wtorek, 20 sierpnia 2019 r., imieniny Bernarda, Sobiesława, Samuela

KurpGrupa

Aktualności

Dlaczego prezydent współpracuje ze skazanym i gdzie się podziały setki betonowych płyt?

Prezydent Łukasz Kulik i radny Grzegorz PłochaPrzy okazji uszczypliwych interpelacji składanych przez radnych PiS, wychodzą na jaw pierwsze nieprawidłowości przy realizacji miejskich inwestycji. Prezydent Łukasz Kulik, odpowiadając Grzegorzowi Płosze, pyta go m.in. o wartościowe płyty betonowe i chętnych do budowy tymczasowej przeprawy na Narwi.

Miasto od kilku tygodni żyje nowiną, że prezydent Łukasz Kulik współpracuje z owianym złą sławą Markiem Tyszką. To właśnie o niego pytali w interpelacjach radni Janusz Kotowski i Grzegorz Płocha. Ten drugi postanowił dowiedzieć się od prezydenta Kulika czy związany wcześniej z firmą KDL (Marek Tyszka - przyp. red.) współpracował z ratuszem w grudniu 2018 roku lub styczniu 2019 roku, czy zostały mu udzielone jakiekolwiek pełnomocnictwa, czy brał udział w spotkaniach i naradach oraz ile ewentualnie zarobił.

Reklama Nazwisko osoby współpracującej nie zostało ujawnione w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ostrołęki, ale wiemy, że chodzi o osobę Marka Tyszki (przekornie nazywanego ksywką "Kaszana"), prywatnie męża właścicielki firmy budowlanej KDL, która w przeszłości wykonywała wiele miejskich inwestycji i z którą ostrołęcki ratusz od lat spotyka się w sądach. Nie oznacza to jednak, że urzędnicy wygrywają sprawy. Wręcz przeciwnie, spory pomiędzy miastem a KDL wygrywa często prywatna firma. Ten temat szerzej poruszymy w osobnej publikacji.

Marek Tyszka to doskonale znana postać w ostrołęckim sektorze budowlanym. W przeszłości miał problemy z prawem, został prawomocnie skazany. Wśród osób, z którymi do tej pory rozmawialiśmy, nie ma dobrej opinii. Nawet najbliżsi współpracownicy nowego prezydenta miasta są przeciwko współpracy z tym "fachowcem". Nie przeszkodziło to jednak Łukaszowi Kulikowi do nawiązania z nim współpracy. Włodarz doszedł najwyraźniej do wniosku, że skoro Tyszka ma doświadczenie w sektorze budowlanym, to pomoże mu z przeciągającymi się o długie miesiące inwestycjami, które wykonuje ostrołęcka "Ostrada".

Pogląd bardzo niebezpieczny przypominający głośną historię jednego z polskich policjantów, który w latach 90. trafił za kratki tylko po to, by wejść w struktury ówczesnych gangów. Ostatecznie miał na koncie wiele zasług, ale do dotarcia do prawdy posłużył się przestępstwem, za co później naprawdę trafił do więzienia.

Reklama To czy Tyszka pomoże Kulikowi odzyskać utracone dotacje na remonty miejskich ulic jest niewiadomą. Nasi rozmówcy obawiają się jednak kłopotów i to nie tylko wizerunkowych. - Czy w Ostrołęce naprawdę nie ma innych osób znających się na ujawnianiu nieprawidłowości na budowach niż Marek Tyszka? - pytają.

Prezydent Kulik w odpowiedzi radnemu Płosze przyznał, że Marek Tyszka współpracował z ratuszem na podstawie umowy zlecenia, m.in. weryfikował dokumentację projektową, dzienniki budowy i dokumenty rozliczeniowe. Wykonywał też zdjęcia na budowach. Wszystko to ma pomóc w ustaleniu czy ratusz płaci wykonawcom miejskich inwestycji za faktycznie wykonane prace, czy użyto właściwych materiałów i czy kosztorysy nie zostały zawyżone.

Są już pierwsze efekty pracy Marka Tyszki. Miasto nie wypowiedziało umowy "Ostradzie" dot. remontu ul. Blachnickiego. Ratusz prawdopodobnie przed sądem będzie walczył o kwotę utraconej dotacji (około 1,7 mln zł) - usłyszeliśmy nieoficjalnie w ratuszu.

Prezydent Kulik zlecił Tyszce swego rodzaju audyt trwających inwestycji, które w jego ocenie należy "pilnie skontrolować". Chodzi m.in. o setki betonowych płyt wartości około 70 tys. zł, które zniknęły podczas remontu ostatniego odcinka ul. Witosa. Notabene o płyty betonowe Kulik pytał w ratuszu jeszcze zanim został prezydentem. Prezydent chce się także dowiedzieć, dlaczego remont ul. Blachnickiego nie został zakończony w terminie, przez co miasto straciło zewnętrzne dofinansowanie. Podobna sytuacja jest z ul. Krańcową, której remont nie zakończył się w terminie, a miasto straciło 2 mln zł dotacji.

Reklama Ciekawie prezydent Łukasz Kulik opisał okoliczności powstania przeprawy tymczasowej. Tutaj pojawia się podnoszony już wcześniej wątek o prowadzeniu prac w w technologii niezgodnej ze specyfikacją przetargową (użyto technologii wbijania zamiast wiercenia pali) oraz nowa sprawa, która do tej pory nie ujrzała światła dziennego. Wykonaniem przeprawy tymczasowej zainteresowana była także prywatna firma, ale ratusz nie zezwolił na wydłużenie terminu składania ofert i ostatecznie most wykonało wojsko.
W odpowiedzi na interpelację prezydent wprost pyta ówczesnego wiceprezydenta Grzegorza Płochę: "czemu zaakceptował Pan kosztorys, który przekroczył przedmiot zamówienia o kilka milionów złotych, w którym m.in. znajdują się takie pozycje jak np. beton C30/37 - 88 m3 w cenie 2.900 złotych netto za 1 m3, czyli około 250 tys. zł. Jest to najdroższy beton w Polsce, o jakim mi wiadomo. I w końcu dlaczego w sytuacji, gdy drugi z zainteresowanych oferentów (SKANSKA S.A.) złożył pismo z prośbą o przesunięcie terminu składania oferto o dwa tygodnie, miasto nie wyraziło na to zgody?" - napisał prezydent Kulik. - Oczywistym jest iż konkurencja dwóch podmiotów na pewno wpłynęłaby na obniżenie ceny końcowej tej inwestycji - dodał na końcu.

