach. Trochę pokory i nie podniecajcie się bo wam żyłka w d...ie pęknie. Kto autoryzuje takie bzdury ?

xx @ 22:39, 24.01.2018

IP: 78.88...229

Do ~~ ostr
nie pisze się " doszlem " tylko doszedłem .

mk do DJM @ 22:50, 24.01.2018

IP: 83.28...180

Widzisz....akurat za moich czasów był przedmiot "konstrukcje budowlane", "technologia budowlana" ,"dokumentacja budowlana" itp itp.
Więc jednak czegoś uczyli...
Po za tym nie trzeba być inżynierem aby zrozumieć proste podstawy technologi prac i mieć "zdrowy rozsądek"....jeśli tego inżynier nie potrafi zrozumieć,to może studiował kilkanaście lat i przeszedł przez zasiedzenie laughing

W moim komentarzu starałem się pokazać absurdalność tłumaczeń i założeń opisanych w artykule. Na pewno dużo osób nie potrafi zrozumieć "że tak miało być i asfalt ma pękać" i ,że po skruszeniu nawierzchnia będzie poprawiana lub zrywana i na nowo układana crying

Kto będzie pokrywał koszty napraw...
Wykonawca?Raczej nie przystałby na taki układ bo poszłoby to z jego "kieszeni'...a jeśli byłyby na to pieniądze już zapłacone-to na jakiej podstawie i ile napraw zostało przewidzianych ,i ile będzie wykonanych(bo nadwyżkę musiałby zwrócić).
Miasto? Jeśli tak to koszt inwestycji ponownie wzrośnie, i zostały popełnione błędy na etapie projektowania i zatwierdzania....internauta "Sly" podał opis mieszanek asfaltu i takie powinny zostać zastosowane.

Wystarczy logicznie pomyśleć i połączyć fakty ,i nie trzeba być inżynierem aby stwierdzić ,że jest to jednak oderwane od rzeczywistości i po prostu tak nie powinno być. crying

kika @ 23:33, 24.01.2018

IP: 94.254...37

Przyznac trzeba ze dwa tygodnie wytrzymal aswalcisko.

do Zet @ @ 00:01, 25.01.2018

IP: 178.143...184

taak ta fioletowa krowa to byłeś ty tylko bez napisu milka

Też Lelisiak @ 01:10, 25.01.2018

IP: 77.112...134

DO: Do Lelisiaków

Jakie zero zadłużenia?! - Kłamco!

W budżecie na 2018 wydatki przekraczają przychody o prawie 7 melonów złotych polskich. Gmina "nie ma zadłużenia" bo pożyczki to... nie kredyty!- i nie powodują zadłużenia. Prawdą też jest że gmina Lelis niektóre te "pożyczki" wg harmonogramu zacznie spłacać po wyborach... zatem nie ma "aktualnego" obowiązku spłat.

Najlepiej to tu dbają o pijar. ale im więcej kto się chwali, tym bardziej obłudą zajeżdża, ot co.

Kkkkkkkkk @ 07:00, 25.01.2018

IP: 107.167...94

Proponuje most zastepczy dla mostu zastepczego. Raz tu, raz tu otwarty.

turysta @ 07:25, 25.01.2018

IP: 213.238...26

Ludzie jak ktoś jeździł do Gdańska to przez Wisłę też był położony podobny most służył długie lata, nawierzchnia też była popękana nawet w wielu miejsca jej brakowało tysiące pojazdów dziennie tam jeździło i nikomu nie przyszło do głowy narzekać na spękany asfalt. Być może tamten stan był akceptowany ponieważ nie widzieli go światowi fachowcy/ drogowcy w Ostrołęki.
Miłego poranka z chwilą refleksji czy warto ciągle marudzić.

Bystrzak @ 07:27, 25.01.2018

IP: 37.47...4

Tam to już woda święcona nie pomoże widocznie ktoś do kieszeni zgarnął Panstwowo kasę i tanim kosztem A teraz mamy co mamy do TVN24 z tym inaczej być nie może !

