Fot. czytelnikSkrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów: Od samego rana w poniedziałek 17 września br. wyłączony był prąd w budynku przy ul. A. E. Fieldorfa "Nila" w Ostrołęce. Nikt nie poinformował o przerwie w dostawie energii elektrycznej.
Dopiero po fakcie okazało się, że na stronie internetowej zamieszczona jest informacja o wyłączeniu prądu na osiem godzin, od 8.00 do 16.00 w rejonie ul Fieldorfa "Nila" 12 oraz lokali usługowych nr 41, 42, 43, 44, 45.
ReklamaDlaczego nikt nie podał wcześniej takich informacji. Czy to jakaś nagła awaria? Jakie są zasady w takich przypadkach, kto powinien podać informacje do powszechnej wiadomości?
Odpowiada Katarzyna Burda-Mazurek, koordynator ds. komunikacji PGE Dystrybucja S.A.: Zgodnie z przepisami Prawa energetycznego w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego, przedsiębiorstwo energetyczne powiadamia z co najmniej pięciodniowym wyprzedzeniem o terminach i czasie planowanych przerw w dostarczaniu energii elektrycznej w formie ogłoszeń prasowych, internetowych lub w sposób zwyczajowo przyjęty na danym terenie.
ReklamaZwyczajem przyjętym na naszym terenie działania były i są ulotki rozwieszane w miejscach, gdzie na czas prowadzonych przy sieci robót konieczne jest wyłączenie zasilania. Klienci często jednak skarżyli się, że nie zauważyli ulotki i w związku z tym nie wiedzieli o wyłączeniu. Z tego względu dodatkowo podajemy taką informację na stronie internetowej. W ubiegłych latach zachęcaliśmy klientów do zamówienia na naszej stronie internetowej automatycznego powiadomienia, czyli tzw. newsletter-a. Jest to bardzo wygodne narzędzie, ponieważ nie trzeba często sprawdzać informacji na stronie internetowej, wystarczy tylko raz wejść na stronę i zamówić newsletter, podając swój adres e-mailowy. Następnie informacja o przerwach będzie docierać automatycznie na wskazany adres skrzynki pocztowej.
ReklamaPlanowe wyłączenie dostaw prądu dla mieszkańców budynku wielorodzinnego i znajdujących się w nim lokali usługowych przy ul. Fieldorfa "Nila" 12 było niezbędne w celu wymiany złącza do budynku. Ogłoszenie na ten temat znalazło się z pięciodniowym wyprzedzeniem na naszej stronie internetowej. Wymianę uszkodzonego złącza wykonuje na nasze zlecenie profesjonalna firma, która dodatkowo została zobowiązana do powiadomienia zainteresowanych o planowym wyłączeniu poprzez rozwieszenie ogłoszenia. Sprawdzimy, czy wykonawca prac wywiązał się z tego zobowiązania. Bardzo przepraszamy za występujące utrudnienia związane z przerwami w dostawie energii elektrycznej. Robimy wszystko, by przerwy w dostawach energii były możliwie jak najkrótsze i jak najmniej uciążliwe. Od pewnego czasu wszędzie tam, gdzie to możliwe, stosujemy agregaty prądotwórcze. W przypadku wymiany złącza do tego budynku zastosowanie agregatu nie było możliwe.
Dziękujemy, że postanawiasz zgłosić komentarz do sprawdzenia przez administrację serwisu. Nie prowadzimy stałej moderacji, ale reagujemy na zgłoszenia. Tak jak Ty, nie zgadzamy się na poniżające i obrażające komentarze oraz treści ujawniające dane osobowe, nawołujące do nienawiści lub szerzące nieprawdę.
Wskaż główny powód, dla którego przesyłasz komentarz do sprawdzenia i zatwierdź formularz przyciskiem "Zgłaszam".