sobota, 15 grudnia 2018 r., imieniny Niny, Celiny, Krystiany

Renault

Aktualności

Dlaczego Mobilis likwiduje PKS-y?

Portal "Transport Publiczny" opublikował obszerny wywiad z Dariuszem Załuską, prezesem zarządu spółki Mobilis. Rozmowa dotyczyła likwidacji kilku PKS-ów na Mazowszu, w tym również w Ostrołęce. Głównym powodem jest ich nierentowność.

Mobilis właśnie zamyka przewozy w Bartoszycach, Przasnyszu, Ostrołęce, Ciechanowie i Mińsku Mazowieckim. Kursy będą realizowane do końca czerwca. Podstawowym czynnikiem jest zmiana zapotrzebowania na przewozy. W ciągu ostatnich lat ilość potoków pasażerskich zmniejszyła się o około 30 procent.

Reklama - Komunikacja regionalna w wielu aspektach przypomina komunikację miejską. Jeśli ma w pełni odpowiadać potrzebom mieszkańców i nie generować strat dla przewoźnika, to z pewnością nie utrzyma się wyłącznie ze sprzedaży biletów - powiedział dla "Transportu Publicznego" prezes Mobilisu Dariusz Załuska.

Prezes w rozmowie z dziennikarzem serwisu zaznaczył, że spółka podjęła szereg działań zmierzających do optymalizacji kosztowej np. zmniejszyła personel administracyjny i pomocniczy.

- W wyniku podjętych działań doprowadziliśmy do takiej sytuacji, że na trzech kierowców przypadał tylko jeden "niekierowca". Jednakże nieustannie spadało zapotrzebowanie na usługi przewozowe. Dodatkowo pojawiły się takie kwestie jak niż demograficzny, intensyfikacja migracji ludzi do dużych miast, wzrost zamożności, a więc łatwość zakupu samochodu osobowego - zauważył Dariusz Załuska.

Reklama Powodem likwidacji PKS-ów jest też wciąż nieuregulowana ustawa o publicznym transporcie zbiorowym.

- Zwiodły nas niestety zapowiedzi dotyczące nowej ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, która miała uregulować rynek. Aktualnie jest on częściowo regulowany, a częściowo panuje wolna konkurencja. W obecnych warunkach taki biznes nie jest opłacalny - stwierdził dla portalu prezes Mobilisu.

Pełna treść artykułu
Prezes Mobilisu: Zamykamy PKS-y i tak dość późno

Wyświetleń: 12330 komentarze: 46 Wrzuć na Facebooka 12.05.2018, 11:03r. Drukuj




Powrót


daro @ 11:23, 12.05.2018

IP: 37.47...56

Najlepiej jakby dostali wylacznosc na przewoz osob - tak jak autostrada wielkopolska - tak to juz było - smile

. @ 11:36, 12.05.2018

IP: 94.254...3

Jeszcze drożej trzeba było sobie liczyć za bilety to na pewno by więcej ludzi jeździło. Koszerni Janusze biznesu

Ewa @ 11:40, 12.05.2018

IP: 188.146...150

Trzeba jasno powiedzieć, że słabi zarządzający że słabymi pomysłami na rozwój. A wynagrodzenia i dywidendy to chętni do brania. Najlepiej zlikwidować.

Sierżant Pieprz @ 12:26, 12.05.2018

IP: 83.9...55

Dziś taniej się jedzie samochodem, który daje pełną wolność.

@ @ 12:49, 12.05.2018

IP: 37.47...130

Ile można wertować ten sam temat .Koniec Mobilisa w Ostrołęce i tyle Może coś na temat kto zajmie ich miejsce .?

brexit @ 13:03, 12.05.2018

IP: 82.28...1

Nikt nie zajmie ich miejsca.Rentowne trasy przejmą inni przewoźnicy.Tras nierentownych nikt nie będzie obsługiwał, bez jakiejś formy dotacji rządowych bądź samorządowych.

Ostrołęce i samorządom okolicznych gmin i powiatu zostaje to co lokalni samorządowcy chcieli zrobić gdy rząd PO & PSL sprzedawał regionalne PKS czyli przejąć przewozy zapewniające istnienie tkanki społecznej na obszarze , dla którego Ostrołęka jest ośrodkiem miejskim.Oczywiście będzie to przedsięwzięcie nierentowne więc dołożą do tego podatnicy.Albo nie robić nic.I jedno i drugie zadanie ma swoje wady i zalety.
Pan Załuska odpowiedział zupełnie szczerze i zgodnie ze stanem rzeczywistym.

