piątek, 19 kwietnia 2024 r., imieniny Adolfa, Tymona, Pafnucego

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Koniec wielkich planów reaktywacji kolei w Ostrołęce i regionie?

PKP rezygnuje z rewitalizacji linii kolejowej Łomża-Śniadowo-Ostrołęka. Oznacza to, że przedwyborcze obietnice Prawa i Sprawiedliwości, o wielkim powrocie kolei w naszym regionie, nie dojdą do skutku. Na razie nie wiadomo co z planowanymi inwestycjami w pobliżu Ostrołęki.

Ostatnie doniesienia wskazują, że być może z szumnych zapowiedzi polityków Prawa i Sprawiedliwości, dotyczących reaktywacji linii kolejowych w regionie, może nic nie wyjść. PKP rezygnuje bowiem z rewitalizacji linii kolejowej Łomża-Śniadowo-Ostrołęka.

ReklamaO porzuceniu planów poinformował wicemarszałek podlaski Maciej Żywno, który przedstawił decyzję PKP, z której wynika, że rezygnacja z inwestycji na linii Łapy - Śniadowo - i dalej w kierunku Ostrołęki do granicy z województwem mazowieckim, jest już postanowiona.

W uzasadnieniu decyzji PKP podaje, że do przetargu na wyłonienie wykonawcy projektu i wykonanie robót budowlanych wpłynęła tylko jedna oferta, która trzykrotnie przewyższała kwotę uwzględnioną przez zamawiającego. Pieniądze z planowanej do rewitalizacji trasy nr 36 mają być przesunięte na realizację projektu na linii nr 57 na odcinku Kuźnica Białostocka - Gieniusze.

ReklamaInterweniował w tej sprawie obecny prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski.

- Pragnę zauważyć, że powyższe działania stanowią zaprzeczenie rządowej polityki zrównoważonego rozwoju kraju. Stają również w sprzeczności do zapowiedzi Mikołaja Wilda, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, który na początku października br., podczas swojej wizyty w Łomży deklarował włączanie Łomży do systemu połączeń kolejowych oraz budowę nowej linii kolejowej nie tylko w kierunku Warszawy, ale również Giżycka - czytamy w piśmie skierowanym do zarządu PKP przez włodarza Łomży.

ReklamaJak podaje portal 4lomza.pl, nie wiadomo jeszcze czy wnioski PKP PLK mają coś wspólnego z planami budowy nowej linii kolejowej z Warszawy przez Ostrołękę, Łomżę i Kolno na Mazury. O takiej inwestycji mówił m.in. Mikołaj Wild, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, ale jednocześnie pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego, podczas wizyty w Ostrołęce.

O dalekosiężnych planach szybkiej kolei w kraju przeczytasz w artykule: Przyszłościowa wizja Centralnego Portu Komunikacyjnego dla Ostrołęki (zdjęcia, wideo). Czy znów czeka nas wielkie rozczarowanie i po przedwyborczych obietnicach pozostanie tylko niesmak?
Wyświetleń: 10420 komentarze: -
10:34, 25.11.2018r. Drukuj