Skrzynka skarg: autobus MZK nie przyjechał, musiałam płacić za taksówkę
Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów: Autobus MZK nie przyjechał o godzinie podanej w rozkładzie jazdy. Musiałam ponieść koszty na taksówkę. Kto w Ostrołęce odpowiada za realizację kursów MZK i do kogo mogę się udać w celu otrzymania zwrotu kosztów?
Sprawa dotyczy niewykonanego kursu w sobotę 20 października 2018 r., który widnieje na rozkładzie linii numer 5, o godz. 4.25 - odjazd z przystanku PKS - Bogusławskiego w kierunku dworca PKP.
ReklamaJak funkcjonuje komunikacja miejska od momentu, kiedy stała się bezpłatna, wie chyba każdy, kto z niej korzysta. Rozkład jazdy stworzony jest raczej dla dysponujących nadmiarem czasu emerytów, obserwujemy tłok w godzinach szczytu komunikacyjnego i brak synchronizacji pomiędzy poszczególnymi liniami. Miasto darmowej komunikacji? Chyba raczej miasto braku komunikacji, tej na linii włodarze - mieszkańcy również.
Odpowiada Włodzimierz Roman, dyrektor ds. przewozów Miejskiego Zakładu Komunikacji w Ostrołęce: Odpowiadając na skargę pasażerki informuję, iż w dniu 20.10.2018 r. autobus linii numer 5, relacji dworzec PKS - dworzec PKP miał kilkuminutowe opóźnienie z powodu awarii drzwi, które nie chciały się domknąć. Autobus ten dojechał na dworzec PKP o godzinie 4.45 z opóźnieniem sześciominutowym (co potwierdza wydruk z elektronicznego systemu monitorującego pracę kierowców oraz videorejestracja z monitoringu w autobusie).
ReklamaZa realizację kursów komunikacji miejskiej w Ostrołęce odpowiada oczywiście spółka powołana do tego celu czyli Miejski Zakład Komunikacji. Reklamacje, uwagi, wnioski dotyczące funkcjonowania komunikacji przyjmuje pisemnie na adres: Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o. w Ostrołęce ul. Kołobrzeska 1, 07-410 Ostrołęka, lub e-mailowo: sekretariat@mzk.ostroleka.pl. Informuję, iż sytuacje nieznacznych opóźnień komunikacyjnych zdarzają się niezwykle rzadko. Staramy się, aby komunikacja miejska była przede wszystkim punktualna i bezpieczna, jednak nie możemy wykluczyć incydentalnych sytuacji, na które wpływu nie mamy m.in. awarie, korki na drogach, a które to skutkują opóźnieniem kursu. Mamy opracowane i dobrze funkcjonujące procedury na wypadek opóźnień komunikacyjnych i z powodzeniem z nich korzystamy.
ReklamaKomunikacja miejska przystosowana jest dla potrzeb przewozowych większości pasażerów, jest to transport zbiorowy a więc nie indywidualny. Każdy, kto chce skorzystać z bezpłatnego transportu zbiorowego musi się w pewnym sensie dostosować do potrzeb przewozowych większości pasażerów oraz musi liczyć się z pewnymi niedogodnościami. Rozkład jazdy jest skonstruowany tak, aby w najbardziej optymalnych godzinach pasażerowie dojechali do zakładów pracy, szkół, przedszkoli. Bardzo wielu osobom aktualny rozkład jazdy oraz fakt bezpłatnej komunikacji pasuje, gdyż frekwencja jest bardzo zadowalająca, a autobusy nie kursują "na pusto". Jeśli chodzi o "komunikację na linii włodarze-mieszkańcy" czyli "pasażerowie - operator transportu publicznego" jest to komunikacja bardzo otwarta i aktywna. Od zawsze reagujemy na prośby, uwagi, sugestie mieszkańców i zawsze, gdzie jest to możliwe i uzasadnione faktycznym popytem na usługę oraz względami ekonomicznymi - reagujemy i przychylamy się do wniosków pasażerów.
Dziękujemy, że postanawiasz zgłosić komentarz do sprawdzenia przez administrację serwisu. Nie prowadzimy stałej moderacji, ale reagujemy na zgłoszenia. Tak jak Ty, nie zgadzamy się na poniżające i obrażające komentarze oraz treści ujawniające dane osobowe, nawołujące do nienawiści lub szerzące nieprawdę.
Wskaż główny powód, dla którego przesyłasz komentarz do sprawdzenia i zatwierdź formularz przyciskiem "Zgłaszam".