środa, 24 kwietnia 2024 r., imieniny Aleksandra, Horacego, Grzegorza

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Czy miasto wiedziało już wcześniej o likwidacji PKS?

Czy zachodzi podejrzenie, że władze Ostrołęki już wcześniej wiedziały o likwidacji PKS Ostrołęka? Radny Łukasz Kulik zastanawia się czy miasto, podejmując uchwały oraz projektując zatokę autobusową przy ul. Witosa, wiedziało już o planowanym rozwiązaniu spółki.

Zapowiadana likwidacji PKS Ostrołęka i wstrzymanie kursów realizowanych przez spółkę od 30 czerwca br., łączą się także z zakończeniem funkcjonowania dworca PKS przy ul. Bogusławskiego oraz bazy przy ul. Zawadzkiego.

ReklamaJak informuje radny Kulik, rada miasta już w maju 2015 roku podjęła uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu Bogusławskiego w Ostrołęce. Uchwała ta dotyczyła zmiany przeznaczenia terenu, na którym znajduje się dworzec PKS w Ostrołęce, polegającego na możliwości budowy jednego obiektu łączącego w sobie funkcję dworca autobusowego oraz usługowo-handlową o powierzchni sprzedaży do 2 tys. m kw.

Radny, w interpelacji skierowanej do prezydenta, dopytywał wówczas, czy samorząd podjął rozmowy z firmą i czy będzie brał udział w realizacji zadania. Prezydent stanowczo zaprzeczył.

Reklama- Pytałem m.in. o to, czy podjęto rozmowy z firmą Mobilis na temat zgodności koncepcji nowego dworca PKS z polityką rozwoju firmy, czy miasto rozważa udział w takiej inwestycji w porozumieniu z inwestorem oraz gdzie będzie się znajdował i jak będzie funkcjonował tymczasowy dworzec PKS. Stwierdził pan, iż "stawiam pytania, które mogą świadczyć o niezrozumieniu zakresu spraw, którymi zajmuje się samorząd, albo celowej próbie wikłania prezydenta miasta w kwestie, które nie dotyczą jego kompetencji i obowiązków" - pisze radny.

Jednocześnie radny Kulik przypomina, że miasto realizuje obecnie dużą inwestycję drogową w obrębie ul. Witosa. O dziwo, już w dokumentacji projektowej znalazł się zapis o powstaniu miejsca i zjazdów dla autobusów dalekobieżnych oraz dworzec.

- W dokumentacji projektowej można przeczytać, iż "w drugim etapie inwestycji, na wysokości bazy autobusowej i działek przeznaczonych pod dworzec autobusowy, zaprojektowano ulicę "bis" wraz z dużą zatoką autobusową dla autobusów dalekobieżnych i zjazdem na teren przyszłego dworca autobusowego" - czytamy w interpelacji.

ReklamaW związku z tym radny skierował do prezydenta kilka pytań, z prośbą o wyjaśnienie kwestii dotyczących likwidacji PKS Ostrołęka oraz planów budowy infrastruktury miejskiej:
- Czy miasto, planując realizację drugiego etapu ul. Witosa, wiedziało, że dworzec PKS w Ostrołęce przy ul. Bogusławskiego zostanie zlikwidowany. Kiedy pan się o tym dowiedział?
- Czy uważa pan, że infrastruktura budowana w ramach "drugiego etapu budowy ul. Witosa" spełni swoją funkcję, skoro za kilka miesięcy PKS Ostrołęka zostanie zlikwidowany?
- Czy zamierza pan podjąć rozmowy w celu przejęcia likwidowanej spółki wraz z terenami na których miał powstać nowy dworzec PKS przez miasto Ostrołęka, czy jednak podtrzymuje pan, iż ta sprawa "nie dotyczą jego kompetencji i obowiązków"?

Interpelacja z pytaniami wpłynęła do urzędu 23 lutego br. Prezydent ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi. Do sprawy wrócimy.
Wyświetleń: 9753 komentarze: -
10:02, 03.03.2018r. Drukuj