Nie bezpośrednio, ale właśnie o osobę Marka Tyszki, pytał w interpelacji także Janusz Kotowski. Prezydent Kulik przypomniał radnemu, że pracownikiem samorządowym zatrudnionym w ramach umowy o pracę nie może być osoba skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. W myśl prawa Kulik stwierdził, że nie zamierza zatrudniać w ratuszu osób skazanych.

Na razie nie wiadomo czy i w jaki sposób prezydent Kulik będzie dalej współpracował z Markiem Tyszką. Owiany złą sławą "fachowiec" otrzymał do tej pory z miejskiej kasy około 3300 zł netto i jak zaznacza prezydent Kulik "jest to kwota adekwatna do wykonywanych działań". Tyszka i inni nowi współpracownicy w ratuszu, zostali zobowiązani do złożenia oświadczenia o niekaralności. Obecnie nie wiadomo czy do ratusza wpłynęło zaświadczenie od Marka Tyszki.

Najbliższe miesiące pokażą czy na jaw wyjdą nieprawidłowości w miejskich inwestycjach, czy jeździmy po dobrych jakościowo drogach, za które zapłaciliśmy miliony złotych, czy współpraca z "Kaszaną" będzie tylko wizerunkową klapą.
Wyświetleń: 22320 komentarze: 150 Wrzuć na Facebooka 19.01.2019, 08:31r. Drukuj




Powrót


Mieszkaniec @ 09:03, 19.01.2019

IP: 188.147...97

Ludzie, ludzie! Co się stało z Janem Kowalskim?! Od wczoraj go nie widziano na łamach M.O. Nie wypowiadał się w żadnym istotnym dla świata, Polski czy Ostrołęki temacie. Ktoś wie co się z nim dzieje??? Jedni mówią, że w Choroszczy, inni że pobity, inni że zgwałcony, jeszcze inni że popełnił sepuku inni że samogwałtu dokonał! Aż strach pomyśleć co my biedne sieroty bez niego poczniemy :(:(:(

Gość @ 09:06, 19.01.2019

IP: 178.42...101

Niemożliwe, taki artykuł na tym "portalu"?

ktos @ 09:10, 19.01.2019

IP: 178.235...111

nie do wiary,co ja czytam.chyba ten portal posprzeczał sie z naszym włodarzem:))) ale zaraz Jan Kowalski wszysko nam wyjasni:) Wstawaj Janunku bo czekamy na wyjasnienia:))

Mieszkaniec @ 09:10, 19.01.2019

IP: 188.147...97

Ja proponuję się jednak odnieść do dobrej zmiany. Czyli odwoływania że stanowisk protegowanych poprzedników, a obsadzaniem ich swoimi protegowanyni. Miało być klarowne i transparentne. A jest tak jak było albo jeszcze gorzej. Gdzie jest kompetencja człowieka, który jednocześnie pracuje w tylu instytucjach??? Stare powiedzenie mówi, że ktoś jak jest do wszystkiego to jest do niczego.

Mieszkaniec @ 09:14, 19.01.2019

IP: 188.147...97

Janku! Janeczku! Wróć! Wyjaśnij! Nie gniewaj się na mnie! Proszę oświeć prosty lud! Janeczku, Januszkuuu! Jedyne wytłumaczenie to, że pojechał do Gdańska i wraca koleją. Janku do Ostrołęki koleją z Gdańska nie dotrzeeeesz!

normalny @ 09:16, 19.01.2019

IP: 5.173...194

Wszystko w porządku tylko do weryfikacji robót budowlanych potrzebne są nie pełnomocnictwa a twarde papiery z Izb Budowlanych i uprawnienia państwowe
jak ma to spoko i z daleka od fachowca

super @ 09:20, 19.01.2019

IP: 178.235...111

Bardzo dobrze, ze go nie ma, po co ma siać nie prawdę,najwyrażniej nie ma nic mądrego do powiedzenia?

Dolek @ 09:22, 19.01.2019

IP: 5.172...101

Uważam, że lepiej próbować polubownie dogadać się z podmiotem, który nie wywiązał się należycie ze swoich zobowiązań niż od razu stawiać sprawę na ostrzu noża i występować na drogę postępowań administracyjnych lub sądowych. Powód jest prosty, większe szanse na odzyskanie utraconych pieniędzy. Dodam jeszcze, że Pan Kulik został Wybrany na prezydenta miasta i ma pełne prawo do współpracy z ludźmi z którymi chce współpracować, zresztą tak samo jak to robił były prezydent pan Kotowski. Jak zrobi źle lub niezgodnie z prawem to zostanie z tego rozliczony ale dajmy mu szansę bo po niecałych dwóch miesiącach urzędowania trudno wymagać spełnienia wszystkich wyborczych zobowiązań.

A tak na marginesie to " mieszkaniec " - nie wiem czy zauważyłeś ale sam jesteś trollem tego portalu, nie wnoszącym merytorycznych treści do prezentowanych tematów tylko rzucającym jakieś ciągłe i niewybredne uwagi do "Kowalskiego ".

Krzyś @ 09:22, 19.01.2019

IP: 5.172...83

Biorąc pod uwagę ilość negatywnych wpisów na temat działalności Pana Tyszki w UM pisząc o nim"Kaszana"jest coś na rzeczy że boją się o własną du.pę i że wyjdą "zonki” a do pracy weźmie się prokuratura.Ale też zgadzam się że do audytu można znaleźć innych facowców.A tak przy okazji czy radny Kotowski mógłby porozmawiać z pisowskim wojewodą po linii partyjnej w sprawie cofniętych dotacji dla Ostrołęki w celu zakończenia swoich inwestycji.

januszOstrolecki @ 09:25, 19.01.2019

IP: 46.170...217

poprawcie błędy w artykule bo ciężko się go czyta

Irek @ 09:26, 19.01.2019

IP: 37.47...234

Proszę bardzo jaka wiadomość i co jesteście zadowoleni z pana prezydenta

mk @ 09:28, 19.01.2019

IP: 178.42...251

Wg. mnie jeśli "osoba skazana" wywiązuje się prawidłowo i profesjonalnie z czasowo powierzonych zadań itp,
a także pomaga rozwikłać zagmatwane sytuacje których inni z przyczyn osobistych-wizerunkowych-towarzyskich i ze względu na konsekwencje nie chcą się podjąć,
to wg. mnie jeśli prawo pozwala na taki układ należy to wykorzystać.

Rozliczyć przeszłość i wszystkie nie jasne sytuacje związane z przetargami, reklamówkami, wykonawstwem remontów i inwestycji, wzrostem kosztów inwestycji, nie terminowym wykonawstwem , cudownymi zniknięciami materiałów , dziwnymi układami dotyczącymi kupna sprzedaży(budynków,działek itp.)po zaniżonych cenach itp. itp.....do tego osoba "która nie ma nic do stracenia" i zrobi to zgodnie z prawem itp. jest jak najbardziej wskazana.