DJM do mk @ 07:41, 25.01.2018

IP: 94.254...251

Skończyłem zarówno technikum i studia. W technikum miałeś statyczne wyznaczanie belki, na studiach niewyznaczalne. W technikum przez projektowanie się rozumie wykonanie rzutu. Na studiach od układu geometrycznego, przez obciążenia, ich kombinacje, po efekt finalny- czyli ile czego aby było dobrze. Ile policzyłes mostów, hal, konstrukcji szkieletowych? Wiesz, że dzwony dzwonią, ale nie wiesz, w którym kościele. I to Cię różni od specjalisty. Błąd mógł być przy projektowaniu. Zamawiając usługę remontu kuchni zapłacisz Techniku za remont kuchni, a nie łazienki. Czyli gdyby wykonawca spartolil to by kasy nie dostał.
Widzę jednak, że ten smród ze Stora Enso przerabia wszystkim rozumy i każdy jest specjalistą.

HENIO @ 07:51, 25.01.2018

IP: 46.171...69

Cały Pis "Wy głupie ludzie przecież tak miało być " dalej mohery głosujcie na nic będzie chodzić na piechotę bo asfalty się sypią i w pław przez rzekę. Nie dziwie się że młodzi stąd uciekają

DO MIASTA. @ 08:01, 25.01.2018

IP: 83.6...77

Trzeba zrobić następny 4 most (most mostu zastępczego) i najlepiej żeby wjeżdżało się na niego z tego samego ronda.

Ja @ 08:14, 25.01.2018

IP: 78.88...63

PiSiory uwierzą we wszystko, co się im powie. Rozmawiałem wczoraj z głęboko wierzącym w PiS i był on pewien, że Rydzyk mówi prawdę w związku z autami od bezdomnego. Ciemnota ślepo wierzy we wszystko. Nawet w to, że nowy asfalt musiał popękać. Zaczęło się od brzozy która strąciła samolot w którym i tak wybuchła bomba termobaryczna, ciekawe na czym się skończy.

Ja @ 08:16, 25.01.2018

IP: 78.88...63

Gdyby nie PO to most by nie był potrzebny. Przecież to PO wykopało tę rzekę wszystkim na złość laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing

X @ 08:18, 25.01.2018

IP: 94.254...53

Na świecie są mosty które ciągną się kilometrami i ich konstrukcja tez pracuje bo to normalne ale tylko w oce nowy asfalt popękał po dwóch tygodniach a władze robią z ludzi głupich i mówią ze tak ma być cała ta sprawa z tymi mostami to porażka po całości !!!!!!!!!!

paolo @ 08:27, 25.01.2018

IP: 91.207...34

Ludzie, kochane - rozmaite - po kiego grzybola kłócicie się o to, jaka jrst pogoda, akoro wystarczy popatrzeć za okno - zamiast toczyć tę próżną dyskusję, trzeba sprawdzić zapisy dokumentacji projektowo technicznej i sprawdzić czy pękanie asfaltu było w niej przewidziane, a nie słuchać "jak świnia grzmotu", opowieści dziwnej treści.

przebiegły @ 08:35, 25.01.2018

IP: 37.47...232

Szanowni czytelnicy. Jakie miasto taki mamy most. Jaki most taki i stan dróg w mieście , trudno znależć ulicę z nawierzchnią w dobrym stanie. Jakie drogi taki i sylwester miejski , że nie wspomnę o tym że miasto daje kocyk dla nowo narodzonego dziecka. To wszystko należy nazwać jednym słowem DZIADOSTWO rzadko spotykane w Polsce w obecnych czasach. W naszym mieście w większości sfer życia jest mnóstwo do zrobienia bo wszędzie jest wszech obecne DZIADOSTWO.