Andżej @ 13:12, 12.05.2018

IP: 176.109...68

Zróbcie coś z tym syfem dworcowym z środku miasta !!!!

Ww @ 13:37, 12.05.2018

IP: 37.47...91

O ile znałem p.Zauske z Celulozy to byłem prawie na 100 procent pewny ze zbankrutuja

JA @ 14:09, 12.05.2018

IP: 144.4...70

Nie wiem jak to możliwe aby firma transportowa zbankrutowała, Przecież nawet najmniejszy transport przynosi zyski. Wystarczy odpowiednia analiza zapotrzebowania rynku, odpowiednia promocja, wynajem zorganizowanie dodatkowych przewozów: wycieczki itd, itp. Wszystkim i wszędzie się opłaca a tu nie. Jeżeli jedzie autobus pusty lub z jedną osobą kilkadziesiąt czy kilkanaście kilometrów to nie dziwne, że straci. Do tego ceny biletów.

Bogdan @ 15:01, 12.05.2018

IP: 95.49...184

Dobrze ze likwidują ten PKS niektóre autobusy są w koszmarnym stanie PS. Nie wiem jak one przechodzą przegląd. I jeszcze za to że jeżdżę takim wrakiem to jeszcze muszę zapłacić 210 zł za 30km

O @ 15:33, 12.05.2018

IP: 84.219...236

Kursy w kierunku Olsztyna likwidowane, pociągi nie jeżdżą. Może dorożki będą dowozić ludzi do innych miast . Może stadniny będą wynajmować konie na godziny. To byłaby jazda. Na przełaj , przez pola a może nawet na golasa. Czulibyśmy się jak lady Godiva a co najmniej jak Rodowicz z Olbrychskim w bialskopodlaskim. A może ta nieokiełznana Anka z forum zechcialaby poszaleć?

N @ 16:35, 12.05.2018

IP: 37.47...231

" W ciągu ostatnich lat ilość potoków pasażerskich zmniejszyła się o około 30 procent"
No dziwne, skoro jazda samochodem wychodzi taniej niż autobusem 😂

N @ 16:35, 12.05.2018

IP: 37.47...231

" W ciągu ostatnich lat ilość potoków pasażerskich zmniejszyła się o około 30 procent"
No dziwne, skoro jazda samochodem wychodzi taniej niż autobusem 😂

Dobra zmiana @ 19:26, 12.05.2018

IP: 188.146...169

Złodziei w krawatach zastapili złodzieje w gumofilcach. Taka dobra zmiana.

Zenek @ 19:26, 12.05.2018

IP: 31.0...181

Jakby chcieli zainwestować w nowoczesny nowy tabor z przyzwoitą cena za przewóz to i klienci by się znaleźli. No ale od samego początku nie było takiej checi. A tak to wydoili biedna krowę i rzekli że dalej się nie opłaca. Chcieli autosanami wejść w XXII wiek i wozić ludzi 40kmh. I do dziś puste łby nie wiedzą dlaczego klienci pouciekali. Wydoili z czego się dało i bajo . Teraz będą,,uzdrawiac" kolejne dziedziny gospodarki faryzeusze

Do JA @ 19:42, 12.05.2018

IP: 5.172...248

Niestety nie masz najmniejszego pojęcia na temat funkcjonowania transportu osobowego.Koszty działania obejmują wszystkie trasy nawet te gdzie jest dwóch pasażerów.Transport prywatny jeździ tylko na trasach opłacalnych,np. do Goworowa,Myszyńca,Warszawy.Do Gąsek nie jeździ nikt,dla czego? bo się nie opłaca.Na całym świecie transport publiczny jest dotowany przez państwo a ile dopłaca zależy od kraju.Zlikwidowano pociągi,tory rozkradli,zlikwidują transport publiczny osoby z małych miejscowości i wiosek zostaną wykluczeni z życia publicznego.Każda wyprawa do urzędu,lekarza,kina będzie generowała u tych ludzi koszty i czas przekraczające ich możliwości.Kalkulacja powinna dotyczyć ile państwo powinno dopłacić by ludzie mieli kontakt ze światem.Bez względu na to jaka będzie nazywała się firma i kto będzie właścicielem problem pozostanie aż rząd ten czy inny nie wprowadzi ustawy regulującej dopłaty do transportu publicznego.A z Warszawy czy innego dużego miasta tego problemu nie widać.

olo @ 20:46, 12.05.2018

IP: 2a01:110f...9d87

Spytajcie PO.Oni prywatyzowali,to pewnie beda wiedzieli dlaczego likwiduja...

