środa, 19 czerwca 2019 r., imieniny Gerwazego, Protazego, Borzysława

Aktualności

Skrzynka skarg: prędkość łącza internetowego spadła kilka dni po podpisaniu umowy

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:
Zapewne nie jestem osamotnionym przypadkiem klienta oszukanego przez operatora telekomunikacyjnego. Firma założyła mi internet 10 Mb, ale już kilka dni po podpisaniu umowy, prędkość łącza drastycznie spadła.

Po instalacji i pomiarach wykonanych przez technika wszystko wyglądało w porządku, internet działał z prędkością ponad 5 Mb, ale moja radość nie trwała długo, już po kilku dniach okazało się, że internet jest bardzo niestabilny a prędkość łącza spada praktycznie każdego dnia poniżej 2 Mb lub wręcz czekam nawet kilka minut na załadowanie strony przeglądarki.

Reklama Korzystanie z takiego łącza jest bardzo uciążliwe, więc kilkakrotnie interweniowałem już w biurze obsługi klienta. Sprawa zawsze wygląda tak samo - konsultant poleca restart rutera i wysyła technika, który stwierdza prędkość 6-8 Mb, a internet działa jak chce, raz jest rzeczywiście około 8 Mb a już za chwilę przez kilka godzin nie mogę połączyć się z żadnym portalem lub czas oczekiwania na załadownie strony to kilka minut, nie wspominając już o połączeniach z bankiem, który wymaga stabilnego łącza i połączenie staje się niemożliwe. Moja walka o usługę trwa już kilka miesięcy, poza tym, że w ramach rekompensaty konsultant oferuje mi za każdym razem 10 GB na komórkę i naprawę łącza, nic się nie dzieje. Jestem mieszkańcem gminy Troszyn, niedaleko Ostrołęki i nieoficjalnie dowiedziałem się, że obietnice firmy w stosunku do prędkości mojego łącza to mrzonka, bo central w Rabędach, do której jestem podłączony, nie jest przystosowana do tego typu usług, jest niedoposażona i nie da rady obsłużyć mojej usługi. Więc zastanawiam się, za co płacę i dlaczego operator kłamie, że wszystko działa poprawnie. Myślę, że sprawą powinny zająć się odpowiednie urzędy.

Reklama Odpowiada Paweł Kucharczyk, Zespół Interwencji Departamentu Polityki Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej:
W przypadku stwierdzenia przez abonenta świadczenia usługi o zaniżonych parametrach, niezgodnie z zawartą umową (tu należy weryfikować zapisy umowy), abonent powinien skierować reklamację do dostawcy usług w zakresie nienależytego świadczenia usługi. Odpowiedzialność dostawcy za brak świadczenia usług o określonych parametrach, określają postanowienia umowy/regulaminu. Szczegółowe warunki świadczenia usługi, w tym prędkości minimalna, maksymalna czy zwykle dostępna, określają postanowienia wzorca umowy. W przypadku zidentyfikowanych problemów bądź zaniżonych parametrów świadczenia usługi, abonent kieruje reklamację do dostawcy usług. W celu zweryfikowania jakości usług, abonent może skorzystać z metody pomiaru udostępnionej przez wskazanego operatora. Informacje na temat zasad i warunków dokonywania pomiarów, w tym ilości takich pomiarów, okresu i przygotowania do wykonania pomiarów, aby były uznane za prawidłowe w procesie reklamacyjnym, operator przedstawia na swojej stronie internetowej. Wyniki pomiarów powinny zostać utrwalone w takiej formie, na jaką pozwala dane narzędzie i przekazane do operatora jako załączniki do reklamacji. Rozpatrzenie sprawy (zgłoszenia abonenta) realizowane jest przez operatora w procesie reklamacyjnym dotyczącym nienależytego wykonania usługi lub niezgodności wykonania usługi w zakresie parametrów jakościowych z warunkami określonymi w umowie, w szczególności niezgodności w zakresie prędkości. W procesie reklamacyjnym dostawca zweryfikuje ewentualne przyczyny zaniżonych parametrów usługi i podejmie działania celem ich usunięcia. W przypadku potwierdzonych zaniżonych parametrów usługi pomiędzy faktycznym wykonaniem usługi a wykonaniem opisanym w umowie, złożona reklamacja będzie podstawą do wypłaty przez dostawcę stosownego odszkodowania, które określone zostało w umowie bądź regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych.

