poniedziałek, 21 maja 2018 r., imieniny Kryspina, Wiktora, Jana

Aktualności

"Kurier Mazowiecki" o zamknięciu starego mostu i planowanej rozbiórce (wideo)

Fot. kadr "Kurier Mazowiecki"Zamknięto tzw. stary most w Ostrołęce, w ciągu drogi krajowej numer 61. Przeprawa będzie wyłączona z ruchu na czas gruntownej przebudowy czyli na około trzy lata. Na ten czas kierowcom posłuży most zastępczy. O sprawie informował "Kurier Mazowiecki".

Obecnie trwają prace wstępne związane z usuwaniem starej nawierzchni i przygotowaniem do planowanej na marzec rozbiórki.

Reklama - Rozpoczęły się prace związane z demontażem nawierzchni, frezowanie asfaltu, następnym krokiem będzie demontaż barier i dojście do stanu żelbetonu, a w marcu planujemy rozbiórkę - mówił dla "Kuriera Mazowieckiego" Wojciech Dorobiński, rzecznik prasowy ratusza.

Most po remoncie będzie szerszy, wygodniejszy i bezpieczniejszy dla kierowców, ale też dla pieszych i rowerzystów. Do czasu zakończenie przebudowy, kierowcy korzystają z przeprawy zastępczej. Ta niestety nie spełniła wszystkich oczekiwań. Asfalt wylany na stalowej konstrukcji szybko popękał i wymaga ciągłych napraw. Kierowcy narzekają na ruch wahadłowy, nieustanne prace konserwacyjne i spowodowane tym korki.

Więcej na ten temat w "Kurierze Mazowieckiem".

Wyświetleń: 6088 komentarze: 26 Wrzuć na Facebooka 07.02.2018, 14:06r. Drukuj




Powrót


kid @ 14:26, 07.02.2018

IP: *.*.212.88

pierwszy :)

Rzeczniku ;( @ 14:44, 07.02.2018

IP: *.*.10.203

Niech Dorobiński powie dlaczego asfalt nie popękał jak ten sam most był rozstawiony w Warszawie !!!

Hahaha @ 14:56, 07.02.2018

IP: *.*.159.212

Dlaczego, dlaczego, dlaczego ? dlatego bo nie robiła go ostrada...

zxc @ 15:22, 07.02.2018

IP: *.*.65.66

3 lata remont mostu? Matko można by było w tym czasie wybudować 3 mosty - niezłe tempo !!!

dlatego że..... @ 15:38, 07.02.2018

IP: *.*.121.151

Bo tam robiła to firma która ma doświadczenie w budowie przepraw mostowych a u nas robiła to firma która jedynie twierdzi że się na tym zna.
Te sieroty z ostrady nie potrafią nawet odróżnić skręcanej, drucianej siatki heksagonalnej od mat zbrojeniowych zgrzewanych z prętów stali konstrukcyjnej.
Poza tym w tej pseudo firmie nie wiedzą że elementy wzmacniające powinny znajdować się wewnątrz masy asfaltowej a nie pod nią.

do dlatego że... @ 16:42, 07.02.2018

IP: *.*.131.15

Dobrze wiedzą wszystko. Tylko na materiałach i wykonaniu można lody kręcić.

takie życie @ 17:10, 07.02.2018

IP: *.*.121.151

Zapłaciliśmy za stal której nie ma....
Zapłaciliśmy za nadzór inwestorski który podpisał odbiór częściowy branżowy mimo braku stali (czyli zapłaciliśmy za niewykonaną usługę).
Krótko mówiąc zostaliśmy (podatnicy) wydymani.
A ratusz i prezydent udają że nic się nie stało.

@% @ 17:26, 07.02.2018

IP: *.*.28.14

W tej firmie nie ma prawdziwych budowlańców tylko zbieranina lizusów 😁

Wyborczyni @ 20:56, 07.02.2018

IP: *.*.174.82

A wiecie kto ma udziały w Ostradzie? To by wiele Wam wyjaśniło dlaczego ta firma wygrywa wszystko w Ostrołęce itd.

tępiciel lemingów @ 21:02, 07.02.2018

IP: *.*.128.38

Wyborczyni, i nie tylko w Ostrołęce wygrywa.

do Wyborczyni @ 21:19, 07.02.2018

IP: *.*.233.119

Po tym popisie na naszym moście dziwię się że ktoś chce im zlecać jakiekolwiek prace bardziej skomplikowane od kopania rowów.

do Wyborczyni @ 22:51, 07.02.2018

IP: *.*.106.79

Kto?

