wtorek, 10 grudnia 2019 r., imieniny Danieli, Julii, Eulalii

Aktualności

Skrzynka skarg: uciążliwy hałas z mleczarni

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:
Od niedawna jestem mieszkańcem Ostrołęki. Wszystko byłoby super, gdyby nie dobiegający całą dobę hałas z pobliskiej mleczarni Piątnica. Dzień i noc słychać buczenie przypominające hałas silników samolotów.

Niestety nie można się do tego przyzwyczaić. Zastanawiam się dlaczego radni zgadzają się na taką emisję hałasu praktycznie w centrum miasta. Okna nie można otworzyć, bo ten hałas potrafi wykończyć. Czy mleczarnia dąży w jakiś sposób do wyciszenia tego hałasu?

Od redakcji:
Treść skargi czytelnika przekazaliśmy Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Piątnicy, która ma swój zakład produkcyjny w Ostrołęce. Niestety, do dnia publikacji artykułu nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi na ten temat.

Wyświetleń: 8355 komentarze: 62
14.07.2018, 09:31r. Drukuj




Powrót


Rrrr @ 09:50, 14.07.2018

IP: 94.254...35

JP toć ta mleczarnia nie stoi od tyg. Kupujac/wynajmujac mieszkanie w tamtej okolicy powinniśmy się z tym liczyć a nie teraz płacz i durne skargi na MO 😂😂😂😂😂
;

OlaBoga @ 09:53, 14.07.2018

IP: 5.172...146

to się wyprowadź gdzieś gdzie wrony zawracają i bedziesz miał cisze... tiry za głośne, motory za głośne, samochody za głosne, jedna fabryka śmierdzi, druga pyli, trzecia hałasuje, po co mieszkasz w miescie...? W Bieszczady wypierdz....laj smile smile

pilot @ 09:54, 14.07.2018

IP: 78.10...28

bo robią nieziemskie produkty.

x @ 09:55, 14.07.2018

IP: 178.235...172

Niestety ale ten hałas jest upierdliwy. Na stacji lotos nie można normalnie rozmawiać tylko trzeba podniesionym głosem.

A @ 10:11, 14.07.2018

IP: 5.172...146

Lepiej zapytać dlaczego śmietany 30% z Piątnicy brakuje prawie w każdym sklepie? Chyba nie dlatego że ananas wyszedł z puszki i ją ubił smile

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:24, 14.07.2018

IP: 176.109...118

Na emisję hałasu, są określone normy - złóż skargę do Sanepidu.

Ja @ 10:28, 14.07.2018

IP: 176.109...167

Przyjadą sprawdzić a wcześniej uprzedza, hałas ucichnie na czas pomiarów

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:14, 14.07.2018

IP: 176.109...118

Nieprawda, przyjadą bez uprzedzenia, bowiem Sanepid, nie ma obowiązku uprzedzania o kontrolach, chyba, że zakładasz, że są w zmowie z firmą, co trąci paranoją.

Ja @ 11:39, 14.07.2018

IP: 94.254...128

Popieram piszącego skargę, w nocy nie można spać od tego buczenia, i rzeczywiście, każdy zakład obowiązują jakieś normy, a jak nie, to powinno się nakładać wysokie kary. To, że żyje się w mieście, nie oznacza, że trzeba żyć w uciążliwym hałasie.

XYZ @ 12:05, 14.07.2018

IP: 83.9...148

Od 10 lat mieszkam ok. 200m od mleczarni i nie słyszę żadnych szumów, nic nie utrudnia życia. Decydując się na zamieszkanie w okolicy mleczarni trzeba liczyć się z tym, że jakieś hałasy są.

Do XYZ @ 12:17, 14.07.2018

IP: 5.172...100

To jesteś głuchy, albo nie chcesz słyszeć. Ja mieszkam ok 500 metrów od mleczarni i nie mogę spać bez zamkniętego okna.

Xxx @ 12:26, 14.07.2018

IP: 77.115...132

Ja to bym proponował zamknąć mleczarnie ludzi zwolnić i po wszystkim bo przecież Pan lub pani musi mieć ciszę i spokój.. 😂

WIESŁAW @ 12:26, 14.07.2018

IP: 37.7...31

Moja to dopiero hałasuje jak wracam po tygodniu a wysłała mnie tylko po mleko . Rzeczywiście mleczarnia jest przyczyną hałasów .

Mieszkaniec Ostrołęki. @ 12:29, 14.07.2018

IP: 5.172...100

POPIERAM również piszącego skargę. BRAWO za naświetlenie tematu.
Jest to poważny problem dla wielu mieszkańców Ostrołęki. Czas z tym skończyć. Nie możemy dalej pozwalać, aby firma z Piątnicy męczyła ludzi z Ostrołęki. PIĄTNICĘ stać na zmodernizowanie lub wymianę hałaśliwych urządzeń. Trzeba współpracować z mieszkańcami z Ostrołęki, a nie zakłucać ich czasu na życia codziennego. PREZES Piątnicy jest rozsądnym człowiekiem i myślę, że szybko znajdzie rozwiązanie i zlikwiduje problem.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:49, 14.07.2018

IP: 176.109...118

Kary pieniężne są nakładane do czasu, jeśli firma nie usunie powodu kar, to zostanie zmuszona do takiej modernizacji, która uciążliwość zlikwiduje lub chociażby zmniejszy do założonych norm, a jeśli nie, to zostanie zamknięta - to, że się mieszka w mieście, nie powoduje konieczności życia w warunkach, które są uciążliwe, ponad określone normy, tym bardziej, jeśli jest to uciążliwość ciągła.

XYZ, jeśli ileś osób słyszy, a Ty nie, to kto ma problem ze słuchem?

Arystokrata szos @ 12:55, 14.07.2018

IP: 188.146...250

Jak się wyprowadzi na wieś to będzie pisał skargi że mu rolnicy kombajnami i traktorami jeżdżą za głośno i że ,,jaśnie państwu,, śmierdzi gnojówką....

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:26, 14.07.2018

IP: 176.109...118

@up, to może Ty się przeprowadź w okolice tej firmy - najgorzej, jak syty, nie potrafi zrozumieć głodnego.

Tobie też coś huczy, buczy, trzeszczy, dzwoni - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a jeśli nie, to podaj adres, coś się zorganizuje i zobaczymy, czy wówczas również będziesz taki wyrozumiały dla warunków życia w mieście.

Arystokrata szos @ 14:51, 14.07.2018

IP: 188.146...128

Mieszkałem na Grota-Roweckiego z okien widziałem mleczarnię i żadnych głupich skarg nie wypisywałem...

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:57, 14.07.2018

IP: 176.109...118

Bo, być może Tobie nie przeszkadzało, albo masz problemy ze słuchem, a innym, jak widać przeszkadza - nikt nie będzie miał do Ciebie pretensji, że skoro Tobie nie przeszkadzało, to nie zgłaszałeś, ale Ty nie miej do innych, że zgłaszają, skoro im przeszkadza.

jan @ 14:58, 14.07.2018

IP: 2a01:110f...dcc4

wszyscy chcą żyć w ciszy i spokoju bez hałasu i smrodu to co może na marsa wyprowadzić się z produkcjo i hodowlo

. @ 15:06, 14.07.2018

IP: 89.65...154

Skoro przeszkadza Ci hałas to się wyprowadź. Mleczarnia funkcjonuje nieco dłużej więc świadomie dokonałeś wyboru.

Historia jak z torami rajdowymi. Ludzie kupują nowe mieszkania w pobliżu toru który działa od wielu lat a później domagają się jego likwidacji.

imię @ 15:48, 14.07.2018

IP: 109.243...148

Podobnie oczyszczalnia stroaenso przy luicy chemicznej. W nocy hałas w promieniu kilometra

Edyta @ 15:58, 14.07.2018

IP: 178.235...163

My jak kupowaliśmy mieszkanie w okolicach mleczarni, nie zdawliśmy sobie sprawy jak ona jest głośna i uciążliwa. Jak się ogląda mieszkanie przed kupnem tak tego nie słychać, bo to albo telewizor jest włączony , a to duży ruch jest na ulicy a to okno zamknięte. Dopiero w nocy mleczarnia , pokazuje swoją moc. To jest ciągłe wycie i wycie. I to nie chodzi o to żeby ludzie z tej okolicy się wyprowadzili, tylko tak duża firma powinna stworzyć odpowiednie warunki aby ludzie mogli normalnie żyć i się wysypiać.

Jasnie Pan Hrabia @ 16:32, 14.07.2018

IP: 178.235...219

Komu tam tak głosno???komu???// sasiadowi kapusiowi.......

