niedziela, 21 października 2018 r., imieniny Urszuli, Hilarego, Celiny

Aktualności

Umowa na koncepcję przebudowy DK nr 53 podpisana. Obwodnica Ostrołęki musi poczekać (zdjęcia, wideo)

Na terenie ostrołęckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisano umowę na wykonanie koncepcji projektowej na przebudowę drogi krajowej nr 53. Niestety, plany są jeszcze dość odległe, a wykonanie projektów to dopiero pierwszy krok ku realizacji inwestycji.

Gromadzenie dokumentacji, wykonywanie projektów, pozyskiwanie opinii i zezwoleń czyli cały plan koncepcyjny przebudowy DK nr 53 ma się zakończyć do końca listopada 2019 roku. Dopiero wówczas będzie można mówić o przygotowaniach do budowy i realizacji zadania.

ReklamaPrzebudowa DK nr 53 na odcinku Kadzidło-Myszyniec już realna
O koncepcji przebudowy DK nr 53 mówili m.in. Marian Gołoś - dyrektor oddziału GDDKiA w Warszawie, starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł oraz Janusz Kotowski, prezydent Ostrołeki. Inwestycja jest wyczekiwana szczególnie przez mieszkańców gmin Kadzidło i Myszyniec. Dla Ostrołęczan droga niewiele zmieni, ponadto, że ruch odbywający się z Warszawy w kierunku Mazur może się zmniejszyć. To, co jest największą bolączką Ostrołęki to ruch tranzytowy prowadzony przez drogę krajową nr 61. Planowana przebudowa nie uchroni miasta przed ruchem ciężkich pojazdów, które nadal będą przejeżdżały przez ulicę Warszawską, rondo ks. Siemowita, ostrołęcki most i kierowały się dalej w ulicę Traugutta, al. Wojska Polskiego w kierunku Łomży i dalej.

Po omówieniu głównych założeń inwestycji, podpisano z przedstawicielką wykonawcy - Anną Janowicz - umowę na koncepcję przebudowy drogi krajowej nr 53 od Myszyńca do Kadzidła, z elementami koncepcji programowej i analizą ewentualnych obwodnic tych miejscowości. Pracami projektowymi zajmie się firma Multiconsult Polska, która ma 15 miesięcy na opracowanie koncepcji.

- Koncepcja przebudowy obejmuje około 20 kilometrów. Droga będzie przebudowana do parametrów drogi GP czyli głównego ruchu przyspieszonego, wiąże się to z tym, że będą musiały być budowane drogi serwisowe wzdłuż ciągu głównego, elementy infrastruktury przeznaczonej dla ruchu pieszego i rowerowego, odwodnienie, oświetlenie oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego - mówił Marian Gołoś.

Pierwszy etap przebudowy polega na przygotowaniu dokumentacji i uzyskania opinii środowiskowych. Będzie to także czas na to, aby podjąć decyzję i przeanalizować, czy droga będzie przechodziła przez istniejące miejscowości. Z uwagi na to, że zabudowa jest dosyć zwarta i blisko pasa ruchu, łatwiej będzie, jak zapowiadał dyrektor Gołoś, obejść te miejscowości łukiem. Wszelkie decyzje będą jednak podjęte po szczegółowej analizie.

ReklamaNa obwodnicę Ostrołęki jeszcze poczekamy. Ogłoszono dopiero przetarg na projekt
Przedmiotem spotkania nie była planowana budowa ostrołęckiej obwodnicy, która w przyszłości miałaby połączyć się z drogą krajową w kierunku Olsztyna. Podjęto jednak pewne dyskusje na ten temat. Wstępne koncepcje zakładają, że miałaby ona biec od strony przemysłowej części Ostrołęki - elektrowni i Stora Enso, przez Narew i w kierunku DK 53, gdzie łączyłaby się z nią węzłem komunikacyjnym.

Jedyny krok, jak dotychczas w tej kwestii poczyniono, to ogłoszony na stronie GDDKiA przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla zadania.

- Zadanie na które ogłoszono przetarg to zupełnie inny projekt od przebudowy DK nr 53. Będzie on co prawda wiązał się z tym projektem, bo będzie musiało być wyznaczone przecięcie tych tras. Obecnie nie jest to jeszcze ustalone. Termin zgłaszania ofert wyznaczono na 15 listopada tego roku. Być może uda się w pierwszym kwartale przyszłego roku podpisać umowę z oferentem - planowane podpisanie na marzec 2019 roku - mówił dyrektor Gołoś.

