środa, 16 października 2019 r., imieniny Gawła, Florentyny, Grzegorza

BRW

Aktualności

Skrzynka skarg: gmina Rzekuń pełna śmieci i chwastów (zdjęcia)

Fot. czytelniczkaSkrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:
Ostatnio wraz z rodziną wybrałam się na wycieczkę rowerową przez gminę Rzekuń w której zamieszkuję. Przejechaliśmy przez kilka miejscowości i przyznam, że obraz naszej gminy zaskoczył mnie bardzo negatywnie.

Pojechaliśmy na plac zabaw w Dzbeninie, gdzie trawa przerastała mojego siedmioletniego synka, wokół były części połamanych zabawek i śmieci.

Reklama W innej miejscowości chciałam skorzystać z siłowni pod chmurką, aż strach było wchodzić, bo sytuacja była podobna, trawa po pas albo i wyżej. W Susku plac zamknięty, widać tylko na pokaz. Przy drogach zarośnięte chwastami pobocza, na placach gminnych tak samo. Nie wspomnę o tym, że wszędzie jest dużo śmieci, dziurawe kosze z których wysypują się odpady, trawa wyrastająca z chodników, tony piasku przy krawężnikach w Nowej Wsi Wschodniej czy Rzekuniu. W rowach należących do gminy walają się śmieci, w okolicach Ław błąkają się bezpańskie psy.

Reklama W związku z tym wszechstronnie panującym bałaganem w gminie, chciałabym wiedzieć, czy władze gminy podejmą jakieś działania? Boiska, place i inne miejsca są nie tylko zaniedbane, ale stwarzają niebezpieczeństwo dla mieszkańców. Brak wykoszenia poboczy, to brak widoczności, piasek przy krawężnikach to też niebezpieczeństwo dla rowerzystów i samochodów. Wałęsające się psy zagrażają dzieciom i dorosłym. Czy mieszkańcy zostali pozostawieni sami sobie?

Od redakcji:
Do Urzędu Gminy w Rzekuniu przesłaliśmy pytania odnośnie prac porządkowych na terenie gminy. Czekamy na odpowiedź.

Zobacz zdjęcia:
Zaniedbana gmina Rzekuń

Wyświetleń: 3918 komentarze: 70
08.06.2018, 13:41r. Drukuj

PROMOCJA





Powrót


Rogaś z doliny Roztoki @ 13:50, 08.06.2018

IP: 178.235...83

No to na jesieni zacznijcie Szanowni Rzekuniacy od "wyrwania" najgorszego chwasta....

Do wyżej @ 14:17, 08.06.2018

IP: 188.146...113

Ten wójt już się wypalił.Teraz tylko siedzi i kombinuje jak dokuczyć ludziom.Skargi już nawet pisze na RIO do ministra.W głowę się pukaja i śmieją ze pewnie od upału coś się poprzestawialo w g.....!

Xxx @ 14:41, 08.06.2018

IP: 2a00:f41...b1e5

Proponuję posprzątać w czynie społecznym. Śmieci same na drogę nie wyszły i same się z niej nie sprzątną.

wójt zajęty @ 14:41, 08.06.2018

IP: 188.146...65

Wójt ma poważniejsze problemy niż zaniedbany Rzekuń. Konkurs w Dzbeninie przecież, trzeba zdjąć obecną Panią Dyrektor bo jest nieposłuszna, myśli niezależnie w przeciwieństwie do wójtowych marionetek. Wynalazł już kandydata, wielu odmówiło ale jest pan Jerzy Kruk z Baranowa. W naszej gminie już się na wójcie poznali, nikt nie chciał posłużyć za narzędzie zemsty. Już współczujemy Jurkowi, kim by nie był. Nie ma pojęcia chłopina do czego posłuży i to na krótko bo i wójtowanie się Godzinie kończy.

Spacerowicz @ 14:50, 08.06.2018

IP: 2a00:f41...6b3d

W szkole w Drweczy do wczoraj też trawa byla po pas aż wstyd patrzec jaki gospodarz

Xxx @ 14:54, 08.06.2018

IP: 188.146...163

Co się dziwić że taki bałagan,wójt już odleciał.Widzi że szans na wygraną brak to siedzi i nic nie robi.Była ziemia pod elektrownie ,był dochód ok.2miliony z podatku rocznie ,to i robota szła.Ziemię gmina utraciła za jego rządów ( jako jedyny wójt w Powiecie ),to zdaje sobie sprawę że ludzie już Go nie wybiorą.

mieszkaniec Rzekunia @ 15:21, 08.06.2018

IP: 2a01:110f...1be7

Nie tylko wójt do wymiany ale również jego przydup.sy.
Co robi tzw. "DEREKTOR" Zakładu Obsługi Gminy nadzorujący tzw. "babopiołki" - rzekomo dbające o czystość chodników. To pospolite lenie udające "pracusiów" - wyrywają chwasty tylko tam gdzie ich nie ma np. ul. Sienkiewicza - sprzątają przy posesjach 3; 5; 7 - gdzie właściciele dbają za gminę o czystość chodników - ale przy posesjach niezamieszkałych gdzie trzeba się trochę napracować - palcem nie dotkną.
Niech sz.p. "DEREKTOR" ruszy swoje 4 litery i sprawdzi co i jak jest sprzątane albo idzie na szczaw razem z wójtem.

mieszkanka gminy @ 15:40, 08.06.2018

IP: 94.254...55

proszę zobaczyć jak wygląda droga w Laskowcu, na Goworkach ,na Ławach po robotach kanalizacyjnych, asfalt jest ale tak ulany....
czy ktoś wogóle odbierał te drogi? kto jest odpowiedzialny za ich stan i przywrócenie ich do stanu sprzed roót ziemnych?
teraz to nie drogi a mozaika

bajzel @ 16:11, 08.06.2018

IP: 188.146...168

Wór z kasą która spadła Godzinie z nieba na początku pierwszej kadencji się wyczerpał, 50 mln wydane, tylko na co...rozpierd....na bylejakość. Teraz nie ma za co robić, pozyskać nie potrafi takich fachowców zatrudnił...donosi gdzie się da na radę, skargi pisze, tym się zajął, sprawa zwolnionej pracownik w toku to siedzi w gminie z panią mecenas non stop, ustala jaką strategię przyjąć, co mówić...Ciężko pojąć te jego rządy. Nagrywał wszystkich aż w końcu go nagrali jak szantażował radnych, jak nagabywał ludzi by wystartowali w konkursie, czyli ustawiał zapewniając że ma większość w komisji. Teraz trzęsie d...bo żarty się skończyły i przyszła kryska....

