poniedziałek, 1 czerwca 2020 r., imieniny Jakuba, Hortensji, Gracjany

Reklama   |   Kontakt
Ubezpieczenia

Aktualności

Strategie budowania przewagi konkurencyjnej dzięki rozwiązaniom IT

W dobie szybko zmieniającej się rzeczywistości biznesowej i niezliczonej liczby zawirowań na rynkach światowych, przedsiębiorcy chcąc osiągać zyski i utrzymać pozytywną koniunkturę, muszą wypracować sobie przewagę nad konkurencją.

Sytuacji nie ułatwia pojawianie się coraz to nowszych i bardziej niszowych mikroprzedsiębiorstw i startupów. Zadanie nie należy do najłatwiejszych, ale warto się tym tematem zainteresować, by wyrobić sobie znaną markę i lojalność konsumentów, które bezpośrednio prowadzą do wzrostu przychodów oraz rentowności przedsiębiorstwa. Na szczęście w tej sytuacji na pomoc przychodzą innowacje i zaawansowane narzędzia informatyczne. W jaki sposób dzięki nim można zbudować przewagę konkurencyjną?

Reklama Aby określić sposoby budowania przewagi konkurencyjnej, warto w pierwszej kolejności zastanowić się czym to tak naprawdę jest. Jest to osiągnięcie przez organizację nadrzędnej pozycji wobec swoich rywali. Taki stan rzeczy zależy od wielu czynników wewnętrznych (kapitał ludzki, zaplecze finansowe) i zewnętrznych (sytuacja gospodarcza na rynku, liczba konkurentów). Innymi słowy, jeśli firma w pełniejszy sposób zaspokaja potrzeby konsumentów, ma zdolności oraz cechy, których jego oponenci nie posiadają, a które z punktu widzenia konsumenta są ważne to w takim wypadku możemy mówić o przewadze konkurencyjnej. Jest wiele różnych teorii, strategii i metod osiągania pozycji rynkowej. Są to między innymi wprowadzanie na rynek nowości, strategia koncentracji na niszowych potrzebach konsumentów i na ich specyficznych preferencjach czy powszechność produktu i mocno rozbudowana sieć dystrybucyjna. W tym procesie mogą nam pomóc najnowsze technologie i branżowe rozwiązania IT.

Reklama Doskonałość operacyjna, czyli biznes na piątkę
Celem dążenia do doskonałości operacyjnej jest obniżenie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Można to osiągnąć na różne sposoby, jednym z nich jest wyposażenie firmy w rozwiązania wspomagające zarządzanie typu ERP . Systemy te służą do planowania zasobów, porządkowania i gromadzenia danych oraz integracji pracy wszystkich działów firmy i partnerów biznesowych. Dzięki wdrożeniu systemu ERP, firmy oszczędzają czas między innymi dzięki eliminacji błędów manualnych, uwalniają źle wykorzystane zasoby ludzkie, efektywniej wykorzystują potencjał pracowników, usprawniają komunikację i redukują koszty operacyjne.

Reklama Innowacja produktowa, czyli produkt lepszy niż inne
Kolejną z metod osiągania przewagi jest wytwarzanie produktów bądź oferowanie usług, które lepiej spełniają wymagania konsumentów. Innowacje produktowe mogą występować w różnych płaszczyznach: od ulepszonej funkcjonalności przez wykorzystanie nowoczesnych komponentów po ułatwienie obsługi i wykorzystanie zasad user experience (czyli produkt/usługa przyjazne dla użytkownika). Wszystko co sprawia, że produkt jest lepszy od tych, oferowanych przez konkurencję. Co to oznacza dla przedsiębiorstwa? Że klient dostaje unikatowy produkt najlepszej jakości, za który jest w stanie zapłacić więcej.

Klient nasz pan, czyli budowanie lojalności
Rozwiązania informatyczne mogą wesprzeć nas także w działaniach mających na celu wykształcenie w naszych klientach lojalności i uznania dla naszej marki. Ma to niezwykle istotne znaczenie w świecie marketingu szeptanego i coraz mniejszego zaufania do reklam i reklamodawców. Rynek konsumenta zaowocował masowym napływem ofert handlowych, promocji i upustów, których liczba może przytłoczyć niejednego klienta. Spośród tak licznych, a często podobnych propozycji różnych marek i produktów, najczęściej zdarza się nam zatem wybierać te o najniższej cenie. W wojnie cenowej gubi się jednak czasem świadomość marki, promowanych przez nią wartości i filozofii, a co za tym idzie - lojalności. Jednak w sytuacji tej przychodzą nam z pomocą technologie, dzięki którym bez problemu możemy zaoferować naszym klientom m.in. skrócony czas wysyłki, personalizację produktów czy bardziej odpowiednie formy dostawy. Więcej o wpływie technologii na lojalność można przeczytać tutaj: https://hicron.com/hicron-know-how/budowanie-lojalnosci-klienta-w-branzy-automotive/.

Artykuł sponsorowany
Wyświetleń: 864 komentarze: 0
03.03.2018, 09:01r. Drukuj




Powrót


Reklama

LUSAR
Carpexim
Bowling
Foton

Ogłoszenia

Portal gov.pl

Forum

Reklama

Ynet.pl
Sklep Enter