X @ 09:04, 25.01.2018

IP: 94.254...53

Na świecie są mosty które ciągną się kilometrami i ich konstrukcja tez pracuje bo to normalne ale tylko w oce nowy asfalt popękał po dwóch tygodniach a władze robią z ludzi głupich i mówią ze tak ma być cała ta sprawa z tymi mostami to porażka po całości !!!!!!!!!!

normalny @ 09:12, 25.01.2018

IP: 94.254...65

Są nowsze technologie jak asfalt ,są maty przejazdowe takie jak na przejazdach kolejowych w wersji pocienionej z recyklingu i wcale nie taki drogie , można było tez zastosować granulat ze zużytych opon z lepiszczem sprężystym . Są nowe technologie proponuję się dokształcać a nie opowiadać że tak miało być Telefon do Instytutu Techniki Drogowej i wszystko

Technologie kosmiczne na moście @ 09:27, 25.01.2018

IP: 37.248...129

Ale u nas potrafią tylko asfalt z taczki łopatą rozrzucać.

Podatnik PiS @ 09:31, 25.01.2018

IP: 176.10...146

Kolejny sukces urzędu miasta - Czego się nie dotkną to s(p)ierdolą i jeszcze z ludzi i(d)iotą robią, że tak miało być. A technologia pękającego asfaltu to zastrzeżona i opatentowana technologia przez OSTRADE. Wykonawce, który wygrywa w Ostrołęce wszystkie przetargi od lat, a jak nawet przegra to urząd miasta robi wszystko, aby odzyskał przetarg.

W Ostrołęce mamy popękane i dziurawe drogi, bo urząd miasta wybiera tylko jednego wykonawce, a on używa swojej opatentowanej technologi kruszącego asfaltu i wyspecjalizowanego sprzętu beczkowóz + chłopaki po kilku + łopaty.

A mieszkańcom wmawia się, że to normalne. Tylko dlaczego przed domami, wysokich urzędników z Ratusza, słynny asfalt z OSTRADY nie pęka, położona jest trawa z rolki, zieleń zadbana i przycięta, a chodniki nie zapadają się?

Takie cuda tylko u nas. angry angry angry

normalny @ 09:52, 25.01.2018

IP: 94.254...81

do kogoś powyżej
Ja Panu czy Pani odpowiem Zgoda całkowita racja ludzie ,którzy maja wiedzę sa niewygodni , zakłucają tym głupim rytm . Najlepszy jest ten srenio mądry bo nie zrobi dobrze ale zawsze ma alibi i wypowie się , i obroni , a reszta choć nie zrozumie to zapłaci

Toć to cud @ 10:08, 25.01.2018

IP: 31.0...16

Ostrada na swojej stronie ma zakladke ze zdjeciami swoich realizacji. Jako zdjecie główne powinni dać zdjęcie nawierzchni mostu z opisem "miał wytrzymać tydzień ale dzięki naszej fachowości wytrzymał dwa tygodnie".

Darek @ 10:23, 25.01.2018

IP: 94.254...71

Czyli plan się udał, asfalt popękał. Podobny plan obejmuje całe miasto. Ale nie przejmujcie się, jest zima to musi być zimno. A czy w ratuszu palą? Palą na okrągło... głupa.

PAN @ 10:35, 25.01.2018

IP: 188.146...160

Przyjdą upały i asfalt popłynie i będzie jak nowy poczekajmy do lata .

Bbb @ 10:40, 25.01.2018

IP: 188.146...160

Chłopakom z ostrady trochę nie wyszło ale za to dobrze dziury łatają łopatą.

Tak to robią MISZCZE @ 10:48, 25.01.2018

IP: 31.0...126

Tu osiągnęli mistrzostwo.
Jedna łopata na cały proces technologiczny.
Najpierw łopatką wygarniamy nadmiar wody z dziury.
Następnie tą samą łopatką zasypujemy dziurę super mieszanką.
I na sam koniec łopatka dokona ostatecznego ukształtowania nawierzchni poprzez ubicie i zwibrowanie.

mk do DJM @ 11:10, 25.01.2018

IP: 83.28...180

Wielki o.... wink wielki inżynier wink porażasz tokiem myślenia......bredzisz o swoich umiejętnościach z klapkami na oczach bo nie rozumiesz o co chodzi w całej sytuacji z spękanym asfaltem .....opowieściami o technologi zagłuszasz fakt potrzeby logicznego myślenia.......
......proszę przeczytaj moje komentarze i postaraj się zrozumieć jakie nieścisłości w faktach staram się naświetlić...nie mam ochoty ponownie tłumaczyć tego co możesz przeczytać w moich komentarzach powyżej oraz innych internautów....
Tłumaczenia przytoczone w artykule MO, oraz fakty nie układają się w logiczną całość i można je naginać pod swoje potrzeby.