WKurzony @ 16:51, 14.07.2018

IP: 37.47...76

BO TO JEST MLECZARNIA Z LOMZYCY. I JUŻ WIADOMO DLACZEGO JEST DO DU...... PY!!!!!!!!!

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 16:56, 14.07.2018

IP: 176.109...118

Jeszcze raz tłumaczę - na hałas, są określone normy, a więc zgłaszajcie problem do Sanepidu.

dar @ 18:16, 14.07.2018

IP: 37.47...148

Hałas was nie zabieje , smrod z okolicznych sortowni smieci,celuloza i pyły z elektrowni i inne badziewa to jest problem, a nie hałas .

Edek @ 18:50, 14.07.2018

IP: 94.254...72

Od 40 lat słyszę to buczenie na Centrum. Trochę to jak szum morza. Mnie uspokaja. Ale w samym pobliżu mleczarni w okolicy św. Franciszka huk ryjący banię na wskroś. Uroki mieszkania w bliskości przemysłu.

ryś @ 19:08, 14.07.2018

IP: 83.12...61

ja mieszkam na dzieci polskich i też słyszę
rano często boli mnie od tego głowa

stalker malina @ 19:09, 14.07.2018

IP: 37.47...172

zabili w POLSCE produkcję trzody chlewnej wielka szkoda:(
puki są idioci to KONSUMOWANIA "mlekopodobnej" substancji która tak rujnuje organizm, to jest Im na rękę- większa "zdychalność"
polecam słynny test kontrolny- cielaki karmione PRAWDZIWYM mlekiem oraz pasteryzowanym...

Emerytowany kolarz . @ 19:19, 14.07.2018

IP: 188.146...185

Mleczarnia była budowana to dookoła rosło żyto i żiemiaki, a mieszkancy bliscy przyszli póżniej żeby słuchać pracę maszyn.

Ostrołęczanin @ 20:08, 14.07.2018

IP: 194.50...66

dziękuje wszystkim !!! :) po przeczytaniu tych komentarzy od razu mi lepiej :) poprawił mi się humor :) tongue nie ma to jak tematy z mojej Ostrołęki

ewa @ 20:37, 14.07.2018

IP: 178.235...84

ostroleczanin wcinasz sie jak majtki w .......widzisz, ze jest konstruktywna dyskusja intelektu ostrolckiego......idz freda zmarszcz .....

?? @ 21:00, 14.07.2018

IP: 83.28...167

To wczoraj co tak wyło jak odrzutowiec około północy przez minimum 25 minut to mleczarnia?Mieszkam przy kinie i trzeba było zamykać okna.Wczoraj strasznie było słychać.Zazwyczaj tylko jakieś ciche buczenie..

Gosc @ 21:33, 14.07.2018

IP: 37.47...79

A unas WOSow nic nie slychac:) a Wy drodzy WO tacy dumni ze swojego miasta ludzi z powiatu byscie nie wpuszczali do siebie a takie skargi piszecie? Dobrej i cichej nocy zycze:)

Czytelnik @ 21:35, 14.07.2018

IP: 77.252...53

Mieszkam w Ostrołęce od 27 lat i szczerze mówiąc to nie wiem o co chodzi:D

marek @ 22:22, 14.07.2018

IP: 194.50...122

JAKIŚ CZAS TEMU MOJA OSTROŁĘKA PISAŁA, ŻE ELEKTROWNIA CZY INTERCEL BĘDZIE COŚ TAM CZYŚCIŁ I MOŻE BYĆ HAŁAS. WIĘC SWOJE UWAGI MOŻE KIERUJECIE NIE TU GDZIE TRZEBA.

Mieszkaniec Ostrołęki @ 23:55, 14.07.2018

IP: 31.0...185

Od 2-3 nony nie słychać tego potwornego szumu z mleczarni. Nie wiem czy artykuł zadziałał,czy coś innego. Jednak może być cicho. I tak musi być.

Ostrołęczanie @ 00:06, 15.07.2018

IP: 31.0...185

PIĄTNICA na pewno rozwiąże ten problem, ponieważ ANTYREKLAMA dla firmy jest BARDZO KOSZTOWNA, a w dobie internetu my poszkodowani i zdesperowani możemy bardzo dużo. WIELU KONSUMENTOM PRODUKTY FIRMY. KTÓRA KRZYWDZI SĄSIADÓW MOGĄ NIESMAKOWAĆ. ZACHĘCAMY kierownictwo Piątnicy do przekalkulowania jaką drogą iść.

Sąsiad @ 00:14, 15.07.2018

IP: 94.254...26

Mieszkam na Grota Roweckiego od 9 lat, wierzcie mi, gdybym wiedziała, że hałas mleczarni tak zniszczy mi zdrowie (non stop bóle głowy i rozdrażnienie, bezsenność, zelaszcza latem, gdy jest potrzeba otwarcia okien), nie kupiłabym tego mieszkania nawet za polowę ceny. Jestem ciekawa czy gdyby mieszkancy okolicznych domów i mieszkań złożyli wspólny pozew przeciwko firmie, to czy udałoby się z nimi wygrać...

Ksiondz @ 00:34, 15.07.2018

IP: 37.248...236

Mieszkam w innej części miasta, przy "starym szpitalu" i też jest hałas jak otworzę okno, to kogut pieje a i sąsiad ma psa "dziamgota"... . trudno wytrzymać... .
Na pewno pracownicy i ich rodziny (pracujący w Mleczarni) będą zadowoleni ze zbiorowego pozwu, ot tylko nie dostaną premii i podwyżki przez kilka lat. No ale ....

Marlo @ 01:48, 15.07.2018

IP: 185.166...213

Jak budowano mleczarnię, to specjalnie w polu i daleko od miasta, aby jej praca nie była uciążliwa dla mieszkańców. To wina planistów, że doprowadzili do wybudowania bloków mieszkalnych w pobliżu mleczarni. Ale powtarzam - mleczarnie stała tu pierwsza. Czytając takie skargi, współczuję tym ludziom, bo widać braki w myśleniu.
Czekam teraz na skargę kogoś, kto kupił mieszkanie w pobliżu elektrowni i napisze, że takie sąsiedztwo jest dla niego uciążliwe.Szkoda gadać.

marek @ 04:31, 15.07.2018

IP: 194.50...122

PEWNIE JAK BY WAS ZATRUDNILI TO BY WAM HAŁAS NIE PRZESZKADZAŁ

Twister @ 06:02, 15.07.2018

IP: 185.166...83

Nikt nikomu nie każe Mieszkać w dzielnicy przemysłowej

Ja @ 07:10, 15.07.2018

IP: 94.254...67

Ci obrońcy uciążliwej mleczarni to zapewne jej pracownicy.

Emerytka @ 07:12, 15.07.2018

IP: 194.50...84

Pewnie źle poszło na rozmowie o pracę.

Gość @ 09:55, 15.07.2018

IP: 2a01:110f...c028

Przenieść rzekę Narew. Płynie za blisko bloków i domów.

WIESŁAW @ 11:16, 15.07.2018

IP: 37.249...84

Zamienię moje miejsce zamieszkania ze względu na hałas który powoduje moja ślubna . Mam kolegę który otoczony kilkoma wnuczętami też ledwo wyrabia ale musi mówić że mu to nie przeszkadza . Tak mu każe ślubne nieszczęście .

!!! ZA TAK DUŻO TAK NIEWIELE !!! Działka bud ... @ 11:21, 15.07.2018

IP: 94.254...157

Zachęcam do kupna. Zapewniam że nie śmierdzi, jest cicho, w pobliżu lasy..... Możliwość przetestowania w formie np zapraszam pod namiot.
Tylko 12km od ostrołęki(12min jazdy)

Sprzedam dużą , foremną działkę budowlaną (nr dz. 269/4) o powierzchni 17 arów (1700m2) zlokalizowaną w miejscowości Kurpiewskie, gmina Lelis, oddaloną o 12km od Ostrołęki. Wymiary działki to ok. 21/81 m. Działka położona jest bezpośrednio przy drodze asfaltowej z oświetleniem ulicznym.

Media: prąd w drodze, sklep w odległości 400m, blisko do lasu(długie spacery i grzybobrania)

ATRAKCYJNA CENA
- 45 050 tyś.,
- 26,5 zł/m2,
( CENA DO NEGOCJACJI )

Zapraszam serdecznie do mojej miejscowości na prezentacje .


Telefon kontaktowy:
Agnieszka
791 712 555,
607 535 808

PANIE, JAK ŻYĆ? @ 14:22, 15.07.2018

IP: 37.47...110

Nie mam żadnych powiązań z mleczarnią, ale pewnie wiele komentujących mi to zarzuci. Dokładnie pamiętam Ostrołękę z lat siedemdziesiątych. Mleczarnia była za miastem przy ulicy Waryńskiego, która została zmieniona na ulicę 11 Listopada. Było to w okolicy obecnego ZUS. Później mleczarnia przesunęła się dalej około pół kilometra -na ulicę Ławską. W latach osiemdziesiątych rozpoczęto budowę osiedla Centrum, a w pobliżu samej mleczarni zaczęto budować domy jednorodzinne. Wspomniana stacja Lotos, jakiś magazyn, hurtownia, warsztat budowały się bodaj już w 21 wieku, więc o co chodzi. W Ostrołęce ogólnie wszystko jest nie tak. Osiedle przy starym szpitalu i Pomian -hałas i brzydkie zapachy z oczyszczalni, osiedle kwiatowe - zniszczony plac zabaw i woda zalewająca piwnice domów, ulica Poznańska -pianie koguta, palenie śmieci i byle jakiego węgla w piecach c.o.,krzyki pod sklepem nocnym, ulica Powstańców -dokarmianie gołębi, brudzenie odchodami ubrań, strzelanie z wiatrówki, osiedle Wojciechowice - hałas i zapachy z Celulozy i Elektrowni, Osiedle Centrum -wrzeszczące dzieci z przedszkola na placu zabaw, kraczące i srające wrony, osiedle przy parku -brudna fontanna, stada ptaków, buty na drzewie, Stare Miasto - zbyt duży ruch samochodów, pękające ściany, ulica Psarskiego - chuligani i narkotyki.......

PANIE, JAK ŻYĆ? @ 14:23, 15.07.2018

IP: 37.47...110

ciąg dalszy
Tak ogólnie w całym mieście -dziurawe ulice, chodniki, samochody WOS, BLM, WMA, rowerzyści jak święte krowy, wyścigi samochodów przy galeriach handlowych, parkowanie samochodów na chodnikach i przejściach dla pieszych,zbyt głośno bijące dzwony w kościołach i procesje na ulicach, za głośno bijący zegar na ratuszu albo niesprawny, zaśmiecone osiedla, psy załatwiające się na trawnikach, uprawa konopi indyjskich i handel narkotykami lub nielegalnymi papierosami i alkoholem, korki w mieście, zły stan przeprawy, woda w Narwi zanieczyszczona, brudna plaża, płaczące dzieci, szczekające psy, balangi u sąsiadów, grilowanie na balkonach, bezdomni na skwerkach, przy pomnikach, na dworcu PKS, brak w Biedronkach toalet i klienci sklepów załatwiający się ludziom pod oknami ( tu ukłon w stronę Sanepidu), wyjący alarm w Lidlu, jeżdżące na sygnale karetki pogotowia i straż pożarna, próby oszustw i wyłudzeń pieniędzy. JAK TU ŻYĆ w Ostrołęce. Autorze skargi jesteś od niedawna w Ostrołęce, więc jeśli jesteś emerytem i chcesz spokoju, to źle trafiłeś, bo widzisz sam, że tu nie da się żyć. Jeśli jesteś młody i tu rozpoczynasz start w samodzielne życie, to prawdopodobnie nie przyjęli Cię w mleczarni do pracy i teraz się mścisz. Z tego co wiem, jest to jeden z pracodawców godnie wynagradzających swoich pracowników(bardzo dobrze jak na warunki ostrołęckie). Podobno również dba o byłych pracowników zakładu -emerytów. Moim zdaniem produkuje produkty (masło, śmietany, mleko ) dużo lepsze niż inne mleczarnie. Mieszkam koło kościoła św. Franciszka z Asyżu i być może mam problem ze słuchem, ale hałas z mleczarni jest mniej więcej taki jaki wywołują jeżdżące samochody, ale jak ktoś się chce przyczepić to powód zawsze znajdzie.

do Jana Kowalskiego @ 17:37, 15.07.2018

IP: 83.6...131

"Nieprawda, przyjadą bez uprzedzenia, bowiem Sanepid, nie ma obowiązku uprzedzania o kontrolach..." - czy aby na pewno ?? Bo to ma się inaczej do rzeczywistości. I choć jest to rzeczywiście idiotyzm (informowanie o przeprowadzanej kontroli) to jednak jest faktem.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 17:52, 15.07.2018

IP: 176.109...118

Sanepid nie ma takiego obowiązku, tym bardziej, że w tym przypadku, nawet nie musi wchodzić na teren firmy, bo pomiaru można dokonać poza nią, przy każdym płocie od zewnętrznej strony - mało tego, w dobie smatphonów, można takiego pomieru, oczywiście tylko jako badania poglądowego, dokonać we własnym zakresie.

akk @ 18:14, 15.07.2018

IP: 83.28...135

Mieszkam prawie na Stacji, i rzeczywiście od strony miasta, szczególnie wieczorem słychać buczenie. Nie wiedziałam że to z mleczarni. U nas nie jest bardzo uciążliwe, ale to pewnie ze dwa, trzy kilometry. Współczuję tym, którzy mieszkają bliżej ...

Michał @ 20:57, 15.07.2018

IP: 31.0...38

Baba pewnie okresu dostała i ot skargę napisała bo migrena jej dokucza

Ostrołęczanin @ 21:19, 15.07.2018

IP: 194.50...66

Typowa Ewa z internetu i intelektualna odpowiedz... :) jakie to przewidywalne i śmieszne.... ps sama by chciała a nie ma komu :) Oprócz tego, że mnie ten uciążliwy temat rozbawił , myślę że i wielu też innych ludzi . Żeby nie było wypowiem się jako mieszkaniec Ostrołęki :) Jak już wielu przedmówców tu powiedziało HAŁAS otacza nas, jest i będzie.... wszędzie :) A mleczarnia stoi na tym miejscu już od wielu lat, więcej możne niż połowa tu piszących????. :) Fakt trochę się rozrosła, ale to dobrze gdyż może któryś, któraś z nas kiedyś zacznie tam pracować za chyba niezła kasę jak na nasze MIASTO..., a nie kręcić kebsa :) lub rozwozić pizze. Mam nadzieję że się trochę poprawiłem z wypowiedzią :) pozdrawiam wszystkich cichej i spokojnej nocy :)

Bodo @ 22:01, 15.07.2018

IP: 2a00:f41...a328

100 % POPIERAM SKARGĘ myślałem, że to elektrownia. ale po spacerze w okolicy mleczarni zmieniłem zdanie !!!!!!!!!

Q @ 23:16, 15.07.2018

IP: 194.50...75

Hałas słychac w całym mieście, a nawet poza nim, a zaczął sie po tym, jak mleczarnię przejęła Piątnica.

do Ostrołęczanin @ 06:52, 16.07.2018

IP: 94.254...67

Całkiem mnie ten temat nie rozbawił,co może być śmiesznego w tym,że ktoś cierpi z powodu hałasu, a sprawca nic sobie z tego nie robi? "Kogo nie boli, temu powoli" i jak nie umiesz pomóc, to chociaż nie przeszkadzaj.

xxxx @ 08:08, 16.07.2018

IP: 80.53...146

mieszkam dobry kilometr od mleczarni. Słychać i to nieźle. Myślę , że w xxi wieku stan techniki pozwala na konstrukcję cichszego sprzętu i to jest tylko dobra wola właściciela i parę złotych więcej do zainwestowania. Są przecież osoby starsze , chore itp, którym to naprawdę przeszkadza. Właściwy nacisk ze strony mieszkańców powinien zrobić swoje. Czekam na reakcję władz... i Sanepidu.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:52, 16.07.2018

IP: 176.109...118

Przecież nikt łaski nie robi - jeśli Sanepid dostanie zgłoszenie, chociaż oczywiście, może to zrobić również z własnej inicjatywy, to jest zobowiązany do podjęcia interwencji, polegającej na sprawdzeniu, czy hałas powodowany przez mleczarnię, mieści się w granicach normy - zabawne są teksty typu "jak ktoś mieszka w mieście, to nie powinien się skarżyć na hałas" - na co jeszcze nie powinien się skarżyć mieszkaniec miasta? - jest jakiś kanon rzeczy i zachowań, na które nie powinniśmy się skarżyć, bo mieszkamy w mieście?

obserwator @ 21:09, 16.07.2018

IP: 178.42...200

Ostrołęka staje się miastem dziadków bo przeszkadza im przemysł jak również dzieci grające w piłkę na trawniku. To miasto schodzi na psy.