Jak poinformowało nas Ministerstwo Infrastruktury, prace przygotowawcze do budowy obwodnicy Ostrołęki rozpoczną się w pierwszym etapie od analizy dotyczącej wyboru korytarza tej trasy, którymi zajmie się generalna dyrekcja dróg. Będą prowadzone konsultacje społeczne, rozmowy i analizy.

Reklama- Zakres prac przygotowawczych obejmuje opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej, materiałów do decyzji środowiskowej oraz wykonanie badań archeologicznych rozpoznawczych (powierzchniowych i sondażowych). Są to prace, w ramach których wykonana zostanie m.in. wielokryterialna analiza przebiegu nowej drogi w terenie, zatem jest jeszcze za wcześnie, aby wskazać docelowy przebieg trasy. Prace przygotowawcze są prowadzone po to, aby inwestor, czyli GDDKiA, mógł poznać najkorzystniejszy wariant przebiegu trasy i zarekomendować go do dalszych prac, w tym do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Z tego względu jest obecnie za wcześnie, aby wskazywać przebieg planowanej obwodnicy - poinformowało ministerstwo.

Planowany harmonogram realizacji obwodnicy Ostrołęki, przedstawiony przez GDDKiA to: w 2022 r. - ogłoszenie przetargu w systemie "Projektuj i Buduj", w 2023 r. - podpisanie umowy z wykonawcą, zaś od 2024 do 2026 r. ma być realizacja robót budowlanych.

Spotkanie dotyczące podpisania umowy na projekt przebudowy drogi krajowej nr 53 od Myszyńca do Kadzidła odbyło się 12 października br.

Zobacz zdjęcia:
Podpisanie Umowy na opracowanie koncepcji przebudowy drogi krajowej nr 53

Odsłon: 4908 komentarze: 27 Wrzuć na Facebooka 15:41, 12.10.2018r. Drukuj




Powrót


Kadzidlak @ 15:57, 12.10.2018

IP: 188.146...255

Plany, plany, plany. Dobrze, że choć planiści zarobią. Kiedyś już to było przerabiane i skończyło się na planach. Jest nawet takie powiedzenie "Obiecanki cacanki a glupiemu radość."

podatnik @ 16:53, 12.10.2018

IP: 31.171...139

Trzy lata przy władzy, a planują przed wyborami. W Ostrołęce to tradycja udają, że pracują dla mieszkańców przez miesiąc przed wyborami co cztery lata jak im banki pieniądze pożyczą, w pozostałym okresie tylko nagrody i premie sobie wypłacają.

Iść do wyborów i pogonić, niech pracują gdzie indziej dla swojej partii i dorabiają się ze swojej pracy, a nie naszych podatków.

mieszkaniec gminy @ 16:54, 12.10.2018

IP: 31.41...214

i nie udało się nabrac nas na obwodnice ostroleki oj nic prezydentowi nie wychodzi a wyory juz

Wojtek @ 16:55, 12.10.2018

IP: 78.152...83

Trudno to nazwać informacją. Tam jest straszny chaos. Czy tego nie można napisać jasno ? Brawo dla autora xd

Marek @ 17:25, 12.10.2018

IP: 37.248...36

niepoważny tytuł!
Brawo rząd i BRAWO Panie Prezydencie!
Wkońcu realne działania!
BRAWO

Marek @ 17:25, 12.10.2018

IP: 37.248...36

niepoważny tytuł!
Brawo rząd i BRAWO Panie Prezydencie!
Wkońcu realne działania!
BRAWO

zomo @ 18:55, 12.10.2018

IP: 83.31...25

Trochę to wszystko dziwnie wygląda. Trzy projekty jednocześnie: Nożewo-Antonie, Antonie-Wojciechowice, Kadzidło-Myszyniec z obwodnicami tych miejscowości. Całość warta około 300-500mln zł. Ciekawe czy ktoś o zdrowych zmysłach będzie inwestował takie pieniądze w podrzędną krajówkę między zad-upiami. Zamiast tych gruszek na wierzbie wolałbym realne działania w budowę dwupasmowych wylotówek z Ostrołęki, dokończenia obwodnicy Załuski oraz remontu DK53 do Myszyńca.
W minach Panów podpisujących dokumenty nie widziałem entuzjazmu. Jedyny rozweselony Pan wyglądał trochę na nieco podchmielonego chociaż może to kwestia wybitnej aury o tej porze roku.