Osobiście twierdzę ,że nawet ukończenie najlepszych szkół itp nie czyni człowieka od razu "bardzo mądrym"......dodatkowo tzw. elity gdy tylko "lizną" władzy lub "koryta" od razu uważają się za wyjątkowych i zaciera się u nich samokrytyka co do Siebie ,oraz próbują patrzeć na innych jak na "półgłówków"....przykładem z ostatnich dni ojciec dyrektor z wypowiedziami dla wg. niego prawdopodobnie "maluczkich" -"ograniczonych intelektualnie" owieczek o drogich autach podarowanych przez zmarłego bezdomnego angry angry angry
Takie zachowania są normą prawie u każdego kto trochę się wybił i nie dostrzega/stara się nie dostrzegać faktów i rzeczywistości...np. tylko barany robią za 6.000 zł(jeśli dobrze pamiętam).

Nie bierz tego za bardzo do Siebie, ale przeczytaj uważnie moje i innych komentarze, i spróbuj logicznie pomyśleć nad tematem....a rozważania o konstrukcjach zostaw na etap projektowania.
Zapewniam Cię ,że większość mieszkańców pomimo braku dyplomów nie jest ograniczona intelektualnie.....nie szata zdobi człowieka itp....

Pozdrawiam.

Anna - Kurpiowska Panna @ 11:15, 25.01.2018

IP: 37.128...47

Dzień dobry! Witam serdecznie w odwilżowy dzień!

Moi drodzy! Nie lubię takiej "chlapy". Przemoczone buty, ślizgawica, w powietrzu miliardy rozmrożonych i pobudzonych do ataku bakterii i wirusów, czego skutkiem zwiększone kolejki do lekarzy... Zima, to ma być zima: lekki mrozek, śnieg, kulig z gorącym bigosem i zimną wódeczką, grzanie zmarzniętych członków przed kominkiem... Jak myślicie, kochani: czy doczekamy jeszcze tęgich mrozów i śniegu po pachy tej zimy?

A teraz, ad rem...

Kochani!

Widzę, że po ukazaniu się powyższego artykułu, antypisowskim burkom zaniknął rezon, dobry nastrój i szczęki opadły. Tylko nieliczne burki usiłują nieco jazgotać, ale to tylko taki burkowy jazgot dla utrzymania fasonu. Od czasu do czasu tylko jakiś niewydarzony burek kłapnie szczęką o jakiejś "dokumentacji", o "wymianie władzy", o "ciemnych pisiorach"... Ale to w porównaniu z poprzednim artykułem o "popękanym asfalcie" (ponad 300 komentarzy i nieomal 23 tys. odsłon) to tylko kropla w Narwi, to tylko skromne zawodzenie drobnych, zawiedzionych ratlerków.
Szczególnie dziwi absencja Skunksa-Śmierdziela, któren nieomal codziennie, tak pryncypialnie i stanowczo dowala "pisiorom z Ratusza", któren tak merytorycznie z emfazą, uczenie i rzeczowo, wypowiada się tutaj na każdy temat, a wypowiadając się i wylewając kubły pomyj na Prezydenta, Radę Miasta i "Pisiorów", z uciechy, ale i z zacietrzewienia, popuszcza w porcięta.

