środa, 16 października 2019 r., imieniny Gawła, Florentyny, Grzegorza

BRW

Aktualności

Skrzynka skarg: kultura jazdy na rondzie po ostrołęcku

Zdjęcie ilustracyjneSkrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:
Od jakiegoś czasu obserwuję narastającą w błyskawicznym tempie nową praktykę zajeżdżania na rondach. Samochód poruszający się lewym, wewnętrznym pasem, chcąc zjechać z ronda, zajeżdża drogę temu, który jest po prawej stronie.

Wiele razy byłem zmuszony używać sygnałów dźwiękowych i trąbić na kierowców, bo zapewne manewry te zakończyłyby się stłuczką.

Reklama Manewr zjazdu z ronda z jednoczesną zmianą pasa, gdy linia jest przerywana, nie jest zabroniony, ale należy wówczas zachować szczególną ostrożność i przepuścić tych, którzy nadjeżdżają z prawej strony. Trzeba też wziąć pod uwagę, że na rondach jest zazwyczaj ciasno, a zajeżdżający samochód ma o wiele bardziej ograniczone pole widzenia, niż na prostej drodze.
Mimo to mnóstwo kierowców nie zwraca uwagi, czy ktoś jedzie z prawej strony. Niestety, jak zauważyłem, w taki sposób jeżdżą auta zarówno z miasta, gmin jak i ościennych powiatów i, co najgorsze, także samochody nauki jazdy. Czy dla bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego, ktoś ukróci tę nową "kulturę jazdy"?

Wyświetleń: 5386 komentarze: 37
17.06.2018, 10:31r. Drukuj

PROMOCJA





Powrót


taaa @ 10:39, 17.06.2018

IP: 194.50...203

Jasne jazda zewnetrznym pasem jest czysto asekuracyjna - mowie tu o jeździe na wprost, jezdzie w lewo i zawraaniu na rondzie....

Taki styl jazdy (zewnetrznym) pasem to oznaka lamerstwa, braku sprytu jazdy samochodem.
NIestety takich brajanuszow jest coraz wiecej - ale tak ich ucza na tych pseudo kursach.

Gdyby nie takie brajanusze jezdzace tylko prawym pasem , korki bylyby mniejsze w miescie

Kiero @ 11:04, 17.06.2018

IP: 94.254...68

W jaki sposób ktoś Ci zajechał drogę? Zapewne byłeś osobą, ktora dopiero włącza sie do ruchu na rondzie?

Non @ 11:13, 17.06.2018

IP: 188.146...182

Czy ktos zwrócił uwagę na strzalki namalowane na jeszdni przed rondem terminowym jadac od dawnej Gorbatowa? Prawy pas oznaczony jest do skrętu w prawo a lewy w lewo,pristo i......w prawo!!!
O co tu chodzi?

Non @ 11:14, 17.06.2018

IP: 188.146...182

Przepraszam za literówkę. Chodzi o rondo turbinowe

Do non @ 11:56, 17.06.2018

IP: 37.47...99

Wiesz co jak nastepnym razem bedziesz jechal to zwroc uwage ze na jezdni dodatkowo sa naniesione linie przerywane i te wyznaczajace tor jazdy. Takie rozwiazanie (z wewnetrznego pasa skret w prawo) jest jak najbardziej dozwolony wg prawa jesli zostalo zastosowane odpowiednie oznakowanie torow jazdy wiec tutaj jest wszystko ok.

Małgorzata @ 12:26, 17.06.2018

IP: 178.235...215

Ten sposób jazdy jest naprawdę idiotyczny i wkurzający szczególnie jak zjeżdża się na jezdnię z dwoma pasami. Tak uczą jeździć we wszystkich szkołach jazdy a jest to bardzo niebezpieczne i nielogiczne 😡 Popieram autora skargi!!!