Szczerze mówiąc protesty osób, które przez kilkanaście lat zrobiły z Ostrołęki prywatny-zaściankowy folwark i zdegradowały miasto i szanse jego rozwoju , szczerze wcale nie interesują mnie ich protesty.... moim zdaniem mogą być wyrazem niepokoju przed ujawnieniem wielu 'dziwnych sytuacji'...

Hejter z Kobylina @ 09:29, 19.01.2019

IP: 37.47...189

Szukam stajni dla kunia

pb @ 09:34, 19.01.2019

IP: 37.47...150

mk, dobrze powiedziane. Jestem gotów poczekać na owoce tej wdpółpracy.

Do Dołek @ 09:35, 19.01.2019

IP: 178.235...111

Nie oskarżaj Mieszkańca, nie wyzywaj go, to jest facet, który pisze obiektywnie,a J.K. to dopiero potrafi wyzywać, ubliżac, nic innego???

wściekły ostrołęczanin @ 09:39, 19.01.2019

IP: 83.28...160

PROKURATOR

Tu powinen wejść natychmiast PROKURATOR ale nie Ostrołęcki, a np. Warszawski i wskazać panu K. i panu P. gdzie powinni się znajdować

angry
angry
angry
angry
angry

Przykre @ 09:41, 19.01.2019

IP: 2a01:110f...44b2

Nie wierzę, osoba będąca w sporach sądowych staje się osobą kontrolującą tego z kim jest w sądzie?! Nie wierzę, że prezydent nie był o tym uprzedzony! Jeżeli był i brnął w to dalej No to mamy nie tylko kaszanę, ale i duży pasztet. Naprawdę nie można było znaleźć jakiegoś biegłego z zakresu budownictwa spoza Ostrołęki? Przecież opinie tego pana są natychmiast do podważenia, choćby przez fakt braku wymaganego wykształcenia i bezstronności. Żaden sąd nie przyjmie takiego dowodu. To elementarz prawniczy, Grubo. Oj będzie się działo. A wstyd jaki...

Xxx @ 09:42, 19.01.2019

IP: 178.213...54

Po pierwsze proszę napisać jakie kompetencje ma pan Marek T że Prezydent zatrudnił go do weryfikacji projektów. Ludzie to jest poprostu nienormalne !!! Jedni lepsi od drugich.

Mieszkaniec do Dołek @ 09:42, 19.01.2019

IP: 188.147...97

Nic obiektywnego nie wnoszę??? Myślę że jestem jednym z bardziej obiektywnych. Nie popieram ani PiS ekipy, ani tego co się dzieje obecnie, a to według Ciebie nie jest obiektywizm. Uważam że PiS był za blisko kościoła, a obecną właca za bardzo kościół krytykuje i ośmiesza. Będę pisał to co chce i jak chce bo mamy wolność w końcu w ostrołęce prawda Dołku??? Nie to co za PiS które nam nie dało obejrzeć Kler

sprawiedliwy @ 09:46, 19.01.2019

IP: 31.0...26

Odezwał się spłoszony płocha niech niech uderzy się w piersi i zrobi rachunek sumienia za to co wcześniej robił niby taki święty pierwszy w procesjach krzyż nosił a wiele ma na sumieniu, chociaż chyba tego nie ma, niech odpowie dlaczego jego żona korzystała co roku za darmo z sanatorium z MOPRU, który przysługuje dla osób o niskich dochodach, a płocha wcale takich niskich dochodów nie miał

Mieszkaniec do Dołek @ 09:49, 19.01.2019

IP: 188.147...97

A Ty żebyś był obiektywny to byś sobie zadał trud i zorientował się kto pierwszy zaczął wyzywać.,czy redaktor Kowalski vel Remek mnie, czy ja ich. I do trolla mi daleko. Chcę normalności w tym mieście. I nie krytykuję jak byś zauważył P. Prezydenta tylko pisze jeśli coś mi się nie podoba. Dokładnie tak samo jak Twój mistrz Jan Kowalski tylko ja staram się być po środku, a nie jak Kowalski mocno z lewej strony. I nie porównuj mnie do takich jak on bo to dla mnie większą obraza niż wyzwiska. Pozdrawiam Cię Dołku nie troll ;)

Do sprawiedliwy @ 09:52, 19.01.2019

IP: 188.147...97

I to jest racja. Takie rzeczy trzeba wyjaśniać i mówić o tym głośno. Władza ma być nieskazitelna i uczciwa. Bez względu na to z jakiej opcji się wywodzą.

znawca_faktu @ 09:55, 19.01.2019

IP: 176.109...252

Pan T. Nie posiada jakichkolwiek kwalifikacji aby wykonywać audyt, to że prowadził nieudolnie firemkę nie upoważnia go do niczego.
Po co sprawdzać kosztorysy, skoro roboty były prowadzone w formie ryczałtowej - Zamawiający nawet nie wymagał ich.... nie wiem po co te głupoty napisali. Druga sprawa, płyty betonowe w przetargu firma wykonawcza musiała utylizować podbudowę m.in płyty więc ponownie KASZANA dał ciała i jeszcze zapłacili za błędną ocenę i zupełnie nikomu nie potrzebną 3300zł netto, fachowca który nie posiada kwalifikacji do tego - ZMARNOWANO PUBLICZNE PIENIĄDZE.
Ponadto,
"weryfikował dokumentację projektową, dzienniki budowy i dokumenty rozliczeniowe. Wykonywał też zdjęcia na budowach"
Weryfikacja dokumentacji może wykonywać osoba o podobnych kwalifikacjach/uprawnieniach do osoby która ją wykonywała + rzeczoznawca a nie KASZANA bez kwalifikacji - co on tam mógł zweryfikować .........
za dziennik budowy odpowiada Kierownik budowy, więc ponownie CO KASZANA weryfikował skoro nie posiadał do tego kwalifikacji...... nie mówiąc już o dokumentach rozliczeniowych. A zdjęcia to wiadomo że wykonywał, bez pisania o tym każdy to wie, tylko po co ? skoro Inspektor w raportach przekazuje zdjęcia - to po co płacili za usługę dwa razy?

