sobota, 22 września 2018 r., imieniny Maurycego, Tomasza, Joachima

Aktualności

Czy miasto przejmie likwidowany PKS? Trwają rozmowy

Trwają rozmowy pomiędzy władzami miasta a przedstawicielami spółki Mobilis, która w obecnej chwili zarządza dworcem autobusowym, zajezdnią raz taborem ostrołęckiego PKS. O obecnej sytuacji poinformował prezydent Janusz Kotowski w odpowiedzi na interpelację.

O sytuację spółki, przyszłość realizowanych kursów podmiejskich i międzymiastowych oraz wykorzystanie zatoczek autobusowych pytał radny Waldemar Popielarz.

Reklama Prezydent Kotowski poinformował, że rozmowy o dalszych losach spółki trwają nie tylko z firmą Mobilis, ale też planowane jest porozumienie z władzami powiatu i poszczególnych gmin.

- Aktualnie trwają rozmowy z przedstawicielami grupy Mobilis dotyczące dalszych losów spółki. Postawienie w stan likwidacji spółki PKS Ostrołęka S.A. nie ma wpływu na ważność decyzji dotyczących wykorzystania zatok przy ulicy Piłsudskiego, które aktualnie pełnią funkcję przystanku początkowego i końcowego dla przewoźników - informuje prezydent.

Reklama Jednocześnie podejmowane będą próby porozumienia z władzami powiatu, z prywatnymi przewoźnikami oraz ewentualnym nowym inwestorem.

- Plan utworzenia i lokalizacji niezależnego terminala obsługi podróżnych komunikacji samochodowej na terenie miasta Ostrołęki uzależniony będzie od rozmów z władzami powiatu, prywatnymi przewoźnikami oraz ewentualnego przejęcia spółki PKS w Ostrołęce przez nowego inwestora - dodaje włodarz.

Więcej na ten temat:
- Co z dworcem PKS i likwidowanymi kursami międzymiastowymi?
- PKS w Ostrołęce w likwidacji
- Ratusz o nieudanej prywatyzacji PKS

Wyświetleń: 12776 komentarze: 83 Wrzuć na Facebooka 08.03.2018, 14:29r. Drukuj




Powrót


Kapitan Ameryka @ 14:37, 08.03.2018

IP: 5.172...33

Oby coś z tego pozytywnego wyszło. smile

kapitan bomba @ 14:46, 08.03.2018

IP: 83.31...162

wykorzystać na max i zostawiać,
normalka,nieretowne dziękuję.

JOW @ 15:22, 08.03.2018

IP: 95.49...189

Nie popieram władz miasta ale szacunek za to że podjęli jakieś rozmowy. W tej sytuacji potrzeba większego zaangażowania Starostwa i powiatu bo problem bardziej dotyczy gmin niż samego miasta. Oby coś z tego wyszło.

Eh @ 15:31, 08.03.2018

IP: 81.15...33

Powinny znaleść prywatnego inwestora na budowę małego dworca z boksami handlowymi na nowej ulicy Witosa. Ten teraz po obecnym dworcu który straszy przyjezdnych i nie przynosi chwały Ostrołęce, należy zlikwidować a teren przeznaczyć albo na inwestycje albo miasto powinno nabyć i rozszerzyć stare miasto o te tereny. Ostroleka by zyskała na atrakcyjności.

do kapitan bomba @ @ 15:32, 08.03.2018

IP: 83.28...51

Odkup i spraw, aby było rentowne. Nikt przy zdrowych zmysłach nie dokłada do biznesu po za władzami, bo Ci odbierają pracującym i rozdają uprzywilejowanym grupom, a niby wszyscy Polacy powinni być równi.

normal @ 15:45, 08.03.2018

IP: 195.160...44

Informacja ważna: Wczoraj firma Mobilis podjęłą decyzję o liwkidacji spółki w Ciechanowie a dzisiaj to samo spotkało spółkę w Mińsku Mazowieckim. Teraz w najbliższych okolicach zostały oddziały w Przasnyszu (niepewny byt) i w Mławie. Kolejne dalsze zostały w Ostródzie, Płocku, Mrągowie i Piotrkowie Tryb. Wcześniej zlikwidowano Bartoszyce, których kilka kursów przejęła Mława.

A to było tak @ 15:58, 08.03.2018

IP: 188.146...32

Platformie Obywatelskiej gratulujemy udanej prywatyzacji! I inwestowaniu w rozwój PKSów przez ich zwijanie. A gdzie dziś podziewają się panowie ministrowie Grad i Budzanowski? Jak nic sprawa do wyjaśnienia przez ospowiednie służby.

