piątek, 14 grudnia 2018 r., imieniny Alfreda, Izydora, Alfredy

Renault

Aktualności

Pięć firm chętnych do wykonania opracowania obwodnicy Ostrołęki

W Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto koperty z ofertami na opracowanie dokumentacji dla budowy obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej numer 53. Na konkurs wpłynęło pięć ofert, które będą teraz sprawdzane pod kątem wymagań zawartych w przetargu.

Spośród pięciu ofert, najkorzystniejszą przedstawiła warszawska spółka TPF, zaś najwyższą firma Mosty Katowice.

ReklamaPrzetarg dotyczy opracowania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla zadania "Budowa obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53".

Oferty będą sprawdzane pod względem zgodności z wymaganiami i kryteriami wskazanymi w przetargu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zamawiający ma zamiar przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 2 mln 496 tys. 900 zł brutto.

ReklamaOfertę złożyło pięć podmiotów:
1. Konsorcjum firm: MPRB z Kraowa i MP-Mosty z Krakowa - 4 mln 292 tys. 700 zł.
2. Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 4 mln 098 tys. 870,45 zł.
3. Schuessier-Plan Inżynierzy z Warszawy - 4 mln 365 tys. 885 zł.
4. Mosty Katowice - 4 mln 532 tys. 285,55 zł
5. TPF Sp. z o.o. z Warszawy - 3 mln 527 tys. 673,83 zł

Umowa na koncepcję inwestycji została podpisana w ostrołęckim oddziale GDDKiA w październiku tego roku.

Więcej na ten temat:
Umowa na koncepcję przebudowy DK nr 53 podpisana. Obwodnica Ostrołęki musi poczekać (zdjęcia, wideo)

Odsłon: 7148 komentarze: 50 Wrzuć na Facebooka 16:15, 06.12.2018r. Drukuj




Powrót


wiocha @ 17:39, 06.12.2018

IP: 87.205...207

ta na pewno bedzie obwodnica ha ha ha

mieszkaniec gminy @ 20:21, 06.12.2018

IP: 31.41...214

a PIS nie nauczyl sie niczego po przegrnych wyborach w Ostrołece nam taka obwodnica potrzebna tak jak te ich muzeum poco wydawac pieniadze jak obwodnica borek nikomu nie potrzebna czy to tak ciężko im zrozumiec co za

mieszkaniec gminy @ 20:24, 06.12.2018

IP: 31.41...214

ciżko myslący PIS nie chcemy i psełdo obwodnicy niechcemy muzeum nie chcemy a oni nas nasiłe chco uszczęsliwic

mieszkaniec gminy @ 20:31, 06.12.2018

IP: 31.41...214

poco pisac bzdury to zadna obwodnica obwodnica to ma ominącOstrołeke zŁOMZY przez narew i dochdzic dowarszawskiej okolice stacji paliw lukoil

realista @ 21:36, 06.12.2018

IP: 31.1...1

Po pierwsze to będzie studium a nie projekt, po drugie wykonawca będzie miał na to 3 lata, a tak poza tym to nie obwodnica tylko ćwierć-obwodnica bo ma łączyć Nożewo z Szwendrowym Mostem. Realnie z dużym optymizmem można liczyć na tą drogę koło 2026 roku. Ale lepiej późno niż wcale.

Ta @ 00:57, 07.12.2018

IP: 217.147...68

O!

mieszkaniec gminy @ 02:11, 07.12.2018

IP: 31.41...214

lepjiej wcale

Do mieszkańca gminy @ 08:16, 07.12.2018

IP: 178.235...80

Jasne nic nam w tej Ostrołęce nie potrzebne najlepiej to zaorac a później sie dziwicie ze mlodzi uciekaja a po co maja tu siedziec jak tu nie zadnych perspektyw,a co do muzeum czemu sadzisz,ze nie potrzebne czy tym.ludziom jest nie potrzebne trochę szacunku.