Do spacerowicz @ 16:26, 08.06.2018

IP: 37.47...58

Pani sołtys z Drwęczy niech prośbę do gminy napiszę to przyjadą i wykoszą trawę.
Pani sołtys ma inne sprawy na głowie jak szybko pomost zbudować do nowej władzy .
Tylko żeby ten pomost się nie zawalił .
Pani sołtys głosowała przeciw budowie parkingu przy szkole podział funduszu sołeckiego

warto pomyśleć @ 16:58, 08.06.2018

IP: 188.146...62

Przejrzałem zdjęcia. Po co było tyle we wsiach tych urządzeń instalować. Nikt o to nie dba. A Wójt chciał jeszcze basen za tyle kasy robić. Dziś byłby staw i rechot żab. Brak wyobraźni totalny. Na wsi ludzie ciężko pracują i się na huśtawkach nie muszą odchudzać. Stoi, zarasta, rdzewieje.

Ccc @ 17:37, 08.06.2018

IP: 31.0...55

Wójt,Rzekuń ....itp. szkoda mi Was ludzie ,wy już tu takie głupoty wymyślacie ,ciagle chcecie zrobić z tej wsi miasteczko celebryckie,żeby wszyscy o niej mówili .chyba dobrzeWas te słońce przegrzało😞

Xcx @ 18:10, 08.06.2018

IP: 2a01:110f...44fe

Kto ma to kosić jak radni z opozycji nie dali środków na zatrudniene jedna osoba nie ogarnie tych hektarów

. @ 18:11, 08.06.2018

IP: 95.49...84

Duża część mieszkańców to brudasy. Popatrzcie na swoje podwórka.
Aaa i jeszcze powąchajcie .... i przestańcie palić śmieciami w piecach bo w te upały się wysiedzieć nie daje jak smrodzicie, zajmijcie się swoimi psami bo trzymacie je w klatkach na upale a one wyją, pilnujcie swoich bliskich żeby nie pili alkoholu po krzakach i s.ali i sikali gdzie popadnie, przestańcie drzeć mordy na podwórkach do siebie jeśli możecie podejść kilka kroków i normalnie pogadać, zakładajcie ubrania - widok spaślaka spoconego w samych gaciach jest obrzydliwy.....można by wiele wyliczać ale przecież to wójt jest niedobry...

Do wyżej @ 18:27, 08.06.2018

IP: 37.248...17

Nie obrażaj mieszkańców.Sam chyba nie jesteś mieszkańcem tej Gminy.Nikt nie pisze o piciu ,paleniu i myciu.Ludzi bulwersuje fakt że wójt źle zarządza tą gminą.Jak byla kasa o którą poprzednicy zabiegali to i próbował coś robić ,a teraz to tylko wina radnych ,RIO, sądów .On niczemu nie winien,to inni,nie on.Jak dziecko , proszę pani ,to nie ja,to oni.

matka @ 19:19, 08.06.2018

IP: 155.133...179

Psy bezpańskie leżą na placu zabaw straszą dzieci winnych brak .Zapewne dzieci są winne że chodzą na plac zabaw.
Baseny skwery są dla wójta ważniejsze.

słów brak @ 20:01, 08.06.2018

IP: 188.146...219

Przecież zdjęcia nie pokazują prywatnyvh posesji tylko gminne. Wójt ma o nie dbać. Kasa jest na paragrafach. Spwcjalnie nic nie robi i zwala na rade. Trzeba odejść.

Nieudolny @ 20:53, 08.06.2018

IP: 94.254...145

Nieudolność tego wójta nie zna granic. Wszędzie dyr, kila i mogiła. Takiego bałaganu dawno nie widziałem.

Jest Pan najbardziej nieudolnym wójtem jakiego znam....

Niech Pan od na odejdzie bo już mamy dość tego bajzlu. Gmina wygląda jakby nie miała gospodarza

mieszkaniec @ 21:04, 08.06.2018

IP: 2a01:110f...760e

Co za wstyd. Kolejny raz widać, że Wójta nie interesuje w ogóle to co dzieje się w gminie. Place zabaw wyglądają przerażająco. Pan Podolak podjął interwencję to trochę wykosili, trochę zdemontowali i co...? I NIC. Wójt NIC sobie nie robi z tego co ludzie do niego zgłaszają.

Proszę Pana niech się Pan obudzi chociaż na koniec tej kadencji. Poparcia w narodzie już pan nie ma. Mój głos i całej rodziny też też panu odszedł. I myślę że nie tylko nasze... Mam nadzieję, że już mieszkańcy Pana nie wybiorą na kolejną kadencję bo to co Pan teraz wyprawia to się w głowie nie mieści

Zofia @ 21:09, 08.06.2018

IP: 37.47...111

Każdy dobry gospodarz wie jak dbać o porządek. Skoro ten nie wie, to albo mu na gminie nie zależy, albo nie czuje się gospodarzem. Takie miejsca to wizytówka gminy, przecież na wycieczki rowerowe po gminie Rzekuń nie wybierają się tylko mieszkańcy Rzekunia.

miś @ 21:12, 08.06.2018

IP: 83.24...25

Śmieci do sprzątnięcia ale chwastów proszę nie ruszać! Wszyscy krzyczą o ekologii , a to co ekologiczne i potrzebne by pszczoły i inne owady mogły żyć wszyscy chcą niszczyć angry

Rogas @ 21:18, 08.06.2018

IP: 94.254...247

Generalnie wygląda to bardzo źle. Mam wrażenie, że wójt już od dłuższego czasu czuje że nie ma żadnych szans w wyborach i teraz tylko czeka do jesieni. My też czekamy Panie wojcie na jesienne wykopki...

