czwartek, 28 marca 2024 r., imieniny Anieli, Renaty, Kastora

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Z miasta znikają pokrycia azbestowe

W listopadzie ubiegłego roku zakończono w Ostrołęce kolejną edycję usuwania i unieszkodliwiania azbestu i wyrobów pochodnych. W jej efekcie z miasta zniknęło 9 406,5 m kw pokryć dachowych zawierających szkodliwe substancje, a od początku akcji aż 78 064,4 m kw.

Działania związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest na terenie Ostrołęki są prowadzone od roku 2004.

ReklamaJak informuje ratusz, od 2008 roku włącznie usuwane i przekazywane do unieszkodliwiania były pokrycia dachowe z eternitu z budynków wspólnot mieszkaniowych oraz z budynków, których właścicielem jest miasto Ostrołęka. Od 2009 roku do 2014 roku pomoc, w postaci dotacji do usuwania, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest, udzielana była właścicielom budynków pokrytych eternitem.

- Od 2015 roku zadanie w zakresie usuwania, transportu i unieszkodliwiania azbestu i wyrobów zawierających azbest finansowane jest z dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz z budżetu miasta - czytamy na stronie urzędu.

W wyniku tych działań od początku prowadzenia akcji usunięto i przekazano do unieszkodliwienia następujące ilości wyrobów zawierających azbest:
Reklama- 2004 r. - 2 162,9 m kw,
- 2005 r. - 1 220,0 m kw,
- 2006 r. - 1 950,9 m kw,
- 2007 r. - 1 251,0 m kw,
- 2008 r. - 1 205,1 m kw,
- 2009 r. - 3 018,3 m kw,
- 2010 r. - 7 004,0 m kw,
- 2011 r. - 9 705,8 m kw,
- 2012 r. - 7 361,2 m kw,
- 2013 r. - 6 508,1 m kw,
- 2014 r. - 7 793,0 m kw,
- 2015 r. - 8 525,6 m kw,
- 2016 r. - 10 952,0 m kw,
- 2017 r. - 9 406,5 m kw.

Jak informuje urząd miasta, w minionym okresie 14 lat wycofano z użytkowania 78 064,4 m kw. wyrobów zawierających azbest, w tym 70 274,5 m kw. z budynków prywatnych należących do mieszkańców Ostrołęki. Projekt, którego wartość oszacowana została na kwotę 42 tys. 715,84 zł., został sfinansowany w 84,5 proc. z otrzymanej dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (36 tys. 094,88 zł), pozostałe koszty w wysokości 15,5 proc. pokryto z budżetu miasta (6 tys. 620,96 zł). Prace będą kontynuowane po uzyskaniu dotacji z WFOŚiGW na nowy projekt.
Wyświetleń: 1451 komentarze: -
13:58, 23.02.2018r. Drukuj