Do sprawiedliwy @ 09:57, 19.01.2019

IP: 178.235...111

Ty nie odwracaj kota ogonem,rozumiesz czego artykuł dotyczy??Widać, ze nie umiesz czytać ze zrozumieniem,idz na spacer, to Ci dobrze zrobi, albo wypij mocna kawę, bo zaczynasz bredzić nie na temat.Puknij się mocno w ł...b.

nie kościołowy jest tańszy o 350 zł miesięcz ... @ 09:58, 19.01.2019

IP: 188.146...57

mk,
"Wg. mnie jeśli "osoba skazana" wywiązuje się prawidłowo i profesjonalnie z czasowo powierzonych zadań itp, "

Prezydent nie zamierza zatrudniać osób skazanych.


"Prezydent Łukasz Kulik udzielił już odpowiedzi na interpelację w tej sprawie. Jednoznacznie podkreślił, że nie zamierza zatrudniać osób skazanych prawomocnymi wyrokami sądowymi.

- Informuję, że zgodnie z art. 6 ust. 3 pkt. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, pracownikiem samorządowym zatrudnionym na podstawie umowy o pracę na stanowisku urzędniczym nie może być osoba skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. Mając na uwadze przytoczony powyżej przepis, nie zamierzam zatrudniać lub rekomendować do zatrudnienia osób skazanych prawomocnymi wyrokami sądowymi - odpowiedział prezydent Ostrołęki. "

nie kościołowy jest tańszy o 350 zł miesięcz ... @ 10:02, 19.01.2019

IP: 188.147...250

"Na razie nie wiadomo czy i w jaki sposób prezydent Kulik będzie dalej współpracował z Markiem Tyszką. Owiany złą sławą "fachowiec" otrzymał do tej pory z miejskiej kasy około 3300 zł netto i jak zaznacza prezydent Kulik "jest to kwota adekwatna do wykonywanych działań". Tyszka i inni nowi współpracownicy w ratuszu, zostali zobowiązani do złożenia oświadczenia o niekaralności. Obecnie nie wiadomo czy do ratusza wpłynęło zaświadczenie od Marka Tyszki."

Gdzie jest prawda?

"
- Proszę o informację, czy w listopadzie i grudniu br. zostały zatrudnione przez Pana osoby kontrolujące lub doradzające w kwestiach prawnych i inwestycyjnych. Jeśli tak, proszę o przedstawienie warunków umów (podmioty, z którymi podpisano umowy i koszty, które poniosło miasto). Jeśli nie, proszę o informację, czy osoby niezatrudnione w Urzędzie Miasta Miały dostęp do dokumentów związanych z inwestycjami miejskimi lub sprawami pracowniczymi urzędu lub podmiotów podległych prezydentowi miasta? - pytał były wiceprezydent miasta.

Prezydent Łukasz Kulik szczegółowo odpowiedział na tę interpelację. Jak przyznał, nie zatrudnił żadnej osoby kontrolującej lub doradzającej w kwestiach prawnych i inwestycyjnych. Ujawnił za to umowy, jakie w tym czasie zawarł, w zakresie szkoleń, audytów i doradztwa prawnego. "

Za co 3300 zł? Czy to prawda?

gość @ 10:13, 19.01.2019

IP: 178.235...97

Prezydent nie zamierza zatrudniać osób skazanych-To oznacza że prezydent oszukał radnych jak i mieszkańców.Bo właśnie taką osobą zatrudnił.

Lex @ 10:13, 19.01.2019

IP: 188.146...233

Jedno proste pytanie: skąd redakcja ma odpowiedź na interpelację radnego Ploch z 16 stycznia, skoro ta odpowiedź nie została zamieszczona. Biuletynie Informacji Publicznej? Próbowałem ją przeczytać w oryginale i tam jej nie ma, jest samo zapytanie. Czy teraz jest tak, że redakcja MO poznaje odpowiedzi przed ich urzędową publikacją? Czy Moja Ostrołęka stała się portalem „urzędowym”? Ciekaw jestem czy sam radny dostał już odpowiedź na piśmie? Jeżeli nie, to wychodzi, że artykuł jest dramatyczną i robioną w dużym pośpiechu
próbą ratowania sytuacji nie do uratowania, a przy okazji złamania statutu miasta...a to może już z urzędu zapytać pan wojewoda.

Obserwator @ 10:23, 19.01.2019

IP: 2a00:f41...ba5a

Pan od kostki brukowej to zwykły partol.Prace wykonuje niestarannie i według opinii swojej A nie klienta.Nie polecam firmy TYSZMARK-POL MPBO

do @ 10:23, 19.01.2019

IP: 83.28...144

1 dzien ciszy

do @ 10:24, 19.01.2019

IP: 83.28...144

uszanujcie to

gość @ 10:29, 19.01.2019

IP: 178.235...97

A przypadkiem to nie jest karalne że ktoś z UM pozwolił komuś kto nie ma żadnych uprawnień budowlanych ,nadzorujących i jest skazany grzebać w papierach UM?

Hejter z Kobylina @ 11:02, 19.01.2019

IP: 37.47...189

Kaszan to nie Marek tylko jego młodszy Brat a ksywa niewzlieła się z tego że partaczy robotę jak sugerujecie w tym za zje_banym artykule

Ps wymieńcie dziennikarzy bo są Hu_jowi

Jurand ze spychowa @ 11:08, 19.01.2019

IP: 2a01:110f...7358

Po co taki pośrednik na lini Ostrada i Prezydent??

Kaszana @ 11:09, 19.01.2019

IP: 188.147...106

Dlaczego na stronie BIP UM nie ma oficjalnej odpowiedzi na interpelacje Płochy ,a jest już odpowiedz na tym portalu ?To tak samo,jak z informacją o kontroli do mzk ,gdzie info wcześniej pojawiło się na tej stronie ,a dopiero potem na oficjalnej stronie miasta .Przeciez to paranoja jakaś?Czy Kulik oszukuje nas „w żywe oczy „,bo ja już tego nie rozumiem ?Najpierw odpowiada Kotowskiemu (i pośrednio nam wszystkim -mieszkańcom ),ze nie będzie zatrudniał osób skazanych ,po czym okazuje się ,ze właśnie to robi!Pytam się po co oszukuje ,po co zatrudnia bardzo kontrowersyjne osoby bez kwalifikacji ?Zaczyna mi to śmierdzieć i to bardzo!Za co zapłacił podejrzanej osobie przeszło 3 tys z naszych podatków -za nieporadne sprawdzenie dokumentacji i wyciągnięcie niekoniecznie słusznych wniosków ?(czego się spodziewać po osobie nie przygotowanej prawnie i merytorycznie do audytu ).Poza tym ,czy to aby zgodne z prawem zatrudniać osoby NIEKOMPETENTNE do grzebania w papierach urzędowych ?A radni niech dalej pytają ,dociekają i drążą ,bo taka ich rola i wcale nie jest tak ,jak napisane na tym portalu ,ze są to „wścibskie pytania „.Pytania są jak najbardziej „na czasie”,merytoryczne i rzeczowe.Przypomnijcie lepiej sobie jakie to właśnie wścibskie pytania Kulik zadawał w czasie gdy był radnym

gość @ 11:10, 19.01.2019

IP: 178.235...97

Do Lex. Bo prawdopodobnie MO ma wiadomości z pierwszej ręki. Góra wczoraj długo musiała pracować żeby ten artykuł musiał powstać. Teraz wiadomości które powinny się znaleźć na stronie UM ( odpowiedzi na interpelacje) będą na MO żeby ludzie nie musieli szukać na stronach UM (to przecież ukłon w stronę mieszkańców )MO ma już oddawna przecież wyłączność na wszystkie info związane z Panem K. Ilość reportaży filmowych z Panem K jest porażająca na tym portalu......