I czy @ 21:20, 08.06.2018

IP: 94.254...247

I czy zamierza Pan jeszcze cokolwiek zrobić dla tej gminy... oczywiście w sensie inwestycyjnym i gospodarczym bo po Pana zachowaniu to już wiele się nie spodziewam

ciekawostki ze strony RIO @ 21:25, 08.06.2018

IP: 176.109...43

skopiowane tu zostały pewne ciekawostki ze strony RIO. Owe ciekawostki są skrzętnie ukrywane przez władcę, bo głupi naród (tak myśli pan G.)jest tak ciemny,że jeszcze łyknie ciemnotę wciskaną na stronie Urzędu Gminy. A na stronie RIO można przeczytać o takich kwiatkach:

Cyt. ze strony przekopiowany z protokołu:


,,Za nieprawidłowości wykazane w wystąpieniu pokontrolnym odpowiedzialny jest:
- Wójt Gminy,
Stosownie do postanowień art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 561 t.j.) - Regionalna Izba Obrachunkowa w Warszawie oczekuje zawiadomienia o wykonaniu wniosków z wystąpienia pokontrolnego lub o przyczynach ich niewykonania w terminie 30 dni od daty jego doręczenia.
Na podstawie art. 9 ust. 4 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych do wniosków zawartych w wystąpieniu pokontrolnym przysługuje Wójtowi prawo zgłoszenia zastrzeżenia do Kolegium Izby w terminie 14 dni od daty otrzymania wystąpienia pokontrolnego za pośrednictwem Prezesa Izby.
Podstawą zgłoszenia zastrzeżenia może być tylko zarzut naruszenia prawa poprzez błędną jego wykładnię lub jego niewłaściwe zastosowanie.
Przekazanie informacji niezgodnej z prawdą o wykonaniu wniosków pokontrolnych podlega karze określonej w art. 27 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych."

A TU JESZCZE JEDEN:

,,Za nieprawidłowości wykazane w wystąpieniu pokontrolnym odpowiedzialny jest:
- Wójt Gmiy
- Skarbnik Gminy
Stosownie do postanowień art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2012 r., poz. 1113 ze zm.) - Regionalna Izba Obrachunkowa w Warszawie oczekuje zawiadomienia o wykonaniu wniosków z wystąpienia pokontrolnego lub o przyczynach ich niewykonania w terminie 30 dni od daty jego doręczenia.
Na podstawie art. 9 ust. 4 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych do wniosków zawartych w wystąpieniu pokontrolnym przysługuje Wójtowi prawo zgłoszenia zastrzeżenia do Kolegium Izby w terminie 14 dni od daty otrzymania wystąpienia pokontrolnego za pośrednictwem Prezesa Izby.
Podstawą zgłoszenia zastrzeżenia może być tylko zarzut naruszenia prawa poprzez błędną jego wykładnię lub jego niewłaściwe zastosowanie.
Przekazanie informacji niezgodnej z prawdą o wykonaniu wniosków pokontrolnych podlega karze określonej w art. 27 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych."

ZAJRZYJCIE!!! CIEKAWA LEKTURA !!!POLECANA RADNYM !!!DUZO TAM JESZCZE TAKICH KWIATKÓW...I WYRAŹNY ZAPIS KTO ZA NIEPRAWIDŁOWOŚCI ODPOWIADA. Miłej lektury i nie dajcie się dalej oszukiwać! smile

Może wój weżmie się do roboty @ 21:26, 08.06.2018

IP: 2a01:110f...760e

Czy Panu się jeszcze chce, chcieć? Z tego co tu widać to raczej nie bardzo. Za to ja jestem bardzo zniesmaczony i rozczarowany tym co się dzieje obecnie w naszej gminie. Tu już nie widać gospodarza. Szkoda słów. Trzeba iść na wybory i zmienić gospodarza

Mieszkaniec @ 21:42, 08.06.2018

IP: 37.248...38

Wójt już nic nie robi, słyszałem, że i kandydować nie będzie. Już się wypalił.

ciekawostki ze strony RIO cd. @ 21:48, 08.06.2018

IP: 176.109...43

1. smile 8.2. P. Bożena Gawrychowska poinformowała, że pismem nr DAP-WN-7401-24/2018 z dnia 24 kwietnia 2918 r. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji przekazało Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie skargę Wójta Gminy Rzekuń na działania RIO (pismo nr ORG.0005.9.2018).
Na wstępie wskazano, że w art. 171 Konstytucja RP przesądza, iż działalność samorządu terytorialnego podlega nadzorowi z punktu widzenia legalności, tj. zgodności
17
z prawem. Na podstawie art. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1875 t.j.) gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność, posiada osobowość prawną, a jej samodzielność podlega ochronie sądowej.
W realizacji zadań własnych gminy wójt podlega wyłącznie radzie gminy (art. 30 ust. 3). Zgodnie z art. 85-87 nadzór nad działalnością gminną sprawowany jest na podstawie kryterium zgodności z prawem. Organy nadzoru mogą wkraczać w działalność gminną tylko w przypadkach określonych ustawami.
Na posiedzeniu w dniu 30 stycznia 2018 r. Kolegium Izby analizowało uchwałę Rady Gminy Rzekuń Nr XLII/267/2017 z dnia 27 grudnia 2017 r. w sprawie uchwalenia uchwały budżetowej na 2018 r. oraz skargi na przedmiotową uchwałę, które w dniach 3 i 8 stycznia 2018 r. Wójt Gminy Rzekuń skierował do Izby. Po przeanalizowaniu ww. dokumentów Kolegium Izby wszczęło postępowanie nadzorcze w sprawie uznania uchwały Rady Gminy za nieważną w części, nie znalazło natomiast podstaw do orzeczenia o jej nieważności w całości i ustalenia budżetu gminy (pkt 1-6 skargi).
W odpowiedzi na skargi Izba poinformowała skarżącego o wszczęciu postępowania nadzorczego.
Zgodnie z przepisem art. 240 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 ze zm.) rada gminy może wprowadzać zmiany w projekcie uchwały sporządzonym przez wójta gminy. Kwoty planowane w budżecie uchwalonym przez Radę Gminy Rzekuń na 2018 r. są zbliżone do wykonania 2017 r.
Rozpatrując przedmiotową skargę Wójta na posiedzeniu w dniu 15 maja 2018 r., Kolegium Izby uznało ją za bezzasadną.


