środa, 21 listopada 2018 r., imieniny Janusza, Marii, Konrada

Aktualności

Zdrowa dieta w ciąży - co jeść, by zadbać o rozwój dziecka

Dieta kobiety w ciąży musi być urozmaicona i zdrowa, ponieważ prawidłowe odżywianie w ciąży nie tylko daje energię mamie, ale również dlatego, że dziecko będzie czerpało wszystko, czego mu potrzeba do zdrowego rozwoju, z jej organizmu. Dowiedz się, co jeść w ciąży!

Dieta ciężarnej, czyli "jedzenie za dwoje"?
"Jedzenie za dwoje" w ciąży to mit. Tak naprawdę przez miesiące oczekiwania na poród przyszła mama powinna przyjmować niewiele więcej kalorii dziennie niż wcześniej - ok. 300 kcal - i to dopiero od drugiego trymestru. Za to powinna większą dbałość przykładać do właściwego doboru produktów i urozmaicenia diety. Im bardziej różnorodna dieta w ciąży, tym mniejsze prawdopodobieństwo powstania niedoborów u niej i u dziecka.

Reklama Zdrowa dieta w ciąży - produkty, o których nie powinnaś zapominać
- Tłuste ryby morskie - dostarczają cennego białka, witamin, a zwłaszcza nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, które odgrywają istotną rolę w rozwoju mózgu dziecka i prawdopodobnie zmniejszają ryzyko alergii.
- Chude mięso - wybieraj zwłaszcza indyka, kurczaka, cielęcinę, królika czy chudą wołowinę. Unikaj za to tłustej wieprzowiny, bo jest w niej dużo nasyconych kwasów tłuszczowych, niekorzystnych dla zdrowia. Wędliny zaś jedz z umiarem - są konserwowane, dodaje się do nich sól i azotyny.
- Produkty mleczne i przetwory - są najlepszym źródła wapnia, który odpowiada za budowę kości maluszka. Zapobiega też osteoporozie, nadciśnieniu i przedwczesnemu porodowi.
- Owoce i warzywa - kobieta w ciąży powinna zjadać codziennie ok. 500 g warzyw i 400 g owoców. Ważne jest również, aby nie jeść ciągle tych samych gatunków - powinny być urozmaicone.
- Pieczywo i kasze - są źródłem węglowodanów złożonych, które zapewniają energię oraz białka, witaminy z grupy B, magnezu, żelaza, cynku i błonnika. Wybieraj raczej żytni chleb oraz kaszę gryczaną i jaglaną.

Reklama Słodycze w ciąży - możesz sobie na nie pozwolić
Glukoza jest niezbędna do rozwoju płodu, chociaż oczywiście trzeba zachować zdrowy rozsądek. Największą ochotę przyszłe mamy mają zazwyczaj na czekoladę - zawiera mnóstwo kalorii, ale także substancji aktywnych - polifenoli, które korzystnie wpływają na zdrowie człowieka. Wielu specjalistów w zakresie żywienia uznaje, że spożywanie czekolady jest bezpieczne w czasie ciąży, a nawet wskazane!

Czekolada - właściwości ważne dla mamy i dziecka
Spożywanie bogatej we flawonoidy czekolady przeciwdziała rozwojowi chorób układu sercowo-naczyniowego, nadciśnienia tętniczego oraz pozytywnie wpływa na pracę łożyska i usprawnia przepływ krwi między przyszłą mamą a dzieckiem w macicy. Zaś dzięki teobrominie spożywanie gorzkiej czekolady w ciąży, zmniejsza ryzyko rozwoju stanu przedrzucawkowego.

Reklama Co więcej, dzieci, których matki w czasie ciąży spożywają regularnie około 30 g czekolady, po porodzie są spokojniejsze, a następnie szybciej "nawiązują" kontakt z otaczającym je światem. Spowodowane jest to wydzielaniem hormonu szczęścia przez jedzenie czekolady.

Ponadto czekolada stymuluje w mózgu wydzielanie endorfin oraz serotoniny, które wywołują pozytywne uczucia oraz działają przeciwdepresyjnie. Warto więc sięgnąć po kilka kostek czekolady lub małych czekoladek! Wybieraj jednak te, które wyprodukowane są z prawdziwej czekolady, bez zbędnych dodatków jak np. słodycze od polskiej firmy Vobro. Podaruj sobie ekskluzywne czekoladki i zrelaksuj się! Spokojna, szczęśliwa mama to spokojny i zdrowy maluszek!

Artykuł sponsorowany

Wyświetleń: 1137 komentarze: 2 Wrzuć na Facebooka 13.02.2018, 05:47r. Drukuj




Powrót


@ @ 09:50, 13.02.2018

IP: 94.254...57

Kto ustalił tą dietę? Tragedia slodycze w ciąży

mmmmm @ 21:43, 13.02.2018

IP: 78.152...19

"artykul sponsorowany" i masz odpowiedz :-)