Gość @ 12:26, 17.06.2018

IP: 188.146...98

Jak czytam komentarze powyżej, to wcale się nie dziwię, że jest tyle wypadków na ostrołęckich rondach. Najważniejsza zasada dla samochodów już znajdujących się na rondzie jest taka, że przy zmianie pasa trzeba ustąpić pierwszeństwa tym, którzy się na nim znajdują. Zresztą zasada ta obowiązuje również na drogach prostych, równoległych, a jazda niezgodna z tą zasadą , to zajeżdżanie drogi, które jest karalne. Żeby to sobie uzmysłowić, wystarczy >> wyprostować<< pasy na rondzie

Xcv @ 12:46, 17.06.2018

IP: 178.235...178

Mam wrażenie, ze autor skargi to jeden z tych baranów, co wjeżdżają na rondo jak widzą auto na pasie wewnetrznym bo zewnetrzny mam wolny to mogę jechać

do Xcv @ 13:02, 17.06.2018

IP: 2a01:110f...8ef2

Niestety sam jesteś baranem, bo jeżeli zajęty jest pas wewnętrzny to ma prawo wjechać na pas zewnętrzny, takie jest prawo.

abc @ 13:04, 17.06.2018

IP: 92.251...190

dla niedouczonych, ten, jadący pasem zewnętrznym ma pierwszeństwo

Do abc @ 13:19, 17.06.2018

IP: 31.41...21

to się zgadza, nawet jeżeli zewnętrznym pasem rondo okrąża ze trzy razy bo się pogubił, a ten biedny, który jedzie prawidłowo - na wprost, w lewo (tyle, że wewnętrznym) to musi przepuszczać gamonia

Nonsens @ 13:30, 17.06.2018

IP: 178.42...199

Zgadzam się coraz częściej ludzie jeżdżą zewnętrznym pasem w lewo i dookoła nowa moda w mieście.

Do autora i innych mistrzów kierownicy @ 14:31, 17.06.2018

IP: 94.254...62

Wszyscy są mistrzami w swoim powiecie lecz po przekroczeniu tejże granicy zaczynają jeździć tak jak ci na których zamieszczają wpisy w skrzynce skarg...
Co tu dużo gadać .....mistrzu jeden z drugim pojedziesz do większej mieściny to motasz się jak świnia w kartoflisku.....
Ale u siebie to jesteś bohaterem jak byś wszystkie rozumy pozjadał. .....

Urlich @ 15:14, 17.06.2018

IP: 178.235...56

.



Ha Ha!

Wieśniaki jeszcze kilka lat temu ani ronda ani samochodu nie widzieli
a teraz jakie to wszystko mundre! laughing laughing laughing

Żałosna, kurpsioska prowincja! tongue tongue tongue




Prykam na wasze komentarze! laughing

.

ali @ 16:02, 17.06.2018

IP: 188.146...214

Coraz więcej jest baranów jeżdżacych prawym pasem dookoła ronda i jeszcze mają pretensje że ktoś chcący opuścić rondo im drogę zajeżdża .

edek @ 16:10, 17.06.2018

IP: 178.235...53

Może policja da ze 3 nieoznakowane na miasto

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 16:32, 17.06.2018

IP: 94.254...33

Do autora - swoim wpisem pokazałeś, że nie masz bladego pojęcia o jeździe na skrzyżowaniu z ruchem okrężnym - takich jak Ty piwinni uczyć na indywidualnych szkoleniach - jak chcesz sobie pojeździć w kółko, zewnętrznym pasem, do rób to w nocy, jak nikomu nie przeszkadzasz - jak ktoś słusznie zauważył, takie pokonywanie rond, świadczy o umiejętnościach kierowcy.
Inna sprawa, że polskie przepisy premiują takich baranów za kółkiem.
Gdyby każdy chciał jeździć tak, jak Ty, to po kiego grzyba byłyby wewnętrzne pasy - zadałeś sobie kiedyś to pytanie?