Informuję, że po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego, abonent może składać wniosek o interwencję prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Jeżeli jest to uzasadnione okolicznościami danej sprawy lub istnieje podejrzenie naruszenia przez dostawcę usług przepisów ustawy Prawo telekomunikacyjne, prezes UKE prowadzi postępowanie wyjaśniające na wniosek o interwencję przesłany przez abonenta lub z urzędu. W ramach tego postępowania prezes UKE weryfikuje zakres świadczonych usług z warunkami określonymi w umowie oraz to czy działania podejmowane przez dostawcę usług w toku postępowania reklamacyjnego były zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.

Reklama Ponadto, w przypadku umów zawartych przez konsumentów, po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego, konsument może kierować do prezesa UKE wniosek o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (postępowanie ADR). Szczegółowe informacje na temat postępowania ADR, znajduje się na stronie internetowej pod adresem cik.uke.gov.pl. Urząd otrzymuje sygnały i wnioski abonentów w zakresie nienależytego świadczenia usług (zaniżone parametry) w sieci różnych dostawców usług, niemniej z uwagi na brak statystyk w rozbiciu na usługę internetu w opisanej przez klienta sieci, nie jest możliwe przedstawienie danych ilościowych napływających wniosków.

Wyświetleń: 4827 komentarze: 20 Wrzuć na Facebooka 02.04.2018, 11:44r. Drukuj




Powrót


Tulipan @ 12:35, 02.04.2018

IP: 5.172...117

Jak można mieć łącze 10 Mb ? Chyba Wam się myli kochani z 100 Mb ?

ai @ 12:46, 02.04.2018

IP: 188.146...150

Jak można? Ano można. Nie wszędzie jest światłowód. ADSL to obraz nędzy i rozpaczy.
Póki korzystałem z ADSL to miałem ok 3 Mb/s. Na szczęście mimo słabego zasięgu na tel. spróbowałem LTE. Strzał w dziesiątkę. Dziś mam 75 Mb/s (przy użyciu anteny zewnętrznej).

zel @ 13:33, 02.04.2018

IP: 79.191...82

Skarga dotyczy Neostrady u operatora Orange angry

czytam umowe @ 16:14, 02.04.2018

IP: 178.42...77

Ciekaw jestem jaka prędkość zawarta jest w umowie 10Mb/s czy do 10Mb/s. Wydaje mi się, że do 10Mb/s , a więc prędkość zgodna z zawartą umową. Wniosek z tego płynie jasny czytajmy zawierane i podpisywane umowy , a nie będzie rozczarowania.

Hj @ 16:36, 02.04.2018

IP: 37.47...146

Ja mam do 100mb i mam zaledwie 25 mb Max do normalne

¯_(ツ)_¯ @ 19:16, 02.04.2018

IP: 94.254...54

ach ten ORANGE... same problemy z tą siecią widzę.

Nigdy więcej chłamu!

tank102 @ 19:59, 02.04.2018

IP: 79.184...109

smile Czytać dokładnie umowy czy jest do 10 czy 10 i wiadomo , o co chodzi.
Z drugiej strony zawsze trzeba dowiedzieć się pod jaka centralę podlegasz i jakie ma łącze.
Proste, logiczne, jak mawiają,:".kto pyta nie błądzi.."
A tak stwarzasz sobie problemy , dlatego czytajcie i pytajcie a będziesz "oświecony". wink
I LOVE OSTROŁĘKA

nfgfd @ 23:11, 02.04.2018

IP: 178.235...161

Internet w Oce najlepszy jest w vectrze. Taka prawda ...

Adam @ 08:39, 03.04.2018

IP: 37.248...135

Dlaczego nikt nie bierze pod uwagę źle funkcjomującego systemu operacyjnego u siebie, albo w przypadku gdy mowa o większych przędkościach o ograniczeniach karty sieciowej posiadanego komputera czy routera? Często problem istnieje właśnie po stronie klienta a on obwinia od razu operatora. Stąd właśnie sytuacja, że technik gdy przyjdzie i zmierzy parametry łącza to na jego sprzęcie wszystko jest OK.

Hehe @ 08:56, 03.04.2018

IP: 185.166...231

Nie doczytanie umowy i zle zrozumiana oferta przez klienta jak zle przedstawiona przez osobe ktora ta umowe proponowala operatorzy czesto przedstawiaja w sposob nie jasny potwm wychodzą szopki nie raz probowali mnie nabrac.hitem jest telekomuna ktora proponuje internet swiatlowodu 100mb za 100zl tyle ze orange nie ma swoich swiatlowodow na ostrolece i dzierzawi od ynetu a ynet ma 100mb za ok 70zl wiec radze poczytac dopytac sie zanim podpiszecie umowe

Juras @ 09:11, 03.04.2018

IP: 31.11...10

Mam ten sam problem w vectrze. nie polecam tej sieci no chyba, że tylko do przeglądania stron bo na pewno nie grania po sieci (dziadostwo). Czekam tylko na dzień w którym będę mógł rozwiązać umowę z tą firmą.

Obywatel gorszego sortu @ 10:48, 03.04.2018

IP: 83.13...18

do Adam @ 08:39, 03.04.2018IP: *.*.253.135
Masz dużo racji, ale są też i inne sytuacje. Internet w CP, sprawdzając mapkę zasięgu Ostrołęka i okolice mają praktycznie 100% pokrycie, antena na dachu, przewód łączeniowy z routerem ma 8 metrów i dosłownie co 10 - 15 minut antena traci zasilanie, wymieniony router z anteną i dalej to samo, próbowałem na 2 metrowym przewodzie i było to samo. Wiem też że w innych rejonach mają to samo i wymiana sprzętu nic nie daje. Mam też drugie łącze mobilne LTE z TM (router WIFI i modem sim bez anteny zewnętrznej) i to chodzi bez problemu z szybkością do 25 - 30 mb i nigdy nie spada poniżej 5 mb. Dzwoniąc do CP z reklamacją zawsze jest ta sama odpowiedz - U nas jest wszystko OK - czekam tylko na koniec umowy jak na zbawienie.

Obywatel gorszego sortu @ 11:03, 03.04.2018

IP: 83.13...18

do Juras @ 09:11, 03.04.2018IP: *.*.232.10
Miałem Vectrę na kablu przez parę lat i nie narzekałem, nie było problemu z szybkością, czasami nawet było więcej jak miałem w umowie

Czytaj umowe @ 12:43, 03.04.2018

IP: 83.6...201

do Adam
Wystarczy wejść na stronę modemu i zobaczyć na ile zapina się modem na łączu , a dopiero szukać w systemie. w umowie jest napisane do 10 Mb/s down /pobieranie/

Nsmdn @ 13:05, 03.04.2018

IP: 37.248...145

A ja polecam premium mobile. Co prawda internet mobilny, ale za 50 zł jest 100 GB do wykorzystania w dzień i 200 GB w nocy 😊 w zupełności wystarcza

Jowisz @ 16:20, 03.04.2018

IP: 78.152...99

Bełkot, jeśli internet nie działa tak jak powinien zgłaszacie reklamacje, jeśli nie naprawiają możecie zerwać umowę albo uznać za niebyłą gdyż usługodawca NIE WYWIĄZUJE SIĘ ze swojej części umowy.

Juras @ 17:01, 03.04.2018

IP: 31.11...10

do Obywatel gorszego sortu
Wiać, że nie grałeś po sieci, pingi takie że nie da się grać. Myślę, że większość użytkowników vectry to potwierdzi TRAGEDIA. Nie polecam no chyba, że tylko do przeglądania stron.

Brzydki_zły_i_szczery @ 19:19, 03.04.2018

IP: 178.235...49

@Juras do przeglądania stron też się słabo nadaje. Ja od kiedy mam Vectrę, to odpuszczam sobie gry multi, mam 100mB/s a rzadko kiedy 50 ( ponoć gwarantowane minimum ) osiąga.
Z ynetu korzystałem kawał czasu i było rewelacyjnie, a na Wojtkach mieszkałem.

ostrołęczanin @ 20:03, 03.04.2018

IP: 94.254...188

Polecam Aero2..jest stała prędkość internetu czyli 512 kB/s..i nikt problemów nie robi bo internet ma za darmo..A jak coś jest za darmo to się ludzie o kasę nie kłócą..

. @ 07:39, 04.04.2018

IP: 95.49...50

Internet??? Wiecie że ja nie mam czasami zasięgu telefonu w Plusie ???
XXI wiek.....