@ @ 18:56, 12.10.2018

IP: 46.169...242

Przecież dokumentacja była opracowana na DK 53 od Ostrołęki do granicy województwa. Uzgodniona. Przewidziano drogi lokalne. Więc nie powinno się opracowywać nowej. Zastanawia mnie obwodnica Kadzidła to znaczy trasa jej przebiegu. Chyba potrzebne głosy.

lena @ 20:13, 12.10.2018

IP: 95.49...42

jeden mówi, ze przebudowa DK 53 to odrębny projekt, a PiS się chwali, że to etap budowy obwodnicy. a przecież stąd jasno wynika, że dopiero podpisali umowę na projekt tego odcinka kadzidło-myszyniec, do budowy jeszcze daleko, zatem na prawdziwa obwodnice miasta przyjdzie jeszcze długo poczekać. do tego czasu wiele sie może wydarzyć

Lech @ 21:39, 12.10.2018

IP: 5.173...16

Załóż babka większą marynare

Lech @ 21:39, 12.10.2018

IP: 5.173...16

Załóż babka większą marynare

Lech @ 21:40, 12.10.2018

IP: 5.173...16

Załóż babka większą marynare

Kris @ 00:27, 13.10.2018

IP: 31.41...253

Łahahahahaha łahahahaha😂

Sledz @ 00:32, 13.10.2018

IP: 83.28...118

Ktoś weźmie kupę kasy za to żeby stwierdzić czy się opłaca łatać dziury czy nie. Śmiech na sali. I promuje się przy tym kandydatka na wójta gm. Kadzidło. Chyba nieprzemyślana decyzja. Zróbcie obwodnicę wiaduktem lub tunelem myszyniec-kadzidło-dylewo i dołączcie do tej dziurawej w Ostrołęce. Będziem jeździć na koński rynek bez korków.

Kris @ 01:09, 13.10.2018

IP: 31.41...253

Most po przebudowie nadal jedno pasmowy, nowe chodniki do okoła ronda u zbiegu dwóch mostów zamiast powiększenie ronda, Warszawska wąska nic z tym nie zrobione, Stacha Konwy wąska nic z tym nie robione, Ostrowska w budowie już po terminie, dwu pasmowa tylko do Przemysłowej chociaż śmiało miejsce jest na dwu pasmowa prawie do samych torów, 11listopada pod oddaniu Dobrzanskiego tylko 1en pas do jazdy na wprost no chyba tylko do tej Witosa która dzisiaj otworzyli dla samochodów ale M.O. jeszcze nie zdążyła o tym napisać jest ok a tu nam oczy mydlą że zaczynają planować planowanie jak nam drogowy raj wybudować za miliardy z niewiadomych z kąd, jedno faktycznie widzę że oni wiedzą z mamy masakra z tamtej strony miast skoro teraz mówią o tych niby inwestycjach i od lat nikt nic na tej drodze krajowej nic nie zrobił mimo wiedzy że jest źle.

Kris @ 01:14, 13.10.2018

IP: 31.41...253

12cie lat prezydentury, wystarczyło co roku przebudować 500metrow Warszawskiej albo Stach Konwy na dwu pasmowa i mamy 6km drogi która rozwiązuje problem na terenie miasta, korki za miastem, niech powiat działa plus prawdziwe rondo turbinowe zamiast tej popierdułki i wtedy tak proszę, można odbudować most jako jedno pasmowy.

Kris @ 01:17, 13.10.2018

IP: 31.41...253

Mieszkańcy widzą problemy, mieszkańcy mówią jakie są problemy ale.... To nie ważne, my wiemy lepiej jak zrobić dla was dobrze, robimy tak i tak i tak będzie dla was lepiej niż tak jak wy mówicie bo my wiemy lepiej siedząc za biurkiem, czy ty Kotowski jeździsz wogule po tym mieście?????????????????????????????????

Kris @ 01:21, 13.10.2018

IP: 31.41...253

P.S. Zaraz skończą rondo na Jana Pawła II i dopiero będą jaja jedno pasmowa rondo tam będzie tak tak, mikro ronda na tak obleganej samochodami ulicy, w prawdzie rondo to buduje prywatny inwestor no ale kto wydał pozwolenie na budowę tak małego ronda w ulicy o tak dużym potoku samochodów, no kto miasto a kto włada miastem?