SU45 - 165 @ 21:03, 12.05.2018

IP: 84.234...61

Ta rzekoma "nierentowność" to mit oraz dobra wymówka by ludziom łatwiej zamknąć usta. Od lat w naszym kraju panuje zasada wygaszania popytu która skutecznie uwala transport zarówno kolejowy jak i autobusowy. Wszyscy pamiętamy że wożenie powietrza nie bierze się z przypadku tylko z wycinania połączeń oraz zmian rozkładów jazdy na gorsze, bezsensowne i niepasujące godziny. Do tego rozłączanie skomunikowań itd. A potem ogłasza się nierentowność. Zaniedbywanie taboru to już kolejny gwóźdź to trumny. W ten sposób zmusza się ludzi do kupowania samochodów lub wyprowadzki czy też migracji. Sami z siebie gdyby mieli godziwe warunki nie mieli by powodów do opuszczania regionu. Jak jest na zachodzie - tam się nie uwala transportu publicznego. Funkcjonuje on normalnie często i gęsto. Pociągi i autobusy jeżdżą po wszystkich pipiduwach a mieszkańcy mimo że posiadają samochody - nie muszą ich zarzynać codzienną orką dojazdów do pracy etc. Wiem bo byłem. Więc żaden urzędas nie wmówi mi nierentownosci spowodowanej tym co w artykule wymienione. To kpina i celowe działanie. Najgorsze że naród w to wszystko wierzy...

realny @ 21:21, 12.05.2018

IP: 188.146...99

SU45-165. Masz 100% racji. Bezmózgi ze styropianowym pochodzeniem rozwalili wszystko co służyło ludziom w całej Polsce. Energetyka, łączność, transport publiczny, kolej, poczta, szkolnictwo, medycyna społeczna, ratownictwo, powinny by wyłącznie państwowe.

brexit @ 02:02, 13.05.2018

IP: 82.28...1

realny @ 21:21, 12.05.2018

SU45 - 165 @ 21:03, 12.05.2018


Cieszy mnie to co napisaliście, chociaż w większości się z tym nie zgadzam.
Widzę ,że dostrzegacie objawy i myślicie samodzielnie natomiast moim zdaniem przyczyny leżą gdzie indziej.
Ja akurat szafowi firmy panu Załusce wierzę.Nie osiągnięto założonych zysków z kapitału, albo firma generowała straty.
Według danych Eurostat w Polsce jest więcej samochodów na mieszkańca-539- niż w UK , Francji,Holandii,Szwajcarii i wielu innych krajach unii.Dwadzieścia lat remu było to około 180.
Ja akurat mieszkam w UK i zdarza mi się dojeżdżać czasami do pracy autobusem.
Mieszkam w mieście około 300 tysięcy mieszkańców, do pracy mam około 8 km.
Miasto ma większą powierzchnię niż analogiczne miasta w Polsce, bo tu praktycznie nia ma bloków mieszkalnych.
W Anglii są kompletnie inne ceny biletów.Bo średnia płaca jest 4 razy wyższa niż w Polsce.Żeby dojechać do pracy za bilet autobusowy muszę zapłacić 2,5 funta co w przybliżeniu wynosi około 11,5 złotego.Mogę też kupić bilet całodniowy na jedną linię za około 22 złote ( 4,80 GBP) .Za bilet tygodniowy płacę 16,50 GBP , a za miesięczny 63 funty- wszystkie te bilety są na jedną linię tylko.
Porównać można to do linii do Rzekunia, jeżeli chodzi o odległość.
W mieście operuje dwóch przewoźników, są to firmy prywatne.Nie ma miejskiej spółki.Miasto dopłaca tym firmom , ale tylko wyrównując im ceny za bilety osób uprzywilejowanych.Jest jeszcze jedna istotna różnica.Autobusy mają tylko jedno wejście-przy kierowcy z przodu.Każdy kto wsiada musi mieć ważny bilet , albo musi go u kierowcy kupić.Więc jazdy na gapę nie ma, bo kierowca jest jednocześnie kontrolerem.Gdy wsiada osoba uprzywilejowana, na przykłąd emeryt mający darmowe przejazdy to kierowca po sprawdzeniu jego uprawnień, wbija jego przejazd na kasę fiskalną, żeby dostać od miasta pieniądze za ten przejazd.
Nie wiem czy tak jest w innych miastach w UK, mieszkałem w dwóch i w obu jest tak samo.Natomiast widać ,że to co będzie działać w UK nie będzie w Polsce, ze względu na różnicę siły nabywczej.Porównując średnią płacę w obu krajach to w tym mieście bilety są relatywnie dwa razy tańsze niż w Polsce.
Natomiast koszty funkcjonowania firmy pomijając wynagrodzenia są mniej więcej zbliżone.Zbliżone ceny taboru , paliwa itd...
Gdyby firmy transportowe mogły żądać 11 zł 50 gr za bilet z dworca PKS do Rzekunia to jestem pewien ,że miasto nie musiałoby świadczyć usług przewozowych na swoim terenie-pomijam ustawowe zadania własne jednostek samorządu terenowego.

