sobota, 20 kwietnia 2024 r., imieniny Agnieszki, Czesława, Amalii

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Czy kino łupi ostrołęczan?

Dziwnym trafem ostrołęczanie mają kłopoty z zakupem biletów do kina na wtorki. Pomimo zapewnień, że bilet można kupić tydzień wcześniej, wtorki pojawiają się wyjątkowo późno. Czy kino specjalnie opóźnia rezerwację, by mieszkańcy kupili droższe bilety?

Ostrołęckie kino Jantar, podobnie jak inne w Polsce, ceny biletów uzależnia od dnia tygodnia. Najdrożej jest w weekendy, najtaniej bilet na ten sam film można kupić we wtorek. W poniedziałki kino jest nieczynne.

ReklamaNasza czytelniczka skarży się, że mimo zapewnień kina o możliwości zakupu biletu z tygodniowym wyprzedzeniem, jest problem, aby to zrobić. Okazuje się bowiem, że na tydzień przed seansem, filmy nie są wprowadzone w systemie na wszystkie dni, a jedynie wybiórczo. W oczy najbardziej razi wtorek, kiedy bilety są najtańsze. Niejednokrotnie bilety można było rezerwować na kolejne dni tygodnia, tj. środę i czwartek, a wtorki wciąż nie były dostępne.

Czytelniczka podaje konkretny przykład: 23 października chciała kupić bilet na seans za tydzień czyli na wtorek 30 października. Niestety, w systemie wtorek 30 października nie był wprowadzony i zakupić biletu nie mogła, chociaż kolejny dzień czyli środa 31 października miał już uzupełniony repertuar. Czytelniczka podejrzewa, że władze kina mogą robić to specjalnie, aby klienci kupowali bilety na inne dni niż wtorek, bo w ten dzień bilety są tańsze.

- Dlaczego niektóre dni są wprowadzane z opóźnieniem? Dlaczego uzupełniając repertuar, omija się wtorek, kiedy bilety są tańsze, a wprowadza na dalsze dni? Osoby, które chcą zaplanować sobie seans wcześniej, są zmuszone kupić w droższe dni. Odnieść można wrażenie, że filmy są wprowadzane w system wybiórczo tzn. bywa często, że uzupełnione są np. środa czwartek, piątek i dalej, a brakuje wtorku. Wtorki zawsze pojawiają się z opóźnieniem, czym to jest spowodowane? - dopytuje zdenerwowana czytelniczka.

Jeżeli okazałoby się, że kino celowo opóźnia publikację wtorkowych repertuarów, aby uzyskać lepsze wyniki finansowe, byłby to ogólnopolski skandal, a dyrektor Bogdan Piątkowski mógłby stracić pracę nawet w trybie dyscyplinarnym.

ReklamaOtrzymaliśmy też zgłoszenia, że osoby, które wykupiły bilet i przyszły na seans, nie mogły wejść do sali kinowej, chociaż zapłacili za bilety. Klienci byli odsyłani do złożenia reklamacji, ale dopiero kolejnego dnia roboczego, gdyż wieczorami w siedzibie OCK nie ma odpowiedniego pracownika.

Czytelniczka twierdzi, że pomimo zakupu biletu i pobrania pieniędzy z jej konta, nie miała możliwości wydrukowania biletu, w systemie nigdzie go nie było. Nie było też zwrotu pieniędzy na konto klientki, dlatego ubiegała się, aby wejść na seans, okazując dowód wpłaty. Pojawiają się zatem pytania: Czy takie błędy to wynik nowego systemu i czy udało już się je naprawić? Co klient może zrobić w przypadku gdy bilet zakupił, ale system nigdzie go nie pokazuje i nie ma możliwości zapisania go ani wydrukowania? Gdzie zgłaszać takie błędy i jak długo mogą one trwać?

Szereg pytań dotyczących funkcjonowania nowego systemu sprzedażowego w kinie Jantar, skierowaliśmy do Jarosława Pasztaleńca. Kierownik kina broni się przed zarzutami, a winą za wszelkie problemy obarcza nowy system, którego pracownicy jeszcze się uczą i który może chwilowo przysparzać kłopotów. Pasztaleniec stanowczo zaprzecza jednak insynuacjom, jakoby repertuar był wprowadzany w system wybiórczo.

Reklama- Samo dokonanie płatności nie upoważnia do wejścia na seans, posiadany wydrukowany, zeskanowany, zapisany w telefonie bilet z kodem jest dokumentem uprawniającym do wejścia na seans. Nowy system Bilety24 jest systemem kompleksowo obejmującym sprzedaż biletów w kinach, teatrach, filharmoniach, muzeach. Specyfika pracy kina w OCK wprowadziła małe problemy w programowaniu i wdrażaniu systemu przez firmę Bilet24. Sukcesywnie takie przypadki są usuwane, za co jeszcze raz przepraszamy i nie ma mowy o wybiórczym stosowaniu sprzedaży. Kino jest integralną częścią Ostrołęckiego Centrum Kultury w którym odbywają się różnego rodzaju projekty, imprezy, teatry, estrady, spotkania, jubileusze, wtedy w porozumieniu z dystrybutorem odwołujemy wcześniej zaplanowane seanse nie podając tytułu do sprzedaży internetowej. Nowo wdrażany system jest bardzo nowoczesny obsługujący teatry, filharmonie duże kina w kraju. W naszym kinie został zainstalowany biletomat, który w znacznym stopniu usprawni sprzedaż biletów. Mogą się jeszcze zdarzać jakieś niedociągnięcia, które na bieżąco będą niwelowane. W instrukcji zakupu biletów jest napisane, że w razie problemów do dyspozycji jest Biuro Obsługi Klientów serwisu Bilet24. Z uwagi na kompleksową obsługę zakupu biletów czynności związane z operacją sprzedaży są po stronie Bilet24. Kino i OCK nie mają wpływu na błędy wynikłe po stronie klienta czy operatora Bilet24. Oczywiście naszych klientów nie zostawiamy bez pomocy czy informacji - informuje Jarosław Pasztaleniec, dyrektor kina Jantar.

Nie sposób jednak przyznać racji naszej czytelniczce, która podejrzewa, że ktoś chciał nabić klientów kina w butelkę i złupić ich na biletach. O ile łatwo uwierzyć w drobne problemy sprzedażowe po wprowadzeniu nowego systemu, bo takie mogą się zawsze zdarzać, o tyle trudniej dać wiarę zapewnieniom, że repertuar nie był wprowadzany wybiórczo. Chyba, że nowy system jest tak inteligentny, że samodzielnie pomija w uzupełnianiu repertuaru tańsze dni, działając tym samym na korzyść kina, a ściągając pieniądze z ostrołęczan.

Wyświetleń: 13880 komentarze: -
12:35, 30.10.2018r. Drukuj