SZOK I NIEDOWIERZANIE @ 06:09, 13.10.2018

IP: 83.9...132

JAKA TO OBWODNICA OSTROŁĘKI
????????????????????????????????????????????
????????????????????????
TO TYLKO SKRÓT DLA WARSZAWIAKÓW JADĄCYCH NA MAZURY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OBWODNICA DLA OSTROŁĘKI TO 3 MOST W DK 61 I WYPROWADZENIE TRANZYTU Z MIASTA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!
CZY WY TEGO URZĘDASY NIE ROZUMIECIE ????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????
????

leicipęt wógnimel @ 07:06, 13.10.2018

IP: 188.146...46

SZOK I NIEDOWIERZANIE, przecież to taki sam tranzyt jak każdy, ci warszawiacy jadący na Mazury. Ta obwodnica to wyprowadzenie tranzytu z miasta. To zachodnia obwodnica Ostrołęki. Czy to tak trudno zrozumieć? Niech budują.

z @ 09:21, 13.10.2018

IP: 83.31...216

Szok a gdzie się podziały poprzednie plany przebudowy tej trasy 53.
Geodeci już trasę przemierzyli i nawet kołki zabite były, a gdzie się one podziały.
W 2016 roku miały prace ruszyć tak podawały gazety .
A tu nic . Obudziły się ze snu niektóre osoby.
Już teraz wiadomo z jakich funduszy płacone jest 500+.

leicipęt wógnimel @ 09:44, 13.10.2018

IP: 188.146...46

z, dziwne co piszesz o kółkach wbitych przez geodetów, jeśli dopiero teraz zawarto umowę na plany.

Może wiesz, jaka firma drogowa wygrała przetarg na tę drogę?

Co do 500 + to nie pisz wniosku, nie jest obowiązkowe, wspomożesz drogownictwo.

.,. @ 09:54, 13.10.2018

IP: 83.31...25

Nawet jeśli coś zaplanują z obwodnicą w tej lokalizacji to zaczną się takie protesty, że żaden myślący starosta i wójt nie będzie brnął w ten temat. Za rzeką jest sypialnia miasta i nikt się nie zgodzi na taką drogę pod oknami. Miejscami jest gęsta zabudowa więc na odszkodowania poszłyby krocie. Pomijam tereny chronione, naturę 2000 i koszt samej budowy. ŻADEN MĄDRY POLITYK NIE BĘDZIE BRNĄŁ NA SWOIM TERENIE W TAK KONTROWERSYJNY PROJEKT. Zwłaszcza że lokalnie to małe udogodnienie dla mieszkańców. Pogadać można, papier przyjmie wszystko.

Tak jak niektórzy piszą, rozwiązanie jest bardzo proste i od lat podane pod nos. Dokończenie tego co jest zaczęte z mostem do Łupaszki, porządne wylotówki oraz przebudowa skrzyżowań.

kadzidlak @ 10:28, 13.10.2018

IP: 83.28...236

Przebudowę tej drogi projektowano 10 lat temu. Odbyły się konsultacje i ustaliliśmy z projektantami przebieg tzw bisówek. Wójt się chwalił, że sfinansował projekt przebudowy skrzyżowania z drogą do Łysych. W ubiegłym roku remontowano te skrzyżowanie i tylko wyrównano nawierzchnię. Gdy skręca duży samochód ciężarowy do Łysych to blokuje cały ruch na skrzyżowaniu, a ruch pojazdów jest bardzo duży.

K @ 11:16, 13.10.2018

IP: 83.31...216

10 lat temu a to nowina jak można tego nie wiedzieć.
Nadchodzą czasy kryzysowe coraz trudniej będzie o środki na drogi i na 500+.
No nie wiadomo czy unia będzie ciągle dawać dla naszego kraju środki.
A wtedy padnie wcale wiele inwestycji.

Olo @ 12:17, 13.10.2018

IP: 5.172...129

Nie wiem, może się nie znam, jeśli tak, to niech ktoś mi wytłumaczy, czym kierował się projektant, który zaprojektował w Antoniach przystanek na jezdni a obok taki rów, że autobus mógłby się w nim schować? Nie można było zrobić zatoczki? Podobnie przed Kadzidłem, przy nowym zakładzie JBB, przystanek za zakręcie, na jezdni. Bezpieczeństwa raczej nie to poprawiło, o płynności przejazdu nawet nie będę pisał.

Krzyś @ 00:20, 14.10.2018

IP: 31.0...191

Kiedyś był taki kawał obecnie suchar,"krzyczy plemnik do swoich kolegów panowie zdrada jesteśmy w du.pie".I tyle w temacie obwodnicy O-ki jeszcze tylko dwa tygodnie i spokój do następnych wyborów.

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót