poniedziałek, 26 sierpnia 2019 r., imieniny Marii, Natalii, Sandry

Aktualności

Skrzynka skarg: Taca na stoliku, święconki na brudnej podłodze

Fot. Czytelniczka AnnaSkrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:
W kościele w Goworowie księdza proboszcza nie stać na przygotowanie odpowiedniego miejsca do święcenia pokarmów. Parafianie muszą stawiać je na brudnej podłodze. Często pokarm wypada, gdyż ludzie krążą jak w labiryncie.

Chcąc odebrać swoje koszyki, nogami przewracają inne. Podwyższenia i białego obrusa wystarczyło tylko pod koszyk na ofiary pieniężne.

Reklama Jest to poniżające dla tradycji i powagi Świąt Wielkanocnych. Nasuwa się jedno zasadnicze pytanie: czego uczą się nasze dzieci, które w domu dekorują, przygotowują, a potem niosą do kościoła i często muszą zbierać swoje pokarmy z brudnej podłogi. Nie oczekujmy, że tradycja i piękno Świąt Wielkanocnych w tej parafii przetrwa długo, gdyż sięgnęła już podłogi.

Anna - zbulwersowany gość parafii Goworowo

Wyświetleń: 26403 komentarze: 120 Wrzuć na Facebooka 31.03.2018, 14:55r. Drukuj




Powrót


xxx @ 15:05, 31.03.2018

IP: 37.248...176

To posprzataj bu....ra....ku

Gosc @ 15:08, 31.03.2018

IP: 94.254...63

Porażka....

Monika @ 15:08, 31.03.2018

IP: 83.6...112

Ogólnie kościół w Goworowie jest brudny, ale z tymi koszykami... szkoda słów. Wstyd Panie Proboszczu.

Do xxx @ 15:11, 31.03.2018

IP: 31.0...82

Po 1 autorem skargi jest kobieta . Po 2 widać kto tu jest b.ur.a.kem skoro wolisz jeść jedzenie z podłogi gdzie każdy po niej chodzi :)

vg @ 15:12, 31.03.2018

IP: 83.28...161

Jeden obrazek a taka wymowna hierarchia wartości. W samo sedno ! Pewnie w demotach się znajdzie.

Obcy @ 15:15, 31.03.2018

IP: 2a01:110f...5f93

Po 1 koszyk na tacę jest ok.po 2 ludzie powinni świecić w innym kosciele dac do myślenia proboszczowi .

Monika @ 15:18, 31.03.2018

IP: 83.6...112

Już z odprawianiem mszy przenieśli się niektórzy do innych parafii. :)

Mariuszek. @ 15:21, 31.03.2018

IP: 188.146...164

Ja tam swoje jaja i kiełbasę świece w domu wodą swięconą, baba mi kropidłem święci pod kołdrą przy zgaszonym świetle.

Do Mariuszka. @ 15:28, 31.03.2018

IP: 2a00:f41...1476

Nie gniewaj się. Twoja mi tak samo robi.

stalker malina @ 15:29, 31.03.2018

IP: 37.47...3

już nawet Ta "kłamliwa ideologia" nie kryje się z poszanowaniem dla swoich "baranów" bo za takie traktowanie jedzenia okazuje się brak WDZIĘCZNOŚCI za obfitość i dobrobyt... właśnie, szkoda dzieci bo ciemne rodzice dalej przekazują kłamstwa... Jedyna prawdziwa modlitwa to słowo "DZIĘKUJĘ", Chrystus o tym mówił(...) a nie jakieś bez sensowne klepanie na pamięć i tylko Boże daj daj daj daj daj daj... mi!!!!

obserwator @ 15:31, 31.03.2018

IP: 94.254...235

Ciemnota biega do kościoła z wywalonymi jęzorami, daje się strzyc z kasy jak owca z wełny jakiemuś katabasowi i jeszcze ma pretensje, że ich księża traktują jak podludzi. Klękajcie dalej i chylcie czoła przed swoim pasterzem, a ten się z was będzie śmiał, że żyje z kasy ciemnego luda.

Ewa @ 15:33, 31.03.2018

IP: 185.166...228

Ludzie do koszyka nie powinni nic dac .Jak by koszyk na pieniadze byl pusty moze proboszcz by pomyslal o ile mysli zeby tak przygotowac miejsce na swiecenie pokarmow

Anna - Kurpiowska Panna @ 15:40, 31.03.2018

IP: 87.205...166

Dzień dobry!

W pełni solidaryzuję się z Autorką skargi i rozumiem jej oburzenie na zaistniałą sytuację.
Takie traktowanie przez ks. proboszcza obrzędu poświęcenia darów bożych, jest wprost SKANDALICZNE!

Ksiądz proboszcz powinien przy najbliższej okazji wykazać się pokorą, przyznać się do błędu i przeprosić parafian za profanację i warunki w jakich odbywało się poświecenie pokarmów. (Bo inaczej jak "profanacja", nazwać tego nie można).

Pozdrawiam...

Koforofo @ 15:41, 31.03.2018

IP: 94.254...72

W Koforofie tak to już jest Wierni powinni sami zabrać turystyczne stoliki ze sobą lub do oazy kultury podjechać czyli pachnącej kapuśniakiem Ostrołęki

nuncjusz @ 15:41, 31.03.2018

IP: 176.109...207

Z krótkiego opisu wynika,że proboszcz tej parafii jest jej długoletnim pasterzem i dokładnie rozpoznał z jakim to oportunistycznym i krnąbrnym towarzystwem ma do czynienia.
...nie trzeba było''luzować''parafianom od samego początku.

akk @ 15:51, 31.03.2018

IP: 178.42...73

To samo w kościele pw. NMP Królowej Rodzin. Dwie tace na stoliku a na koszyki miejsca brak. Próba przesunięcia tacy skończyła się reprymendą od księdza. Mnie to do szczęścia nie potrzebne, ale córka uparła się żeby iść z koszykiem ...

xxx Do pierwszego komentarza @ 15:52, 31.03.2018

IP: 178.235...254

Z Ciebie to dopiero buron prawdziwy

xxx @ 15:54, 31.03.2018

IP: 178.235...254

A po co dajecie do koszyka księdza, za co, za poświęcenie pokarmów, paranoja

xxx @ 15:55, 31.03.2018

IP: 178.235...254

Probosz w Goworowie, to jedna wielka porażka

koll @ 16:10, 31.03.2018

IP: 95.160...196

Anka , jak wyjechałaś z Goworowa, to już jesteś tu tylko gość ? W Warszawie też będziesz tylko słoikiem. tongue

miś @ 16:16, 31.03.2018

IP: 79.191...218

Widać co dla proboszcza tej parafii jest ważne (najważniejsze)......

Ksiondz @ 16:24, 31.03.2018

IP: 5.172...44

Po co to chodzić i walić kupę we własne gniazdo...? Nie podoba się to nie chodź i nie obgaduj bo to też jest grzech... . Polecam zapoznać się z najnowszym uzupełnieniem do listy grzechów wydanym kilkanaście tygodni temu przez Watykan.

Faust @ 16:32, 31.03.2018

IP: 176.109...136

Ksiondz ,nowa lista grzechów,Buhaha,a kto nowe grzechy dopisał.To ja tez może usiądę i wymyślę co.

Dolek @ 16:37, 31.03.2018

IP: 31.0...177

W Polsce na nowo powstaje Kościelne Bizancjum. Bogactwo wylewa się wraz z tłuszczem Biskupów i Księży.

do Dolek @ 16:46, 31.03.2018

IP: 37.47...155

Masz 1000% racji. Czarnoksiężnikom brak tylko prawa do inkwizycji. Najwyższy czas pokazać tym katabasom gdzie ich miejsce. Pogonić towarzystwo do Watykanu bez prawa powrotu.

oi @ 16:55, 31.03.2018

IP: 2a00:f41...7483

tak was właśnie szanują wasi duszpasterze 😅 kiedy ten biedny naród zrozumie swoją ciemnotę która te klechy im wciskają..

Mrj @ 16:59, 31.03.2018

IP: 94.254...25

Wszędzie to samo w dup ach się przewraca w Rzekuniu proboszcz to poprostu cha m i właśnie dlatego nie chodzę do kościoła bo pasterzem jest cha m

Kr @ 17:04, 31.03.2018

IP: 178.235...184

Kościół w Goworowie od zawsze był brudny tam chyba nikt nie sprząta!!!

Fhdvbnb @ 17:06, 31.03.2018

IP: 176.109...18

To święconkę na chu j kładziesz na ziemi?? Kropidłem czyli wodą z kranu pochlapie ci ją nawet jak trzymasz ją w łapach.... Nie bądź jak inni Bosz

Baranek @ 17:08, 31.03.2018

IP: 31.41...178

Proboszczu Stanisławie znam Cię, wiem gdzie mieszkasz. Podrzuce Ci mopa i trutki na myszy.
Alleluja i do przodu.

Ja @ 17:11, 31.03.2018

IP: 2a01:110f...2e6c

do oi nie bronię księży ale wyciskanie ciemnoty jak ktoś nie chce to nie łyknie, Ja łyknelem i moje
dzieci też, choć księży i ich pychy nie trawię w Boga wieżę i wierzyć będę nie w kler,a co mam na pierwszym miejscu kesz,proch i rozrywkę stawiać choć w racjonalnych ilościach trzeba korzystać i z tego bo Bóg nam tego nie zabrania .
Pozdrawiam i życzę Wesołego Alleluja.

Anna - Kurpіowska Panna @ 17:18, 31.03.2018

IP: 178.235...214

Życzę wszystkich czystej, smacznej święconki. PiSiorom, ONRowcom, PlatfOrmersom, SLDekom, KODerastom i kibolom laughing

mari @ 17:35, 31.03.2018

IP: 37.47...55

Wstyd, żeby tak traktować parafian i pokarm, który przynieśli. Oczywiście taca na piedestale. Nie dałabym ani grosza. Wstyd!!!!!!!!!!

krzys @ 17:48, 31.03.2018

IP: 31.41...42

Czemu się tak bulwersujecie? Traktuje Was tak jak na to zasługujecie, dokładniej jak pozwoliliście się traktować.

xyz @ 17:52, 31.03.2018

IP: 94.254...50

Kochani, byłam dziś również na święceniu pokarmów i przesadzacie. Koszyczki nie stały bezpośrednio na podłodze, był specjalnie wyłożony dywan. No chyba, że ktoś tu nie wie gdzie powinien postawić koszyk. To, że koszyki były narażone na poprzewracane to akurat wina ludzi, którzy się do tego przyczynili. Nie ma co winić proboszcza.
Pozdrawiam :)

lui @ 17:58, 31.03.2018

IP: 94.254...50

Autorka postu narzeka na to co według niej miało miejsce.. A może najpierw należałoby spojrzeć na siebie. Z tego co się orientuję to w kościele korzystanie z telefonu i tym bardziej robienie zdjęć jest rzeczą nie na miejscu.