Hahaha @ 11:28, 19.01.2019

IP: 31.0...174

Kasza... ekspertem😂😂😂😂
;😂😂😂😂㈳
4;😂😂😂😂ԅ
14;😂😂😂

PiSuardessa @ 11:30, 19.01.2019

IP: 5.184...178

Przypominam że jeżeli doszło już do zatarcia skazania (nie wiem tego czy tak się stało) wyroku Pana Tyszki to jest on w swietle prawa osoba nieskazana, a wiec otzryma zaświadczenie o niekaralności!
Może wiec (w takim przypadku) spokojnie być zatrudniony jako urzednik. Natomiast osoby które , wyciągają na światło dzienne jego przeszłość, włącznie z dziennikarzami narażają się na proces cywilny o naruszenie dóbr osobistych.
Dura lex sed lex

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:31, 19.01.2019

IP: 31.13...98

Bardzo zła decyzja Kulika z zatrudnieniem tego człowieka, czego przeciwnicy nie zapomną mu do końca kadencji, tak jak bardzo szybciutko zapomnieli, poprzedniemu, zatrudnienie dwóch emerytowanych policjantów, z których jeden, był, zdaję się, komendantem miejskim w czasie afery reklamówkowej, a drugi był bohaterem afery "blue taxi", a po objęciu funkcji ojazał się plagiatorem,co oczywiście w żaden sposób nie zmniehsza skali błędu popełnionego przez Kulika.

Przerażony sytuacją w mieście @ 11:31, 19.01.2019

IP: 37.248...255

To teraz Kaszana rządzi w mieście,gratulacje dla nowych władz.Na szczęście jest jeszcze Policja,prokuratura,CBA,CBŚ,ABW i US......

Pytanko @ 11:36, 19.01.2019

IP: 188.147...106

Czy fakt zatrudnienia za publiczne pieniądze osoby rzekomo karanej ,bez kompetencji można zgłosić do prokuratury ?

I @ 11:40, 19.01.2019

IP: 5.173...108

Gdzie płyty betonowe siè podziały?

znam @ 11:51, 19.01.2019

IP: 31.0...250

ZNAM LUDZI Z OSRA......Y I WIELU Z NICH NIESTETY BARDZO NARZEKA NA WARUNKI PRACY JAKIE OFERUJE TEN PRACODAWCA.

PiSuardessa @ 11:56, 19.01.2019

IP: 5.184...178

@pytanko
szybki research i juz mam jasnosc, jezeli pan Tyszka jest zatrudniony na umowę zlecenie, to mówiąc kolokwialnie, mozna mu naskoczyć. Nawet w przypadku braku zatarcia skazania, przepisy nie zabraniaja zatrudniania na stanowisku urzedniczym osób z wyrokiem, jezeli jest to umowa cywilno -prawna, a nie umowa o prace

e @ 11:58, 19.01.2019

IP: 83.28...22

Skandal jak osoba bez odpowiednich kwalifikacji i wiedzy z wykształceniem cukierniczym z wyrokami skazującymi przeprowadza audyty i ma ksywkę Kaszana to gratuluje tych kaszaniastych audytów

wściekły ostrołęczanin @ 11:59, 19.01.2019

IP: 83.28...160

do Lex @ 10:13, 19.01.2019

Pan Prezydent Łukasz Kulik udostępnił odpowiedź na interpelację na swoim profilu na facebooku, stąd MO to wzięło

do PiSuardessa @ 12:00, 19.01.2019

IP: 2a01:110f...1aa5

T wogole wierzysz w to co piszesz..? laughing laughing
Jak moze osoba karana dostac zaswiadczenie o niekaralnosci....??? laughing
I od kogo ma dostac to zaswiadczenie..? laughing

57 @ 12:01, 19.01.2019

IP: 185.166...214

zamiast umowy o pracę umowa zlecenia, współpracy, dzieło czy jak tam zwał, żona stroną w sprawach przed sądem z miastem lub była stroną w niedalekiej przeszłości; i równocześnie audyt poprzedniej władzy

jan @ 12:13, 19.01.2019

IP: 2a00:f41...9dad

A ja myślałem że pana prezydenta Kulika predzej czy później ktoś wsadzi na "minę" a widzę że on sam pcha się na te "miny".
Chyba że może to sprawka tych najbliższych współpracownikow?
Oj tylko mu współczuć i tym co na niego glosowali.

Michal @ 13:16, 19.01.2019

IP: 31.0...150

To szok!

Prezydent mijał się z prawdą udzielając odpowiedzi na interpelacje?!
Co za to grozi?
Czy Prezydent miasta może tak postepować?
Szok!

Grunt pali już mu się pod nogami

inny mieszkaniec @ 13:27, 19.01.2019

IP: 178.213...122

P.Tyszka wyd..pcył wielu wyd..pcy i prezydenta czli nas mieszkańców. A taki artykuł na m o faktycznie jest nieprawdopodobny.Kto na to zezwolił.

Fg @ 13:41, 19.01.2019

IP: 188.147...115

Miasto powinno zrobić listę nierzetelnych firm. I z automatu odrzucać ich oferty przetargowe - bo co się tutaj odprawia to przechodzi pojęcie...
Każda strona Ostrołęki rozkopana i brak widoków na koniec.

... @ 13:49, 19.01.2019

IP: 31.0...54

Czy w tresci tego artykółu nie ma pomawiania?

dobry znajomy @ 13:55, 19.01.2019

IP: 83.24...60

Do Pana prwzydęta radze pozbyc się Pana Tyszki ,a uniknie Pan kłopotów

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:59, 19.01.2019

IP: 78.152...14

Michał, czekam na dotrzymanie słowa, a przy okazji na wskazanie mijania się z prawdą Kulika.

