poniedziałek, 26 sierpnia 2019 r., imieniny Marii, Natalii, Sandry

Aktualności

Skrzynka skarg: czy parkomat niewłaściwie nalicza opłaty?

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:
Proszę o wyjaśnienie niewłaściwego naliczania opłat za parking w parkomacie przy pl. 3 Maja. Nigdy nie zwracałam uwagi na to, co wydrukował mi bilecik, tylko po zakupie wkładałam go za szybę i szłam załatwiać sprawy.

Zawsze miałam pewność, że po powrocie do auta nie zastanę za szybą mandatu. Około trzech miesięcy temu wykupiłam parking w parkomacie na pl. 3 Maja. Wiedząc, że potrzebuję więcej czasu, zakupiłam parking od razu na dwie godziny. Jednak odbierając bilet z parkomatu, rzucił mi się czas postoju jaki wskazało mi urządzenie po mojej opłacie.

Reklama Okazało się jednak, że czas był błędny. Zamiast wykupionych dwóch godzin, wskazywało na godzinę. Akurat trafiłam na pana, który sprawdzał w samochodach bileciki, wspomniałam mu o tym, iż parkomat źle nalicza czas. Kontroler stwierdził, że to nie zależy od niego, nie ma na to wpływu i to idzie komputerowo. Sprawdził na moim bileciku kwotę opłaty i czas jaki podał mi parkomat, sam stwierdził, że faktycznie czas ten się nie zgadza co do opłaconej kwoty. Pan sygnując się swoim podpisem na bileciku, wpisał prawidłowy czas postoju i dopiero wtedy mogłam spokojnie iść i załatwić swoje sprawy.

Reklama Niedawno ponownie korzystałam z tego parkingu. Wiedząc już o swoim wcześniejszym doświadczeniu, sprawdziłam od razu czas postoju po opłacie i niestety sytuacja ta się powtórzyła. Znów opłaciłam postój za dwie godziny, a na wyświetlaczu parkomatu miałam dozwolony czas postoju jednej godziny. Wiedząc, iż nie starczy mi tego czasu na załatwienie moich spraw, wrzuciłam kolejne monety wydłużając czas do trzech godzin, ale na monitorze czas postoju pokazywał nadal za mało, tym razem 1 godz. 17 min.

Piszę to nie dlatego, że straciłam parę złotych, tylko aby przestrzec innych, by sprawdzali dokładnie za co i za ile płacą, bo po powrocie do swojego auta mogą się zdziwić. Proszę wyjaśnić skąd to błędne naliczanie i czy parkometr zostanie naprawiony?

Reklama Odpowiada Radosław Wilkiewicz, dyrektor ds. kontroli i jakości City Parking Group S.A.
Naliczanie w opisanym parkomacie jest prawidłowe. Sporządzono opis transakcji z systemu monitorującego pracę parkomatów. Niektórzy kierowcy mylnie interpretują cennik SPP.

Cennik określa stawki za poszczególne godziny:
a. za pierwszą godzinę parkowania - 1,50 zł,
b. za drugą godzinę parkowania - 1,80 zł (3,30 zł za dwie godziny),
c. za trzecią godzinę parkowania - 2,00 zł (5,30 zł za trzy godziny),
d. za czwartą i kolejną godzinę parkowania - 1,50 zł (4,80 zł za cztery godziny).

Pani, która opisała sprawę, prawdopodobnie myślała, że gdy wrzuciła do parkomatu 2 złote, opłaciła parkowanie na dwie godziny. A zgodnie z cennikiem 2 zł dało jej czas parkowania na 1 godzinę i 16 minut. Kierownik oddziału przeprowadził rozmowy z kontrolerami i wszyscy zaprzeczyli, aby któryś z nich potwierdził, że "faktycznie czas ten nie zgadza się co do opłaconej kwoty".

Wyświetleń: 3273 komentarze: 30 Wrzuć na Facebooka 23.12.2018, 10:22r. Drukuj




Powrót


Lott @ 10:28, 23.12.2018

IP: 95.49...124

Proponuję aby opłaty za parkowanie zamiast trafiać do prywatnej firmy trafiały do miasta Ostrołęki Panie Kulig kolejna sprawa do wyprostowania.

olo @ 11:18, 23.12.2018

IP: 157.25...130

Człowieku, serio nie ogarniasz, że prezydent ma na nazwisko "Kulik", a nie "Kulig"?