Do *.*.*.*.*.bc88.16fd.8ef2 @ 16:57, 17.06.2018

IP: 178.235...178

Jakie sa przepisy? Pokaż głąbie paragraf. Auto na rondzie zawsze ma pierwszeństwo, nie ważne czy jest na wewnętrznym czy zewnętrznym to je ma. Ty wjeżdżając na rondo masz czekać a nie pchać się pod auto które właśnie ma zamiar zjechać BARANIE

WĄGA @ 17:03, 17.06.2018

IP: 31.41...21

Kiedyś było troszkę lepiej, ten na wewnętrznym pasie miał pierwszeństwo. Później zmieniło się na lepsze - pierwszeństwo z prawego pasa.
Mam nadzieję, że nie będą się wypowiadać na ten temat super kierowcy z poniżej 10-letnim stażem (co nie oznacza, że z rocznym stażem są bezmyślni, co poniektórzy śmiało mogą uczyć nawet starych kierowców)
pozdrawiam

Xcv @ 17:06, 17.06.2018

IP: 178.235...178

"Wjeżdżając na rondo, kierujący pojazdem może zając dowolny pas ronda (zewnętrzny lub wewnętrzny, a także środkowy jeśli taki występuje). Wjeżdżając należy pamiętać, że w przypadku gdy po rondzie porusza się inny pojazd, musimy ustąpić mu pierwszeństwa. To jedyny warunek, który może ograniczyć możliwość wyboru pasa ruchu, ale i tu musimy pamiętać, że kierowca poruszający się po rondzie, może w chwili naszego wjazdu np. zmieniać pas, szykując się do opuszczenia skrzyżowania. Najbezpieczniej jest więc wjechać na rondo i zająć wybrany jego pas, w chwili, gdy w nasz wjazd nie będzie kolidował z poruszaniem się innego pojazdu, co wynika ze znaku A-7 ustąp pierwszeństwa"

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 17:34, 17.06.2018

IP: 94.254...95

Xcv, oprócz przepisów, jest coś takiego, jak zdrowy rozsądek, którego nadal brakuje, kolejnym rządzącym - postępując całkowicie zgodnie z prawem, paru baranów, jeżdżąc w kółko po zewnętrznym pasie, całkowicie sparaliżuje ruch na nim.

Do Jan Kowalski @ 17:56, 17.06.2018

IP: 178.235...178

Zgadzam się z Panem. Mi chodzi bardziej o sytuację, kiedy ktoś zjeżdża z ronda ( robiąc manewr ze zmianą pasa) musi gwałtownie hamować bo jakiś "mądry" kierowca twierdzi, że może sobie wjechać na rondo bo pas zewnętrzny ma wolny

Papik @ 19:52, 17.06.2018

IP: 157.25...102

"Auto na rondzie zawsze ma pierwszeństwo, nie ważne czy jest na wewnętrznym czy zewnętrznym to je ma. Ty wjeżdżając na rondo masz czekać a nie pchać się pod auto które właśnie ma zamiar zjechać BARANIE"

Radzę poczytać przepisy, bo wjeżdżający na rondo ma pierwszeństwo przed tymi, którzy już są na rondzie, dlatego przed rondami są znaki A-7 Ustąp pierwszeństwa przejazdu.

Do papik @ 21:06, 17.06.2018

IP: 178.235...178

Moze w całej PL masz 3 robda bez znaku A7. Pozatym artykuł tyczy się Ostrołęk, tu takich rond nie ma

Syn mieszczucha @ 21:19, 17.06.2018

IP: 31.0...28

Elegancko gówno-burza rozpoczęta...

tępiciel lemingów @ 22:41, 17.06.2018

IP: 178.213...239

Widzę, że niektórym nie podobają się obecne przepisy. To może zmieńmy je na takie, żeby pas wewnętrzny na rondzie miał pierwszeństwo przy zjeździe z ronda? Czyli prawy pas stoi, bo pańcio z lewego chce rondo opuścić. Uważam, że znowu będą podobne skargi:

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:
Od jakiegoś czasu obserwuję narastającą w błyskawicznym tempie nową praktykę zajeżdżania na rondach. Samochód poruszający się prawym, zewnętrznym pasem, nie zatrzymuje się, by przepuścić tego z lewego pasa, który chce zjechać z ronda.....

