sobota, 19 stycznia 2019 r., imieniny Henryka, Mariusza, Erwina

Aktualności

"Kurier Mazowiecki" o fatalnym stanie mostu. Będą wzmożone kontrole i ograniczenia (wideo)

Fot. kadr "Kurier Mazowiecki"Nie od dziś wiadomo, że stan przeprawy tymczasowej na Narwi jest w kiepskiej kondycji. Samorząd winą obarcza zbyt dużą liczbę ciężarówek oraz nadmierną prędkość z jaką kierowcy wjeżdżają na most. O sprawie informował "Kurier Mazowiecki".

Po roku korzystania z przeprawy, nawierzchnia na moście była kilkakrotnie wymieniana.

ReklamaNiestety, nie poprawia to diametralnie komfortu jazdy. Ratusz zapowiada podjęcie radykalnych kroków.

- Stan przeprawy, mówiąc delikatnie, jest fatalny. Będzie to wymagało ze strony ratusza pewnych posunięć. Dotychczasowe kontrole prewencyjne nie wpłynęły znacząco na zmniejszenie obciążenia tego mostu, dlatego będziemy zmuszeni podjąć bardziej zdecydowane kroki - zapowiada prezydent Łukasz Kulik.

Głównym powodem niszczenia nawierzchni jest prędkość, z jaką poruszają się po moście auta, w szczególności pojazdy o wysokim tonażu.

Reklama- Podstawowym problemem doprowadzającym do spękania nawierzchni jest niedostosowanie prędkości przez pojazdy ciężarowe, które powinny przejeżdżać przez przeprawę 20 km/godzinę, a w praktyce prawie żaden samochód jadący przez most nie dostosowuje się - mówi Wojciech Dorobiński, rzecznik ratusza.

Kontrole wykazały, że nie dość, że większość aut nie przestrzega ograniczenia prędkości, to wielu kierowców ciężarówek nie ma wymaganych przez urząd przepustek na przejazd przeprawą. Ratusz zapowiada, że kontroli będzie więcej, a na moście pojawią się nowe ograniczenia.

Więcej na ten temat w "Kurierze Mazowieckim".

Odsłon: 2049 komentarze: 26 Wrzuć na Facebooka 03:04, 13.01.2019r. Drukuj




Powrót


Xxx @ 04:02, 13.01.2019

IP: 188.146...25

To może niech fotoradar postawią:-D

T @ 08:17, 13.01.2019

IP: 2a00:f41...93e9

Samorządowcy jesteście śmieszni

Rebeliant Remek @ 08:22, 13.01.2019

IP: 188.147...179

Xxx. A nawet dwa. Nie ma co się śmiać. Lokalnym przewoźnikom to wiele nie zaszkodzi, a jak posypią się skargi od przewoźników z kraju i Europy to może rząd przypomni sobie , że ta przeprawa to ważny element na mapie transportowej Polski i tego regionu Europy.

Rebeliant Remek @ 08:25, 13.01.2019

IP: 188.147...179

T. Na miejscu samorządowców w tej kwestii bym wykazał się daleko idącym radykalizmem. To problem nie tylko Ostrołęki, a kraju.

Do roboty! @ 08:36, 13.01.2019

IP: 31.0...93

Kulik weź sie do roboty!
Łataj dziury!
Za to Ci mieszkańcy płaca!
Do roboty

Jaka umowa - taka praca @ 09:46, 13.01.2019

IP: 83.9...133

A kto dał aż 2 lata na realizację naprawy "starego" mostu ????

Potencjał firmy na tej budowie i postęp prac jest żenująco niski

Kazik @ 09:53, 13.01.2019

IP: 31.0...199

Jakie przekraczanie prędkości?
Tam sie nawet te 20 nie da jechać

Bob @ 10:30, 13.01.2019

IP: 188.147...99

Zaorac,zboże zasiac i bedzie spokoj

mk @ 11:30, 13.01.2019

IP: 178.42...36

Zadam podstawowe pytania:

DLACZEGO POPRZEDNIE WŁADZE MIASTA, ANULOWAŁY ZAŁOŻENIA PROJEKTU DOTYCZĄCE WYKONANIA I SKŁADU NAWIERZCHNI PRZEPRAWY TYMCZASOWEJ.... DLACZEGO WPROWADZIŁY TAJEMNICZY PROJEKT ZASTĘPCZY-KTÓRY ZMNIEJSZAŁ PRZEKROJE I ILOŚC UZYTEJ STALI ORAZ ZMIENIAŁ RODZAJ UŻYTYCH WARSTW NAWIERZCHNI BITUMICZNEJ ?