PiSuardessa @ 14:10, 19.01.2019

IP: 2a00:f41...3d94

@do PiSuardessa
Ja w przeciwieństwie do Ciebie bardzo dobrze wiem co piszę.
A ty jak zwykle popisujesz się tutaj swoją głupota i brakiem elementarnej wiedzy.
Wysil się trochę i sprawdź czym jest i na czym polega instytucja zatarcia skazania?
Gdybyś miał chociaż trochę oleju w głowie to już samo slowo "zatarcia" powinno ci wiele powiedziec.
Kolejny raz się zblazniles, ale czego oczekiwać od pisowskiego wyznawcy

Rebeliant Remek @ 14:24, 19.01.2019

IP: 188.147...142

Kaszana to cwaniaczek. Wiedzą o tym wszyscy. Pucuje. Taka jego rola, przy okazji wyrównuje rachunki z gangiem katechetów. Inna sprawa, że za ich rządów nieźle KDL prosperował. Policja też płaci kapusiom z wyrokami.

A pan Płocha i syn ...cdn

Mieszkaniec @ 14:36, 19.01.2019

IP: 188.146...121

Janku! Janie! Janeczku! Wróciłeś! Ostrołęka jest już ocalona. Jeszcze tylko czekamy na Remka i Wiesława i w Ostrołęce zapanuje ład, porządek i praworządność tzn.leworządność ;)

Mieszkaniec @ 14:40, 19.01.2019

IP: 31.0...174

A ja popieram pana kaszane daj im czadu

ulala @ 14:42, 19.01.2019

IP: 87.205...122

jak Wy liczycie ze 710 plyt po 100 zl daje 700 tysiecy? to daje kwote 71 000 a kowalski moze pojechal do tajlandi

Mieszkaniec @ 14:48, 19.01.2019

IP: 188.146...121

Janku wytłumacz nam prostym ludziom o co chodzi z obsadzaniem na stanowiskach ludzi z SLD w naszym mieście. Wytłumacz nam "cha.mom.m" i"prostsk.om" o co z tym kur.w...a chodzi.

K300 @ 14:48, 19.01.2019

IP: 176.109...86

Nadal w urzędzie działa szwagier Kaszany i kumpel Kaszany, audyt więc trwa.

Mieszkaniec @ 14:50, 19.01.2019

IP: 188.146...121

Wiesław i Ty się wypowiedz o tym co się dzieje teraz w mieście i o asyście honorowej WP przy grobie bohatera i męczennika Narodowego w Gdańsku!

Do mieszkaniec @ 14:59, 19.01.2019

IP: 178.235...111

O dobrze napisałes. a tak wczesniej ujadali??Pochowali się??Wstyd im ???

Rebeliant Remek @ 15:09, 19.01.2019

IP: 188.147...142

Płytki, polbruk i takie tam. Jak tam działeczka panie ex. Ogarnięta? Było chociaż za paliwo wykonawcom dać. Cdn..

Maniek @ 15:14, 19.01.2019

IP: 31.0...135

Ktoś sobie dał równo w palnik?!

Mieszkaniec @ 15:16, 19.01.2019

IP: 188.146...121

Oooo jest Remek mściciel! Remek mieliście mnie wczoraj z Janem i Sra.ką linczować. Nie było was czym mnie zasmuciliście. Nie mnie jednak odpowiedzcie co się dzieje w mieście, co to kur...a za dobre zmiany! O co chodzi z tym Augustyniakiem, o co chodzi z tymi skazanym!?

... @ 15:24, 19.01.2019

IP: 5.173...212

Oto jakosc nowej wladzy

Jerzy Brojek @ 15:28, 19.01.2019

IP: 178.235...174

Gdyby firmy realizujące dla Ostrołęki kontrakty budowlane miały "czyste ręce" - nie
byłoby tak gwałtownych "protestów". Coś więc musi być na rzeczy w myśl prawidła -
"uderz w stół a odezwą się nożyce". Kosztorysowanie inwestycji budowlanych jest
i pozostanie - umiejętnością specyficzną. W E R Y F I K O W A N I E kosztorysów
przedstawianych przez różnych Wykonawców inwestycji - jest tym bardziej trudne. Prezydent Łukasz Kulik postawił sobie bardzo trudne zadanie z w e r y f i k o w a n i a
miejskich inwestycji. Warto wszystkim Państwu przypomnieć - FINANSOWANYCH Z FUNDUSZY SPOŁECZNYCH ( CZYLI NASZYCH PIENIĘDZY ).
Może warto pomyśleć o tym, aby w Ratuszu zatrudnić na stałe odpowiedniego
specjalistę ( Z REFERENCJAMI ) znającego problematykę obmiarów i kosztorysowania??? Byłby przydatny także podczas rozpatrywania nawet wstępnych ofert.
Z poważaniem Jerzy Brojek z Ostrołęki dnia 19 stycznia 2019 roku.

posłanie @ 15:36, 19.01.2019

IP: 31.0...21

trzeba skończyć z nienawiścią, pogardą bezpodstawnym oskarżeniem innych,człowiek budujący swoją karierę na kłamstwie nie moze pełnić funkcji publicznych słowa O. Ludwika Wiśniewskiego weźmy sobie do serca

posłanie @ 15:41, 19.01.2019

IP: 31.0...21

Te słowa kieruję do płochy. kotowskiego i innych kolesi

Twister @ 15:42, 19.01.2019

IP: 2a00:f41...50d9

Ten stronniczy portal usuwa komentarze pisałem że Kowalski wyjechał za praco jak go.mocodawcy zwolnili za szerzenie nienawiści

Rebeliant Remek @ 15:51, 19.01.2019

IP: 188.147...142

Posłanie. Masz rację. Jak mówi PiS, tu się zatrzymam, wystarczy nie kraść.

Gość @ 15:58, 19.01.2019

IP: 31.41...11

Kaszana to prowadził niezły burdel w Rzekuniu. 😲😲 na tym to się znał.

