czwartek, 25 kwietnia 2024 r., imieniny Jarosława, Marka, Elwiry

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Skrzynka skarg: autobus MZK nie przyjechał, musiałam płacić za taksówkę

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:
Autobus MZK nie przyjechał o godzinie podanej w rozkładzie jazdy. Musiałam ponieść koszty na taksówkę. Kto w Ostrołęce odpowiada za realizację kursów MZK i do kogo mogę się udać w celu otrzymania zwrotu kosztów?

Sprawa dotyczy niewykonanego kursu w sobotę 20 października 2018 r., który widnieje na rozkładzie linii numer 5, o godz. 4.25 - odjazd z przystanku PKS - Bogusławskiego w kierunku dworca PKP.

ReklamaJak funkcjonuje komunikacja miejska od momentu, kiedy stała się bezpłatna, wie chyba każdy, kto z niej korzysta. Rozkład jazdy stworzony jest raczej dla dysponujących nadmiarem czasu emerytów, obserwujemy tłok w godzinach szczytu komunikacyjnego i brak synchronizacji pomiędzy poszczególnymi liniami. Miasto darmowej komunikacji? Chyba raczej miasto braku komunikacji, tej na linii włodarze - mieszkańcy również.

Odpowiada Włodzimierz Roman, dyrektor ds. przewozów Miejskiego Zakładu Komunikacji w Ostrołęce:
Odpowiadając na skargę pasażerki informuję, iż w dniu 20.10.2018 r. autobus linii numer 5, relacji dworzec PKS - dworzec PKP miał kilkuminutowe opóźnienie z powodu awarii drzwi, które nie chciały się domknąć. Autobus ten dojechał na dworzec PKP o godzinie 4.45 z opóźnieniem sześciominutowym (co potwierdza wydruk z elektronicznego systemu monitorującego pracę kierowców oraz videorejestracja z monitoringu w autobusie).

ReklamaZa realizację kursów komunikacji miejskiej w Ostrołęce odpowiada oczywiście spółka powołana do tego celu czyli Miejski Zakład Komunikacji. Reklamacje, uwagi, wnioski dotyczące funkcjonowania komunikacji przyjmuje pisemnie na adres: Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o. w Ostrołęce ul. Kołobrzeska 1, 07-410 Ostrołęka, lub e-mailowo: sekretariat@mzk.ostroleka.pl. Informuję, iż sytuacje nieznacznych opóźnień komunikacyjnych zdarzają się niezwykle rzadko. Staramy się, aby komunikacja miejska była przede wszystkim punktualna i bezpieczna, jednak nie możemy wykluczyć incydentalnych sytuacji, na które wpływu nie mamy m.in. awarie, korki na drogach, a które to skutkują opóźnieniem kursu. Mamy opracowane i dobrze funkcjonujące procedury na wypadek opóźnień komunikacyjnych i z powodzeniem z nich korzystamy.

ReklamaKomunikacja miejska przystosowana jest dla potrzeb przewozowych większości pasażerów, jest to transport zbiorowy a więc nie indywidualny. Każdy, kto chce skorzystać z bezpłatnego transportu zbiorowego musi się w pewnym sensie dostosować do potrzeb przewozowych większości pasażerów oraz musi liczyć się z pewnymi niedogodnościami. Rozkład jazdy jest skonstruowany tak, aby w najbardziej optymalnych godzinach pasażerowie dojechali do zakładów pracy, szkół, przedszkoli. Bardzo wielu osobom aktualny rozkład jazdy oraz fakt bezpłatnej komunikacji pasuje, gdyż frekwencja jest bardzo zadowalająca, a autobusy nie kursują "na pusto". Jeśli chodzi o "komunikację na linii włodarze-mieszkańcy" czyli "pasażerowie - operator transportu publicznego" jest to komunikacja bardzo otwarta i aktywna. Od zawsze reagujemy na prośby, uwagi, sugestie mieszkańców i zawsze, gdzie jest to możliwe i uzasadnione faktycznym popytem na usługę oraz względami ekonomicznymi - reagujemy i przychylamy się do wniosków pasażerów.

Wyświetleń: 5836 komentarze: -
07:35, 01.11.2018r. Drukuj