I tak źle i inaczej też niedobrze.

xxx @ 22:54, 17.06.2018

IP: 178.235...216

Kolejna debi...lna skarga i zenujacy artykul MO. Przeciez takie sa przepisy ruchu drogowego.... Ludzie ogarnijcie sie prosze....

allensteiner @ 07:57, 18.06.2018

IP: 46.134...227

Tylko wczoraj byłem świadkiem dwóch takich sytuacji. Na rondzie na rozjeździe dk 61 i 544 buraczysko na blachach z Pułtuska wjeżdżając do O-ki chciał prawym zewnętrznym pasem zawinąć na Przasnysz i prawie ustrzelił go Warszawiak jadący lewym na wprost. Druga sytuacja przy Mc'Donaldzie stara rura z BLM-a jadąc od starego mostu zachciała wjechać do centrum nowym mostem. Tym razem obciera z góralską audicą na KNT która szła od starego mostu lewym pasem na wprost. Co ciekawe babka po chwili zjechała na parking naprzeciwko maka a gościu z Nowego Targu prawdopodobnie się ulotnił z widoczną rysą na prawej stronie zderzaka. Oczywiście wieśniaki z WPU BLM wedle przepisów miały prawo tak cyrklować po tych rondach. Ale może ktoś pójdzie po rozum i ustawi na wlotach przed rondami tablice które raz na zawsze ukrócą takie dylematy jak jechać itp. Na przykład zjeżdżając ze starego mostu utarło się jakoś że prawy pas używają prawie wyłącznie ci którzy jadą na Kadzidło a lewym pozostałe kierunki. Dlaczego nie można tego usankcjonować odpowiednim znakiem? Przeciwny kierunek od Różana jest podobnie zdecydowana większość jedzie z prawego na nowy most a z lewego pozostałe kierunki. Tak ciężko na to wpaść? Czy policja na komisjach bezpieczeństwa ruchu w mieście nie może zasugerować takiego rozwiązania? Kiedyś ktoś pisał żeby wyznaczyć pasy rozdziału na rondach, policjanci twierdzili wtedy że te ronda są za małe. To po jaką cholerę robi się dwa pasy na wlotach i wylotach z rond. Jeśli są za małe to trzeba prawe pasy wyznaczyć tylko do prawoskrętów i będzie przynajmniej jasna sytuacja bo to co do tej pory jest to komedia.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:24, 18.06.2018

IP: 176.109...26

Tępy, pomyśl zanim coś napiszesz - gdyby zewnętrzny pas służył wyłącznie do opuszczenia ronda na najbliższym zjeździe, to tych jadących po zewnętrznym, by, po prostu nie było - znowu dajesz dowód braku logicznego myślenia i nakładasz obecnie obowiązujące przepisy, na zdrowy rozsadek, o którym pisałem - najgorsze jest to, że instruktorzy nauki jazdy, tak właśnie uczą - zewnętrznym, tylko zewnętrznym.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:31, 18.06.2018

IP: 176.109...26

Nawet na rondzie turbinowym, jest mnóstwo takich cembałów, które jadą na wprost Goworowską w kierunku Goworowa, zewnętrznym pasem, a po zjeździe z ronda, muszą dać pierwszeństwo pojazdom, zjeżdżającym pasem wewnętrznym - tutaj również panowie instruktorzy i panie instruktorki nie odbiegają od przyjętych przez siebie standardów - zewnętrznym, tylko zewnętrznym.