brexit @ 02:57, 13.05.2018

IP: 82.28...1

Jeden z operatorów obsługujących autobusowe przewozy miejskie należał w przeszłości do miasta , ale został sprywatyzowany.
Mieszkałem i pracowałem jakiś czas w Londynie, ale dojazdy zajmowały mi za dużo czasu.Postanowiłem się przeprowadzić poza miasto,Mój wybór padł na miasto oddalone o około 115 km z bezpośrednim połączeniem kolejowym.Czas jazdy pociągu wynosił trochę ponad godzinę, ale w planach była przebudowa torów , aby skrócić ten czas do 40 minut.
Dojeżdżałem do pracy pociągiem.Roczny koszt dojazdów pociągiem zamykał mi się w granicach trochę ponad 8 tysięcy funtów.Firma kolejowa sprywatyzowana za czasów Thatcher.
Dlatego wierzę panu Załusce.Mobilis swoje zarobił, ale doszedł do wniosku ,że ten biznes się w przypadku tych kilku PKS nie opłaca.Mieli takie prawo.I moim zdaniem pan Załuska powiedział po prostu prawdę.

Problemem nie są jacyś styropianowcy idioci-no może oni w niewielkim stopniu- tylko ogólna sytuacja gospodarcza.Jej skutkiem są zjawiska , które opisaliście.
Przyczyną jest przegrana przez blok wschodni rywalizacja gospodarcza i w konsekwencji obrany model rozwoju po 1989 roku.W tym najgorsza decyzja jaka mogła zapaść - wstąpienie do UE.Tak wszędzie pełno jest tekstów o "dotacjach " z UE ,że ludziom zrobiono wodę z mózgu im się wydaje ,że tak jest naprawdę.
Tak naprawdę do UE dopłacamy i to całkiem sporo.Polską gospodarkę oddano bez walki zachodowi.Ten wygasił polskie firmy w branżach mogących być konkurencyjnymi dla zachodu i przejął nasze rynki.Narzucono nam przepisy dla naszego kraju niekorzystne.W tym modelu Polska jest rynkiem peryferyjnym, gospodarką zależną od niemieckiej.Pocztajcie sobie o założeniach niemieckiego planu Mitteleuropa z początku XX wieku.Polska w tym modelu jest dostarczycielem taniej siły roboczej, surowców i rynkiem zbytu.Mało ludzi wie, ale jak kraje poważne dogadywały się jak ma wyglądać organizacja Europy Wschodniej po wycofaniu się sowietów to ustalono, że Polska nie może mieć przemysłu opartego na zaawansowanych technologiach.Więc ten przemysł wygaszono, a realizowała ten proces agentura zachodnich mocodawców zainstalowana w Polsce.
Będziemy tylko montownią z tanią siłą roboczą, celowo zaniżanym poziomem szkolnictwa i rynkeim zbytu.Przy tym podziale produkcji nie uda się na prostych procesach zarobić wystarczająco dużo, żeby kraj można było rozwinąć i ludzie mogli godnie zarabiać.Praktycznie banki należą do obecego kapitału, większość firm także.
A bezprawne roszczenia zwrotu mienia zgłaszane przez żydowskie organizacje przemysłu holokaustu są mniej więcej w wysokości wartości majątku , który pozostał w polskich rękach-mowa o lasach , drogach infrastrukturze , zasobach wody , ziemi uprawnej, bogactwach naturalnych.Do tego mamy bilion długu jawnego i około 5 bilionów długu ukrytego.Polska istnieje tylko teoretycznie.