Józia @ 07:43, 08.02.2018

IP: *.*.158.157

Odchodzący prezes PKN Orlen dostanie łącznie około 250 tyś złotych odprawy. Można, można. Dojna zmiana trwa w najlepsze a "ciemny lud " się cieszy.

Y @ 09:39, 08.02.2018

IP: *.*.105.51

Który portal w polsce pisze o czyms co mowią inne media

Ja @ 10:17, 08.02.2018

IP: *.*.173.77

Wytłumaczcie mi o co chodzi z wycinaniem tych pasów i laniem na siatkę ogrodzeniową. Jaki to ma cel, zachodzę w głowę i nie znajduję sensownego wytłumaczenia.

do Ja @ 10:17, IP: *.*.173.77 @ 10:30, 08.02.2018

IP: *.*.233.119

To najnowsza technologia wymyślona przez wybitnych inżynierów ratusza i OSTRADY.
Technologia jest tak zaawansowana że Twój prosty umysł nie jest w stanie tego ogarnąć (mój zresztą też).
Można ją porównać do leczenia syfa pudrem (skuteczność gwarantowana przez NFZ).

Tomek @ 10:47, 08.02.2018

IP: *.*.166.29

Niestety w Ostrołęce wszystko odbywa się dużej bo zatrudnione firmy pracuja tylko do 16. nie wiadomo dlaczego w innych miastach pracują do późnych godzin albo i w nocy.
Naprawy nawierzczni prawie zawsze robione sa w godzinach szczytu tak jak np. wczoraj na tymczasowym moście .
Jak by tego nie można bylo zrobić w nocy bez utrudnien w ruchu tak jak to robią w innych miastach.
Nie ma sie co dziwićeże ludzie uciekaja z Ostrołęki.



Dziury bardzo czesto łatane sa w godzinach szczytu do tego kiedy pada deszcz.

Do Tomek @ 10:57, 08.02.2018

IP: *.*.32.228

Dziury łata się w godzinach szczytu gdyż wtedy jest najwyższe promieniowanie kosmiczne które poprawia właściwości mieszanki zalewowej.
Osoby o tym decydujące to przecież najwyższej klasy specjaliści w branży.

carlo @ 11:34, 08.02.2018

IP: *.*.136.250

jak najszybciej wybrać nowe władze a tą puścić z tym nowym mostem

tępiciel lemingów @ 11:34, 08.02.2018

IP: *.*.157.35

OSTRADA

W dniu 3 lipca 2001 roku przedsiębiorstwo państwowe pod nazwą Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych na podstawie umowy o komercjalizacji i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych zostało oddane do odpłatnego korzystania Spółce pod nazwą Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych "OSTRADA" Sp. z o.o. z siedzibą w Ostrołęce.

Zarząd Firmy:

Jarosław Nowak - Prezes Zarządu

Kapitał zakładowy: 525.000 PLN

tępiciel lemingów @ 11:35, 08.02.2018

IP: *.*.157.35

ABW sprawdza obwodnicę. Miasto zapłaci Dromostowi ponad 3 mln zł?