2.Dodatkowo należy zauważyć, że opracowywanie projektów aktów prawnych regulują także przepisy wewnętrzne urzędu Gminy, Zarządzenie nr 11/16 Wójta Gminy Rzekuń z dnia 1 lutego 2016 r. pn. Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Rzekuniu (bip gminy Rzekuń). Z § 16 tego Regulaminu wynika, że do zadań Referatu Finansów należy przygotowanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Wójta w sprawach zmian w budżecie.
Zatem skargę grupy radnych na działalność Przewodniczącego Rady Gminy Rzekuń należy uznać za niezasadną.

ciekawostki ze strony RIO cd. @ 21:49, 08.06.2018

IP: 176.109...43

3.8.1. Rozpatrzenie skarg Wójta Gminy Rzekuń;
-- P. Bożena Garwychowska poinformowała, iż w dniu 19.02.2018 r. wpłynęła do Regionalnej Izby Obrachunkowej skarga Pana Stanisława Godziny - Wójta Gminy Rzekuń. W przedmiotowej skardze Wójt napisał, iż cyt.: „Nie mogę się zgodzić z uzasadnieniem do Uchwały Nr 1.8.2018 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 9 stycznia 201r. (jak rozumiem 2018r.)
Z ogromnym ubolewaniem stwierdzam, że pomimo przysługującego mi prawa uczestniczenia w posiedzeniu Kolegium nie zostałem powiadomiony o terminie rozpatrywania mojego odwołania. Możliwość przedstawienia Kolegium zaistniałej sytuacji zapewne zapobiegłaby błędnym zapisom w uzasadnieniu do podjętej Uchwały. Oczekuję informacji, jaki był powód niepoinformowania mnie o terminie posiedzenia Kolegium?
Wielokrotnie wyjaśniałem, że powodem niemożności realizacji inwestycji pn. „budowa sali sportowej.... w Dzbeninie” jest fakt, że gmina nie dysponuje przedmiotową nieruchomością na cele budowlane. Natomiast wskazana w uzasadnieniu uchwały teza „że jego realizacja jest niemożliwa ze względu na wewnętrzny konflikt wśród mieszkańców” jest nieuprawnioną manipulacją złożonymi przeze mnie wyjaśnieniami.
Ponadto wpisywanie do projektu budżetu zadań niemożliwych do realizacji naruszałoby przepis art. 226 uofp czyniąc go nierealnym.
Zastanawiającym jest również fakt, iż projekt budżetu nie zawierał też innych zadań zawartych w WPF obowiązującym w 2017 r. i nie wzbudziło to zainteresowania Składu Orzekającego. Podobnie jak RIO milcząco wyraziło akceptację dla zdjęcia środków z zadań po rozstrzygnięciu przetargów i podpisaniu umów pomimo, że rada nie podjęła stosownych uchwał przewidzianych art. 231 uofp, co naraziło gminę na oczywiste straty.
Mam świadomość, że przedłużający się brak porozumienia między organem wykonawczym a uchwałodawczym jest uciążliwym nie tylko dla bezpośrednio zainteresowanych, ale również dla dla instytucji nadzoru.
Nie mniej jednak uprzejmie proszę o obiektywne i życzliwe podejście do czasu, kiedy znowu wróci do Gminy Rzekuń porozumienie i zgoda”.
55
Po zapoznaniu się z odwołaniem Wójta Gminy Rzekuń od Uchwały Nr Os.499.2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 12 grudnia 2017 r.. Kolegium Izby jednogłośnie postanowiło o oddaleniu ww. odwołania.

Alex @ 21:51, 08.06.2018

IP: 188.146...106

Cały ten bałagan to ,,Zemsta Godziny na mieszkańcach gminy Rzekun".

ciekawostki ze strony RIO cd. @ 21:57, 08.06.2018

IP: 176.109...43

4.10.1. Pani Bożena Gawrychowska przedstawiła skargę Wójta Gminy Rzekuń na Uchwałę Nr XLIII/269/2018 Rady Gminy Rzekuń z dnia 16 stycznia 2018 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości zamieszkałych oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty.
25
Przedmiotowa uchwała została doręczona do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie w dniu 24 stycznia 2018 r., natomiast skarga wpłynęła 6 lutego 2018 r.
Uchwała Rady Gminy Rzekuń była objęta nadzorem na posiedzeniu Kolegium Izby w dniu 13 lutego 2018 r.
We wniesionej do Izby skardze Wójt poniósł, że uchwała została podjęta w innym kształcie niż przedłożony projekt i że ustalona wysokość opłaty nie pokryje w całości ponoszonych kosztów na realizację systemu gospodarki odpadami. Do skargi został dołączony projekt uchwały przedłożony przez Wójta Radzie Gminy do uchwalenia, zawierający wyższe stawki niż ostatecznie uchwalone przez Radę Gminy w przedmiotowej uchwale.
Referentka stwierdziła, iż przedmiotowa uchwała nie zmienia metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości zamieszkałych w stosunku do poprzednio obowiązującej uchwały, a jedynie zmienia wysokość stawki tej opłaty.Kolegium Izby nie znalazło podstaw prawnych do wydania rozstrzygnięcia nadzorczego w sprawie przedmiotowej uchwały.
Wójt Gminy Rzekuń o powyższym zostanie poinformowany.

ciekawostki ze strony RIO cd. @ 22:02, 08.06.2018

IP: 176.109...43

Wójt gminy w sprawowaniu funkcji musi mieć na uwadze obowiązujący porządek prawny. Wójt nie może żądać od rady gminy by ta udzieliła mu upoważnień, nie może również czynić zarzutów z tego, że tego nie uczyniła. Nie ma także podstawy prawnej do żądania by upoważnień takich udzieliła mu Izba.
Wójt Gminy Rzekuń na przestrzeni lat 2016-2018 składał na uchwały Rady Gminy wielokrotnie skargi do regionalnej izby obrachunkowej, żądając stwierdzenia ich nieważności. Wszystkie Uchwały Rady Gminy zbadane zostały wraz ze skargami wójta przez Kolegium Izby w pełnym składzie. Wójt był obecny w czasie posiedzenia Kolegium, zatem mógł się o tym przekonać osobiście. W świetle powyższego, wójt twierdząc, że decyzję w sprawie podejmuje jednoosobowo członek kolegium, mija się z prawdą. Kolegium Izby w pełnym składzie rozpatrywało zarówno uchwały rady gminy jak i skargi kierowane w ich sprawie przez wójta. Izba w odpowiedzi na skargi wskazywała orzecznictwo sądów administracyjnych w tym zakresie. Wójt, kierując skargi do Izby, oczekiwał stwierdzenia nieważności uchwał, podnosząc okoliczność, że rada gminy nie uchwala uchwał zgodnie z projektami, które przedkładał. Podkreślono, że rada gminy jest wybranym w demokratycznych wyborach organem stanowiącym gminy. Wskazywane przez wójta zarzuty nie mogły być podstawą do wydania rozstrzygnięcia nadzorczego. Izba nie może odbierać kompetencji radzie gminy do uchwalania budżetu z tego powodu, że uchwały te nie spełniają żądań wójta.

