piątek, 19 kwietnia 2024 r., imieniny Adolfa, Tymona, Pafnucego

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Skrzynka skarg: problem z odbiorem przesyłki

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:
W oddziale Poczty Polskiej w Ostrołęce przy ul. Hallera spotkała mnie nieprzyjemna sytuacja. Chciałem odebrać przesyłkę zaadresowaną na moją firmę. I tu pojawił się problem.

Pracownica Poczty Polskiej powiedziała, że mi jej nie wyda - pomimo iż miałem dowód osobisty - bo nie ma na niej mojego imienia i nazwiska. Poinformowała mnie, że powinienem przyjść z wydrukiem KRS. Stwierdziła też, że nie ma dostępu do internetu, więc nie może sprawdzić wpisu do KRS.

ReklamaOdpowiada przedstawiciel Biura Prasowego Poczty Polskiej:
Stawiany przez placówkę wymóg udokumentowania uprawnień do odbioru przesyłki był poprawny. Osoba, która chce skorzystać z uprawnień do odbioru przesyłki jest zobowiązana udokumentować te uprawnienia. Analogicznie jak w każdym innym zdarzeniu prawnym np. przy korzystaniu z ulgi podczas jazdy pociągiem, komunikacją miejską, reprezentowaniu firmy przed organem skarbowym.

Zgodnie z art. 37 Prawa pocztowego przesyłkę pocztową lub kwotę pieniężną określoną w przekazie pocztowym doręcza się adresatowi pod adresem wskazanym na przesyłce, przekazie lub w umowie o świadczenie usługi pocztowej.

ReklamaPrzesyłka pocztowa, jeżeli nie jest nadana na poste restante, może być także wydana ze skutkiem doręczenia:
(ust. 2 pkt 5) osobie uprawnionej do odbioru przesyłek pocztowych w podmiotach będących osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej, jeżeli adresatem przesyłki jest:
a) dana osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
b) niebędąca członkiem organu zarządzającego albo pracownikiem danej osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej osoba fizyczna w niej przebywająca.

Wyświetleń: 9217 komentarze: -
10:56, 02.09.2018r. Drukuj