ketuks @ 13:48, 18.06.2018

IP: 5.184...192

rzeczywiście "lewusy" z lewem jazdy jadący na wewnętrznym pasie zjeżdżając z ronda i zmieniając pas zajeżdżają drogę tym na prawym pasie, zjawisko coraz powszechniejsze. cóż widocznie "lewusy" muszą poklepać trochę blach za własne pieniądze i może nauczą się jeździć. swoją drogą miasto możne na każdym z tych rond poustawiać kamerki i zrobić sobie małe żniwa jak za dobrych fotoradarowych czasów.

tępiciel lemingów @ 14:25, 18.06.2018

IP: 37.248...205

allensteiner,

"Ale może ktoś pójdzie po rozum i ustawi na wlotach przed rondami tablice które raz na zawsze ukrócą takie dylematy jak jechać itp. "

Na niektórych rondach nie można wyznaczać kierunków ruchu, bo duże pojazdy muszą wjeżdżać na rondo prawym pasem gdy zawracają.

Albo jeździmy zgodnie z przepisami albo jak kto chce.

tępiciel lemingów @ 14:28, 18.06.2018

IP: 31.0...152

allensteiner,

"Ale może ktoś pójdzie po rozum i ustawi na wlotach przed rondami tablice które raz na zawsze ukrócą takie dylematy jak jechać itp. "

Na niektórych rondach nie można wyznaczać kierunków ruchu, bo duże pojazdy muszą wjeżdżać na rondo prawym pasem gdy zawracają.

Albo jeździmy zgodnie z przepisami albo jak kto chce.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:09, 18.06.2018

IP: 176.109...26

ketuks, a komu oni te drogę zajeżdżają i dlaczego - może takim "fantastycznym" kierowcom jak Ty, który nie ogarnia tematu i woli jeździć w kółko po zewnętrznym, uważając, że wewnętrzny jest dla frajerów?

Tępy, skoro na samym rondzie, nie są oznakowane pasu ruchu, to po kiego grzyba, są one oznakowane przy wjeździe i zjeździe?

Czy, żeby udzielić odpowiedzi na to pytanie, również będziesz czekał na wytyczne z centrali, które nigdy nie nadejdą?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:32, 18.06.2018

IP: 176.109...26

Chyba wszyscy narzekają na nadmiar znaków drogowych - w Polsce, co słusznie zauważył Papik, w obecnie obowiązujących przepisach, pierwszeństwo mają pojazdy wjeżdżające na rondo, dlatego przy 99,9% takich skrzyżowań, stoi znak "Ustąp pierwszeństwa pojazdu" - tak, jakby nie można było zmienić przepisu i pozbyć się tego dodatkowego żelastwa przy rondach.

PiSory, nie takie rzeczy uchwalały w ciągu jednego dnia, a w zasadzie, nocy.

Ewa R @ 19:07, 19.06.2018

IP: 46.77...15

Od lat jeżdżę przez ronda bo taką mama trasę z domu do miasta, pracy i jazda lewym pasem jest normą, czasami ruch jest bardzo duży i trzeba się wyrabiać żeby zjechać na pas prawy ale jeszcze nikt na mnie nie trąbił. Chyba droga istoto nie poruszasz się lewym pasem na rondzie a szkoda bo nauczyłbyś się lub nauczyłabyś się kultury jazdy. Miałam kiedyś kolizję na rondzie ale nie z mojej winy kiedy pewien osobnik z impetem wjechał na nie kiedy ja poruszałam się zewnętrznym pasem i oczywiście przytarł mnie. Rondo to nie tor wyścigowy i ludzie z pewną kulturą jazdy jeżdżą tak by inni też mogli bezpiecznie zjechać na prawy pas.

Paweł @ 09:43, 25.06.2018

IP: 176.109...237

Panowie nie zrozumieli.
Chodzi o taką sytuację, kiedy na rondzie są obok siebie dwa samochody i oba chcą skręcić w prawo. I nagle ten z lewej skręca na pas po prawej stronie (jeszcze na rondzie) zajeżdżając drogę, choć swój wylotowy, lewy pas ma wolny. Tym bardziej, że pojazd po prawej ma zawsze pierwszeństwo.