Stefan @ 16:05, 08.03.2018

IP: 95.160...104

A może tak MZK by przejęła PKS. Ma bazę więc zresztą musieliby się dogadać

Ostrołęczan @ 16:31, 08.03.2018

IP: 194.50...18

Chciałbym zadać pytanie Panu Prezydentowi - dlaczego do tej pory Miasto nie uregulowało stanu prawnego gruntów pod dworcem autobusowym - tzn grunty skomunalizowało i przekazało w trwały zarząd Spółce ?. Czy czasami coroczny haracz jaki Spółka musiała za dzierżawę gruntów przekazać na rzecz Sanktuarium pw. Świętego Antoniego Padewskiego (klasztor) nie było i nie jest powodem postawienia Spółki w likwidację ?.

do JOW @ 16:47, 08.03.2018

IP: 213.238...12

ALE JAKBY MIASTO Z TEGO TYTUŁU CZERPAŁO KORZYŚĆ PIENIĘŻNĄ TO TEŻ BYŚ BYŁ PRZECIW? GDYBY KTÓRAŚ GMINA ZZ POWIATU CZERPAŁABY Z TEGO PIENIĄDZE, CZY BYŁBYŚ ZA TYM?

kon @ 16:48, 08.03.2018

IP: 37.47...79

z bata pksu nie ukrecisz

tępiciel lemingów @ 17:00, 08.03.2018

IP: 79.191...51

Ostrołęczan ,

"dlaczego do tej pory Miasto nie uregulowało stanu prawnego gruntów pod dworcem autobusowym - tzn grunty skomunalizowało i przekazało w trwały zarząd Spółce ?"

O jakiej Spółce piszesz? To Mobilis? Co ma Miasto do prywatnej spółki i do gruntów parafii?

Gdyby stało się tak, jak tego chciała koalicja samorządów, czyli skomunalizowanie PKS zamiast sprzedaży:
"PKS Ostrołęka w 2010 roku został przekazany w ręce firmy Mobilis, w stu procentach należącej do spółdzielni Egged - największego przewoźnika autobusowego w Izraelu. Stało się tak, mimo tego, że władze Ostrołęki i Wyszkowa oraz starości okolicznych powiatów starali się o skomunalizowanie PKS-u, czyli przekazanie go w ręce samorządów. Za komunalizacją w imieniu samorządów opowiedzieli się podczas spotkania Janusz Kotowski – Prezydent Ostrołęki, Stanisław Kubeł – Starosta Ostrołęcki, Zbigniew Kamiński - Starosta Ostrowski, Bogdan Pągowski – Starosta Wyszkowski, Grzegorz Nowosielski – Burmistrz Wyszkowa. Podobne stanowisko zajęli związkowcy z PKS w Ostrołęce S.A . Pomysł samorządowców popierali niemal wszyscy, poza Ministerstwem Skarbu Państwa, zarządzanym wtedy przez Aleksandra Grada z Platformy Obywatelskiej. Do ministerstwa prezydenci i starości wystosowali nawet specjalny list, ale w odpowiedzi usłyszeli, że plan na ostrołęcki PKS jest inny.

- W ocenie Ministerstwa Skarbu Państwa proces ten rokuje nadzieje na znalezienie inwestora, który zapewni spółce dokapitalizowanie oraz stały rozwój, co przyniosłoby korzyści zarówno spółce jak i regionowi - tak brzmiał fragment odpowiedzi z ministerstwa. Po ośmiu latach odebrać to można jako słaby żart. Mobilis likwidował kursy, podnosił ceny biletów, usuwał zniżki dla seniorów, a nawet zamykał dworzec PKS w niedziele! "

JOW @ 17:13, 08.03.2018

IP: 95.49...189

"ALE JAKBY MIASTO Z TEGO TYTUŁU CZERPAŁO KORZYŚĆ PIENIĘŻNĄ TO TEŻ BYŚ BYŁ PRZECIW? GDYBY KTÓRAŚ GMINA ZZ POWIATU CZERPAŁABY Z TEGO PIENIĄDZE, CZY BYŁBYŚ ZA TYM?"

O co ci biega?

kobyła @ 17:30, 08.03.2018

IP: 37.47...43

Czy ktos policzył ile aut dobrych nowoczesnych trzeba miec , na zdjeciu jest rejestracja wo 05171 to ma ze dwadziescia lat i ktos mysli ze nowy inwestor juz biegnie z forsa w zebach zeby w ostroleke inwestowac mobils przejał i nastepny tez tylko najchetniej by to zrobił i dał prace hasło nie do odparcia . smile

odp @ 17:35, 08.03.2018

IP: 5.172...121

Należy zwrócić się z zapytaniem do tych wg pisu "wstrętnych komuchów" jak to oni robili, że się dobrze działo w PKS-ach i nie tylko.

On @ 17:39, 08.03.2018

IP: 94.254...10

Moze ktos pomysli o tych co musza dojechac do pracy szpitala czy szkoly troche serca

PiSuardessa @ 17:46, 08.03.2018

IP: 37.47...119

@tepy kmiocie
A gdyby miasto przejęło dworzec wraz z powiatem to nagle stałby się rentowny?
Mielibyśmy kolejna spółkę dotowana z naszych pieniędzy, tak jak basen, ale dla pisowskich okupantow najważniejszy byłby fakt że mają kolejne ciepłe posadki.

tępiciel lemingów @ 17:51, 08.03.2018

IP: 79.191...51

Wspaniale publiczne się wyrażasz i dlatego jesteś w opozycji.

Źle, że jest basen czy MZK? Źle, że byłby PKS?

Kononowiczom tego nie potrzeba. Kononowiczów nam tu nie potrzeba.

PiSuardessa @ 18:05, 08.03.2018

IP: 37.47...119

@tepy ciulu
A tobie się wydaje że do zdrajcy i wroga Polski powinienem się zwracać z szacunkiem?
Tak źle że jest nierentowny basen i źle by było gdyby był nierentowny PKS dotowana z naszych pieniędzy!
Rację bytu maja tylko i wyłącznie spółki które są rentowne

tępiciel lemingów @ 18:09, 08.03.2018

IP: 79.191...51

Ale kultura. Drugi sort.