Ja @ 18:15, 31.03.2018

IP: 178.42...113

Ja też wierzę w Boga i nie dla księży chodze do kościoła ale to co oni wyprawiają w głowie się nie mieści.

przemek @ 18:35, 31.03.2018

IP: 2001:984...464f

więcej dawać na tacę by nilt nie dał ro za rok było by lepiej he he

Ogórek kiszony @ 18:37, 31.03.2018

IP: 37.47...150

Jajeczka z piaskiem, nie jest źle bardziej chrupiące.
smile

Gościu @ 18:42, 31.03.2018

IP: 31.0...250

Położyć mu na brudną !!!podłogę kiełbase i jajka i niech sam wpie...

Nikt warzny @ 18:48, 31.03.2018

IP: 188.146...159

Cięrzko mu pare ławek przestawić aby ludzie mieli gdzie koszyki ustawić troche poruszałby się mniej kałduna by miał bo mu za sutanne wystaje kase bierze i nic dla parafian nierobi tylko na baby lata

Do lui @ 18:57, 31.03.2018

IP: 83.6...112

W domu też stawiacie jedzenie na dywanie? Ludzie chodzą między tymi koszykami w brudnych buciorach, a to już jest niedopuszczalne. W dywanie jest jeszcze większej syfu niż na podłodze.

Racjonalista @ 19:03, 31.03.2018

IP: 31.1...174

Jaka jest rozniza miedzy swieconym a nie swieconym jajem ???

Maja @ 19:14, 31.03.2018

IP: 94.254...95

Jeju !!! W tych bucikach - po chodnikach - gdzie psiaczek kupę zobił, młody wdepnął a potem do kościoła i na dywany Goworowskie i postawią jaja .... a jutro Święcone ze smakiem zjedzą. Szok, ludzie ile tam BAKTERII !!!!

xxx @ 19:15, 31.03.2018

IP: 2a01:110f...b6cc

Proszę się częstować

Mistyk @ 19:17, 31.03.2018

IP: 178.235...214

Taka jak między W0 a W0S tongue

lui @ 19:23, 31.03.2018

IP: 94.254...50

Gdyby proboszcz prosił o postawienie święconek na ławkę to mielibyście problem o to, że spadną i jak to tak można.

kontrol @ 19:25, 31.03.2018

IP: 178.235...164

dla proboszcza wazniejsze tylko kasa na mercedesa

ewka @ 19:30, 31.03.2018

IP: 87.205...41

do akk jak czytam to oczom nie wierzę, że takie bzdury można pisać i wydawać opinię proboszczowi. W kościele p.w. NMP Królowej Rodzin nigdy pokarmy do poświęcenia nie stały na podłodze.

Zosia @ 19:39, 31.03.2018

IP: 94.254...150

Jeśli był położony takiej jakości dywan jak jest rozkładany dla par młodych zawierajacych sakrament małżeński to trudno to nazwać dywanem. Bywam w różnych parafiach ale tak brudnego kościoła i zaniedbanego terenu wokół kościoła to jeszcze nie spotkalam. Wygląda to tak jakby ten kościół nie miał gospodarza. A może w tej parafii nie ma proboszcza? A może nie ma Rady Kościelnej? A może pieniążki z tacy i ofiar idą na inne cele niż parafinerii? Może parafianie niech zorganizują proboszczówi / jeśli taki w ogóle jest/ wycieczkę do ościennych parafii np. Dlugosiodlo , ostrolęckie koscioly, Troszyn itp.
i pokażą jak w dzisiejszych czasach wygląda ład i porządek .

Parafianin @ 19:41, 31.03.2018

IP: 94.254...55

Chciałem zapłacić kartą, ale nie mogłem znaleźć terminala... Może tak księżunio zainwestował by w terminale w swojej parafii... bo ja grubszej gotówki w portfelu nie noszę, a tak bym kartą cmyk.

JA @ 19:42, 31.03.2018

IP: 46.169...58

NIE MAM SŁÓW OSTATNIO NA TO CO SIĘ WYPRAWIA W POLSKICH KOŚCIOŁACH.
SAME ZŁODZIEJE, KRĘTACZE, PEDOFILE I CHYTRUSY NA KASĘ.

Proboszcz @ 20:12, 31.03.2018

IP: 83.28...47

Ooooo jak się ciemnota oburzyła a gdzie taca z kasą miała stać, jeszcze ktoś przez "pomyłkę " tacę wziął a jakby nie było to zawszę parę stówek wpadnie . Alleluja i do przodu

XXX @ 20:22, 31.03.2018

IP: 83.31...181

Mi się wydaje że jak by ludzie potrafili się zachować nie pchali się po koszyki i grzebali jak na przecenie w biedronce to wszystko by było w porządku. A poza tym jak ma być tam czysto jak odbywa się kilka święceń dziennie i między nimi nie da rady sprzątać bo ludzie obok modlą się przy grobie.Nie mówię że tam wszystko jest na tip top ale w innych kościołach jest podobnie i nikt nie narzeka

polak @ 20:26, 31.03.2018

IP: 83.31...181

Powinni zrobić zdjęcie jak pani zaraz po święceniu przesuwała wszystkie koszyki aby zabrać swój który był na samej górze

Gościu @ 20:40, 31.03.2018

IP: 31.0...247

Wrzucić na taczkę oczywiście brudną i wywejść go z tej parafii !!! 😂

były ministrant ateista-pragmatyk @ 20:54, 31.03.2018

IP: 86.150...196

Ludzie z jednej strony chcieliby Kościoła-wspólnoty, a z drugiej wymagają, by proboszcz dostarczał im usług?
Jak parafianie chcą mieć wysprzątaną świątynię, to powinni się zorganizować i sprzątać sami, albo zrzucić się na opłacenie sprzątaczki, bo z próżnego to i Salomon nie naleje.
Co sie tyczy przygotowania miejsca do ustawienia koszyczków ze święconkami, to podobnie. Można zorganizować stoły spośród parafian na czas święcenia, albo kupić. Można by np. kupić dwa stoły do ping-ponga dla ministrantów. W Wielki Tydzień i tak by nikt w ping-ponga nie grał, a można by je bylo wstawić do kościoła, przykryć obrusami i by było miejsce na święconki jak znalazł.
Obrusy to też nie straszny wydatek, a i zawsze też można pożyczyć.

Gdybym chodził do kościoła i zobaczył to co na zdjęciu, to bym raczej załamał ręce, nad parafianami, a nie obwiniał proboszcza.

Zenek @ 21:00, 31.03.2018

IP: 188.146...128

A wystarczyłoby wystawić szeroką lawe i nakryć czystym białym obrusem.... Tace wystawić,,pasterz" pamiętał... Smutne to ,ale prawdziwe. Skandal

Do bylego ministranta @ 21:04, 31.03.2018

IP: 188.146...128

Kosciol ma gospodarza w postaci proboszcza. Kasuje datki za sakramenty wiec zainwestowac w lawe i obrus chyba nie problem? Wiec nie bredz ze jest to w interesie parafian. Ludzie i tak maja za duzo rzeczy na glowie . A ksiądz z tego co wszystkim wiadomo dużo wolnego czasu. Plebani jakby mieli własne rodziny to by przejrzeli na oczy co to znaczy mieć rodzinę i ile wysiłku to kosztuje. Amen

Ja @ 21:17, 31.03.2018

IP: 178.42...113

Popieram Kościół ma gospodarza który wcale o Niego nie dba jak można postawić swieconke na brudnej podłodze. Sorki księża mają ludzi za nic ( nie wszyscy) tylko kasę by brali ślubu za darmo nie udzielą nie pochowaja mszy za darmo nie odprawia cennik mają a Papież jasno powiedział ze za msze za zmarłych czy chorych czy w innych intencjach sie nie płaci.

Biznes księży @ 21:49, 31.03.2018

IP: 79.185...162

Na takich parafiach w wioskach księża świeca pokarmy po wsiach i taka parafia ma 15 wiosek z każdej w koszyczku po 400 _ 500zl proste 15x400zl to tylko 6tys minimum na wsiach mają proboszczowie. Ludzi myślą że mają za ciemnote. Kiedy Papierz Franciszek weźmie się na dobre za nich. Co oni mają wspolnego z Bogiem to biznes dla nich.

Biznes księży @ 21:50, 31.03.2018

IP: 79.185...162

Na takich parafiach w wioskach księża świeca pokarmy po wsiach i taka parafia ma 15 wiosek z każdej w koszyczku po 400 _ 500zl proste 15x400zl to tylko 6tys minimum na wsiach mają proboszczowie. Ludzi myślą że mają za ciemnote. Kiedy Papierz Franciszek weźmie się na dobre za nich. Co oni mają wspolnego z Bogiem to biznes dla nich.

Parafianin @ 22:12, 31.03.2018

IP: 94.254...55

Utrzymaj parafię, utrzymaj kościół, opłać podatki, energię, wodę, gaz itp. to zobaczysz jaki to opłacalny biznes... A jeszcze z Kurią trzeba się dzielić... W kościołach jak i parafiach wiecznie jakieś remonty trzeba dokonywać. A powierzchnia kościoła to kilka tys. metrów kwadratowych ścian, dachu itp. Gospodyni trzeba zapłacić, wikarym, kościelnemu też...

jolanta @ 22:15, 31.03.2018

IP: 178.42...111

Jezeli tryskacie az takim jadem przy swieceniu pokarmu to bezsensowne jest go spozycie.

:/ @ 22:50, 31.03.2018

IP: 94.254...13

Kasa dla niektórych księży jest na pierwszym miejscu pomylili powołanie laughing

Arczi @ 22:56, 31.03.2018

IP: 95.155...145

Wazne ze kasa jest na swoim miejscu....zlodzieje czarne

Iwa @ 23:12, 31.03.2018

IP: 178.235...64

Popieram przedmówcę, wstyd panie (z małej litery celowo) proboszczu, a zdjecie kwalifikuje sie do ogólnopolskich mediów, i dziwi mnie wasza naiwność i brak asertywności drodzy parafianie ze taca jest pełna, wynika z tego ze dajecie przyzwolenie na takie zachowanie

Omg @ 23:35, 31.03.2018

IP: 83.24...43

Zdjęcie super, symboliczne. Kasa najwyższym dobrem naszych czasów. SMUTNE...Dobrze, że ktoś zwrócił uwagę na ten skandaliczny proceder w parafii.

Szkoda słów @ 23:39, 31.03.2018

IP: 156.67...9

Szkoda słów ale nie na proboszcza lecz na was, ludzi którzy aż tryskają takim jadem (nie mówię o wszystkich oczywiście ale o autorce tego artykułu) iść do kościoła, poświęcić pokarm i jeszcze robić aferę? Byłaś tam, ale dlaczego nie poszłaś bezpośrednio do proboszcza żeby zwrócić uwagę tylko wróciłaś do domu i pisałaś to tutaj? Zabrakło odwagi aby powiedzieć w twarz co Ci nie pasuje? Pokarm był na podłodze? Przecież był koszyczku, nikt nie kazał go wyjmować i ułożyć na podłogę. Ludzie się pchali żeby zabrać co ich i iść jak najszybciej? To świadczy tylko o tym jak nie wychowani są.
Może kolejny raz warto się zastanowić i iść rozwiązać problem bezpośrednio a nie pisać o tym w takim miejscu.

Pozdrawiam

stryjek @ 04:04, 01.04.2018

IP: 95.49...157

porażajce sa te komentarze broniące pazernego na kasę katabasa.
Madrzejsi i myślacy pewnie mają świadomośc , że KK to jedyne chrześćjanskie wyznanie które odeszło od jego zasad 1000 lat temu i ...nadal brnie. Aktualnie jest na krawędzi, nad przepaścią ..moralną i religijną i oby nie spadło wraz ze swym ludem.

@@ @ 05:23, 01.04.2018

IP: 178.235...106

Czarny z Goworowa pokazał właściwą hierarchię wartości uznawaną przez kościół.Tak jest oni szanują, kochają wręcz tylko i wyłącznie pieniądze, bogactwo i władzę.Wy parafianie /w tłumaczeniu,,ciemna masa, prostacy/ jesteście tylko materią, która ma im to zapewnić. I zapewniacie oddając lwie części ze swoich biednych zapomóg takich jak emerytury,renty i głodowe płace. Przyszedł czas,że trzeba zmądrzeć i pokazać kto jest dla kogo?

Do Koforofo @ 06:13, 01.04.2018

IP: 194.50...64

Człowieku to jest świetne ja nie moferuje przestac się śmiać. Ostrołęka pachnąca kapusniakiem oaza kultury hahahahahah kozak

* @ 06:58, 01.04.2018

IP: 94.254...54

W Olszewie Borkach ksiądz zabronił do święconek wkładać obrane jajka bo mu śmierdzi potem .

Kiky @ 07:14, 01.04.2018

IP: 178.42...216

Dlaczego zgadzacie sie na to.Na podlodze swieconka ludzieee.W mojej parafi dwa dlugie stoly byly rozstawione.A wogole to co ludzie tu pisza szook .Nie kaze obierac jajek bo mu smierdzi potem.Ale kasa zebrana ze swiecenia nie smierdzi

Parafianin @ 07:35, 01.04.2018

IP: 94.254...55

Ludzie ile w Was jadu... Dzięki temu, że nasz kraj jest katolicki, jest jednokulurowość! Zobaczcie na inne kraje wielokulturowe, jak stają się muzumańskie. Zobaczcie na Francję, gdzie do 20 wieku nie było czarnych, a dzisiaj francuz to murzyn. Powinniśmy być wdzięczni Kościołowi, że taki kraj mamy. Nie ma to nic wspólnego z rasizmem, bo jestem tylko zdania, że każdy kto zamierza osiedlić się w naszym kraju, musi akceptować nasze prawo i warunki, a nie nam narzucać własne!

Do parafianin @ 07:49, 01.04.2018

IP: 94.254...150

Twój wpis brzmi jak ,, bij murzyna,, a twierdzisz ze jesteś katolikiem i nie jesteś rasistą. Dziwny z Ciebie katolik. A powinieneś wiedzieć że murzyna tez stworzył Pan Bóg.

nacjonal. @ 08:27, 01.04.2018

IP: 176.109...207

Forma Liturgii,porządki administrac.,czy też obowiązki jakie są ustanawiane w Kościele zawsze będą drażnić zatwardziałe lewactwo.Ta faryzejska,podejrzliwa i obłudna nacja,której ciągle się coś w Kościele nie podoba,(tu można wyliczać w nieskończoność)że nie wspominając powyższej skargi-burdy,udaje się ze święconką tylko i wyłącznie dla tradycji.Dla prawdziwego katolika''afera koszykowa''wywołana przez lewacką tradycjonalistkę,nie warta jest zwrócenia jakiejkolwiek uwagi,ale jak się chce''estetycznej obrażonej''atakować Kościół,to każdy pretekst jest do tego dobry.

Ksiądz proboszcz,jako długoletni duszpasterz tej parafii ma też i swoich wrogów i na pewno rozpoznaje wśród wiernych,lewackich prowokatorów czyniących burdy,tylko nie ma odwagi,by dla zachowania spokoju i powagi nabożeństwa,wypraszać takie ladaco na zewnątrz kościoła.

ketuks @ 09:06, 01.04.2018

IP: 37.47...101

wymowne: "jestem niezadowolony z tego ile dajecie na tacę" więc będziecie jedli święconkę z ziemi.

Omg @ 09:11, 01.04.2018

IP: 83.24...43

Więcej pokory księże nacjonal.:-) jakieś normy i szacunek do chleba obowiązują nawet A przede wszystkim proboszcza

nacjonal. @ 09:14, 01.04.2018

IP: 176.109...207

ketuks pamiętaj!,Kościół to twój wróg!!!

....zeszmacić i spotwarzyć a na końcu najlepiej to by zabić''utuczonego''księdza,to wasza lewaki domena.

😡 @ 09:27, 01.04.2018

IP: 176.109...131

Dla każdego pasożyta w sutannie najważniejsza jest Kasa!

Ccv @ 09:35, 01.04.2018

IP: 95.41...96

Kościół w Goworowie zawsze wygląda na zaniedbany i brudny ,a nagłośnienie to porażka i od lat proboszcz nic z tym nie robi ,na cmentarzu ,w nowej części pod krzyżem stoją kontenery na śmieci ,źle to wygląda i przykro się patrzy

były parafianin @ 09:38, 01.04.2018

IP: 194.50...86

Gdyby św pamięci ksiądz Jaroszek wstał i spojrzał na to wszystko to Ci Panowie z tych plebani nie zdążyliby złapać sowich betów

stryjek @ 10:00, 01.04.2018

IP: 95.49...86

================
do:

Parafianin @ 07:35, 01.04.2018
IP: *.*.169.55
=============== =
Widac ,ze zamiast wiedzy historycznej wystarcza Ci ślepa indoktrynacja lokalnego proboszcza. Nic nie wiesz niegdzie nie byłes nic nie widziałeś poza swoim kościołem i łapa ksiedza podawana do całowania...
Bo gdybyc wiedział cokolwiek to wiedziałbys tez , ze POlska była najsilniesza w Europie, najbardziej szanowana i poważana kiedy na jej terenie ludnośc mówiła kilkunastowan językami, i było ponad 1o róznych wyznań w tym wszystkie chrześcijańskie.
A obecnie za sprawa takich jak ty jest ejdynie poszczekującym biednym słabeuszem ,pośmiewiskiem Europy i świata.

Ciasny Wiesiek @ 10:09, 01.04.2018

IP: 79.191...146

Kasa kasa kasa nawet w kościele nie ma nic za darmo o czym będziemy rozmawiać

Gościu @ 10:30, 01.04.2018

IP: 31.0...81

Zgodzę się z Tobą

iii @ 11:07, 01.04.2018

IP: 188.146...116

Moi drodzy, chcecie mieć lśniący czystością kościół to zaangażujcie się w jego sprzątanie, tak jak jest to robione np w jednej z sąsiednich parafii.
Przecież kościół jest domem nas wszystkich, a w domu chyba się sprząta.
Do roboty moi drodzy. :)

Mcm @ 11:43, 01.04.2018

IP: 37.47...223

Ale macie ludzie problem. Ja też tam jajka świeciłam i żyje. Pokarm przecie jest w koszyczku nikt "gołych jaj" na dywan nie każe wam kłaść . A na tacę nie musicie dawać... ja osobiście nie daje bo uważam że to głupota. Ale każdy robi jak chce
A jak komuś warunki nie odpowiadają to zawsze może jechać gdzie indziej ze swoim koszyczkiem :)

Aaaaaa @ 12:26, 01.04.2018

IP: 188.146...212

Bylo nie dawać na tace.Ludzie nie chodzic do takiego kosciola dopuki nie zmienią proboszcza.

Xxxx @ 12:45, 01.04.2018

IP: 94.254...122

Ja tez już nie mogę się doczekać kiedy zmieni się proboszcz w goworowie najgorszy od kiedy pamietam dużo ludzi przestało chodzić do kościoła w goworowie przez niego liczy się tylko kasa nic więcej po objęciu władzy zlikwidowal radę parafialna żeby mu nikt się nie wtrącał podniósł wszystkie opłaty np. pogrzeb z 700zl na 1700zl tylko dla samego księdza twierdzi ze to na cmentarz tylko ze na cmentarzu od wielu lat nic jest nie robione parkany się wala a kapliczka jest w opłakanym stanie aż wstyd a kasa gdzie gdzie przepada ok 150-200 tysięcy rocznie z dodatkowego tysiąca opłaty za pogrzeb ja się pytam ????!!!!!!!!!!

Lodzia @ 13:03, 01.04.2018

IP: 178.42...216

Przeciez papiez powiedzial ze za sakramenty nie moze byc oplat a oni co ?.Brak slów

ketuks @ 15:53, 01.04.2018

IP: 37.47...101

do: nacjonal. @ 09:14, 01.04.2018

Kościół mój wróg? Fajnie by było żeby była jakaś nadzieja po śmierci, to fantastyczna wizja wymyślona przez Chrześcijan dlatego kibicuję mocno Kościołowi i pod tym względem jestem największym przyjacielem Kościoła ALE muszę być realistą to tylko bajka która nigdy się nie ziści, nie wierzę ale to nie to samo że Boga nie ma. Nie wiemy tego. Choć wraz z coraz to nowymi odkryciami naukowymi i oświecaniem społeczeństwa wiara wygląda coraz bardziej groteskowo.

ketuks @ 16:00, 01.04.2018

IP: 37.47...101

do: nacjonal. @ 09:14, 01.04.2018

Nie podciągaj walki z wypaczeniami, patologiami, hipokryzją, rozpasaniem w Kościele pod walkę z Kościołem jako takim. Robicie wiele rzeczy odwrotnie jak nauczał Chrystus czy teraz naucza Franciszek.

r @ 17:57, 01.04.2018

IP: 31.41...155

Malo tego. Podczas mszy pogrzebowej (oplaconej) zbierana jest taca i z tego jest odprawiona 1! Msza sw za zmarlego. A kasy na pewno wiecej niz na jedna msze

Gość w Goworowie @ 19:44, 01.04.2018

IP: 37.47...6

Jestem gościem w tej parafii i dziwne mi się wydawało to, że koszyczki nie stoją na stołach (jestem z kujawsko-pomorskiego i w parafiach w moim mieście zawsze stoją na stołach) .Również pierwszy raz spotkałam się z tym, że jedynie taca na datki stała na stoliku. Nie wspominając już o ludziach, którzy zamiast zostawić koszyczek i usiąść w ławkach (jak jest w większości parafii), tłoczyli się wokół dywanu z koszyczkami, jakby ktoś miał im je ukraść. Przez to osoby, które przyszły później musiały przeciskać się przez tłum baczną nawą, a wszystkie ławki w kościele stały puste. Nie dziwię się, że ktoś to opisał w artykule.

Do Goworowa @ 20:13, 01.04.2018

IP: 83.6...222

Cieszcie się że poświęcił u Nas to Nawet Procesji w Rezurekcje nie Zrobił.

nacjonal. @ 20:30, 01.04.2018

IP: 176.109...207

Ketuksie,to że daleko jesteś od Kościoła nie jest twoim usprawiedliwieniem,że oto bluźnisz przeciwko Bogu.
Strzeż się,gniewu Bożego,albowiem już Stwórca zadba o to,aby w najmniej oczekiwanym momencie wystawić ciebie na próbę.
....czy doznasz łaski z Nieba,czy''doskonałości'' z piekielnych czeluści.
Uwierz mi,ja w tej materii nie rzucam słów na wiatr......

jerzy @ 20:41, 01.04.2018

IP: 2a01:110f...28f4

Nie czytałem większości wpisów, ponieważ uważam, że stawiania koszyczka w specjalnie do tego celu przeznaczonym miejscu nie jest koniczne.
Skoro go zabrakło, każdy, kto był tym zniesmaczony mógł trzymać koszyk w ręku.
Ciężar nie jest duży, czas trwania rytuału - kilka minut. Jednak siła przyzwyczajenia jest większa od rozsądku. Nie oznacza to, że bronię lub krytykuję kogokolwiek.
Pozdrawiam

oka @ 21:06, 01.04.2018

IP: 94.254...71

parafia Goworowo jest duża i bogata i stać ją na to by teren wokół kościoła był ładnie zagospodarowany. Kościół też jest ładny ale wymaga gruntownego sprzątania wnętrza - wietrzenia. remontu wymaga także kaplica cmentarna która się sypie oraz zabytkowe nieliczne nagrobki które jeśli nie zostana poddane renowacji to utracimy je dla potomnych. Sęk w tym , że parafianie widząc, że gospodarz nie interesuje się losami parafii dali się na spokój z większymi datkami na cele kościoła/ po złości/ a proboszcz w odwecie nic nie robi wskazując na skąpstwo owieczek/ zadowala się kasą jaką otrzymuje z nieuniknionych danin przy okazji chrztów , pogrzebów i slubów/ Sytuacja patowa . Ale to przecież "HAMBURG"

ketuks @ 21:43, 01.04.2018

IP: 37.47...101

nacjonalu zabrzmiało jak groźba, ja bluźnię na Boga? pierwsze słyszę poza tym Franciszek parę dni temu powiedział że nie ma piekła na razie ostrożnie w nieoficjalnej rozmowie z dziennikarzem ale coś jest na rzeczy.

ketuks @ 21:44, 01.04.2018

IP: 37.47...101

Piekła nie ma? Szokujące słowa papieża Franciszka. Kontrowersyjny pogląd papież miał przedstawić w rozmowie z włoskim dziennikarzem. "Dusze osób, które odrzuciły miłość Jezusa, nie wpuściły go do swych serc, po prostu znikną. Nie ma krainy wiecznego cierpienia, czyli piekła".

ketuks @ 21:48, 01.04.2018

IP: 37.47...101

Kościół musi się reformować i przygotowywać na to że nauka weźmie górę, niedługo pewnie też nieoficjalnie dowiemy się że nie ma nieba a jeszcze później już oficjalnie dowiemy się że nie ma i piekła i nieba a Kościół wytłumaczy istnienie Boga deizmem, czyli że chrześcijański Bóg i naukowy Bóg to właściwie to samo.

ketuks @ 22:01, 01.04.2018

IP: 37.47...101

nacjonalu tylko tacy fanatycy jak Ty mogą traktować wiarę bez przymrużenia oka, nawet księża mają dystans do tego w co wierzą nie wspominając o wiernych a już na pewno duży dystans do swojej profesji miał ksiądz który niedawno gwałcił tą nieletnią. Gdyby sprawa się nie wydała pewnie dalej grzmiały z ambony do wiernych: "żyjcie w prawdzie, tylko prawda Was wyzwoli"

ketuks @ 22:14, 01.04.2018

IP: 37.47...101

oczywiście Watykan zdecydowanie odciął się od słów Franciszka ale cóż miał począć należy to traktować jako pewne przygotowanie do tego co oczywiste co zostanie ogłoszone oficjalnie w przyszłości, człowiek nie przyswaja pewnych rzeczy tak od razu, należy mu stopniowo dozować pewne kontrowersyjne informacje żeby nie pękła jego psychika. Rozmowa dziennikarza Eugenio Scalfari z Franciszkiem odbyła się i dziennikarz musiałby kompletnie postradać zmysły żeby ogłaszać takie rzeczy celowo jako nieprawdę.

zz @ 03:39, 02.04.2018

IP: 178.235...42

parafianin ----przeczytaj co znaczy słowo parafianin ,to przestarzałe to jest twój życiorys

Cairo @ 08:51, 02.04.2018

IP: 188.146...115

Jaki PiS taki proboszcz... WIELKI POLITYK

Franca @ 09:21, 02.04.2018

IP: 37.47...157

Ludzie Wy sami w tym kościele robicie syf pchacie się po koszyki jak święte krowy a potem pretensja do księdza ze komuś pokarm z koszyczka wypadł . Mój syn próbując odebrać koszyczek po poświeceniu został przewrócony przez tłum który niczym stado dzikich krów ruszyło po koszyczki . Gdyby nie pomoc starszej pani syn został by stretowany gdyż nikt oprócz tej pani nie zauważył ze on leży pod nogami . Wiec kogo mam obwiniać za zaistniałą sytuacje księdza czy parafian i przybyłych gości którzy go przewrócili . Zanim zaczniecie oceniać kogos warto zacząć ocenę od siebie . Pozdrawiam

Sławek @ 09:52, 02.04.2018

IP: 188.146...115

Stasio ma odpowiedź... To wina PO, to wina premiera Donalda Tuska i tego prezydenta komoruska.

Dawna Parafianka @ 10:17, 02.04.2018

IP: 31.41...178

Ks. Stanisław to nie śp. ks. Jaroszek.... Niestety.
Niedługo będzie w jego Kościele więcej myszy niż wiernych.

Król Popiel @ 10:27, 02.04.2018

IP: 2a00:f41...d0f9

Potwierdzam. Byłem na ślubie i widziałem jak mysz przeleciała obok mojej ławki.
Współczuję ludziom, którzy spożywali święconki z tej podłogi.

damian @ 12:36, 02.04.2018

IP: 185.166...181

co za buc z tego księdza kasę bierze chyba za nic powinni jego wywalić bo to nie ksiądz tylko nie uczciwy człowiek tacy ludzie dają zły przykład polskiej tradycji wek z takim księdzem na sybir niech mu głowę wymrozi

Pan Dragon @ 14:23, 02.04.2018

IP: 95.49...187

Znaleźli się, co tylko krytykować umieją, jak tacy mądrzy to niech sami posprzątają.
Jakbyście wiedzieli co ks. zrobił w kościele, a wy tylko o pieniądzach gadacie.
Ks. cały kościół odnowił, organy. Pozdrawiam tych co tylko krytykują, nie macie nić do roboty to pomóżcie w kościele sprzątać jak wam brudna.

Ja @ 14:48, 02.04.2018

IP: 156.67...9

Proboszcz woli pocipciać(przy okazji sie zczepić),albo zachlać morde a nie dbać o Kościół

ela @ 15:04, 02.04.2018

IP: 178.42...192

Kościół to Dom Boży. Ksiądz jako wysłannik Boga odprawia msze. Jeśli jesteś wierzący a widzisz potrzebę posprzątania w kościele, zrób to. Ja tak robię, oczywiście nie sama. Dekorujemy też z własnej woli. Robimy to nie dla księdza a dla Boga. Nikt nie zmusza do kładzenia pieniędzy. gdybyś nie położył też by ksiądz poświęcił.
Zacznij od siebie!!

Głos @ 16:21, 02.04.2018

IP: 83.6...105

Zapraszam ze święconką do Parafii św. Franciszka z Asyżu, było pięknie i elegancko. Myślę, że parafianie też coś w tym temacie mogą zrobić.... wassat

mi @ 19:26, 02.04.2018

IP: 31.41...155

Do Sławek.. trafnie to ująłeś, u niego polityka na pierwszym miejscu. Czasami aż się chce wyjść z kościoła bo nie po to się chodzi na mszę , żeby polityki słuchać , dosyć mamy tego w życiu i w mediach.

saar @ 19:41, 02.04.2018

IP: 83.28...229

WW zdjęcie ktoś wstawił na wiochę;)Wczoraj widziałam:)

Marek @ 22:05, 02.04.2018

IP: 94.254...250

Oj to prawda, syf.. i malaria w tym Kościele. Chodź muszę przyznać że od od dwóch lat, Może roku jest jakby poprawa. Mam na myśli dekoracje świąteczne. Nigdy nie było kwiatów na ołtarzu , podczas świąt, szopka czy grób tandeta....a teraz jakby coś się ruszylo

Jadwiga Suchecka @ 09:31, 03.04.2018

IP: 94.254...166

Kochani katolicy /,bo rozumiem, że wszyscy którzy zanieśli pokarmy do poświęcenia i ci, którzy są zainteresowani tematem to ludzie wierzący/, co nam dał 40-dniowy post, jak go przeżyliśmy , czy czasem nie straciliśmy go na szukanie sensacji , a ważne sprawy umknęły bezpowrotnie. Radzę zastanowić się nad własnym życiem i zawsze szukać dobrych rozwiązań i postrzegać innych poprzez pryzmat własnego serca. Do usłyszenia w lepszym tonie.

Poszkodowana @ 18:33, 06.04.2018

IP: 46.113...227

Najlepszy jest, organista i bul , alkoholik którego teściowa nie ustannie błaga proboszcza żeby go nie wywalił. Ta parafia to dno...przepraszam że tak piszę..ale to woła o pomstę do nieba