Myślenie nie boli @ 06:20, 13.05.2018

IP: 79.191...66

Lepiej upaść i zapłacić grosze udziałowcom laughing
A potem dalej działać ale już w zupełnie innej formule tongue

abc @ 07:26, 13.05.2018

IP: 83.31...117

likwidacja przewozów to tylko skutki tej złodziejskiej prywatyzacji, prawdę powiedział - nie opłaca się biznes to się likwiduje. Dawniej PKS był przedsiębiorstwem użyteczności publicznej - miał służyć ludziom. Należało zmienić sposób zarządzania, a nie za bezcen sprzedawać nic nie gwarantując społeczeństwu.

pekaesianka @ 07:36, 13.05.2018

IP: 83.6...213

"pracownica"
Jak mówi, że na trzech kierowców jeden "niekierowca" to słabo :)
Powinni doprowadzić wcześniej aby byli w PKS sami kierowcy !!!

Po co Im administracja, mogliby wszystko sobie sami ustawiać: kursy, ceny, rozkłady, sprzedaż biletów, załatwianie koncesji, zezwoleń itd itp - wszystko robiliby na zmianę raz jeden kierowca raz drugi. Szkoda, że tak długo trzymali administrację :)

Gdyby wcześniej zwolnili wszystkich "administracyjnych" to pekaes by przeżył :)
Powinni zostawić tylko więcej prezesów ! Pewnie za jednego opłacono by sześciu pracowników lub w niektórych przypadkach ponad dziesięciu :)

Gdyby piekarnia (jej szef) pozwalniał wszystkich piekarzy czyli produkcję a zostawił samych kierowców do rozwożenia pieczywa to co ci kierowcy by rozwozili ???

Jakie zarządzanie takie skutki !

ai @ 08:18, 13.05.2018

IP: 188.146...47

brexit @ 02:57, 13.05.2018

Jeśli chodzi o banki to w większości JUŻ są polskie.
Co do zarządzania PKS-em - od momentu przejęcia przez aktualnego właściciela jest to skrajna nieudolność lub celowy sabotaż. Między bajki można włożyć tezę, że "mieli dobre chęci ale nie wyszło".

oszukany wyborca @ 09:52, 13.05.2018

IP: 197.85...134

Mam pytanie jakie propozycje ma obecy rząd, aby rozwiązać problem? Mają pełną władzę, mają ogromne wpływy do budżetu, więc gdzie leży problem? Przecież zostali wybrani, aby pomagać Polakom, jakie podjeli działania, aby zapewnić swoim wyborcom transport?

Myślę, że wiele osób jest zainteresowanych co robią w tej sprawie senator Mamątow (PIS), poseł Czartoryski (PIS), prezydent Kotowski (PIS), profesor Pawłowicz (PIS)?

oil @ 10:05, 13.05.2018

IP: 37.47...36

Zawiodły ich zapowiedzi nowej ustawty. Biedaki, poprzednie układy i kolesie z popapranej parti , nie zdązyłi dla nich wprowadzć ustawy. Nie zdążyli jakie to smutne.

abc @ 10:55, 13.05.2018

IP: 83.24...183

zamiast sprzedawać za bezcen i bez porządnych zabezpieczeń dla załogi mógłby to być akcjonariat pracowniczy , gdzie wszyscy pracownicy są udziałowcami. Wtedy nikt tego nie chciał nawet rozważyć -- tylko sprzedać byle szybko, byle jak. A teraz wszyscy w czarnej d. Przypomnijcie sobie jak to było - nie tylko w O. ale w całym kraju. Był taki min. Kaczmarek, Lewandowski co powiedział , że własność nie jest dla Polaków. Byli też inni, co uwłaszczyli się na wypracowanym przez naród majątku. Skąd nagle pojawiło się tylu bogaczy po tej prl-owskiej urawniłowce - wystarczy pomyśleć trochę i sobie co nieco przypomnieć. Skorumpowane "elity" wystawiły ludzi żyjących z pracy rąk, śmieją się nam w oczy i jeszcze napuszczają jednych na drugich żebyśmy się pozażerali nawzajem. I nie mówcie , że to już historia bo to przyczyna naszej tragicznej sytuacji naszych dzieci i wnuków - jeśli dodać do tego jeszcze to codzienne "duraczenie" społeczeństwa przez media.