JAKI WPŁYW NA JAKOŚĆ NAWIERZCHNI I JEJ TRWAŁOŚĆ MIAŁY/MAJĄ WPROWADZONE ZMIANY?

CZY JEST PRAWDOPODOBNE,ŻE GDYBY WYKONANO ZAŁOŻENIA "PIERWOTNEGO" PROJEKTU, NAWIERZCHNIA BYŁABY BARDZIEJ WYTRZYMAŁA I MNIEJ PODATNA NA USZKODZENIA?

KTO ODPOWIE ZA ZMIANY PROJEKTU (NA TEMAT KTÓRYCH NIE CHCIAŁ WYPOWIADAĆ SIE PROJEKTANT) ?

DLACZEGO KOSZT BUDOWY PRZEPRAWY TYMCZASOWEJ ,WZRÓSŁ Z OK 6.5MLN ZŁ (PLANOWANE PRZEZ MIASTO) DO OK 11,6 MLN ZŁ, A EFEKT JEST PORAŻAJĄCY W USTERKOWOŚCI PRZEPRAWY?

NA CZYJ KOSZT TERAZ BEDĄ WYKONYWANE REMONTY NAWIERZCHNI, BO DWIE WYMIANY GWARANCYJNE JUŻ ZOSTAŁY WYKONANE ?


MOŻE TERAZ NOWY PREZYDENT ODPOWIE NA POSTAWIONE PYTANIA I PO ANALIZIE DOKUMENTÓW I FAKTÓW WSKAŻE PROBLEM LUB WINNYCH, A NIE BĘDZIE NADAL ZRZUCANA WINA TYLKO NA KIEROWCÓW I WSZELKIEJ MAŚCI AUTA ?

MAM NADZIEJĘ ,ŻE CZYTAJĄ TO NASZE WŁADZE I UDZIELĄ ODPOWIEDZI NA KONKRETNE PYTANIA PRZEDSTAWIONE POWYŻEJ.

Xxxxx @ 11:43, 13.01.2019

IP: 5.173...202

Jeżdżę przez tą przeprawę dużym autem (potocznie mówiąc TIRem-oczywiście posiadam wymagane pozwolenie) i nie wiem skąd te stwierdzenie o prędkości powyżej 20 km/h tam się nie da jechać szybciej a nawet trzeba jechać wolniej...

lol @ 13:02, 13.01.2019

IP: 83.28...12

ale jakoś ulice miasta, "obwodnica" nie pęka co 2 tygodnie a jeździ się tam ponad 60 km/h... na jedynce sie jedzie przez te denną przeprawę (od jakiegoś czasu ją omijam i nowym mostem jeżdżę) i ledwo 20 km/h a oni głupoty chrzanią o dużej prędkości... TIRy muszą mieć jakiś dojazd to na drodze krajowej im robicie jakieś pozwolenia?
ostrołęka już nawet śmiechu nie warta tylko żalu.

?? @ 14:25, 13.01.2019

IP: 5.172...37

Wojtek przestań pierd...ć o przekraczaniu prędkość bo jest to że względu na stan nawierzchni technicznie niewykonalne, nie powtarzaj głupot za swoim byłym panem i mentorem
Co do mostu zmienić ją na drewno/ kosztami obciążyć byłego prezydenta i tego specjalistę od tego pękającego asfaltu/ , przed mostem zamontować wagę przejazdów / przeładowanie się skończy w mig/ , zamontować skaner tablic rejestracyjnych i porównywać je z wydanymi przepustkami / inwestycje momentalnie się zwróci/

Miejsce dla kaszny @ 14:30, 13.01.2019

IP: 37.248...235

Proponuję aby się wypowiedział jakiś ekspert od Kaszany. Moze choc pewien nie jestem, problem rozwiazałby się po wykonamiu nawierzchni z luźno związanej Kaszanki, z odrobiną cybuli na prawdziwym smalczyku!

Podobmo w mieście teraz KASZANA pod dostatkiem więc ewentualne dziury uzupelniać by można było na bieżąco. Szfagier wziąłby taczkie wrzucił kilka łopat i po problemie

Jerzy @ 14:40, 13.01.2019

IP: 188.146...170

A co z dyrektorem od popękanego asfaltu się dzieje gdzie pracuje

Do wyzej ?? @ 14:40, 13.01.2019

IP: 31.0...50

Jesli masz problem z przejazdem to jedz do Różana albo Nowogrodu
Jeżdzę codziennie,przeprawą tymczasowa i nie widziałem żeby był jakiś problem z przejazdem. Jak sa wyboje jade wolniej jak stan jest lepszy jade szybciej. Nie nadkladam 60km przez Różan zeby przywieżć żwiru z Borowców.
Jeśli myślisz że nawierzchnia drewniana bułaby tańsza i bezusterkowa to misiałeś wczoraj coś ciężkiego spożywać.
Poza tym ludzie w promieniu kilku kilometrów mieliby nieprzespane noce od terkotu drewnianych bali.
Ale ty pewnie mieszkasz gdzieś ww oddali w swojej willi i masz ma zwykłych ludzi wyjeb ....e

Seba @ 15:12, 13.01.2019

IP: 89.65...225

ta tymczasowa przeprawa to symbol zwycięstwa Muzeum nad potrzebami codziennymi żywego miasta.

@ @ 16:01, 13.01.2019

IP: 2a01:110f...122b

Mostu nie ma ale za to jest kładka wyklętych. To było priorytetem poprzedniej władzy.

Ostrołęczanin. @ 16:05, 13.01.2019

IP: 83.28...226

W białym Dunajcu jest most o podobnej konstrukcji z tym że nawierzchnia wykonana jest z drewna i przejeżdża się cicho bez żadnego stukotu i co najważniejsze równo!!! Więc jak ktoś nie ma zielonego pojęcia to niech się nie wypowiada. Tak właśnie to powinno być wykonane w Ostrołęce i nie było by żadnego problemu

do Do wyzej ?? @ @ 19:21, 13.01.2019

IP: 5.172...107

ty bezmózgi trollu / pewnie pisowski / skoro jeżdzisz przeładowanym samochodem to właśnie wypier...j na most w różanie a nie niszczysz drogi w ostrołęce / widzę że waga powoduje u ciebie paniczny strach /, drewniana nawierzchnia jest dużo tańsza w naprawie niż lanie asfaltu , na białym dunajcu jak tu ktoś wspomniał ruch jest dużo większy / zakopianka / , przejeżdża masa pojazdów budowlanych , są dużo gorsze warunki atmosferyczne / góry / i jakoś nawierzchnia wytrzymuje , przejeżdżałem tam w lato , przejeżdżałem teraz zimą i nie słyszałem żeby łupało tak żeby ludzie spać nie mogli , sam ruch uliczny jest dużo głośniejszy

Gość @ 20:14, 13.01.2019

IP: 2a00:f41...2c2

Zaczeliście spory bez Jana z Oki? Niech on tylko się o tym dowie. Biada wam rodacy.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:31, 14.01.2019

IP: 2a00:11c0...7

Warto przypomnieć.

Historia niekompetencji, dyletanctwa i pogardy dla pieniędzy Ostrołęczan.

1. Wojewoda, wraz ze swoimi służbami, zwraca uwagę władzom miasta, na katastrofalny stan mostu.
2. Władze miasta zaprzeczają i poddają w wątpliwość diagnozę służb wojewody, nazywając je politycznymi.
3. Kilka miesięcy później, władze miasta zamykają przejezdność mostu, dla samochodów ciężarowych, potwierdzając tym samym wyniki ekspertyz przedstawicieli wojewody.
4. Na spotkaniu miejscowych przewoźników z Panem Płochą, oznajmia on, że miasto nie planuje budowy przeprawy zastępczej, a im radzi, żeby "zacisnęli pasa".
5. Krótko po tym spotkaniu, Pan Kotowski stwierdza, że nie wyobraża sobie, żeby miasto, takiej przeprawy nie zbudowało i, że trwają wstępne prace.
6. Władze miasta, stwierdzają, że przeprawy jednak nie uda się zbudować, bowiem nadbrzeże Narwi objęte jest programem "Natura 2000", co całkowicie uniemożliwia jakąkolwiek ingerencję w to nadbrzeże.
7. Władze miasta, stwierdzają, że jednak przeprawa alternatywna będzie (słowem nie wspominają, co z programem "Natura 2000").
8. Władze miasta informują, że są dogadane z wojskiem, które "za darmola" wybuduje nam tę przeprawę.
9. Kolejny przekaż dotyczący wojska - nie "za darmola", ale za dach nad głową, wikt i opierunek dla żołnierzy pracujących przy przeprawie.
10. Kolejny przekaz - wojsko przerzuci jedynie most przez Narew, a wszelkie prace, dotyczące infrastruktury dojazdowej i przygotowania przyczółków, miasto będzie musiało samo zorganizować.
cdn.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:31, 14.01.2019

IP: 2a00:11c0...7

11. Następuje karuzela z terminami, zarówno rozpoczęcia, jak i zakończenia budowy przeprawy zastępczej.
12. Władze miasta informują, że został ogłoszony przetarg na wykonanie infrastruktury, w którego SIWZ, zawarty jest warunek o bez udarowym posadawianiu pali, będących podstawą dojazdów (przyczółki) – szacowana, przez władze miasta, wartość przetargu to 6 mln zł.
13. Jedna z firm, która chciałaby przystąpić do przetargu, informuje władze miasta, że pale do bez udarowego ich posadawiania, nie są produkowane w Polsce.
14. Ostrołęcka firma "Ostrada", składa ofertę na wykonanie prac, zgodnie ze SIWZ, jednak opiewa ona na 10,5 mln zł - oferta zostaje przyjęta.
15. W czasie prac "Ostrady", nad posadawianiem pali, okazuje się, że stosowana jest metoda udarowa, zagrażająca pobliskiej infrastrukturze, w tym wpisanemu do rejestru zabytków Kościołowi Farnemu.
16. Pomimo interpelacji radnych, prace zostały przeprowadzone metodą udarową, co więc zawierał SIWZ?
17. Pomimo wcześniejszych zapowiedzi, na przeprawie zastępczej, nadal obowiązują zakazy jazdy dla pojazdów ciężarowych, nie posiadających zezwoleń, które wydaje „wadza”, stwierdzając, że wcześniejsze zezwolenia straciły ważność i zmuszając przedsiębiorców, do ponownego przechodzenia całej procedury, bez pewności, że tym razem zezwolenia otrzymają.
18. Pomimo, że przeprawa była gotowa była wcześniej, „wadza”, postanowiła, że „uroczyste przecięcie kabla telefonicznego”, odbędzie się po „hucznym”, miejskim sylwestrze, zorganizowanym tylko po to, żeby „wadza” mogła się podlansować, przed taplającą się w błocie publiką, nastąpi po Nowym Roku.
19. Około dwa tygodnie, po „uroczystym przecięciu kabla telefonicznego”, nawierzchnia na przeprawie tymczasowej całkowicie popękała i wymaga natychmiastowej naprawy, co wiąże się z utrudnieniami lub zamknięciem przeprawy.
20. Wyszedł „mundrala” z urzędu miasta i stwierdził, że nawierzchnia popękała, bo popękać miała, ale nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie, kto będzie płacił za jej ciągłą naprawę, bo niecały tydzień, po jej pierwszej naprawie nawierzchnia wygląda gorzej niż przed nią.
21. Okazało się, że Ostrada zobowiązana jest umową, do dwukrotnej wymiany nawierzchni, za każdą następną, zapłaci urząd miasta, czyli my – mieszkańcy, ponadto zatrudniona jest firma, która ma za zadanie bieżące monitorowanie stanu mostu – oczywiście, nie robi tego za darmo.
Jeśli ktoś znajdzie powód do pochwalenia władz miasta, to proszę mi go wskazać, bowiem ten most powinien był powstać, zanim został wyłączony z ruchu ciężarowego stary most, a most budowany w tym terminie, jest dowodem braku kompetencji sprawujących władzę (rządzeniem tego nazwać nie można) w mieście.

Jasiu @ 10:20, 14.01.2019

IP: 31.0...209

Jasiu, brakiem wszelkich cnot i darów jest zatrudnianie niekompetentnych doradców o wątpliwej reputacji.
Ja osobiście jestem wierzącym człowiekiem i KASZANKI w piątki nie jadam

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:30, 14.01.2019

IP: 2a00:11c0...7

Jasiu, do Ciebie również nie dotarła jeszcze instrukcja z centrali, że sprawa "Kaszany", "się rypła" i jest już nieaktualna?

Obecnie centrala pracuje nad kolejnymi Pomówieniem i Szkalowaniami - zgłoś do nich brak informacji, bo skoro nie poinformowali Cię w kwestii "Kaszany", to i w kwestii nowej nagonki, również mogą Cię pominąć.

Gość @ 19:24, 14.01.2019

IP: 188.146...8

Co ma się piernik do wiatraka jak samochody osobowe do lipnego mostu.Zrobić całkowity zakaz dla tirów i problemu nie będzie.

cymek @ 20:44, 14.01.2019

IP: 31.41...31

to wina KASZANY.

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót

Reklama

LUSAR
Bowling
Sklep Enter

Ogłoszenia

Forum

Reklama

Ynet.pl
Spaja
LuxKredyt
Hydraulika
ŻAK