Urzędnik @ 11:45, 23.12.2018

IP: 5.173...107

Lott @ 10:28, 23.12.2018

Czy tak na prawdę myślenie boli? Parkomaty i cały system nadzoru nie są miasta. Cały system włącznie z parkomatami i infrastrukturą to koszt ponad 4,5 mln zł. Miasto z tego tytułu nie płaci nawet złotówki.

Z każdej złotówki za bilet do kasy miasta trafia 40gr. To prywatna firma zapewnia pracowników do obsługi, kontrolerów i utrzymanie czystości na parkingach.

Eksperci są zgodni, że umowa z firmą na obecnych warunkach to najlepsze rozwiązanie dla miasta pod względem ekonomicznym.

Wszystko wina pisdu @ 11:54, 23.12.2018

IP: 5.172...87

Czego się nie dotkną to sp......ą.

Lichwa @ 11:56, 23.12.2018

IP: 5.172...87

Poprzednik próbuje nam wcisnąć ze 40 gr z ze 1 zł to korzyść dla miasta????? Durnia z nas robisz???? Taniej jest usunąć parkomaty i nie pobierać opłat wogole nuz utrzymywać 60% kosztu wkładanych środków co za de.....LE.

daro @ 15:43, 23.12.2018

IP: 5.184...182

Halo , ale p.Kulik jak startowal na prezydenta mowil o zniesieniu oplat za parkowanie , czy to tylko jak w warszawie wygral i chce tej kasy nadal . wassat

Lotto @ 16:51, 23.12.2018

IP: 95.49...88

Jeśli jest tak jak ktoś pisał wyżej że z każdej złotówki domiasta trafia 0,40groszy to to jest super biznes dla firmy bo na pewno nie dla miasta. Średnio każdy parkometr daje przychód miesięczny 10tys zł. Więc miasto ma z tego 4tys a jakaś firma 6tys. Śmiało można zainwestować te 4 miliony a zwróci się to w dwa lata.

snajper @ 17:11, 23.12.2018

IP: 176.109...119

Cennik określa stawki za poszczególne godziny:
a. za pierwszą godzinę parkowania - 1,50 zł,
b. za drugą godzinę parkowania - 1,80 zł (3,30 zł za dwie godziny),
c. za trzecią godzinę parkowania - 2,00 zł (5,30 zł za trzy godziny),
d. za czwartą i kolejną godzinę parkowania - 1,50 zł (4,80 zł za cztery godziny).

Wcale mnie to nie dziwi że ludzie nie wiedzą za ile płacą bo jest tu pomieszanie z poplątaniem, a nie mogłoby być za 1 godzinę ; za 2 godziny itd...

mieszkaniec Ostrołęki @ 19:08, 23.12.2018

IP: 37.249...38

A gdzie w Ostrołęce jest Plac 3 Maja ???
Takiego placu nie ma. Ktoś pomylił miejscowości.

Bla @ 19:37, 23.12.2018

IP: 94.254...156

Czego tutaj nie rozumieć? Jest za druga godzinę parkowania, A nie za dwie godziny parkowania. Dziękuję.

ostrołęczanin @ 19:44, 23.12.2018

IP: 176.109...214

Plac ten mieści przy ul. Kilińskiego jadąc z nowego mostu w kier. Goworowskiej . W połowie ul. Kilińskiego. wink

Hehe @ 20:39, 23.12.2018

IP: 141.0...140

Ostrołęczanin, od kiedy w Ostrołęce mieszkasz?
Tam jest Plac 1 Maja, a nie 3.

WIESŁAW @ 00:01, 24.12.2018

IP: 46.76...97

Po cholerę żeście odkryli że uchowała się nazwa 1 - Maja ? Teraz może wytrzyma ale jak nie daj Boże ? Przecież jeśli to prawda ( jutro sprawdzę ) to czerwona płachta na byka w razie gdyby ...Co do parkometrów to Pan Prezydent na pewno rozważy ZA i PRZECIW bo dać wolne parkingi to z miasta powstanie jedna wielka giełda samochodowa a znowu utrzymać cały ten bałagan to może nie być opłacalne . Tu ma miasto 40 gr czystego a jak przejmie parkingi to może być 60 ale z problemami . Lepiej czasami kupić mleko niż całą krowę . WESOŁYCH ŚWIĄT . Gdybym wcześniej wiedział to od teściowej nie brałbym Jej córki na własność ale niechby toto trzymała a tylko od czasu do czasu bym zaparkował ( ach te marzenia .... )

POpieram @ 06:53, 24.12.2018

IP: 5.173...107

Lotto @ 16:51, 23.12.2018

Czy Ty jesteś ograniczony umysłowo? Miasto nie ponosi żadnych kosztów. Ma czysty zysk. Nie zatrudnia ludzi do obsługi, parkingowych, nie interesują miasta urlopy pracowników, zastępstwa, odśnieżanie parkingów i parkomaty. Miasto jedynie użycza teren.

Lott do popieram @ 07:21, 24.12.2018

IP: 95.49...88

Nie nie jestem ograniczony umysłowo jeśli tak mocno martwi cię mój stan zdrowia psychicznego. 😁. Miasto może mieć nie 0.40gr tylko cała złotówkę z tego interesu minus koszty pracowników czyli pewnie na czysto jakieś 0,8gr z każdej godziny a co do odśnieżania to nigdy nie widziałem żeby to robili. Kumasz matole
😁.

nie jestem robotem @ 07:28, 24.12.2018

IP: 195.38...110

Mówiąc w wielkim skrócie - mieszkańcy miasta płacąc podatki opłacają (wykupują) możliwość korzystania z wynalazków ułatwiających życie (chodnik, ulica itp) więc dlaczego dodatkowe opłaty za parkowanie? Mało tego za kozystanie z dróg podatek pobiera państwo doliczając go do ceny paliwa. Wniosek: niech płacą przyjezdni.



wiem kij w mrowisko
laughing

nie jestem robotem @ 07:29, 24.12.2018

IP: 195.38...110

*r

Jimmy @ 08:44, 24.12.2018

IP: 109.241...100

Kiedy pan Kulik zniesie opłaty za parkowanie? Było to w programie wyborczym, więc musi być wykonane.

WIESŁAW @ 09:47, 24.12.2018

IP: 46.76...97

Nic nie musi . Powinien zrobić to co najlepsze dla miasta . Co innego plany a co innego jak przyjdzie do realizacji . Czasami lepiej powiedzieć PRZEPRASZAM . Lepiej wycofać się z obietnicy niż narobić bałaganu . Poniał ????

aniela @ 10:05, 24.12.2018

IP: 83.28...239

Kochani dzisiaj pragnę wam życzyć wesołych, szczęśliwych świąt a zwłaszcza zdrowych bo to najważniejsze 🎁🎅 abyście to Boże Narodzenie spędzili z osobami, które są Wam bardzo bliskie niech to będzie czas pełen miłości, spędzony w rodzinnym gronie, czas odpoczynku i refleksji. Jeszce raz wszystkim życzę Wesołych Świąt! 🎄🎄

POpieram @ 11:54, 24.12.2018

IP: 5.173...107

Lott do popieram @ 07:21, 24.12.2018

Jednak jesteś ograniczony... bo wg Ciebie parkomaty za darmo miasto przejmie.
Koszt parkomatów oraz infrastruktury technicznej to koszt ponad 4,5 mln zł. DO tego dochodzi obsługa techniczna, bo wątpię żeby producent parkomatów tego nie przewidział. Koszta pracownicze również są spore. Koszta utrzymania czystości, odśnieżania...

Pokaż mi miasto w Polsce, które kupiło parkomaty. Nie ma takiego miasta? Więc ktoś tu jest ograniczony umysłowo... albo wszyscy inni albo Ty.

OBSERWATOR @ 14:26, 24.12.2018

IP: 178.235...16

trzeba zlikwidować parkomaty zatoczka przy ulicy nie jest parkingiem ..parkingi trzeba wybudować ...przydały by się piętrowe i za takie parkingi dopiero pobierać opłaty

Lott do popieram @ 15:48, 24.12.2018

IP: 95.49...12

. Czytaj że zrozumieniem
😁. Pisałem ze śmiało można zainwestować te 4,5ml zł a zwróci się inwestycja w dwa max trzy lata. 1parkometr daje dochód brutto miesięczny na poziomie 10000zl ile jest parkometrów? Zakładam że tych rentownych 20. Co daje zysk miesięczny brutto 200 tys miesięcznie. 😁 Co daje zwrot tych 4,5ml po dwóch latach no dobra po 3latach
😁. Matematyka nie kłamie. 😁

Przechodniem @ 18:24, 24.12.2018

IP: 95.48...169

@snajper
Nie nie masz racji. Taka sama wysokość opłat za kjolejne godziny byłaby wbrew ustawie. To nie prywatny parking, gdzie 'handlowo' hurtem - taniej, a "każda następna godzina 15% taniej", bo gminy mają prawo wprowadzić [atne parkingi nie w celu uzyskania dodatkowej kasy.
----------------------------------------
Dz.U.2018.0.2068 t.j. - Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych
Art. 13b. Opłaty za parkowanie pojazdów
/.../ 2. Strefę płatnego parkowania ustala się na obszarach charakteryzujących się znacznym deficytem miejsc postojowych, jeżeli uzasadniają to potrzeby organizacji ruchu, w celu zwiększenia rotacji parkujących pojazdów samochodowych lub realizacji lokalnej polityki transportowej, w szczególności w celu ograniczenia dostępności tego obszaru dla pojazdów samochodowych lub wprowadzenia preferencji dla komunikacji zbiorowej.
-------------------------------
I w takim celu wolno pobierać opłaty, nie dla kasy.
Gmina to NIE jest firma i nie powinna działać w kategoriach zysk-strata

