sobota, 20 kwietnia 2024 r., imieniny Agnieszki, Czesława, Amalii

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Skrzynka skarg: czy parkomat niewłaściwie nalicza opłaty?

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:
Proszę o wyjaśnienie niewłaściwego naliczania opłat za parking w parkomacie przy pl. 3 Maja. Nigdy nie zwracałam uwagi na to, co wydrukował mi bilecik, tylko po zakupie wkładałam go za szybę i szłam załatwiać sprawy.

Zawsze miałam pewność, że po powrocie do auta nie zastanę za szybą mandatu. Około trzech miesięcy temu wykupiłam parking w parkomacie na pl. 3 Maja. Wiedząc, że potrzebuję więcej czasu, zakupiłam parking od razu na dwie godziny. Jednak odbierając bilet z parkomatu, rzucił mi się czas postoju jaki wskazało mi urządzenie po mojej opłacie.

ReklamaOkazało się jednak, że czas był błędny. Zamiast wykupionych dwóch godzin, wskazywało na godzinę. Akurat trafiłam na pana, który sprawdzał w samochodach bileciki, wspomniałam mu o tym, iż parkomat źle nalicza czas. Kontroler stwierdził, że to nie zależy od niego, nie ma na to wpływu i to idzie komputerowo. Sprawdził na moim bileciku kwotę opłaty i czas jaki podał mi parkomat, sam stwierdził, że faktycznie czas ten się nie zgadza co do opłaconej kwoty. Pan sygnując się swoim podpisem na bileciku, wpisał prawidłowy czas postoju i dopiero wtedy mogłam spokojnie iść i załatwić swoje sprawy.

ReklamaNiedawno ponownie korzystałam z tego parkingu. Wiedząc już o swoim wcześniejszym doświadczeniu, sprawdziłam od razu czas postoju po opłacie i niestety sytuacja ta się powtórzyła. Znów opłaciłam postój za dwie godziny, a na wyświetlaczu parkomatu miałam dozwolony czas postoju jednej godziny. Wiedząc, iż nie starczy mi tego czasu na załatwienie moich spraw, wrzuciłam kolejne monety wydłużając czas do trzech godzin, ale na monitorze czas postoju pokazywał nadal za mało, tym razem 1 godz. 17 min.

Piszę to nie dlatego, że straciłam parę złotych, tylko aby przestrzec innych, by sprawdzali dokładnie za co i za ile płacą, bo po powrocie do swojego auta mogą się zdziwić. Proszę wyjaśnić skąd to błędne naliczanie i czy parkometr zostanie naprawiony?

ReklamaOdpowiada Radosław Wilkiewicz, dyrektor ds. kontroli i jakości City Parking Group S.A.
Naliczanie w opisanym parkomacie jest prawidłowe. Sporządzono opis transakcji z systemu monitorującego pracę parkomatów. Niektórzy kierowcy mylnie interpretują cennik SPP.

Cennik określa stawki za poszczególne godziny:
a. za pierwszą godzinę parkowania - 1,50 zł,
b. za drugą godzinę parkowania - 1,80 zł (3,30 zł za dwie godziny),
c. za trzecią godzinę parkowania - 2,00 zł (5,30 zł za trzy godziny),
d. za czwartą i kolejną godzinę parkowania - 1,50 zł (4,80 zł za cztery godziny).

Pani, która opisała sprawę, prawdopodobnie myślała, że gdy wrzuciła do parkomatu 2 złote, opłaciła parkowanie na dwie godziny. A zgodnie z cennikiem 2 zł dało jej czas parkowania na 1 godzinę i 16 minut. Kierownik oddziału przeprowadził rozmowy z kontrolerami i wszyscy zaprzeczyli, aby któryś z nich potwierdził, że "faktycznie czas ten nie zgadza się co do opłaconej kwoty".

Wyświetleń: 4072 komentarze: -
10:22, 23.12.2018r. Drukuj