ciekawostki ze strony RIO cd. BARDZO CIEKAWE @ 22:05, 08.06.2018

IP: 176.109...43

W przypadku Gminy Rzekuń wyraźnie widoczny jest konflikt między organami gminy, w którym ważką rolę odgrywa brak woli Wójta do wykonywania uchwał w kształcie przyjętym przez Radę Gminy, co wynika z treści kierowanych przez niego skarg.
Izba, dostrzegając sytuację w Gminie Rzekuń, przeprowadziła w 2017 r. kontrolę, w wyniku której stwierdziła nieprawidłowości i wystosowała wystąpienie pokontrolne wskazując, że wójt zaniechał przedłożenia radzie gminy projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej.


RADNI !!!!ZAGLĄDAJCIE NA STRONĘ RIO, A BĘDZIECIE MIELI MNÓSTWO CIEKAWOSTEK .
Treść skargi, w szczególności charakter zarzutów stawianych in fine (co do „właściwego” nadzoru), świadczy o tym, że wójt gminy usiłuje przerzucić odpowiedzialność za konflikt w Gminie na Izbę lub stara się wykorzystać instrumentalnie Izbę do odebrania przy jej pomocy kompetencji radzie gminy do uchwalania budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej, wywierając przy tym presję na organ nadzoru.
Sprawując nadzór nad Gminą Rzekuń Regionalna Izba Obrachunkowa w Warszawie:
• w 2016 r. orzekła o nieważności 2 uchwał Rady Gminy oraz wszczęła a następnie umorzyła postępowanie w stosunku do 1 uchwały Rady Gminy,
• w 2017 r. orzekła o nieważności 6 uchwał Rady Gminy i 2 zarządzeń Wójta, do 2 uchwał Rady Gminy wszczęto postępowania, które następnie umorzono,
• w 2018 r. orzekła o nieważności 1 uchwały Rady Gminy i 2 zarządzeń Wójta, w stosunku do 1 uchwały Rady Gminy wszczęto postępowanie, które następnie umorzono.
Dodatkowo Izba w latach 2016-2018 rozpatrzyła i udzieliła odpowiedzi na 26 skarg Wójta Gminy Rzekuń, w tym:
• w 2016 r. - 5 skarg,
• w 2017 r. - 17 skarg,
• w 2018 r. - 4 skargi.
Z uwagi na powyższe podniesiony w skardze zarzut o braku właściwych działań Izby jest bezzasadny.

Porażka @ 22:05, 08.06.2018

IP: 94.254...172

Ten wójt to porażka tej gminy. Że też ma czelność jeszcze się na wsi pokazywać

Lucy @ 22:11, 08.06.2018

IP: 94.254...99

Jak większość mieszkańców już nie mogę doczekać się tegorocznych wyborów samorządowych. Ja, moja rodzina, sąsiedzi i znajomi już wiemy, że zagłosujemy na kandydata z Rzekunia. To co teraz wyprawia wójt woła o pomstę do nieba. Jak to mówi po cichu bliska wójtowi osoba "takiego bałaganu jeszcze w tej gminie nie było!" I my to zmienimy!!!

Moje zdanie @ 23:09, 08.06.2018

IP: 178.42...153

Szanowni Mieszkańcy gminy Rzekuń - wybór tego człowieka na wójta to był ogromny błąd. Najważniejsi są ludzie a ten człowiek ma w nosie szacunek dla ludzi, wręcz lekceważy, jak widać.
Realizuje to co jest korzystne dla niego. Działki dla członków rodziny, media do działek, kasa to było ważne. Dobry człowiek dla niego to bierny, mierny ale wierny i oddany ….. Też takich nie szanuje, tylko używa do swoich celów.
Nie dziwne, że jest totalny bałagan, skłócone środowiska bo wprowadzane świadomie w błąd. Ci, którzy to widzieli od początku i nawet mówili, przedstawiali fakty - to zdaniem wodza niedobrzy, bo utrudniali ……… Wylazło szydło z worka.

Wójt nadal wprowadza w błąd mieszkańców mówiąc m.in. że to radnych wina (z klubu). i na stronie gminy zamieszcza wiele fałszywych informacji. Wstyd. wójcie.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Warszawie wyrażnie pisze, że to wójt

.w 2016 r. złożył 5 skarg,

w 2017 r. złożył 17 skarg,

w 2018 r. złożył 4 skargi. Razem 26 skarg.


Wszystkie bezzasadne. Jeśli się mylę, to proszę podać na stronie gminy właściwe informacje w sprawie skarg.

Dlaczego nie informował pan mieszkańców o tym, że tyle skarg pan napłodził?

Dlaczego nie zamieścił pan odpowiedzi na te skargi? /na stronie gminy/.


Poznawajcie państwo fakty, czytajcie stronę RIO w Warszawie, słuchajcie co mówią świadomi nasi mieszkańcy, którzy wiedzą ………

Nie dajmy sobą manipulować. Ten człowiek nie powinien być wójtem, nigdy.

Moje zdanie @ 23:10, 08.06.2018

IP: 178.42...153

Szanowni Mieszkańcy gminy Rzekuń - wybór tego człowieka na wójta to był ogromny błąd. Najważniejsi są ludzie a ten człowiek ma w nosie szacunek dla ludzi, wręcz lekceważy, jak widać.
Realizuje to co jest korzystne dla niego. Działki dla członków rodziny, media do działek, kasa to było ważne. Dobry człowiek dla niego to bierny, mierny ale wierny i oddany ….. Też takich nie szanuje, tylko używa do swoich celów.
Nie dziwne, że jest totalny bałagan, skłócone środowiska bo wprowadzane świadomie w błąd. Ci, którzy to widzieli od początku i nawet mówili, przedstawiali fakty - to zdaniem wodza niedobrzy, bo utrudniali ……… Wylazło szydło z worka.

Wójt nadal wprowadza w błąd mieszkańców mówiąc m.in. że to radnych wina (z klubu). i na stronie gminy zamieszcza wiele fałszywych informacji. Wstyd. wójcie.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Warszawie wyrażnie pisze, że to wójt

.w 2016 r. złożył 5 skarg,

w 2017 r. złożył 17 skarg,

w 2018 r. złożył 4 skargi. Razem 26 skarg.