Obejmiesz władzę i sprywatyzujesz spółki miejskie? Dobrze, że nie rządzisz.

do PiSuardessa @ 18:14, 08.03.2018

IP: 2a01:110f...6659

pamietasz jak kiedys jeden POmatolek nazywal ostroleczan brudasami..?takich brudasow jak ty trzeba wysylac na madagaskar,i to jak najszybciej.. angry

Sierżant Pieprz @ 18:41, 08.03.2018

IP: 217.99...14

ZERO dotowania prywatnych spółek! Zostawcie nasze podatki darmozjady!

Gjcbnn @ 18:54, 08.03.2018

IP: 176.109...243

Dworzec pamiętajcie na ulicy Zawadzkiego robić nie dorabiać klechy!! Ostra robi drogę to wjazdu na pętlę może porobić jeszcze plan zagospodarowania można zmienić!!

😃 @ 18:57, 08.03.2018

IP: 176.109...141

Ja proponuję zrobić tak jak było kiedyś czyli zaorać i posiać zboże. Będzie pasowało do mieściny ostrołęka 😃

Yogi @ 18:58, 08.03.2018

IP: 188.146...250

Co to za interes? Im się nie udało a miasto da radę? Nie sądzę.
Lepiej niech to padnie a uruchomić coś nowego w te miejsce. Albo dotować kursy prywatne...

Obcy @ 19:01, 08.03.2018

IP: 94.254...84

Gminy sobie same poradzą lepiej nie wchodźcie im w paradę. Znowu będą rzekomo darmowe przejazdy .....

do Yogi @ @ 19:10, 08.03.2018

IP: 2a01:110f...6659

to uruchamiaj,broni ci ktos..?

PiSuardessa @ 19:18, 08.03.2018

IP: 37.47...119

@tepy
Owszem dla ciebie i reszty zdrajców to dobrze że nie rządzimy bo możecie jeszcze być na wolności!
@do PiSuardessa
Wy już wysylaliscie polska inteligencję na Sybir i do katynskiego lasu, jednak czerwona krew przodków dalej buzuje w twoich żyłach.

do PiSuardessa @ 19:28, 08.03.2018

IP: 2a01:110f...6659

po takich inteligentach jak ty moj dziadek na konia wsiadal mosku laughing

Dzik @ 19:39, 08.03.2018

IP: 31.41...189

Niech postawią nowy czym będą jeździć studęci

pytajaca @ 19:42, 08.03.2018

IP: 94.254...27

dzisiaj o 11,37 wyruszyłam jakimś starym autobusem - 1 z osiedla Centrum ,czy ktoś wie co to za stary autobus.

PiSuardessa @ 19:51, 08.03.2018

IP: 37.47...119

@do PiSuardessa
Oj kurpiku twój dziadzius co najwyżej mógł jeździć na koniku sąsiada - skoro lubił takie zabawy. A do orki zaprzegal twoja babcie zakładając jej homonto.

Czerwony bekarcie zdrajców narodu polskiego, nie ominie cię rozliczenie. Resztę swojego marnego pisowskiego żywota spędzisz za kratami.

jak @ 19:55, 08.03.2018

IP: 5.172...79

Jak się miało to nie rozpaść jak kierowcy PKS handlowali spuszczanym paliwem nawet nie na litry ale na beczki, a całe ich rodziny jeździły za free. Po drugie to po przejęciu przez Mobilis ceny biletów wzrosły dwukrotnie (sam tego doświadczyłem) więc jak to się miało utrzymać? Ludzie przestali jeździć i padło, proste.

nacjonal. @ 19:57, 08.03.2018

IP: 176.109...249

Przymknij ryj partyjniacki lowelasie,będąc sam czerwonym nikomu nie jesteś w stanie
przykleić własnej etykiety.

odp @ 19:58, 08.03.2018

IP: 5.172...121

Teraz Tchórzewski sprzedaje kopalnię Krupiński za 600 mln Anglikom (bardzo dobrej jakości węgiel)), 20 mln zł dla banku Morgan (wiadomo kto jest właścicielem) za łaskawe zaistnienie na rynku Polskim, itd... itd...
To są obecni Polscy patrioci z pisu!!!

MRJ @ 20:09, 08.03.2018

IP: 94.254...129

Dzisiaj drugi dzień z rzędu widziałem w Ciechanowie autobusy pks Ciechanów więzione na uciągach wymiana taboru wątpię czyżby likwidacja?

Ktoś @ 21:05, 08.03.2018

IP: 37.47...207

Tak, Ciechanów też likwidują.

Do Eh @ 21:28, 08.03.2018

IP: 46.76...93

Bardzo dobry pomysł. Rozległy teren w centrum miasta (teren PKS) udostępnić NIEODPŁATNIE prywatnym przewoźnikom. Miasto/PKS i tak by zarabiało na dzierżawie terenu przyległego pod prywatny mały handel.
Ale pewnie będzie jak zawsze, miasto kupi zużyty tabor od Mobilisa ( który i tak by go na złom oddał) za grube miliony. Obsadzi nowego prezesa i będzie łożyło na ten interes miliony rocznie. Nie wspominając oczywiście o Proboszczu (właścicielu terenu obecnego dworca) który zapewne niezłą sumkę będzie inkasował co miesiąc.

tank102 @ 21:59, 08.03.2018

IP: 79.184...211

smilePo co inwestować w upadająco spółkę.
Jeżeli już to myśleć o czymś nowym na bazie MZK.
Tylko po co , jeżeli rynek jest zdominowany przez prywatnych przewoźników.
Trzeba by przeprowadzić dokładną analizę zysków i strat stworzyć biznes plan.
Ale w związku z bogaceniem się społeczeństwa i zwiększonym posiadaniem samochodów osobowych przez społeczeństwo ,nie opłaca się inwestowania w bankruta ani złotówki. Chyba że można ją wykupić za 1 zł.
smile wink tongue

przyczyna @ 22:05, 08.03.2018

IP: 176.109...211

Dawno, dawno temu Kotowski powinien wybudować dworzec autobusowy na gruncie miejskim. Jeżeli Mobilis musiał płacić parafii za dzierżawę gruntów pod dworcem a obok konkurencyjni przewoźnicy mogli bezproblemowo korzystać za "Bóg zapłac" to tak to się skończyło.

brexit @ 22:47, 08.03.2018

IP: 82.28...1

przyczyna @ 22:05, 08.03.2018
IP: *.*.48.211

"Dawno, dawno temu Kotowski powinien wybudować dworzec autobusowy na gruncie miejskim. "

A niby dlaczego ? Przecież to z punktu widzenia miasta sensu nie ma.Niepotrzebne koszty , które w prawie żadnym stopniu nie służą interesom mieszkańców.
Już tak nawiasem mówiąc tak samo jak utrzymywanie zupełnie zbędnej rady miasta i pewnie z 80 % urzędników miejskich i struktur takich jak , powiaty , województwa.Ale to inna bajka.

tępiciel lemingów @ 06:49, 09.03.2018

IP: 79.191...51

przyczyna, Kotowski powinien wybudować dworzec dawno temu na gruncie miejskim? Dawno temu to PKS należał do rządu albo później do Mobilisu. Ja nie zgadzam się na budowanie dworca z pieniędzy miejskich dla niemiejskich firm.

antytępy antybrexit @ 07:58, 09.03.2018

IP: 46.170...1

Publiczny dworzec musi być. Nie dla PKS, nie dla Mobilisu tylko dla mieszkańców. Przecież mieszkańcy Ostrołęki jeździli i jeżdżą do innych miejscowości a dodatkowo dzięki rządom Kotowskiego na Okęcie (z biletem w jedną stronę).

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 08:15, 09.03.2018

IP: 2a02:d107...219d

Tępy, do Ciebie, jak do słupa, a słup jak duda - nie było innej formy prywatyzacji PKS - dotyczyło to całego przedsiębiorstwa, czyli wszystkich jego oddziałów w całej Polsce - niż sprzedaż lub przejęcie w ramach spółki pracowniczej - obydwie formy przekształceń, wiązały się ze spłatą przez inwestora dotychczasowych długów oraz zapłaty do budżetu państwa odpowiedniej, wynegocjowanej kwoty - wskaż mi więc powód, dla którego, to właśnie Ostrołęka, miałaby dostać coś, za co wszyscy inni musieli zapłacić, za darmo.

Jesteś jak kre tyn, który dojeżdżając do znaku nakazu C-8 "obowiązkowy nakaz jazdy w prawo lub w lewo", twierdzi, że trzeba było jechać prosto.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 08:21, 09.03.2018

IP: 2a02:d107...219d

To, nie kto inny, jak właśnie władze Ostrołęki, namąciły pracownikom PKS w głowie, tym, że będą komunalizować PKS - Mobilis był jedynym oferentem, w dodatku był zainteresowany wyłącznie pakietem, w którym oddział w Ostrołęce, był jednym z wielu - gdyby tego nie kupił, to ostrołęcki oddział PKS, po prostu by upadł, a syndyk, zaspokajałby roszczenia wierzycieli, ze sprzedaży masy upadłościowej, czyli chyba głównie gruntów przy ul. Zawadzkiego, bowiem tabor był wart, na skupie złomu, mniej więcej tyle, ile ważył.

zxz @ 08:40, 09.03.2018

IP: 78.88...225

lepiej, zeby był w Ostrołęce dworzec PKS bo inaczej Ostrołęka stanie się wiochą.

mieszkaniec @ 08:41, 09.03.2018

IP: 83.28...51

Nie oszukujmy się. Zapewnienie dworca autobusowego mieszkańcom to obowiązek Urzędu Miasta i prezydenta, a nie przewoźników. Skoro nie ma w Ostrołęce prawdziwego dworca autobusowego tylko jest zapuszczona ruina w centrum miasta to świadczy tylko o niekompetencji władzy. Tyle milionów wydają na idiotyzmy, a dworca nie potrafią zorganizować.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 08:43, 09.03.2018