Rebeliant Remek @ 15:59, 19.01.2019

IP: 188.147...142

Grzesiu porozmawiamy. Może interpelację napiszesz. Polbruk z gwarancją dojechał?

skutek @ 16:09, 19.01.2019

IP: 37.47...165

m3 betonu 2900 zł
no no no
niezła reklamówka kasy
a dotacje pare milionów
myślę . że ostrada ma z czego zapłacić
darmozjady i oszuści z PIS u
do kryminału ich
nagłośnić w mediach
niech odpowiadają za marnotrastwo
specjaliści od kleru

~~Oste @ 16:10, 19.01.2019

IP: 178.235...184

A mowilem ze Kulik nie nadaje sie na prezydenta

do Rebeliant Remek @ 16:14, 19.01.2019

IP: 178.42...251

Ciekawe rzeczy piszesz....a najważniejsze, że wszystko składa się w całość i jest bardzo możliwe w realu...
Czekam na ciąg dalszy nastąpi ..... wink

baba ze wsi @ 16:25, 19.01.2019

IP: 83.28...34

Niech mnie ktoś oświeci o jakie płyty chodzi. Przypadkiem nie o te MON-owskie z lat 70-tych? Te to dobrze pamiętam, bo jak mnie stary wiózł furmanką na rynek z jajami, to mocno trzęsło. Zawsze brałam jaja na kolana, co by się nie potłukli.

Mieszkaniec @ 16:45, 19.01.2019

IP: 188.146...121

Ha ha "babo ze wsi" dobra jesteś ;). Ponawiam pytanie do Kowalskiego, Remka i Wiesława. Co się dzieje z tym rozdawnictwem posadek swoim kolegom? Czy aby nie miało być inaczej? I co sądzicie o pochówku naszego Polskiego Bohatera Narodowego - męczennika i przyszłego świętego z Gdańska? Podobno parasol nad Misiewiczem to było przegięcie, a jak nazwać asystę honorową Wojska Polskiego przy trumnie nieboszczyka? Jak nazwać żałobę narodową po jego śmierci? A kiedy zostanie ogłoszona żałoba narodowa po tragicznej śmierci 5 nastolatek?!?! Pytam się was!?! Co jęzory do mor.d.y poprzysychały? JANIE Kowalski nasz przodowniku, bohaterze, Mentorze i wyrocznio odpowiedź mi na to pytanie!

Kaszański @ 16:47, 19.01.2019

IP: 178.235...20

Słabo to wygląda, ciekawe co będzie dalej

Rebeliant Remek @ 16:49, 19.01.2019

IP: 188.147...142

Jak nastąpi, będzie głośno. Nie zatrzymam dla siebie.👍

@ @ 16:51, 19.01.2019

IP: 5.173...75

Na stronie dekobeton za taki typ betonu cena 380 zł netto. To niemożliwe aby tak przepłacać za beton. Albo błąd w druku na portalu albo doszło do rażącej nieprawidłowości gospodarczej kosztem podatników. CBA powinno zbadać sprawę jeżeli doszło do nadużyć. Przy finansach publicznych nie ma mowy o pobłażaniu. Mieszkańcy mogą poczuć się oszukani jeżeli to okaże się prawdą.

Hiro @ 16:58, 19.01.2019

IP: 188.146...213

Ale jaja, Kleczkowski powinien
Poinformować tvn24
Ze w ratuszu Kulik zatrudnił czlowieka,ktory miał wyrok za prowadzenie przybytku.
Na mieście mowia o jakichś nagraniach

Jak prezydent mogl dopuścić
Taką personę

Urzędnik @ 17:22, 19.01.2019

IP: 5.173...69

A czy Wy macie pojęcie, że w koszcie betonu jest również usługa zalewu filarów na wodzie oraz inne prace z tym związane?

Xxx @ 17:41, 19.01.2019

IP: 178.213...54

HEHE JAKI PAN TAKI KRAM!!!

roboty kaszany eksperta @ 17:54, 19.01.2019

IP: 83.28...22

Tak Kaszana prowadził roboty :
Pracownicy firmy KDL Monika Tyszka nie prowadzą robót na ul. Obrońców od 9 do 18 maja włącznie - informuje zbulwersowany Czytelnik.
O zastrzeżeniach mieszkańców do pracy robotników odnawiających nawierzchnię jezdni ul. Obrońców i Walecznych pisaliśmy już 9 maja (czytaj tutaj).

Szereg niedociągnięć firmy prowadzącej remont ul. Obrońców

Sprawę ponownie zgłosiliśmy do ratusza. Tym razem wątpliwości, co do formy wykonywanych prac mieli nie tylko mieszkańcy osiedla Traugutta, ale również Urząd Miasta Ostrołęki.
Ten wykrył szereg niedociągnięć podczas prowadzonych robót m.in. nieprawidłowy sposób prowadzenia dziennika budowy, niezadowalający zakres i czas wykonanych robót tj. brak wykonanej regulacji studni przy ul. Czeczotka oraz stan zaawansowania robót w ciągu ulicy Obrońców.

roboty kaszany eksperta @ 17:57, 19.01.2019

IP: 83.28...22

Firma nie wyrobiła się z remontem ul. H. Sawickiej (zdjęcia)

Przecież to jest niepoważne, żeby remontować ulicę rok i jeszcze nie doprowadzić jej do porządku - skarży się jeden z mieszkańców ul. Hanki Sawickiej w Ostrołęce.
Mieszkańcy już od rozpoczęcia robót nie byli zadowoleni z przebiegu prac.
- Był czas, że nawet przez kilka dni pod rząd żywej duszy nie było na budowie - skarży się mężczyzna. - Po roku czasu nadal nie jest zrobione oświetlenie uliczne. Co gorsze krawężnik jest tak wysoki, że ciężko jest wjechać rowerem z ul. Poznańskiej w naszą ulicę. Samochody też nie mają łatwo, gdyż przy wyjazd z ulicy podsypany jest kamieniami.

Kilka tygodni temu do naszej redakcji dotarło również kilka skarg na firmę remontującą, która poobcinała kable na słupach stojących wzdłuż ulicy.

Skargi nie dziwią nawet ratusz.
- Firma KDL Monika Tyszka miała czas na zakończenie remontu i oddanie ulicy do
użytku 26 maja - mówi Wojciech Dorobiński, rzecznik Urzędu Miasta Ostrołęki. - Na chwilę obecną wykonana jest nawierzchnia, lecz jeszcze nieodebrana. Nie jest wykonane również oświetlenie uliczne.

Firmy podejmujące się remontów muszą liczyć się z tym, że za niedotrzymanie terminów grozi kara pieniężna. Tak będzie również i w przypadku firmy, która remontowała ul. H. Sawickiej.

roboty kaszany eksperta @ 18:05, 19.01.2019

IP: 83.28...22

"Państwo w Państwie" o zwiniętym chodniku w Myszyńcu
Firma KDL jako podwykonawca Ostrady zleciła te roboty Suskim - Tak Pracował ekspert prezydenta

Historia Suskich, przedsiębiorców z okolic Ostrołęki, których firma znalazła się na skraju bankructwa, została przedstawiona w programie "Państwo w Państwie".
- Państwo Suscy prowadzą firmę budowlaną w okolicy małej miejscowości koło Ostrołęki, w Myszyńcu - rozpoczął reportaż na temat inwestycji Przemysław Talkowski, prowadzący program w telewizji Polsat - Tam też wykonali umowę. Zbudowali chodnik w tym mieście, wcześniej kupili kostkę. Za pomocą własnego sprzętu oraz zatrudnionych pracowników położyli chodnik. Za to mieli otrzymać wynagrodzenie w postaci prawie pół miliona złotych. Nie dostali ani grosza, a teraz mają długi.