Wszystkie bezzasadne. Jeśli się mylę, to proszę podać na stronie gminy właściwe informacje w sprawie skarg.

Dlaczego nie informował pan mieszkańców o tym, że tyle skarg pan napłodził?

Dlaczego nie zamieścił pan odpowiedzi na te skargi? /na stronie gminy/.


Poznawajcie państwo fakty, czytajcie stronę RIO w Warszawie, słuchajcie co mówią świadomi nasi mieszkańcy, którzy wiedzą ………

Nie dajmy sobą manipulować. Ten człowiek nie powinien być wójtem, nigdy.

Dodam @ 23:55, 08.06.2018

IP: 178.42...153

Sorry za podwójny koment……… Niechcący.


Jak wójtowi nie wstyd teraz za to wymuszanie na radnych, na RIO, za to celowe wprowadzanie w błąd mieszkańców, ???

Myślał pan, że się nie wyda??? Że ludzie czytać nie potrafią???

Potrafi pan przeprosić i zwyczajnie odejść???
Bo to brak kompetencji i brak "człowieka" w człowieku.

On nie potrafi @ 07:33, 09.06.2018

IP: 94.254...172

Tyle krzywdy już ten człowiek zrobił ludziom. Pani z biblioteki, pani dyrektor z Drwęczy, panu dyrektorowi z Rzekuia, pracownikom z laskowca ze szkoły i tej Pani zwolnionej za wiarę.

Mieszkańcy mają Pana już dość!

To ewidentnie Pana ostatnia kadencja

Marek @ 07:41, 09.06.2018

IP: 83.31...77

Jako mieszkaniec gminy proszę radę gminy o wyciągniecie poważniejszych konsekwencji wobec naszego wójta.Rada takie jeszcze posiada np obniżenie władzy wykonawczej poborów.
Dbanie o bezpieczeństwo to jeden z podstawowych celów pracy samorządu .Brak wykonywania inwestycji w gminie ogranicza rozwój gminy i ma bezpośredni wpływ na przyszłość naszego samorządu

do xxx @ 08:39, 09.06.2018

IP: 83.3...145

Kazio przestań pisać głupoty o czynach społecznych zajmij się swoim śmietnikiem który zrobiłeś a na niedzielnym las koło wsi drugi śmietnik to go posprzątaj w czynie społecznym razem z sołtysową i swoją radą sołecką

biały @ 08:47, 09.06.2018

IP: 31.182...230

spoko. teraz sama góra zdecydowała ile taki niby człowieczyna może zarabiać. Drodzy Państwo to już ustalone. Na wakacje dostanie 3400 zł, przy tej wielkości to uważam że wystarczy. Nie pracujesz to i nie ma zapłaty. Pozdrawiam Rzekuniaków

Radosław xp @ 09:48, 09.06.2018

IP: 188.146...127

A gdzie jego godność i poczucie solidarności z ludźmi z gminy jak sie zarzekal ?mamy zdolnych i aktywnych ludzi ale zeby wojt nie widzial ludzi którzy rozslawiaja gmine to juz szczyt bezczelności bo jedna z osob otrzymala ostatnio duze odznaczenia i nagrody i nawet w gminie nikt nie pofatygował sie zeby tej osobie pogratulować! Ludzie takich jak ta osoba jest w tej gminie malo! Teraz duza nagroda od ministra i zeby nikt ani wojt i rada nie zareagowali to wstyd. Inni wojtowie potrafia docenic i zaprosić na sesje ipublicznie podziekowac a tu w tym rzekuniu to kupa bajzlu i klkłótni. Wszyscy sa komus potrzebni do wyborów i roboty a gdzieś sie ich ma gdy dostaja takie nagrody. Wczoraj wojt kadzidla potrafil o aktywnej tworczyni podczas imprezy publicznie pieknie powiedziec i pochwalić a gdzie rada i wojt rzekunia??? Znam te pania i pewnie czula sie rozczarowana bo takie rzeczy to tylko w rzekuniu

Dolek @ 09:54, 09.06.2018

IP: 37.248...132

Wszyscy winni Tylko nie My. Śmieci same nie wyszły na ulice i do lasu, nie palą się same w piecach centralnego ogrzewania, nie wyrzucają po rowach i łąkach. To nasza " kultura Polska "

Mieszkaniec @ 10:00, 09.06.2018

IP: 178.42...153

W głowie się nie mieści co ten wójt wyprawia. Tyle skarg pisał na radę a nie miał racji. Nie podobało mu się nawet, że rada uchwaliła niższe opłaty za odpady komunalne i napisał skargę do RIO. Na RIO też napisał skargę ….. bezzasadną.
Utrudnia swoim zachowaniem życie i normalną pracę radzie gminy, wielu ludziom, nie realizując inwestycji szkodzi wszystkim, ….. okropność.!!!!

I po co głosisz człowieku, że to z winy radnych z klubu nie realizujesz inwestycji??!!
Bzdura totalna. Jak tak można??!! I to celowo!!! To bezczelność!!!!!!
Dzięki tym radnym i innym świadomym osobom /znającym temat/ poznaliśmy prawdę, prawdziwe fałszywe oblicze człowieka, któremu zaufano wcześniej.

To był ogromny błąd.

Uważam, że znając już fakty, ten sposób / fałszywy i krzywdzący/ działania
wójta - każdy szlachetny, rozsądny człowiek, szanujący ludzi, ….. nie powinien stanąć przy nim ani w wyborach ani nigdzie, bo to wstyd, żenada. Tylko tacy co mają podobny charakter mogą jeszcze jakoś bronić ale takich w naszej gminie jest, mam nadzieję, niewielu.


Jak Ci nie wstyd, człowieku??!! Odejdż , odejdź ,
.Sam sobie szkodziłeś od początku mając ludzi za nic. A krzywdy wyrządzone wielu …………… pozostaną w pamięci.

Mieszkańcy chcą mieć wójta - przyjaznego, kulturalnego, rozsądnego, mądrego człowieka. I taki będzie. Wróci normalność i przyjazna atmosfera w gminie.

Wiecie proszę @ 10:18, 09.06.2018

IP: 94.254...20

Wójcie bardzo proszę niech pan odejdzie z naszej gminy.