Jerzy Brojek @ 09:10, 07.12.2018

IP: 178.235...162

Tak zwany "tranzyt mazurski"przez Ostrołękę,stanowi znaczącą część o b c i ą ż e n ia
ronda im. Księcia Siemowita III, szczególnie w sezonie letnim. Niewątpliwie spowalnia
to ruch po tym rondzie - przyczyniając się w dużym stopniu do jego ( ronda) "korkowania". Jeżeli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce Ostrołęczanom sprezentować choćby takie udogodnienie - winniśmy przyjąć to z
wdzięcznością, bo dotychczasowe oczekiwania na "mityczną obwodnicę" przynoszą
efekty ( o czym Państwo piszecie ) tylko narastających kłopotów.
Z poważaniem Jerzy Brojek z Ostrołęki dnia 7 grudnia 2018 roku.

PiSuardessa @ 09:34, 07.12.2018

IP: 2a00:f41...eab2

@Jerzy
Zazwyczaj zgadzam się z Twoimi wpisami, jednak tutaj zgodzić się zupełnie nie mogę.
Owszem ta inwestycja trochę odciazy ruch na rondzie za mostami, ale nieznacznie. Już w zeszłych latach Warszawa w dużej mierze wybierala trasę s8 i dalej przez Ostrołęke na Mazury, bo jest zdecydowanie szybsza niż wiecznie zakorkowana 61ka. Teraz po otwarciu kolejnego fragmentu do węzła Knurowiec ten ruch będzie jeszcze większy. Owszem cześć mieszkańców Białołęki dalej będzie jeździć 61ka i korzystać z nowej "obwodnicy", ale większość ruchu mazurskiego będzie przebiegał trasa s8, a więc czekają nas korki na goworowskiej, Kopernika, Bogusławskiego i dalej do świateł przy I LO

prezydent tańszy o 350 zł @ 10:18, 07.12.2018

IP: 188.146...82

Nie ma co słuchać marudzenia przeciwników obwodnica. Jeśli rząd ich posłucha, to zrobią obwodnicę w innym mieście.

Niech robią obwodnicę jak najszybciej, potem połączą Zabrodzie z np. Teodorowem.

Jonasz @ 10:22, 07.12.2018

IP: 188.146...77

Panie Jurku, czy sformułowanie 'znaczną część obciążenia' opiera Pan na jakichś konkretnych AKTUALNYCH badaniach, czy może są to Pańskie domysły i przypuszczenia? Ta droga nie wniesie nic w kwestii problemów komunikacyjnych miasta. Podzieli za to gminę Olszewo Borki, na wycięcie pójdzie kilka hektarów lasu oraz zostanie zniszczony obszar chroniony Natura 2000. W imię czego? Sezonowi Warszawiacy i tak jadą na postój do macka.

Do 350zł @ 10:28, 07.12.2018

IP: 188.146...77

Niech robią obwodnicę która usprawni wjazd i wyjazd z miasta. Niech robią drogę która wesprze ruch lokalny a nie tylko kilku Warszawiaków. Po to mamy posła mieszkającego w Ostrołęce żeby obwodnica była w Ostrołęce i dla Ostrołęczan (a nie Warszawiaków).

janut @ 10:46, 07.12.2018

IP: 188.147...167

jak zaorają kiedyś miasto to i obwodnica nie będzie potrzebna,to jest miasto wiecznych niedorubek jeśli chodzi o jakąś inwestycje,tylko kebaby i galerię powstają bez problemu.

prezydent tańszy o 350 zł @ 10:47, 07.12.2018

IP: 188.146...82

Do 350 zł, czy jechałeś kiedyś przez Serock, gdy jeszcze nie było obwodnicy Serocka? Teraz się przejedź. Mieszkańcy Serocka nie jeżdżą obwodnicą, ona jest dla warszawiaków.

Nie rozumiem, dlaczego nie chcesz, by warszawiacy nie jechali przez Ostrołękę, tak jak nie jadą przez Serock.

Obwodnica jak sama nazwa wskazuje biegnie poza miastem, więc nie może być w Ostrołęce.

prezydent tańszy o 350 zł @ 10:57, 07.12.2018

IP: 188.146...82

janut, pobuduj coś innego niż kebab lub galerię.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:23, 07.12.2018

IP: 78.152...14

Po oddaniu do użytku Via Baltiki, żadna obwodnica Ostrołęce, potrzebna - nam jest niezbędny 3 most, który powinien powstać w ciągu istniejącej obwodnicy.