IP: 2a02:d107...219d

Moim zdaniem miasto powinno próbować rozmawiać z innymi oddziałami PKS, które jakoś sobie radzą - głównym problemem Mobilisa, był stary, rozpadający się tabor, który stanowiły głównie autobusy, spalające jakieś chore ilości paliwa, przewożące niejednokrotnie po parę osób (wracałem niedawno z Łomży rozlatującym się autobusem Mobilisa, który wiózł 5, włącznie ze mną osób, z czego do samej Ostrołęki, dojechała tylko jedna, bo ja wysiadłem w Wojciechowicach) - prywatni przewoźnicy, których nie stać na dokładanie, do interesu, stanowili dla Mobilisa konkurencję nie do przeskoczenia, wożąc ludzi, kilku - kilkunastoosobowymi busami, które spalają 3 - 4 razy mniej paliwa niż Mobilisowskie, czyli przejęte od PKS-u, rzęchy, które psuły się na samą myśl, że mają wyjechać z zajezdni.

tępiciel lemingów @ 09:12, 09.03.2018

IP: 5.172...201

Przecież samorząd miasta obsługuje komunikację na swoim terenie, ma MZK.

Problem dworca należy do tego, kto przejmie komunikację po Mobilisie.

Zauważcie pewną rzecz, po sprzedaży PKS przez rząd mieszkańcy regionu muszą odbudować komunikacje, za swoje. A pieniądze ze sprzedaży u nas nie zostały.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:18, 09.03.2018

IP: 2a02:d107...219d

Tępy, masz rację, niech urząd robi, to, co potrafi najlepiej, czyli nic - niech się wypnie i stwierdzi, że to nie ich sprawa, a czyja - nie wiadomo, bo jakoś nie widać kolejki chętnych do odkupienia od Mobilisu oddziału w Ostrołęce.


Tępy, a dlaczego miałyby zostać "u nas" pieniądze ze sprzedaży państwowej spółki?

do tępiciel lemingów @ @ 09:19, 09.03.2018

IP: 83.28...51

Mieszkańcy utrzymują wszystkie spółki miejskie i prezesów za swoje, a żadna dochodów nie przynosi to jest dopiero skandal. Wydać 10 milionów na przeprawę tymczasową, gdy dworca autobusowego nie ma w mieście to jest skandal. To miasto jest zobowiązane zadbać o dworzec, a nie przewoźnik.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:23, 09.03.2018

IP: 2a02:d107...219d

Przypomnę jeszcze o 300 tys. na tablice świetlne dla MZK i 1200 tys. na fontannę - to są priorytety miasta, a nie jakiś tam, nikomu do niczego nie potrzebny PKS.

tępiciel lemingów @ 09:49, 09.03.2018

IP: 5.172...201

To tak jakby rząd sprzedał elektrownię, a po 8 latach ta firma upadła i teraz jeśli chcecie mieć prąd to sobie zbudujcie za swoje elektrownię. A podatki płacimy rządowi. Sprzedaż PKS to wypompowanie pieniędzy z regionu.

Teraz wielu chce od samorządu, by zainwestował w nową komunukacjë ze swojego budżetu .

Kapitan Ameryka @ 09:53, 09.03.2018

IP: 5.172...11

Bo Fontannę i Tablice Świetlne widać to i ludzie powiedzą, że się coś robi. Ot zwykła kiełbasa przedwyborcza. Przypomnę o fontannach w parku, za Klasztorem i Kurpiance koło poczty. Może by na początek zająć się nimi i przywrócić je do życia.

do tępiciel lemingów @ @ 09:57, 09.03.2018

IP: 83.28...51

Rząd sprzedał elektrownie Francuzom z EDF i je odkupił czyli tylko trzeba chcieć.

PGE Polska Grupa Energetyczna kupiła od EDF elektrownię w Rybniku!

PGE Polska Grupa Energetyczna z sukcesem zakończyła negocjacje zakupu aktywów francuskiego EDF w Polsce - informuje grupa PGE. Umowa warunkowa (PGE przejmuje nie tylko rybnicką elektrownię, a w sumie 8 elektrociepłowni w największych aglomeracjach) o łącznej wartości 4,5 mld zł została podpisana 19 maja 2017 r.

tępiciel lemingów @ 10:02, 09.03.2018

IP: 5.172...201

do tępiciel lemingów @,


"Mieszkańcy utrzymują wszystkie spółki miejskie i prezesów za swoje, a żadna dochodów nie przynosi to jest dopiero skandal. Wydać 10 milionów na przeprawę tymczasową, gdy dworca autobusowego nie ma w mieście to jest skandal. To miasto jest zobowiązane zadbać o dworzec, a nie przewoźnik."

Najpierw piszesz, że mieszkańcy miasta utrzymują wszystkie spółki miejski, a potem chcesz utrzymywać dworzec, który nie należy do spółki miejskiej.

Dobrze, że nie rządzisz i Mobilisowi nie utrzymujesz dworca.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:06, 09.03.2018

IP: 2a02:d107...219d

Tępy, jakie wypompowanie, jakich pieniędzy - o czym Ty PiSzesz - PKS, to nigdy nie były pieniądze regionu.

Tępy, jeszcze raz Ci tłumaczę, jak komu dobremu, elektrownie nie zasilają w prąd konkretnych odbiorców, ale sprzedają swój prąd do narodowego dystrybutora, czyli PSE - znajdź inne, równie absurdalne porównanie.

Rządy od 1989 roku, wszystkie bez wyjątku, przeprowadzały prywatyzację firm, z których każde wpływy trafiały do skarbu państwa - co mają do tego regiony?