Z pewnością zostanie Pan zapamiętany jako człowiek który stracił 500 ha ziemi i 2mln rocznie z podatków. W pamięci zostanie puści Beata która za swoje przekonania religijne straciła pracę i wiele innych osób pracowników gminy.Ludzie będą pamiętali ten bałagan do jakiego Pan doprowadził

Ja @ 11:01, 09.06.2018

IP: 178.42...153

Pani Beata to była gnębiona przez wiele lat …….
Dłużej już nie mogła wytrzymać. Wszystko ma swoje granice.
Sąd, mam nadzieję, osądzi sprawiedliwie na korzyść Pani Beaty i będzie mogła powrócić do pracy, którą wykonywała bardzo dobrze.
Wójt nie miał powodu nawet najmniejszego, żeby coś zarzucić tej Pani. Zastosował więc "inne metody" żeby się pozbyć. Te "inne metody" stosował do wielu osób.
Zawsze potępiam chorą zemstę.
To żli ludzie tak czynią. Niektórzy zwracają się, i skutecznie, do Sądu. Mają rację. Niektórzy nie, ale to zawsze krzywda, utrata zdrowia i pieniędzy - …..

Nie można patrzeć obojętnie na ludzką krzywdę. Nie można!!

Mieszkaniec @ 11:28, 09.06.2018

IP: 2a00:f41...e606

Popieram obniżyć pensję .Nie wykonywanie inwestycji w gminie to jest zaniżanie majątku gminnego

Vgf @ 12:27, 09.06.2018

IP: 2a01:110f...44fe

Wy tubylcy z gminy Rzekuń jesteście inni niz reszta świata jak można coś robić jak nie ma środków na zatrudnienie comon

Do vgf @ 13:01, 09.06.2018

IP: 94.254...179

Dlaczego kłamiesz? Wójt ma pieniądze i może z nich korzystać tylko dlaczego nie chce? Dlaczego Pan nie chce żeby mieszkańcom żyło się dobrze? Żeby gmina się rozwijała?

Porostu trzeba przyznać że Pan się wypalił. Jest Pan stary i już nic się panu nie chce. Idź na emeryturę, emerycie.

Odwołać go @ 13:24, 09.06.2018

IP: 94.254...123

Odwołajcie tego człowieka jak najszybciej zanim całą gminne odda pod miasto

Pies @ 13:51, 09.06.2018

IP: 94.254...36

Moje dziecko zaatakował bezpański pies. Zgłosiłem to do gminy wraz z lokalizacją gdzie ten pies jest. Po miesiącu przyjechał jakiś pan i zapytał czy ten pies jeszcze sam nie zdechł ze, starości. Żenada
Pies do dziś zaczepia przechodniów i nic. Nic tego wójta nie interesuje

X @ 14:16, 09.06.2018

IP: 94.254...48

A ja zapraszam na przystanek MZK w centrum Rzekunia. Brud i ubóstwo. Aż żal, że płacimy podatki i utrzymujemy najważniejszego urzędnika w gminie za nasze podatki nie mając w zamian za to chociaż tak podstawowej usługi polegającej na utrzymaniu porządku w gminie. Jak nie walające się torby, to potłuczone butelki. Z zapchanych koszy wydobywają się śmieci. A żeby podnieść standard podróży to i część kanapy znalazła swoje miejsce na tymże przystanku. To się musi skończyć. Oprócz opowieści znanej treści interesują mnie czyny. Nie odpowiedzi bzdurnej treści na www jaki ja jestem biedny. Panie Podolak, trzymam kciuki i w wyborach jestem za!!!

stasiek @ 14:31, 09.06.2018

IP: 37.249...206

Trochę to może i wina władzy gminnej , ale popatrzcie uczciwie dookoła - niewiele jest posesji zadbanych i to nie kwestia zamożności lecz zwyczajnej "bylejakości" i niechlujstwa ....

Mieszkaniec Suska @ 17:09, 09.06.2018

IP: 94.254...191

Chyba osoba, która złożyła skargę nie potrafi otworzyć bramki na plac.
Jestem mieszkańcem Suska i codziennie całą rodziną korzystamy z placu.
Zbliżają się wybory , więc trzeba skargi oczerniające na gminę składać...
Żenada.....

Do suska @ 17:34, 09.06.2018

IP: 94.254...222

Plac jest otwarty od kilku tygodni po tym jak radny Podolak złożył petycję z 350 podpisami mieszkańców. Gratuluję

FRANEK Z SZAFRANEK @ 18:10, 09.06.2018

IP: 87.205...85

SZANOWNI MIESZKAŃCY RZEKUNIA, DZEBENINA I INNYCH WIOOSEK
GDZIE SIĘGA RZEKUŃSKA GMMINNA DBAJCIE O PORZĄDEK I
CHODŻCICCIE DO KINA TAK POWINNA FUNKCJONOWAĆ W
GMINiee .RZEKU}} Rodzina.
PYTANIE KTO JEZDZI PO WYSYPISKACH -
TO WSYZSTKO WYYYBORRRRZ:
KLIKKAA W INTERNECIE PSTRZKA.
BO WSZYSCY PODOLAKKKZ TO JEDNA RODINA FRANEK I JOLANDA
I GRUBA HALINAAA .
WSZYYSCY CHCA POSAD BO JEDNA RODZINA .
WZBORCY PAMIETAJCIE PO WBORACH NIE BENDOM SMICHCIC .
BO KLAN IKLIKA NA WZBORY JUZ SIE SPOTYKA:

Franku @ 19:07, 09.06.2018

IP: 94.254...172

Proponuje żebyś najpierw nauczył się choć trochę pisowni lub obsługi komputera. Pan radny Podolak organizuje takie Kursy może warto skorzystać. Po drugie to poruszyłes bardzo ważny temat kumoterstwa. Więc zobacz co robi twój wójt.

Córka radnego konapki zatrudniona w przedszkolu. Córka radnego jastrzabka zatrudniona w przedszkolu. Sąsiadka wodza chyba w szkole. Koleżanka z gimnazjum w gminie druga tak samo, trzecia w bibliotece. Sołtysowa z przytul w ops, kolega Sławomir w gminie odśnieża i ziemie wozi. Nie wspomnę już o Pani sołtys serdelek od kiełbasek czy sołtys z suska zatrudniona w zgk itp. Itd.

Takich przykładów jest tu dużo więcej....

Więc mamy w gminie jedną wielką rodzinę. To się chyba nazywa kumoterstwo.