Porozmawiajcie sobie z mieszkańcami Ciechanów, Przasnysza i Chorzel, to Wam powiedzą, że z roku na rok, to właśnie tamtędy przemieszcza się większość ludzi, którzy chcą dotrzeć do Rozóg, natomiast przez Ostrołękę, ten ruch, sukcesywnie maleje.

Tak więc budowa tego, co proponuje GDDKiA, jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto - naszych pieniędzy.

Do 350zł @ 11:48, 07.12.2018

IP: 188.146...77

Gdyby Ostrołęka leżała po lewej stronie Narwii tak jak Serock czy Pułtusk to miałbyś rację. Wtedy taka obwodnica miałaby sens bo każdy jej węzeł wyprowadzałby ruch z miasta. Obecna koncepcja całkowicie pomija ruch lokalny koncentrując się na tranzycie który jest znikomy.

Kowalski ma rację. Trzeba dokończyć to co zostało rozpoczęte.

prezydent tańszy o 350 zł @ 11:50, 07.12.2018

IP: 188.146...82

Po co ruch spod ogólniaka puszczać przez środek miasta? To wyrzucenie pieniądzy w błoto - naszych pieniędzy.

Jest duży ruch między Warszawską a Stacha Konwy, obwodnica ten ruch przejmie.

Jerzy Brojek @ 11:54, 07.12.2018

IP: 178.235...14

Do PiSuardessa i Jonasz - pozdrawiam. To dlatego namawiam Pana prezydenta Łukasza Kulika do kontaktów z naukowcami - aby wybrać optymalne rozwiązania "na dziś", i "na pojutrze".
Z poważaniem Jerzy Brojek z Ostrołęki dnia 7 grudnia 2018 roku.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:01, 07.12.2018

IP: 78.152...14

Tępy, jaki ruch, o czym Ty bredzisz, po oddaniu do użytku Via Baltiki, nie pojawi się tam, nawet jeden tranzytowy pojazd, no chyba, że zabłądzi.

Cały tranzytowy ruch na Grajewo, Eł, Augustów, pójdzie Via Baltiką, a na Rozogi, przez Ciechanów, Przasnysz i Chorzele - Ostrołęka, stanie się miejsce, do którego nigdzie nie jest po drodze.

Grzesiek @ 12:04, 07.12.2018

IP: 37.47...114

Ostrołęka leży na lewym brzegu Narwi

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:09, 07.12.2018

IP: 78.152...14

Mamy w Ostrołęce, a w zasadzie Wojciechowicach, dwa zakłay które generują ogromny ruch ciężarowy w mieście - kierunek na Łomżę, nie jest żadnym problemem, za to jest nim kierunek na most - żeby go rozwiązać, należy dokończyć koncepcję Prezydenta Ryszarda Załuski, co spowoduje, że cały ciężarowy ruch ze Story Enso, zostanie przeniesiony na obwodnicę, połączoną, za pośrednictwem nowego mostu, z ul. Warszawską, wówczas nie będzie, poza pojazdami zaopatrzenia, powodów do przejazdu ciężarówek przez u. Traugutta i dalej.

prezydent tańszy o 350 zł @ 12:14, 07.12.2018

IP: 188.146...82

Dlaczego cały ruch spod ogólniaka ma być przez środek miasta? I tak jest on duży. I to jeszcze ciężarowy? Przecież tam jest kilka rond, ta "średnica" krzyżuje się drogami wylotowymi z miasta. Tak poprowadzony ruch przetnie miasto na pół.

A i tak ten ruch spotka się z warszawiakami na Warszawskiej jeśli nie będzie tej obwodnicy.

mieszkaniec gminy @ 12:17, 07.12.2018

IP: 176.109...179

odnosnie muzeum to można było zrobic 2 lub4sale ale nie naterenie gdzie wejdzie wejdzie galerja i parking o to mie chodziło

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:22, 07.12.2018

IP: 78.152...14

Tępy czy Ty potrafisz czytać?

Jaki ruch spod ogólniaka, kto miałby ten ruch stanowić, Ty?