Regiony, to mogą sobie prywatyzować spółki komunalne, jak OPEC Ostrołęka i za pieniądze z wpływów, wybudować pływalnię.

Uważasz, że gdyby elektrownia w Storze Enso upadła, to rząd by się tym przejął?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:11, 09.03.2018

IP: 2a02:d107...219d

Tępy, Ty jesteś jakiś głęboko upośledzony - czy Ty sugerujesz, żeby rząd odkupił od Mobilisa, PKS Ostrołęka?

tępiciel lemingów @ 10:17, 09.03.2018

IP: 5.172...201

Kto daje i zabiera, ten się w piekle poniewiera.

Po to jest elektrownia w Ostrołęce, by zasilać północno-wschodni region Polski. Gdyby tak stało się z elektrownią jak z PKS-ami, i region musiałby za swoje, czy to prywatne czy państwowe budować elektrownię, to czy rząd dobrze postąpił?

tępiciel lemingów @ 10:21, 09.03.2018

IP: 5.172...201

Ups pomyłka, nie za państwowe tylko samorządiwe.

Sprzedaż PKS to było wypompowanie z regionu pieniędzy przez rząd, 8 lat temu 3,7 mln zł chyba.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:22, 09.03.2018

IP: 2a02:d107...219d

A, kto dawał i zabierał?

Hmm, a więc, w Twoim mniemaniu, elektrownia Ostrołęka, zasila północno - wschodnią Polskę, dobrze zrozumiałem?

Czy Ty próbujesz porównywać sektor energetyczny, który jest w każdym państwie, sektorem strategicznym, w 100% kontrolowanym przez rząd, z jakimiś regionalnymi przewozami samochodowymi?

tępiciel lemingów @ 10:27, 09.03.2018

IP: 5.172...201

No, tak PKS nie ma co porównywać do energetyki.

A dlaczego by nie porównywać?

Może jak się udało rządowi z PKS, to i to samo z elektrowniami ciemny lud też to kupi?

PKS były w 100% kontrolowane przez rząd?

tępiciel lemingów @ 10:29, 09.03.2018

IP: 5.172...201

Elektrownia w Ostrołęce jest największa w tym rejonie Polski.

do tępiciel lemingów @ @ 10:31, 09.03.2018

IP: 83.28...51

Tylko dworzec można wydzierżawić i będzie przynosił zyski miastu, a prezesi czy dyrektorzy w spółkach miejskich zysków nie wypracowują tylko trzeba dokładać.

tępiciel lemingów @ 10:32, 09.03.2018

IP: 5.172...201

Rząd dobrze kombinował, chcecie komunikacji PKS to sobie ją zróbcie, czy więcej będzie takich prywatyzacji?

J 23 @ 10:35, 09.03.2018

IP: 178.42...124

Klekot niech sprawę załatwi, on się przecież zna na wszystkim jak i jego przełożeni zresztą ...... KODeraści ich mać !

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:47, 09.03.2018

IP: 176.109...116

Tępy i cóż z tego, że jest największa w regionie?

Tępy, Ty jesteś jakiś nierozgarnięty - PKS nie był w 100% kontrolowany przez rząd PKS był w 100% rządowy.

Już Ci tłumaczę, dlaczego by nie porównywać - wszystkie funkcjonujące obecnie PKSy, są spółkami w 100% sprywatyzowanymi, a więc gdyby rząd próbował wspierać, którykolwiek z nich, to byłoby to działanie wbrew prawu, ponieważ rząd nie ma narzędzi prawnych do takiego protekcjonalizmu - mamy wolny rynek.

Rząd bardo dobrze kombinował, co widać po pozostałych PKSach, które sobie bardzo dobrze radzą na wolnym rynku - PKSy, w rękach rządu, były deficytowe, a więc nie mogły nadal pozostać w tych rękach, bowiem tenże nie ma prawa wspierać tego typu firm - jest to sprzeczne z zasadami prawa i wolnego rynku.

Załóżmy, przez chwilę, że faktycznie jesteś operatorem koparki, zatrudnionym w prywatnej firmie, to co by właściciel tej firmy powiedział, gdyby firma konkurencyjna, która nie radzi sobie na rynku, otrzymała od rządu wsparcie?

J 23 - zdaję się, że PiSesz o radym opozycji, którzy w Radzie Miasta nie ma nic do gadania, bo przecież mamy demokrację.

Marcin @ 10:56, 09.03.2018

IP: 185.166...247

Ogłoszy mobiliś upadłość a potem powie że miasto nić nie zrobiło w tej sprawie

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:59, 09.03.2018

IP: 176.109...116

Marcin, bo miasto nie może nic zrobić w kwestii Mobilisu - jest to w 100% prywatna firma.

Miasto może zaangażować się w znalezienie rozwiązań, po Mobilisie.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:10, 09.03.2018

IP: 176.109...116

Czy Wam, jako mieszkańcom Ostrołęki, którzy finansują pomysły rządzących w mieście, nie daje do myślenia budowa fontanny za milion dwieście tysięcy złotych i pięciu tablic z rozkładem jazdy autobusów MZK, za trzysta tysięcy złotych - czy te kwoty, nie robią na Was wrażenia?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:15, 09.03.2018

IP: 176.109...116

Mam pomysł na kampanię wyborczą do wyborów samorządowych 2018 - niech opozycja, ustawi przed fontanną oraz tymi, nieszczęsnymi tablicami ludzi, którzy będą mieli duże napisy z kwotami, które rządzący na to wydały.

Fontanna i tablice, niby fajna sprawa, ale nie za takie pieniądze - jak do ludzi dotrze, kolejna rozrzutność władz miasta, to może wreszcie zrozumieją, co się dzieje z ich pieniędzmi - jeśli kogoś stać, na telewizor dla dzieci za 45 tys. złotych, to może on, po prostu nie szanuje pieniędzy i, na różne zbytki wydaje więcej, niż wydałby normalny człowiek.

tępiciel lemingów @ 11:46, 09.03.2018

IP: 5.172...201

Jak to nie można porównywać PKS sprzed sprzedaży do elektrowni?

Lepsze prywatne PKS to może i elektrownia prywatna lepsza? Elektrownia Mobilis Ostrołęka?

Panowie, co by tu jeszcze spieprzyć?

To było dedotowanie regionu, ta sprzedaż PKS, nie tylko u nas Mobilis padł.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:52, 09.03.2018

IP: 176.109...116

Ano nie można, bo tak samo możesz sobie porównywać prywatyzację Orlenu.

Tępy, to pytanie powinieneś zadawać swoim pracodawcom, kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt razy dziennie.

To nie ma znaczenia, czy Ostrołęki czy regionu, bo reszta radzi sobie bez interwencji państwa, a więc spróbuj im wytłumaczyć, dlaczego właśnie ten region dostanie, a oni nie - czyżby byli gorsi?

xxxx @ 15:56, 09.03.2018

IP: 178.42...88

Macie swoje PO !! Wyprzedali co się dało nawet taki PKS OSTROŁĘKA POSZEDŁ POD MŁOTEK.. Wyprzedać wyciągnąć co się da.. Żal.. Ale przecież są najlepsi nawet złego słowa na nich nie można powiedzieć bo fani oburzeni.. TO TERAZ NIE MNIEJ PRETENSJI ŻE LIKWIDUJĄ PKS !!!!!!!!!!!!!!!!!

do xxx @ 16:54, 09.03.2018

IP: 79.185...137

jesteś glupi jak but, w zasadzie komuch, bo myślisz jak za komuny a tymczasem państwowe firmy u nas się nie sprawdzają bo przynoszą straty

Łukasz @ 17:34, 09.03.2018

IP: 188.146...63

Edek kupiem te PKSy i będziem jeździć ulicom krańcowom bo tam będzie mocna droga.

Abraham @ 18:18, 09.03.2018

IP: 170.61...1

Proponuje zrobic strefe no-go tylko same furmanki sołtysów tego pseudo miasta niech laduja na placu przed stodoła a reszte zaorać i kaktusy zasiac.

brexit @ 21:48, 09.03.2018

IP: 82.28...1

antytępy antybrexit @ 07:58, 09.03.2018
IP: *.*.213.1

Publiczny dworzec musi być. Nie dla PKS, nie dla Mobilisu tylko dla mieszkańców. "

Matołku.Moja wypowiedź odnosiła się do przeszłości.A sytuacja była taka.
Mobilis prywatna spółka wynajmuje teren na którym jest dworzec od instytucji-właściciela.
Tu miasto nie ma nic do rzeczy i nie powinno w tym układzie w ogóle się wtrącać.
Zwłaszcza ,ze miasto nie ma zgdonie z ustawą obowiązku zapewnienia przejazdów dalekobieżnych w ramach zadań własnych.

Natomiast wydaje się ,że dosyć dobrym rozwiązaniem jest model stosowany w UK.
Budowane są dworce i przystanki publiczne.I każda firma ma prawo do korzystania z nich.Czyli mówiąc krótko władze lokalne zapewniają budowę i utrzymanie infrastruktury, zapewniając wszystkim użytkownikom dostęp na równych prawach.
Bez faworyzowania i dyskryminacji żadnego podmiotu.

Natomiast czy miasto -władza lokalna -powinna ingerować w sposób organizacji transportu , który nie należy ustawowo do jej zadań własnych.
Transport dzieli się na lokalny i międzymiastowy.Lokalny obejmuje tereny , które mają naturalne związki z ośrodkiem miejskim.Czyli w przypadku Ostrołęki jest to powiat ,okoliczne gminy głownie( nie wiem czy są to zbiory identyczne).
Jeżeli Ostrołęka ma pełnić rolę ośrodka miejskiego to powinna wzmacniać swoją pozycję jako lokalny ośrodek.Wymagałoby to dotowania lokalnego transportu.
Bo przy obecnej ilości samochodów na 100 mieszkańców ( bodajże większej niż w UK) jest oczywiste ,że utrzymanie transportu lokalnego będzie deficytowe i żaden prywatny przewoźnik się do tego nawet nie dotknie.
Co innego kursy między Ostrołęką a innymi miastami.Te mogą być dochodowe .
Może dobrym pomysłem byłoby połącznie MZK i PKS.Z tym ,że po wprowadzeniu bezpłatenj komunikacji miejskiej jest to raczej niewykonalne.
Ale to co trzeba wiedzieć na pewno to obłożenie poszczególnych tras.Bez przybliżonych danych podjęcie racjonalnej decyzji będzie nierealne.

czesław @ 06:01, 10.03.2018

IP: 5.172...168

Nie czas na biadolenie i skakanie sobie do gardeł ,jak to Polak potrafi sprawa musi być załatwiona i to szybko , jeżeli nie ,to wszyscy ,do wymiany ,nie tyko w Ostrołęce ,ale i w gminach ,wszyscy ,prezydenci ,wójtowie ,radni -wszyscy ,w mieście ,gminach ,powiecie posłowie ,senator ,wojewoda ,marszałek ,także ,a jakże ,Mobilis rozliczyć ze wszystkich umów ,bo nawet ,ceny biletów,to był szok ,a ty Kurpiu zacznij w końcu myśleć ,to nie boli ,wiosna idzie.

