wtorek, 23 kwietnia 2024 r., imieniny Jerzego, Wojciecha, Adalberta

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Z terenu miasta znikają azbestowe dachy

Działania związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest w Ostrołęce są prowadzone od 2004 r. Do 2008 r. włącznie usuwane i przekazywane do unieszkodliwiania były pokrycia dachowe z eternitu z budynków wspólnot mieszkaniowych oraz z obiektów należących do miasta.

Od 2009 roku do 2014 roku pomoc w postaci dotacji do usuwania, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest, udzielana była właścicielom budynków pokrytych eternitem.

ReklamaOd 2015 roku zadanie w zakresie usuwania, transportu i unieszkodliwiania azbestu i wyrobów zawierających azbest finansowane jest z dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz z budżetu Miasta Ostrołęki.

Od 2016 roku dokonano rozszerzenia programu zbiórki azbestu o budynki rekreacji indywidualnej.

- Do projektu mogą przystąpić tylko te osoby fizyczne, które złożą pełną dokumentację i zaakceptują wszystkie warunki określone w deklaracji przystąpienia do programu usuwania azbestu - informuje ostrołęcki ratusz.

W 2018 r. miasto skorzystało z programu pn. "Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa mazowieckiego".

Reklama- Otrzymano dotację w wysokości 33 tys. 297 zł 30 gr przy całkowitym koszcie zadania wynoszącym - 41 tys. 860 zł 78 gr, zgodnie z zawartą pomiędzy prezesem zarządu WFOŚiGW w Warszawie, a prezydentem Ostrołęki umową. W wymienionej kwocie możliwe było wykonanie usunięcia i unieszkodliwiania 91,57 Mg wyrobów zawierających azbest - podaje urząd miasta.

W ramach projektu przewidziane zostały cztery podstawowe działania:
- demontaż pokryć dachowych wykonanych z materiałów zawierających azbest,
- zabezpieczenie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- załadunek i transport zdemontowanych pokryć oraz tzw. gruzu azbestowego, powstałego w wyniku demontażu pokrycia dachu,
- unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest na składowisku przeznaczonym do składowania tego typu odpadów.

ReklamaW wyniku tych działań usunięto i przekazano do unieszkodliwienia następujące ilości wyrobów zawierających azbest:
- 2004 rok - 2162,9 m kw.,
- 2005 rok - 1220,0 m kw.,
- 2006 rok - 1950,9 m kw.,
- 2007 rok - 1251,0 m kw.,
- 2008 rok - 1205,1 m kw.,
- 2009 rok - 3018,3 m kw.,
- 2010 rok - 7004,0 m kw.,
- 2011 rok - 9705,8 m kw. ,
- 2012 rok - 7361,2 m kw. ,
- 2013 rok - 6508,1 m kw.,
- 2014 rok - 7793,0 m kw.,
- 2015 rok - 8525,6 m kw.,
- 2016 rok - 10952,0 m kw.,
- 2017 rok - 9406,5 m kw.,
- 2018 rok - 7043,57 m kw.

W minionym okresie 15 lat wycofano z użytkowania 85 107,97 m kw. wyrobów zawierających azbest. W 2019 r. działania związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest na terenie miasta będą kontynuowane. Zainteresowani mieszkańcy proszeni są o kontakt pod nr tel. (29) 765-42-91, Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Ostrołęki.
Wyświetleń: 1258 komentarze: -
09:16, 27.12.2018r. Drukuj