sobota, 20 kwietnia 2024 r., imieniny Agnieszki, Czesława, Amalii

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Mariusz Popielarz przewodniczącym Komisji Budżetu i Finansów

Mariusz Popielarz, radnyW ostrołęckim urzędzie miasta odbyło się pierwsze posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów. Radni dokonali wyboru przewodniczącego, którym został Mariusz Popielarz oraz wiceprzewodniczącego, na stanowisko którego powołano Jacka Łubę.

Do głównych kompetencji komisji należą m.in. sprawy związane z budżetem miasta, opiniowanie sprawozdań czy wszelkich zobowiązań finansowych ratusza i inwestycji.

ReklamaSkład Komisji:
Mariusz Popielarz - przewodniczący komisji,
Jacek Łuba - wiceprzewodniczący komisji,
Członkowie: Jakub Frydryk, Adam Kurpiewski, Stanisław Szatanek, Wojciech Zarzycki, Ewa Żebrowska-Rosak.

Kompetencje komisji:
Do przedmiotowego zakresu działania Komisji Budżetu i Finansów należy w szczególności:
- problematyka budżetu miasta, opiniowanie sprawozdań z działalności finansowej miasta,
- opiniowanie spraw podatków i opłat lokalnych,
- opiniowanie projektów uchwał rady w sprawach gospodarki finansowej, a w szczególności dotyczących:
- nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata,
- emitowania obligacji oraz określania zasad ich nabywania, zbywania i wykupu przez prezydenta,
- zaciągania długoterminowych pożyczek,
- ustalania maksymalnej wysokości pożyczek krótkoterminowych, zaciągniętych przez prezydenta w roku budżetowym,
- zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez radę,
Reklama- tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich,
- określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów akcji przez prezydenta,
- tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych miejskich jednostek organizacyjnych oraz wyposażenia ich w majątek,
- opiniowanie spraw z zakresu określenia wysokości sumy, do której prezydent może samodzielnie zaciągać zobowiązania,
- opiniowanie spraw z zakresu współdziałania z innymi gminami oraz wydzielenia na ten cel odpowiedniego majątku,
- kontrola prezydenta i miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie gospodarki finansowej.
Wyświetleń: 1870 komentarze: -
11:56, 13.12.2018r. Drukuj