abc @ 10:57, 13.05.2018

IP: 83.24...183

zamiast sprzedawać za bezcen i bez porządnych zabezpieczeń dla załogi mógłby to być akcjonariat pracowniczy , gdzie wszyscy pracownicy są udziałowcami. Wtedy nikt tego nie chciał nawet rozważyć -- tylko sprzedać byle szybko, byle jak. A teraz wszyscy w czarnej d. Przypomnijcie sobie jak to było - nie tylko w O. ale w całym kraju. Był taki min. Kaczmarek, Lewandowski co powiedział , że własność nie jest dla Polaków. Byli też inni, co uwłaszczyli się na wypracowanym przez naród majątku. Skąd nagle pojawiło się tylu bogaczy po tej prl-owskiej urawniłowce - wystarczy pomyśleć trochę i sobie co nieco przypomnieć. Skorumpowane "elity" wystawiły ludzi żyjących z pracy rąk, śmieją się nam w oczy i jeszcze napuszczają jednych na drugich żebyśmy się pozażerali nawzajem. I nie mówcie , że to już historia bo to przyczyna naszej tragicznej sytuacji naszych dzieci i wnuków - jeśli dodać do tego jeszcze to codzienne "duraczenie" społeczeństwa przez media.

brexit @ 10:58, 13.05.2018

IP: 82.28...1

ai @ 08:18, 13.05.2018
IP: *.*.200.47

brexit @ 02:57, 13.05.2018

Jeśli chodzi o banki to w większości JUŻ są polskie. "


Nominalnie to masz rację.Tylko jest jedno ale.Kasa misiu, kasa
Odkupienie od UniCredito udziałów w sprywatyzowanym wcześniej Pekao SA.I posiadanie przez rząd pakietu kontrolnego akcji PKO BP pod względem formalno prawnym to była repolonizacja.
Ten rząd ma długi jawne i ukryte na takim poziomie, że jest zależny od wierzycieli.
Widać to było zresztą doskonale w 2016 roku , gdy prezydent Juda , oj przejęzycznie prezydent Duda , a właściwie jego kancelaria upubliczniła projekt prezydenckiej ustawy dotyczącej tak zwanych frankowiczów.Właściwie był to projekt ,który żadnej obietnicy tego arcyszabesgoja z kampanii wyborczej nie spełniał.

brexit @ 11:12, 13.05.2018

IP: 82.28...1

Niestety nie mogę wkleić fragmentu tekstu ze świetnego moim zdaniem artykułu Mariusza Agnosiewicza.Ale polecam przeczytanie go.Co niektórym otworzą się może oczy.Tekst opisuje dokładnie jak rząd PO PSL prowadził walkę ekonomiczną ze społeczeństwem.Omawiane jest to na przykładzie ustawy , która według rządowej propagandy miała wyeliminować śmieciowe jedzenie ze szkolnych sklepików.A tak naprawdę chodziło o przejęcie rynku przez zachodnie korporacje.
Dowiecie się, że niewiele zostawiono przypadkowi.
Link do tekstu umieściłem na forum portalu moja-ostroleka , w dziale Hyde-Park
w temacie brexit.
Zachęcam do laktury, jak ktoś chce zrozumieć jak tak naprawdę i w czyim interesie działają politycy, którzy sprawują władzę w Polsce.
Link podaję i poniżej.Zamiast spacji trzeba wstawić kropki.
http://www racjonalista pl/kk php/s,9924

podatnik PIS @ 11:26, 13.05.2018

IP: 197.85...133

Jak problem zamierza rozwiazać PIS od ponad 2 lat przy władzy, bo PO-PSL w tej chwili nie ma nic do powiedzenia. Tylko decyzje PIS mogą coś zmienić, a zostali wybrani, aby działać, więc czekamy na działania, bo na propagandzie o PO-PSL daleko nie zajedziecie.
Ludzie będą oceniać wasze dzialania, a nie wygląda to najlepiej? Wszyscy z PIS wskoczyli na stołki, podniesli sobie wynagrodzenia / premie / nagrody, natworzyli miejsc pracy dla caly rodzin, kolegów, znajomych, ake co zamierzają zrobić w sprawie transportu dla mieszkańców Ostrołeki i okolic?