I masz rację trzeba rozbić tę klike!!!

Trzeba pogonić wójta @ 19:34, 09.06.2018

IP: 94.254...69

Trzeba pogonić tego wójta do zabrodzia razem z tą jego klika.

Mieszkańcy mają już dość tego bałaganu. Wstydzę się że tu mieszkam. Ludzie z innych gmin się z nas śmieją. I to przez jakiegoś obcego wójta z za rzeki

Dzięki za info z RIO @ 19:38, 09.06.2018

IP: 178.42...69

Dzięki za fragmenty z RIO w Warszawie. Teraz już włodarz nie powie, że przez radnych z klubu nie może realizować inwestycji., bo to nieprawda.
Może, tylko nie chce. Wymusza na radnych zatwierdzenie tego co sam chce, bo to korzystne dla niego.
Radni uchwalają to co korzystne dla mieszkańców. I tak ma być zgodnie z prawem i realnymi potrzebami w naszej gminie..
Jak pan, wójcie, może tak bezczelnie wprowadzać w błąd ??!!

Płodził pan 26 skarg przez dwa i pół roku do RIO tylko, w tym na RIO jedna do Ministerstwa. Która była zasadna? Żadna. Wstyd!!!
Czemu pan nie napisał o tych skargach swoich i odpowiedziach na nie na stronie gminy??? Bo wstyd, tak??? Pan działa z ukrycia??? Tak, to pewne.

Jeszcze sprawy sądowe, które pan zakładał i opłacał z gminnych środków …………
ludzi lekceważył totalnie, i ….czuł się pan jak na prywatnym folwarku.
Tylko o kasę dla siebie pan mocno zawsze zabiegał.


Teraz, kiedy prawie wszyscy poznali już pana metody, nadal będzie się pan zapierał, że to nieprawda??? Jak panu nie wstyd pokazywać swoją twarz !!??
Nie wypada tu pisać wszystkiego ale jeszcze wiele spraw ujrzy światło dzienne, myślę.
Ma pan jeszcze nadzieję, że są ludzie w naszej gminie o podobnym charakterze do pana?? Niech pan szuka. Zobaczymy.. …… ……….. .

wwww @ 21:18, 09.06.2018

IP: 188.29...152

a solo go solo tongue laughing laughing tongue laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing

Co za typek @ 22:20, 09.06.2018

IP: 94.254...96

Matko kochana Rzekuń to bardzo fajna gmina tylko musimy pozbyć się jednego osobnika. Dla mnie to wójta trzeba wymienić w kolejnych wyborach i będzie spokój.
Z resztą vgodziniak jest już spalony wszędzie.......

Melo @ 23:16, 09.06.2018

IP: 185.166...4

Centrum Rzekunia jest zaniedbane.??"przesada"" Pracownicy ZOG potrafią 2 dni kosić trawę na skwerku obok kościoła. Śmieci ze śmietników sprzątane są raz w miesiącu. Parkingi, chodniki nie są sprzątane wogóle.. za to teren przy kościele jest sprzątany regularnie - za nasze podatki....☹

Obiektywny @ 00:07, 10.06.2018

IP: 37.248...200

Ciekawe Czy komisja konkursowa która ma dokonać wyboru dyrektora Szkoły w Dzbeninie a
namaszczona przez wójta będzie samodzielnie myślała.Czy pani Ostoja i pani Jaskółka z panem Gregorianem mają zamiar w 2019 roku pracować w naszej gminie?

Ja @ 00:49, 10.06.2018

IP: 95.49...108

Jestem ciekaw kto stoi za tą ciągłą nagonką na wójta na łamach m-o???
To jest obrzydliwe!
Jak ktoś nie ma klasy to sięga po tak żenujące metody walki z przeciwnikiem jak publiczne nękanie i czepianie się o "wszystko" dla samego czepiania. Napuszczanie innych na daną osobę jest poprostu słabe.

Do wyżej @ 07:08, 10.06.2018

IP: 31.0...220

To nie jest czepianie się o wszystko, to my płacimy podatki, a wójt powinien zadbać o porządek na działkach, które są własnością gminy. Ciekawe czy u siebie na podwórku też ma taki bałagan. Wstyd, ale on już się wypalił i podobno już ma nawet nie kandydować, zresztą kto by go wybrał ;-)

Nag @ 07:50, 10.06.2018

IP: 94.254...96

Wójt to słaby gospodarz. Nie umie rozmawiać z ludźmi. Inwestycje stoją, gmina zaniedbana. Czy to mało? , ten człowiek tyle złego tu zrobił. Naprawdę nie widzisz czy stołek ci przeslonil logiczne myślenie.?

śmieci @ 08:21, 10.06.2018

IP: 178.42...67

To jest temat o śmieciach i chwastach :)
Czyli co? Śmieci same się wyrzuciły na ulice i rowy?
Zacznijmy zadawać sobie pytania kto śmieci wyrzuca?
Wójt wywozi je specjalnie na drogi i skwery?
A może to sami mieszkańcy śmiecą?

Drodzy komentatorzy żeby była jasność - NIE POPIERAM DZIAŁAŃ WÓJTA !
Jednak bądźcie obiektywni co do zaśmiecania nie tylko naszej gminy ale tam gdzie się wszyscy pojawiamy !

Co do koszenia przy siłowniach w każdej wsi - czy naprawdę nie możecie na zmianę tam wskoczyć z kosą i dla dobra swoich dzieci lub wnuków wykosić te 2 ary chwastów?

Ten stan trzeba po prostu odczekać do wyborów i mądrze wybrać gospodarza, który będzie nas łączył i dbał o całą gminę, a nie tylko swoich popleczników.

NARA :)

Wójt do wymiany @ 12:02, 10.06.2018

IP: 2a01:110f...c7f3

Wójta trzeba wymienić i będzie święty spokój ten już wystarczająco naskakał!

Nie lubię wójta @ 23:20, 10.06.2018

IP: 94.254...55

Nie lubię tego wójta. Uważam że jest sztuczny i strasznie pompatyczny. Obrzydzenie wzbudzają także te jego ciągle ataki na mieszkańców i radnych... Tak nie powinno być

Przykro mi @ 20:06, 11.06.2018

IP: 94.254...220

mi to jest poprostu przykro jak widzę te wszystkie zaniedbania. Nasza gmina powinna się rozwijać a tu....