Samochody z/do Story oraz Elektrowni, w 100% przejdą na obwodnicę, o jakim więc ruchu bredzisz?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:26, 07.12.2018

IP: 78.152...14

Samochody z/do Elektrowni, skorzystają z ul. księdza Pęksy, a z/do Story z ul. Kołobrzeskiej, te które będą chciały dotrzeć do Via Baltiki, pojadą Ostrowską, a te które będą chciały dotrzeć do Warszawskiej, przedłużeniem obwodnicy i nowym mostem - jakiego jeszcze ruchu spodziewasz się w Ostrołęce?

skk @ 12:31, 07.12.2018

IP: 5.173...195

A można było dokończyć obwodnice ktora już częściowo istnieje zamiast tyle pieniędzy wydawać na "obwodniczke" ,a jak znam życie finalnie będzie dużo kosztować. Przyklad remont starego mostu ile ostatecznie wyniesie nas ta przeprawa ?

prezydent tańszy o 350 zł @ 12:35, 07.12.2018

IP: 188.146...82

skk, czy budżet miasta stać na wybudowanie nowej przeprawy? Przykład remont starego mostu.

Niech rząd buduje obwodnicę zmniejszającą ruch na rondzie przy McDonaldzie.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:39, 07.12.2018

IP: 78.152...14

Tępy, a po co go zmniejszać?

Matematyk @ 12:40, 07.12.2018

IP: 145.239...27

Tępy o 350%. Załusce w cztery lata starczyło. Gangowi katechetów na nic przez 12 lat.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:43, 07.12.2018

IP: 78.152...14

Za rok, będzie inny, myślący rozsądnie rząd, który nie będzie chciał pozornymi inwestycjami, uszczuplać budżetu państwa.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:47, 07.12.2018

IP: 78.152...14

Gdyby w 2006 roku, wybory w Ostrołęce, wygrał Ryszard Załuska, to od dawna, jeździlibyśmy nowym mostem na Narwi, a stary dawno byłby już wyremontowany, bez konieczności ładowania 12 mln + wymiany nawierzchni, na tę, wołającą o pomstę do nieba, przeprawę "przestępczą".

klecha @ 13:33, 07.12.2018

IP: 46.170...1

A co z audytem w UM? Tak głośno krzyczeliście a teraz cisza, ani konkursu ani audytu.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:43, 07.12.2018

IP: 78.152...14

klecha, a jak głośno należałoby krzyczeć, żebyś usłyszał?

Gdzie słyszałeś, że "ani konkursu"?

prezydent tańszy o 350 zł @ 14:42, 07.12.2018

IP: 188.146...82

Dobrze, że Załuska nie zrobił mostu, bo mielibyśmy miasto przecięte na pół ruchem spod ogólniaka.

Qq @ 14:52, 07.12.2018

IP: 188.146...7

Gdyby nie obwodnica Załuski to dziś wycieczka z Wojciechowic trwałaby godzinę. Jeśli dziś nie zaczniemy prac nad trzecim mostem odciążającym południową cześć miasta to za 6 - 8 lat do pracy będziemy wyjeżdżać 3 godziny wcześniej.

PiSuardessa @ 15:03, 07.12.2018

IP: 2a00:f41...eab2

@tepy koparkowy
Zapominasz miernoto że gdy muzeum żołnierzy wykletych będzie już otwarte, to cała Polska, ba cała Europa będzie do nas walić drzwiami i oknami. Wiec i tak rondo, mosty i Traugutta będzie zakorkowana. Trzeba szybko stworzyć parking najlepiej od mostu do muzeum (wyburzajac wszystkie budynki), tak by móc przyjąć w najgorszym wypadku kilkadziesiąt tysięcy odwiedzających dziennie.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:04, 07.12.2018

IP: 78.152...14

Tępy, korzystasz z obwodnicy, czy Twoja PiSowska wiara, Ci na to nie pozwala?

skk @ 15:58, 07.12.2018

IP: 194.50...27

Do tepiciela

"Dobrze, że Załuska nie zrobił mostu, bo mielibyśmy miasto przecięte na pół ruchem spod ogólniaka"

Ty tak na poważnie ?