brexit @ 11:29, 13.05.2018

IP: 82.28...1

podatnik PIS @ 11:26, 13.05.2018

A ty gnojku wstydu nie masz.Powinieneś ze skulonym ogonem i obitym pyskiem pod stołem siedzieć cichutko.

do brexit @ 11:29 @ 11:34, 13.05.2018

IP: 197.85...133

Dlatego, że podatki płacę w Polsce, a ty uciekłeś i utrzemują Cię inni podatnicy? Cczesz uchodzić za wykształconego, a okazało się, ze jesteś zwykłym robolem bez wykształcenia i za granicą mieszkasz w slamsach z innymi Polaczkami, którzy uciekli z PL.

To ty s(p)ierdoliłeś z Polski z podkulonym ogonem i wszystkich pouczasz laughing laughing Żałosny troll nieudacznik, który się dowartościowuje na MO. wassat

Adam @ 11:45, 13.05.2018

IP: 37.47...4

Dla nich nie rentowe, ale prywatni przewoźnicy zwiększyli flotę samochodów kilkukrotnie.

Krzysztof @ 14:58, 13.05.2018

IP: 37.47...203

Jak się ma w głowie styropian zamiast mózgu, to nic dziwnego, że tak się dzieje. Przecież wystarczyło na trasy, gdzie jest mniej ludzi, puścić minibusy, które są oszczędniejsze. Dodatkowo lepiej dopasować rozkład odjazdów oraz wielkość autobusów, do spodziewanej liczby pasażerów. Wiadomo, że największy tłok jest rano i popołudniu. Wtedy puszczamy najbardziej pojemne pojazdy. Niestety, ludzie rezygnują, gdyż zwyczajnie nie wiadomo o której godzinie odjeżdżają te autobusy. Sam miałem sytuację, że padł mi samochód i długo się naczekałem, zanim przyjechał autobus. A na przystanku, żadnej ale to absolutnie ŻADNEJ informacji, o której może przyjechać autobus.

Xxxx @ 15:29, 13.05.2018

IP: 94.254...180

PKS Goworowo - Ostroleka ok12zl. 18km. Prywaciarz. Goworowo - Warszawa 10zl. 100km kto miał jeździć tymi pekaesami jak samochodem taniej

brexit @ 17:46, 13.05.2018

IP: 82.28...1

Krzysztof @ 14:58, 13.05.2018
IP: *.*.9.203

Dodatkowo lepiej dopasować rozkład odjazdów oraz wielkość autobusów, do spodziewanej liczby pasażerów. Wiadomo, że największy tłok jest rano i popołudniu. Wtedy puszczamy najbardziej pojemne pojazdy. "

Nie wiem czy to się opłaca.Trzeba policzyć.Kwota oszczędności na paliwie musi przekroczyć koszt utrzymania dwóch minibusów.Poza tym tworzą się problemy na niektórych trasach -zależy od czasu pokonywania trasy przez autobus-z obsadą kierowców.Dotyczy to tras, dla których czas trwania pracy kierowcy jest nieparzystą wielokrotnością czasu trwania jednego kursu łącznie z postojem kierowcy w mieście docelowym.

Fatamorgana @ 18:06, 13.05.2018

IP: 83.28...201

Panie Zaluska czy jak tam Pan sie nazywa...jeśli się likwiduje RENTOWNE kursy np. 14.25 i 15.30 do Myszyńca to co Pan farmazoni o rentowności. Panie akurat to wiem jakie było obłożenie w tych godzinach. Nie wiedział Pan że podejmując decyzje jakie Pan podjął strzela Pan sobie w kolano? Zwolnić już dawno było tą śmieszną kierowniczkę dworca co to siedzi i pierdzi a nic nie robi bo nie może. Jak Pan traktował wykonywane przez siebie obowiązki tak potraktowano całą załogę firmy. W pracy trzeba byc UCZCIWYM i nie działac na szkodę własnego gniazda. Kto sieje wiatr ren zbiera burzę....SPRAWIEDLIWOŚĆ JEST NIEUNIKNIONA