Pozdrawiam cieplutko... smile

... @ 11:18, 25.01.2018

IP: 83.28...24

Mosty ciągną się kilometrami i konstrukcja pracuje. Tak, ale na podłożu betonowym.
Nieraz widziałem w trakcie tej budowy, że tutaj nawierzchnia asfaltowa ma grubość 3-4 cm ale leży ona na płytach nie utwierdzonych na sztywno. Nie wiem czy cokolwiek, czy jakakolwiek technologia pozwala ułożenie nawierzchni na swobodnie pracujących elementach. Czy próbował ktoś przykręcić płyty gips-kartonowe do np lużnych desek i poszpachlować? Jaki byłby efekt?

Smutne ale prawdziwe @ 11:22, 25.01.2018

IP: 31.0...32

Po co wylewać pomyje na kogoś kto w pomyjach tonie po uszy....

Dolek @ 11:53, 25.01.2018

IP: 5.172...51

No i proszę, wystarczyło zmienić plany i już jest w wszystko w porządku. Popękał jak należało. laughing

SKUTEK @ 12:16, 25.01.2018

IP: 178.42...201

skoro ma pękać asfalt to po co go kłaść? zarobią wulkanizatorzy? wychodzi szydło z worka - Ostrołęckie lobby wulkanizatorów starało się o taki most jak to było w zmienikach cytat:
"W zakładzie wulkanizacyjnym.
Jacek: Swoją drogą to miał pan szczęście, że akurat panu tutaj postawili ten eksperymentalny odcinek.
Wulkanizator: Szczęście? Pan wie, ile mnie to szczęście kosztowało?
Opis: wulkanizator ostrzegł Jacka, że nawierzchnia drogi jest niebezpieczna dla opon samochodu.
"

Zwolennik dobrych zmian @ 12:32, 25.01.2018

IP: 77.243...25

Przestańcie narzekać wyznawcy PIS mają rację, dobra zmiana nadeszła, a asfalt OSTRADY wspaniały taki powinni kłaść w całej Polsce, wówczas pracy nie zabraknie trzeba, a bezrobocie spadnie do zera. Będzie mogła powstać fabryka specjalnych beczkowozów do asfaltu OSTRADY, fabryka kufajek i gumofilców, łopat ostemplowanych MADE IN OSTRADA from OSTROLEKA/PIS.

Powstaną szkoły i szkolenia w specjalizacji kładzenia, zrywania i łatania opatentowanego tajemniczego asfaltu z OSTRADY

W Republice PIS bezdomni już mają po 2 samochody, a myśliwi mogą wyprosić rolnika ze swojej ziemi, bo zaplanowali polowanie na rowerzystów.

Brawo PIS na taką dobrą zmianę czekaliśmy.

Macie mój głos wink

zzz @ 13:07, 25.01.2018

IP: 188.146...102

Tłumacza, że musi popekac i inwestor jest czysty, a miasto naprawi nawierzchnie za 2 lub 3 miliony złotych . Chyba koniec będzie kariery prezydenta i posła. Koniec pis w Ostrołęce.

do Anna kurpiowska powalanka @ 13:17, 25.01.2018

IP: 188.146...153

Porą...bało Cię dokładnie z tym ujadaniem politycznym.
Czyli wg Ciebie kto za to odpowiada?

😨😨😨 @ 13:24, 25.01.2018

IP: 188.146...153

do DJM
"Chroń Noże przed nieszczęściem" i takimi fachowcami😨
Wg Ciebie jeśli drewniana konstrukcja dachu pracuje to gdy się ugnie lub załamie pod śniegiem,lub lekki wiatr przeniesie go na działkę sąsiada to wszystko ok😨
Wg Ciebie jeśli żelbetonowy strop nad pomieszczeniem pracuje go gdy wybrzuszy się środkiem na 20 cm to też wszystko ok😨
Przykładów można podać dużo ale i tak chyba to nie dociera do Ciebie😨😨😨😨

Nie do opisania @ 13:27, 25.01.2018

IP: 31.0...122

Właśnie mijałem na Jana Pawła artystów od łatania dziur.
Specjalista deptacz gumofilcem zmuszał tłuczeń do wniknięcia w wierzchnią warstwę uzupełnianego ubytku. Widok bezcenny.

Damian @ 13:35, 25.01.2018

IP: 94.254...51

Ostrada g#wno warta

tępiciel lemingów @ @ 13:39, 25.01.2018

IP: 77.243...25

Mieszkańcy cieszcie się, że macie przeprawę tymczasową, a wkrótce Muzeum, zadbane ulice i chodniki, place zabaw, zieleń u nas nie pasują. Ostrołęka ma wyglądać jak zgliszcza miasta Homs w Syrii, z dziurawymi ulicami, pozapadanymi chodnikami, zarośnięta dziką zielenią, aby wszyscy pamiętali co zrobili dla nas bohaterowie wyklęci.

"Ostrołęka w ruinie" to nasze ukochane miasto mauzoleum, uratowane przed komunizmem przez bohaterów wyklętych, odzyskane z rąk okupanta i zarządzane przez menadżerów i specjalistów z Republiki PIS, którzy nigdy się nie ugięli i nie przyjęli pomocy od wroga i 8 lat opierali się pomocy od rządu PO, nie pisząc wniosków o dotacje, nie ściągając inwestorów, zaniedbując most, aby stał się bezużyteczny, robiąc wszystko, aby główne trasy komunikacyjne nas omijały.

Miasto ma teraz za zadanie być żywym przykładem i przestroga dla innych miast, albo się podporządkujecie władzom Republiki PiS, albo wyślemy Wam ekipę zarządzającą z Ostrołęki.

Za ten trud Chwała Bohaterom w Ratuszu. Osiągnęliście swój cel miasto ma swój klimat jak Warszawa po powstaniu. Pytanie do Mojżesza z Ratusza, kiedy wyprowadzisz Ostrołęczan do ziemi obiecanej (tereny odebrane Rzekuniowi), bo wiadomo, że zostało nam niewiele czasu, bo w drugą stronę będzie problem, bo mosty runą,.... pod naporem wierzących w Republikę PiS wyborców.

😨😨😨 @ 13:57, 25.01.2018

IP: 188.146...153

Naprawa nawierzchni przeprawy tymczasowej.....

Primo,miało być do godz 11...jest po 13 i nadal trwa ,a miasto korkuje się 😨
Drugie, w błotko czyli piasek,wodę i sól...zalewany jest asfalt i posypywany tłuczniem😨
Trzecie, profesjonalna naprawa w odpowiednich warunkach na pewno są dlugi efekt 😨
Czwarte, efekt przejeżdżania autem poprzez miejsca naprawiane 😨 nie zapomniane wrażenia akustyczne i powrót do drabiniaków😨

Zarąbista naprawa w super warunkach i z uwzględnieniem technologi prac....kto za to płaci i jaką bajkę ponownie usłyszymy 😨😨😨😨😨
;😨😠😠😠㈶
4;😠😠😠😠ԅ
44;

Mari @ 14:12, 25.01.2018

IP: 79.190...141

Do Anka kurpiowska coś tam...
Dlaczego zwracasz się do innych użytkowników tego forum " kochani" potem "cieplutko " pozdrawiasz ? Pozostała treść twojej wypowiedzi to przezwiska i złośliwości. Mam na dodatek wrażenie, że tak się nakręcasz jak to piszesz jak byś nad sobą nie panowała.
Nic nie tłumaczy takiego wstrętnego zachowania. Chyba , że rozdwojenie jażni ...

Dolek @ 14:17, 25.01.2018

IP: 5.172...51

Proszę państwa niech każdy się zastanowi i sam sobie odpowie ,- kto wziął na siebie Obowiązek prawidłowego zarządzania miastem decydując się na start w wyborach i objęcie funkcji prezydenta miasta ? To do kogo My mieszkańcy Ostrołęki mamy mieć pretensję za brak wizji i spójnej polityki ku lepszemu rozwojowi miasta oraz za nieudolność w zarządzaniu Ostrołęką ?

Anna - Kurpiowska Panna @ 15:33, 25.01.2018

IP: 37.128...47

Do Mari @ 14:12

Dzień dobry, prześwietna Mari!

W dużej mierze stawiasz prawidłową diagnozę na temat mojej złożonej osobowości. Otóż, drzemią we mnie dwie zupełnie skrajne i zwalczające się natury.
Z jednej strony, kocham wszystkich ludzi, (chociaż to nie do wiary, ale kocham nawet KODorastów, pederastów i POlszewików) - stąd te moje mdłe i przesłodzone - "kochani", "najmilsi", "pozdrawiam cieplutko"... Z drugiej strony, niejako "dla równowagi", abym "nie przesłodziła się", wstępuje we mnie jadowita żmija i wstrętna i obmierzła wiedźma - wtedy nie mogę opanować się od - jak słusznie zauważyłaś - przezwisk i złośliwości. Wierz mi: walczę z tym rozdwojeniem jaźni, ale jak dotychczas bez większych rezultatów - to walka z wiatrakami. Nie pomagają mi żadne środki farmakologiczne, ani nawet mocny napar z melisy.

Pozdrawiam cieplusio i serdeczniusio zacną i przemiłą koleżankę - Mari... Przyjmij od wrednej jędzy - Anki kurpiowskiej coś tam - cieplunie buziaczki...smile smile smile

Stop marnotrawstwu milionów zł @ 15:39, 25.01.2018

IP: 185.93...91

Coraz częściej dąży się do zwiększania trwałości wznoszonych budowli (np. obiektów inżynierskich) przy jednoczesnym obniżeniu kosztów ich eksploatacji. Można to osiągnąć już na etapie projektowania poprzez właściwe konstruowanie elementów i wybór odpowiednich materiałów do budowy.

Trwałość nawierzchni asfaltowych na obiektach inżynierskich można poprawić dzięki zastosowaniu asfaltów modyfikowanych polimerami, w szczególności elastomerem SBS. Oczywiście przy założeniu, że są to produkty o wysokiej jakości, a nie asfalty modyfikowane tylko z nazwy. Należy jednak zaznaczyć, że konieczna jest również wnikliwa kontrola wykonywanych robót, ponieważ nawet najlepsze materiały nie zapewnią skutecznej ochrony i wymaganej trwałości, jeśli będą niewłaściwie wbudowane.

DJM @ 19:49, 25.01.2018

IP: 2a02:c7d...ab25

Ty mk się skup. Do trafnej oceny sytuacji trzeba posiadać wiedzę. UM jej nie ma. Popsuło się auto- każdy zobaczy. Ale dlaczego to już odpowiedzą nieliczni. Tutaj zawinił projektant, albo i nie. Most, nawet zastępczy to inwestycja. Na droższa, lepsza nie było zapewne kasy. Co do zelbetonowego stropu, a raczej żelbetowego i jego 20cm ugiecia? Kolejny specjalista budowlaniec się odzywa, bo potrafi pokój pomalowac :)
Podejrzewam, że każdy tutaj jest ekspertem lotnictwa, bo na Discovery obejrzał odcinek "katastrofy w przestworzach". Jak tak gderacie to zrzuccie się na nową konstrukcje, bądź nawierzchnie wzbogacona polimerami.

Do DJM @ 09:01, 26.01.2018

IP: 188.146...30

Poleciałeś 😃
To jak oceniasz następną odpowiedź miasta i specjalistów😃winne ciężarówki i ich nadmierna prędkość?
Hahahaha😃

Do DJM @ 09:14, 26.01.2018

IP: 188.146...30

Twierdzisz że ostrołęczanie mają zrzucić się na nawierzchnię wzbogaconą polimerami?????

Koszt inwestycji przekroczony i wyniósł ok 11.6 mln....i zabrakło na to kasy😠😠😠😠
8544;
Chyba masz coś wspólnego z ostradą,miastem i całym projektem😨

DJM @ 11:09, 26.01.2018

IP: 94.254...114

Jedyne moje powiązania z Ostrołęka to ukończenie technikum budowlanego. Reszta mojej kariery toczy się w jednym z miast wojewódzkich. Jedynie nakreslam, że tu są sami specjaliści, a nie mają pojecia z branżą budowlana, drogowa. Pozdrawiam :)