Qq @ 18:17, 07.12.2018

IP: 2a01:110f...466c

Czyli już wszystko jasne. "Ktoś" po prostu nie chciał kończyć tego projektu zgodnie z własną teorią. Nie ważne że ludzie się męczą stojąc w korkach. A może ciężko było ubić na tym interes?

prezydent tańszy o 350 zł @ 18:28, 07.12.2018

IP: 188.146...48

skk, jeśli stoją przed wjazdem na rondo przy McDonaldzie, to jeśli puścił byś ten ruch po moście, którego nie ma, to staliby na każdym rondzie od Wojciechowic do Pomianu. Nie dość, że staliby na pseudoobwodnicy, to i jeszcze na drogach w stronę Ostrowi i Goworowa.

prezydent tańszy o 350 zł @ 18:40, 07.12.2018

IP: 188.146...48

Qq, w sprawie trzeciego mostu:

"Przypominam zatem, że 2 czerwca 2015 roku w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego, Urzędu Marszałkowskiego oraz Urzędu Miasta Ostrołęki. Z wyliczeń przedstawionych przez pracowników Urzędu Marszałkowskiego wynikało, że dofinansowanie na budowę przeprawy mostowej przez rzekę Narew może wynieść 37.691.833,59 zł, przy wartości całego zadania na sumę 123 mln 800 tys. zł.

Zatem deklarowane dofinansowanie nie wyniosłoby 80% co jest zasadą w podobnych projektach, a jedynie 32,5% wartości inwestycji! Miasto oczekiwało równego traktowania i dofinansowania na takim właśnie poziomie, dlatego 6 kwietnia 2016 roku ponownie zwróciło się z wnioskiem do Marszałka Województwa Mazowieckiego o wyrażenie zgody na wpisanie do Kontraktu Terytorialnego inwestycji polegającej na budowie przeprawy mostowej na rzece Narew, co umożliwiłoby jej dofinansowanie w ramach RPOWM 2014-2020 w takiej wysokości."

prezydent tańszy o 350 zł @ 19:20, 07.12.2018

IP: 188.146...48

skk, dodam jeszcze, że dobrze, że Załuska nie zrobił mostu, bo znając jakość jego pseudoobwodnicy nie chciałbym takiego mostu.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 21:11, 07.12.2018

IP: 78.152...14

Tępy, takiego mostu, jaki zafundował nam Twój Prezydent, to nikt, ani wcześniej, ani później nam już nie zafunduje.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 21:18, 07.12.2018

IP: 78.152...14

Prezydent Załuska, pomimo braku poparcia w Radzie Miejskiej zrobił dla Ostrołęki wiele więcej przez 4 lata, niż PiSowska ekipa, która podstawiała mu nogę w czasie jego Prezydentury, z większością w Radzie Miejskiej, przez lat 12, podczas których Ostrołęka, z rozwijającego się miasta, stało się katolicką, ciemnogrodzką dziurą, obśmiewaną w całej Polsce.

skk @ 22:49, 07.12.2018

IP: 194.50...27

do Tepiciela A jak tej obwodnicy Załuski nie ma to gdzie stoją ?

Jan Kowalski z Ostrołęki ma rację @ 23:11, 07.12.2018

IP: 178.235...43

Cały tranzytowy ruch na Grajewo, Eł, Augustów, pójdzie Via Baltiką, a na Rozogi, przez Ciechanów, Przasnysz i Chorzele - Ostrołęka, stanie się miejsce, do którego nigdzie nie jest po drodze.

prezydent tańszy o 350 zł @ 06:09, 08.12.2018

IP: 188.146...113

Należy zrobić tę obwodnicę, żeby warszawka też nie miała do nas po drodze.
Cały tranzytowy ruch na Grajewo, Eł, Augustów, pójdzie Via Baltiką, a na Rozogi, przez Ciechanów, Przasnysz i Chorzele, dobrze byłoby, gdyby cały tranzytowy ruch na Myszyniec poszedł nową obwodnicą.

Po co nam mają robić korki na mieście?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 08:26, 08.12.2018

IP: 78.152...14

Tępy, a kto jeździ z Warszawskiej na Myszyniec i po co?

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót