sobota, 20 kwietnia 2024 r., imieniny Agnieszki, Czesława, Amalii

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Skrzynka skarg: w aptece wydano mi inny lek

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:
Wracając z niemowlakiem od lekarza zaszłam do apteki, aby wykupić leki. Dałam pani karteczkę z tym, co wypisał lekarz. W domu przed podaniem czytając ulotkę zobaczyłam, że wydano mi lek od 3 roku życia, a nie od 1 miesiąca życia.

Zadzwoniłam do apteki, mówiąc, że wydali mi zły lek. Po wymianie zdań, powiedziano mi, że mam przyjść następnego dnia. Wysłałam męża. W aptece powiedzieli, że nic nie mogą z tym zrobić. Jak nic nie mogą zrobić? To z ich winy, nie z mojej, doszło do pomyłki. Na co mi lek dla 3-latka?

ReklamaOdpowiada Michał Byliniak, prezes Okręgowej Izby Aptekarskiej w Warszawie:
W przypadku, gdy błąd dotyczy wydania innego leku niż wypisany na recepcie apteka ma obowiązek wymienić lek. W opisanym przypadku mamy do czynienia z inną sytuacją - pacjentka nie realizowała recepty, a jedynie zalecenie lekarza - podając karteczkę. Bez dodatkowych informacji trudno jest mi ocenić zachowanie farmaceuty i jego zgodność z zasadami. Jeżeli farmaceutka wydała lek wskazany przez lekarza (zapisany na karteczce) to naruszenia przepisów nie ma. Moglibyśmy mówić o błędzie jeżeli pacjentka wyraźnie zaznaczyła, że lek ma być podany niemowlakowi, a farmaceuta wydał lek dla 3-latka. Jeżeli pacjentka poprosiła o konkretny lek nie wskazując dla kogo ma on być podany i dokonała jego zakupu, a potem zorientowała się, że nie powinien być podawany niemowlakowi, apteka nie tylko nie powinna, ale zgodnie z przepisami nie może przyjąć zwrotu.

Wyświetleń: 8335 komentarze: -
15:25, 07.05.2018r. Drukuj