Olsztyński oddział Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego bada sprawę budowy ostrołęckiej obwodnicy.
Ostrołęccy włodarze mogą mieć spore problemy. Do ABW trafiło pismo, z którego wynika, że podwykonawcą ostrołęckiej obwodnicy, budowanej za prezydentury Ryszarda Załuski, była ostrołęcka firma Dromost. Umowa zawarta z wykonawcą, austriacką firmą Teerag-Asdag, zabraniała jednak zatrudniania podwykonawców przy budowie nowej drogi.
Nikt z ostrołęczan jednak nie miał wątpliwości, że maszyny na plac budowy przyjechały nie z Austrii, a z innego ostrołęckiego osiedla. Robotnikami też byli Polacy. Nie wiedzą tego natomiast urzędnicy, zdaniem których, podwykonawców przy budowie obwodnicy nie było.
ABW na pismo zareagowało w ostatnich dniach grudnia. Gdy podczas jednej z sesji agenci przybyli do ratusza, z sali wychodzili kolejno urzędnicy, którzy musieli przekazać całą dokumentację budowy obwodnicy.
Afera prawdopodobnie nie miałaby miejsca, gdyby nie to, że Dromost za swoje usługi nie otrzymał wynagrodzenia. O należność za swoje prace, łącznie 2,5 mln zł, firma walczy od 2006 roku. Jeśli doliczyć odsetki, Teerag-Asdag winna jest "podwykonawcy" ponad 3 mln zł.
Z informacji, które otrzymaliśmy wynika, że miasto narażone jest na zwrot dotacji z Unii Europejskiej, bagatela 29 mln zł (75% wartości inwestycji). W sprawę zamieszani są nie tylko były prezydent Ryszard Załuska i jego ówczesna zastępczyni Agnieszka Mieczkowska. Zarzuty mogą zostać postawione także obecnemu prezydentowi Januszowi Kotowskiemu, który wówczas był wicemarszałkiem województwa, a po zajęciu fotela prezydenta miasta podpisywał jeszcze protokoły z odbioru prac związanych z obwodnicą.
Ciekawie natomiast wygląda sytuacja z wynagrodzeniem dla Dromostu. Firma zwróciła się o zapłatę należności także do ratusza. Miasto nie chciało zapłacić jednak niemal 3 mln zł za pracę, którą Dromost wykonał dla Terrag-Asdag.

Właściciel Dromostu zmarł, a udziałowcem firmy stało się rodzime P.R.D.M. "Ostrada", którego prezesem jest Jarosław Nowak - członek PiS i radny powiatowy. Zdaniem naszego informatora, w tej sytuacji, miasto inaczej patrzy na kwestię zapłaty Dromostowi kilkumilionowej kwoty, której część trafiłaby do "Ostrady" - firmy bliskiej rządzącej miastem ekipie.

tępiciel lemingów @ 11:40, 08.02.2018

IP: *.*.157.35

OSTRADA - prezesem jest Jarosław Nowak - członek PiS i radny powiatowy.

Spółka z kapitałem zakładowym: 525.000 PLN tak wygrywa przetargi

Tylko jedna oferta wpłynęła do ratusza na budowę tymczasowej przeprawy przez Narew. Propozycja firmy "Ostrada" z Ostrołęki opiewa na 10,5 mln zł. To aż o 4 mln zł więcej niż planowany przez miejskich urzędników koszt budowy tymczasowego mostu.

Ratusz zamierzał wydać maksymalnie niespełna 6,6 mln zł. W sytuacji, gdy cena nie pokrywa się z oczekiwaniami zleceniodawcy czyli miasta, urzędnicy mają dwa wyjścia: unieważnić przetarg, albo podpisać umowę z "Ostradą" na zaproponowaną przez firmę kwotę 10,5 mln zł. Najprawdopodobniej wybrane zostanie drugie rozwiązanie, gdyż dwa dni po otwarciu ofert został ogłoszony kolejny przetarg - na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu.

Koszt robót budowlanych wyniósł 10 577 672,32 zł (okres gwarancji wynosi 72 miesiące). Kompleksowy Nadzór inwestorski pełni firma SAFAGE.

Tak robi się interesy za pieniądze Polaków

tongue tongue tongue

MRJ @ 12:52, 08.02.2018

IP: *.*.129.200

Już niedługo "kurier mazowiecki" o aferze korupcyjnej w związku z budową przeprawy tymczasowej na rzece Narew w Ostrołęce. Mam nadzieję.

do MRJ @ 12:52, IP: *.*.129.200 @ 13:33, 08.02.2018

IP: *.*.233.119

Ja mam nadzieję że na "kurierze mazowieckim" się nie skończy i cały kraj zobaczy jakie wałki odchodzą pod okiem kotowskiego.

Polak @ 15:43, 08.02.2018

IP: *.*.227.28

Weszli do Pultuska to i tu trafią znajdą winnych

a co @ 16:48, 08.02.2018

IP: *.*.4.119

A tam z wami ostrołęczanami same problemy.