Ja @ 08:39, 25.12.2018

IP: 2a00:f41...7283

Lott @ 10:28, 23.12.2018
Jednak nie ogarniasz tego co do Ciebie pisze POpieram. Przychód a dochód w firmie to dwie różne sprawy. Ty zapewne pracujesz u kogoś , dostajesz pensje i nie zdajesz sobie sprawy jakie jeszcze koszty związane z Twoim stanowiskiem pracy i Twoja osoba ponosi pracodawca.
Tak samo jest i tu , miasto bez inwestycji finansowej i jakichkolwiek kłopotów z jej obsługa w tym tych najgorszych czyli socjalnych - czyt. pracownicy ma czyste pieniądze. Daje Ci gwarancje że gdyby robiło to same bez firmy zewnętrznej zostało by w mieście mniej niż te 0.40gr , bo musiałoby ponieść wiele dodatkowych kosztów , nie tylko postawienia parkomatów , które ominą firmę zajmujaca się takimi inwestycjami "zawodowo".
I w przypadku takich inwestycji sama matematyka nie pomoże , tu kłania się już Ekonomia - a to są dwie różne kwestie.
Glosowalem na Prezydenta Kulika ale uważam że zniesie parkomatow w mieście to poroniony pomysł i nie mówię o kwestiach finansowych , ale o tym że teraz jest jeszcze jakiekolwiek miejsce aby zaparkować , a jak będzie za free wszystko będzie zajęte na całe dnie. Wystarczy trochę poczytać w necie , że poniektore miasta już próbowały znieść płatne parkowanie pod naciskiem mieszkańców i potem Ci sami mieszkańcy chcieli przywrócenia stref płatnego parkowania , bo na parkingach panował przysłowiowy "chaos".
Życzę wszystkim Zdrowych i Wesołych Świąt.

lott @ 10:14, 25.12.2018

IP: 95.49...246

do kolegi wyżej.
wiem jakie są REALNE KOSZTY PRACODAWCY
zakładam że potrzeba 8 pracowników w tyk 6 kontrolerów i 2 osoby do biura.
wynagrodzenie netto 1800 --czyli brutto 3000 zł.czyli 8x3000= 27000zł koszty brutto dla 8 pracowników miesięcznie. wink
ZAKŁADAJĄC ZYSKI MIESIĘCZNE Z PARKOMETRÓW NA POZIOMIE 200 TYŚ ZŁ JEST TO KOSZT 15% smile
oczywiście jeszcze koszty napraw itp.dajmy na to 25%.
sumując można odwrócić tendencje i dla miasta zostanie 60 % ZYSKU NETTO
MATEMATYKA NADAL NIE KŁAMIE wink
WESOŁYCH ŚWIĄT

POpieram @ 11:42, 25.12.2018

IP: 5.173...58

lott @ 10:14, 25.12.2018

Pokaż miasto w Polsce, które ma swoje parkomaty i swoją obsługę do tego.
Nie ma takiego miasta?

Zapewniam Ciebie że mają trochę mądrzejszych ekonomistów niż Twoja osoba.
Idąc Twoim tokiem rozumowania to miasta i państwo powinni skupować zakłady przemysłowe... Ale to co jest opłacalne dla przedsiębiorcy, nie musi być opłacalne dla podmiotów państwowych.

Wiadka @ 11:30, 26.12.2018

IP: 5.173...107

ha ha ha brak argumentów i temat zamarł laughing

Lott do popieram @ 11:40, 26.12.2018

IP: 95.49...51

Nie ma. To poszukaj pierwsze jakie znalazłem to Gdańsk. Bydgoszcz 😁 Można. 😁. Jesteśmy w ten sposób po prostu okradani przez prywatne firmy bo im się to opłaca a miastu nie?! Jest to dochodowy biznes który sam na siebie zarobi w przeciwieństwie do np. Pływalni w Ostrołęce
😁

Lotto @ 18:42, 26.12.2018

IP: 95.49...51

Zabrakło arbumentów ci kolego?