Skrzynka skarg: prędkość łącza internetowego spadła kilka dni po podpisaniu umowy
Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów: Zapewne nie jestem osamotnionym przypadkiem klienta oszukanego przez operatora telekomunikacyjnego. Firma założyła mi internet 10 Mb, ale już kilka dni po podpisaniu umowy, prędkość łącza drastycznie spadła.
Po instalacji i pomiarach wykonanych przez technika wszystko wyglądało w porządku, internet działał z prędkością ponad 5 Mb, ale moja radość nie trwała długo, już po kilku dniach okazało się, że internet jest bardzo niestabilny a prędkość łącza spada praktycznie każdego dnia poniżej 2 Mb lub wręcz czekam nawet kilka minut na załadowanie strony przeglądarki.
ReklamaKorzystanie z takiego łącza jest bardzo uciążliwe, więc kilkakrotnie interweniowałem już w biurze obsługi klienta. Sprawa zawsze wygląda tak samo - konsultant poleca restart rutera i wysyła technika, który stwierdza prędkość 6-8 Mb, a internet działa jak chce, raz jest rzeczywiście około 8 Mb a już za chwilę przez kilka godzin nie mogę połączyć się z żadnym portalem lub czas oczekiwania na załadownie strony to kilka minut, nie wspominając już o połączeniach z bankiem, który wymaga stabilnego łącza i połączenie staje się niemożliwe. Moja walka o usługę trwa już kilka miesięcy, poza tym, że w ramach rekompensaty konsultant oferuje mi za każdym razem 10 GB na komórkę i naprawę łącza, nic się nie dzieje. Jestem mieszkańcem gminy Troszyn, niedaleko Ostrołęki i nieoficjalnie dowiedziałem się, że obietnice firmy w stosunku do prędkości mojego łącza to mrzonka, bo central w Rabędach, do której jestem podłączony, nie jest przystosowana do tego typu usług, jest niedoposażona i nie da rady obsłużyć mojej usługi. Więc zastanawiam się, za co płacę i dlaczego operator kłamie, że wszystko działa poprawnie. Myślę, że sprawą powinny zająć się odpowiednie urzędy.
ReklamaOdpowiada Paweł Kucharczyk, Zespół Interwencji Departamentu Polityki Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej: W przypadku stwierdzenia przez abonenta świadczenia usługi o zaniżonych parametrach, niezgodnie z zawartą umową (tu należy weryfikować zapisy umowy), abonent powinien skierować reklamację do dostawcy usług w zakresie nienależytego świadczenia usługi. Odpowiedzialność dostawcy za brak świadczenia usług o określonych parametrach, określają postanowienia umowy/regulaminu. Szczegółowe warunki świadczenia usługi, w tym prędkości minimalna, maksymalna czy zwykle dostępna, określają postanowienia wzorca umowy. W przypadku zidentyfikowanych problemów bądź zaniżonych parametrów świadczenia usługi, abonent kieruje reklamację do dostawcy usług. W celu zweryfikowania jakości usług, abonent może skorzystać z metody pomiaru udostępnionej przez wskazanego operatora. Informacje na temat zasad i warunków dokonywania pomiarów, w tym ilości takich pomiarów, okresu i przygotowania do wykonania pomiarów, aby były uznane za prawidłowe w procesie reklamacyjnym, operator przedstawia na swojej stronie internetowej. Wyniki pomiarów powinny zostać utrwalone w takiej formie, na jaką pozwala dane narzędzie i przekazane do operatora jako załączniki do reklamacji. Rozpatrzenie sprawy (zgłoszenia abonenta) realizowane jest przez operatora w procesie reklamacyjnym dotyczącym nienależytego wykonania usługi lub niezgodności wykonania usługi w zakresie parametrów jakościowych z warunkami określonymi w umowie, w szczególności niezgodności w zakresie prędkości. W procesie reklamacyjnym dostawca zweryfikuje ewentualne przyczyny zaniżonych parametrów usługi i podejmie działania celem ich usunięcia. W przypadku potwierdzonych zaniżonych parametrów usługi pomiędzy faktycznym wykonaniem usługi a wykonaniem opisanym w umowie, złożona reklamacja będzie podstawą do wypłaty przez dostawcę stosownego odszkodowania, które określone zostało w umowie bądź regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych.
Informuję, że po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego, abonent może składać wniosek o interwencję prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Jeżeli jest to uzasadnione okolicznościami danej sprawy lub istnieje podejrzenie naruszenia przez dostawcę usług przepisów ustawy Prawo telekomunikacyjne, prezes UKE prowadzi postępowanie wyjaśniające na wniosek o interwencję przesłany przez abonenta lub z urzędu. W ramach tego postępowania prezes UKE weryfikuje zakres świadczonych usług z warunkami określonymi w umowie oraz to czy działania podejmowane przez dostawcę usług w toku postępowania reklamacyjnego były zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.
ReklamaPonadto, w przypadku umów zawartych przez konsumentów, po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego, konsument może kierować do prezesa UKE wniosek o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (postępowanie ADR). Szczegółowe informacje na temat postępowania ADR, znajduje się na stronie internetowej pod adresem cik.uke.gov.pl. Urząd otrzymuje sygnały i wnioski abonentów w zakresie nienależytego świadczenia usług (zaniżone parametry) w sieci różnych dostawców usług, niemniej z uwagi na brak statystyk w rozbiciu na usługę internetu w opisanej przez klienta sieci, nie jest możliwe przedstawienie danych ilościowych napływających wniosków.
Dziękujemy, że postanawiasz zgłosić komentarz do sprawdzenia przez administrację serwisu. Nie prowadzimy stałej moderacji, ale reagujemy na zgłoszenia. Tak jak Ty, nie zgadzamy się na poniżające i obrażające komentarze oraz treści ujawniające dane osobowe, nawołujące do nienawiści lub szerzące nieprawdę.
Wskaż główny powód, dla którego przesyłasz komentarz do sprawdzenia i zatwierdź formularz przyciskiem "Zgłaszam".