SU45 - 165 @ 21:13, 13.05.2018

IP: 84.234...61

On strzela w kolano mieszkańcom, sam raczej nie zginie, jak i decyzja raczej nie jest jego a kogoś z góry... Mobilis to przecież firma żydowska więc nie mogło się skończyć inaczej (czemu nas to nie dziwi) Takiego finału domyślać się można było już dawno odkąd tylko przejęli PKS-y w Ostrołęce, Mławie, Ciechanowie, Płońsku, Przasnyszu itd. Jakoś ni stąd ni z owąd nagle rozkłady jazdy zaczęły się dziwnie zmieniać - na niekorzyść podróżnych oczywiście - proceder wygaszania popytu i zaniedbań technicznych ruszył...

KORSARZ @ 22:22, 13.05.2018

IP: 5.172...203

do Fatamorgana
Wyrażaj się jak chcesz żeby traktować Cie poważnie, bo tej kierowniczki dworca do ,której"pijesz" nie było od 5 lat - stanowisko zlikwidowane w 2011 roku, więc chyba ty pie....łeś w stołek. Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie żeby uruchomić komunikację na miejsce tej zlikwidowanej przez Mobilis. Sami specjaliści od transportu i biznesu się wypowiadają. To przecież takie proste jak sznurek w kieszeni więc niech się zajmą Panowie których wymienia "oszukany wyborca PiS". Oni najlepiej powinni wiedzieć co nawywijali w Ostrołęce i dlaczego naprawdę zaistniała konieczność likwidacji PKS w naszym mieście.

brexit @ 23:41, 13.05.2018

IP: 82.28...1

Nie widać żadnego powodu, żeby firma która zapłaciła za te przedsiębiorstwa kilkadzisiąt milionów złotych miała jakikolwiek interes w tym, aby celowo pogarszać własną rentowność.A to czy to Żydzi czy Eskomosi nie ma żadnego znaczenia.
A propos Przasnysza.Za dawnych czasów-początek lat 90 tych- regularnie jeździłem tą trasą i pamiętam ,że był problem aby się rano do Przasnysza dostać.

Pasażer @ 00:22, 14.05.2018

IP: 37.248...133

A ja myślę ,że w momencie sprzedaży już było wiadomo,że przewozy będą zlikwidowane.
Ktoś po prostu na tym zarobił:)

M @ 07:37, 14.05.2018

IP: 94.254...144

Mniej brac na lewo .dlaczego prywatny maja zysk a tu pozamykac .i podmiejskie za damo i nikogo nie zwolnili. Zarzad ma to gdzies ze ludzie nie beda mieli czym dojechac .to zarzad idzie na beztobocie lub korunia wstyd dla ostroleki .innne pks remotuja a tu nie warto. A ten co pisze ze. Samochodami tez beda staly jak paliwo bedzie drosxe

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:17, 14.05.2018

IP: 185.166...57

brexit, w Polsce również istnieje system dopłat, za przejazdy ludzi, którym z racji obowiązującego w Polsce prawa, należą się zniżki na przejazdy, te dopłaty relizuje skarb państwa - poczytaj swoje wpisy dotyczące PKS-u Ostrołęka, i tego przewoźnika w GB, o którym pisałeś i wskaż mi różnice w ich funkcjonowaniu, poza tym, że jest ich jedynie dwóch, a nie kilku jak w przypadku Ostrołęki, bo jak na razie, te Twoje wpisy, można potraktować jedynie, jako próby uwiarygodnienia tego, że spieprzyłeś z Polski, do kraju, którego przywódca sprzedał nas Stalinowi w Jałcie i w którym nie buduje się elektrowni na węgiel, których jesteś zwolennikiem, jeśli chodzi o wybudowanie takowej w Ostrołęce.

W co drugim sPiSie, obrażasz Żydów, posądzając ich o wszystko co najgorsze, a tu nagle "nie ważne, czy Żydzi, czy Eskimosi" - czy Ty, poza wypranym mózgiem, posiadasz jeszcze jakieś atrybuty?

Obywatel gorszego sortu @ 13:54, 14.05.2018

IP: 83.13...18

do abc @ 10:55, 13.05.2018IP: *.*.93.183 tego co wiem to było to rozważane jeszcze za dyr. Brzozowskiego, tylko związki dołożyły swoje 2 grosze bojąc się o swoje stołki i nic z tego nie wyszło.