@ @ 13:56, 10.03.2018

IP: 188.146...104

Rysio to ogarnie i szybko sprywatyzuje

do czesław @ 17:19, 10.03.2018

IP: 31.0...186

Możesz w wyborach rozliczać wszystkich, którzy są wybierani przez społeczeństwo, ale o Mobilisie możesz zapomnieć. To firma prywatna i możesz im naskoczyć. Ich umowy to ich sprawa, a ceny biletów to żaden szok tylko realne odzwierciedlenie ponoszonych kosztów przez przewoźnika. Za darmo nikt cię woził nie będzie, bo ty też tego byś nie robił. Jak ktoś zaczyna biznes to liczy na zyski, jeśli koszty operacyjne ma takie że nic nie zarabia, a musi jeszcze dokładać z zasobów na inwestycje bo nie będzie się w to bawił. Po prostu LIKWIDUJE TAKĄ BAJKĘ.
To kto co komu i za ile sprzedał to już historia sprzed 8 lat. Dzisiaj jest inna rzeczywistość ukształtowana nie tylko tamtą decyzją z 2010 roku, ale również decyzjami władz i decydentów lokalnych, których skutkiem jest dzisiejsza sytuacja przewozowa. Można dywagować bez końca ale to i tak niczego nie zmieni jeśli chodzi o decyzję likwidacyjną, można tylko próbować wyciągnąć wnioski i próbować naprawić to co się stało. Na tym forum nie widać , żeby była taka wola wśród internautów. Poza Janem Kowalskim z Ostrołęki reszta opluwa się i okłada kłonicami nie wnosząc nic poza tym, że bez końca obwiniają PO i radnych, którzy i tak w ostrołęckim ratuszu nie mieli i nie mają nic do powiedzenia.
Ta wiosna 2010 roku zaważyła na Polsce jakby ktoś klątwę rzucił; najpierw tragedia smoleńska, potem powódź majowa, tragiczna dla prawie całej Polski i jak widać na ostrołęcki PKS też miała negatywny wpływ, którego efekt mamy po 8 latach w postaci jego likwidacji.
Opanujcie emocje, przestańcie młócić cepami i szukać winnych, skupcie się na rozwiązaniu problemu inaczej wszy nas zjedzą na stojąco.

tępiciel lemingów @ 23:39, 10.03.2018

IP: 178.213...239

do czesław , co miał ratusz do gadania w sprawie sprzedaży PKS? Zrobili co chcieli z PKS. Przestań młócić cepem i szukać winnych. Dobrze się stało w 2010 roku z PKS?

do tępiciela lemingów @ 11:53, 11.03.2018

IP: 5.172...250

Tępego nikt nie nauczy czytania ze zrozumieniem. Znów żadnych sugestii jak rozwiązać problem przewozowych tylko pytanie "czy dobrze się stało w 2010 r. z PKS". Stało się i basta. Skoro jesteś taki mądry do wróć się do tego 2010 i zatrzymaj start Tupolewa. Stało się i nic tego nie zmieni poza wyciągnięciem wniosków żeby nic podobnego się nie wydarzyło. To nie ja młócę cepami i wciąż szukam winnych. Może jakaś propozycja żeby dzieci mogły dojechać do szkoły we wrześniu jak PKS nie będzie jeździł? Może jakaś umowa z dużym prywatnym przewoźnikiem który dysponuje dużą flotą autobusów? Może niech się spotkają : Prezydent, Burmistrz i Wójtowie żeby porozumieć się i zapewnić dojazd do poszczególnych miejscowości? Może podzielić rynek przewozowy między kilku prywatnych, którzy dostaną wsparcie w postaci udostępnienia miejsca odjazdowego na normalnych warunkach, a nie jak PKS od Klasztoru? Przecież jak nie będzie zapewnionej komunikacji do Ostrołęki, to dzieci w wieku średnich szkół znajdą sobie inne miejscowości do których dowóz będą mieli zapewniony, a wtedy w szkołach ostrołęckich będzie potrzeba mniej nauczycieli, mniej miejsc pracy w innych powiązanych ze sobą instytucjach. A wtedy i do galerii handlowych mniej będzie się ludzi garnęło, bo pojadą gdzie indziej gdzie będą połączenia. Mówienie, że to nie jest sprawa Prezydenta i Ratusza to bzdura. Na braku dobrego rozwiązania komunikacyjnego ucierpi cała Ostrołęka i to już niedługo na wszystkich poziomach życia tak publicznego jak i prywatnego.
Więc nie ma co bez końca odgrzewać kotletów z 2010 roku tylko rozwiązać sprawę tu i teraz.