O sprawie po raz pierwszy pisaliśmy we wrześniu 2011 r.. Później sprawą zajęli się reporterzy programu "Prosto z Polski" w TVN24.

Gdy właściciele firmy zgłosili się do gminy - zleceniodawcy robót, o zapłatę należności, ta uznała, że za pracę zapłaciła głównemu wykonawcy, czyli firmie Ostrada. Co więcej podczas programu burmistrz Myszyńca, Bogdan Glinka, zarzekał się, że o firmie państwa Suskich, jako podwykonawcach nie miał pojęcia. Twierdził tak, chociaż bywał na miejscu wielokrotnie w czasie prowadzonych robót.

W akcie desperacji Suscy zdecydowali się na rozebranie kostki brukowej, z której zbudowali chodniki. Wtedy urząd miasta powiadomił policję.

Burmistrz Myszyńca nie szukał firmy, która powinna oddać pieniądze Suskim, lecz zgłosił do prokuratury wniosek o ściganie osób, które zdjęły nowo położony chodnik.

Eksperci, którzy wystąpili w programie, piętnowali burmistrza, który nie troszczy się o lokalnych przedsiębiorców. Ich zdaniem doszło z jego strony do zaniedbań w tej sprawie, bo jak to możliwe, aby urzędnicy, którzy na bieżąco konsultują inwestycję w trakcie jej trwania, nie wiedzieli, że chodnik układa podwykonawca, a nie firma Ostrada.

Sprawa zakończyła się wszczęciem śledztwa przeciwko Suskim. O dziwo prokuratura nie była w stanie pomóc poszkodowanym. Pieniądze zniknęły w łańcuszku firm-krzaków, które były kolejnymi podwykonawcami. Firma Suskich była dopiero trzecim podwykonawcą, choć Ostrada, która wygrała przetarg, w dokumentacji podała, że na budowie nie będzie innej firmy.

Program został wyemitowany w niedzielę 16 lutego.

t @ 18:08, 19.01.2019

IP: 83.28...22

moze Kaszana ma jakieś haki na prezydenta a ten musi go zatrudniać,

e @ 18:29, 19.01.2019

IP: 83.28...22

że skoro Tyszka ma doświadczenie w sektorze budowlanym, to pomoże mu z przeciągającymi się o długie miesiące inwestycjami, które wykonuje ostrołęcka "Ostrada". tylko brakuj mu wykształcenia, doswiadczenia, robił przewaznie chodniki, nie potrafi czytać projektów, nie ma wiedzy w sprawach zamówień publicznych,i jest taki zmao kultur1

Malonowski @ 19:26, 19.01.2019

IP: 159.205...159

Nie dość,że ogrodnik to marny prezydent to jeszcze ten wątek kryminalny w zarzadzaniu miastem. Ale mamy pasztet.Tak sie konczy głosowanie ludu.Czy coś w ogóle dzieje się w Ostrołece poza zmianą stołków dla kolesi i ludzi po wyrokach?

patryk @ 19:34, 19.01.2019

IP: 130.149...199

12 tyś wyświetleń i tylko 92 komentarze wow....
Kiedy zrozumiecie że 65 do 35 to nie wynik wygranego tylko czy odpowiada ci model rządzednia byłego. . Ludzie pokazali, że nie odpowiadał ale teraz napewno większość żałuje oddanego głosu. Cierp ciało ....

Skutek @ 19:43, 19.01.2019

IP: 37.248...119

To ten Tyszka co w latach 90 miał burdel w Rzekuniu zwany Klimat? 😉

Justyna 4 @ 20:19, 19.01.2019

IP: 2a00:f41...7bf

Ciekawe gdzie i kiedy się zaczęła znajomość Kulika z Kaszana ????

Ostroleka55 @ 20:22, 19.01.2019

IP: 2a00:f41...7bf

Skoro Prezydent tak pomaga Kaszanie to może niech pooddaje pieniądze oszukany ludziom przez Pana Kaszane

Xxx @ 20:32, 19.01.2019

IP: 178.213...54

Przeciez kaszana to poważny biznesmen miał burdel w rzekuniu potem na granicznej teraz ekspert od kosztorysów i dzienników budowy.Co się chłopa czepiacie 😂😂😂

Realny @ 20:54, 19.01.2019

IP: 188.146...8

Fajnie się dzieje teraz straż miejska zamknąć a skazanych za haracze na ich miejsce zatrudnic i bedziemy zyli jak w raju. A tlumacxenie redakcji postepowania prezydenta przez nawiazanie do sprawy policjanta bajka. Alez wy go bronicie i tlumaczycie w prosty i zrozumiały dla ludzi sposób. Ciekawe jak się z wami rozliczam za taką promocję i wybielanie swojej osoby ??

Pawlik @ 21:06, 19.01.2019

IP: 5.173...204

Brawo Panie Łukaszu trzeba sprawdzić, jak poprzednia władza była niegospodarna. Czekam na zmiany w urzędzie zajmujących się naszymi drogami, lenistwo 12 letnie widać teraz.

Kobra @ 21:09, 19.01.2019

IP: 178.235...42

Delikatnie poprzestawialo się wam w głowie mości rządzący A chyba w szczególności panu kamerze. Trzeba chyba kupić sobie nowy kijek do selfi i nowy telefon bo ten jakiś stronniczy jest. Zrobił sobie Pan sobie biuletyn informacji publicznej. Ja jestem ciekaw czy to jest zgodne z prawem przekazywanie informacji do mediów przed oficjalną publikacją. Słoma z butów wystaje A na salony się pcha.

4tyy @ 21:27, 19.01.2019

IP: 185.166...214

to znajdź mu dobrą radę wuju

mieszkaniec @ 22:43, 19.01.2019

IP: 31.0...174

panie szanowny Marku Tyszka pan sam wie jake pszekrety mozna zrobic wiec udowodnij jakie oni robili pszekrety pan w obec nich to maly pikus

Racja @ 23:07, 19.01.2019

IP: 176.109...113

Tego pana lepiej unikać .to chodzące kłopoty.

Kaszana @ 23:08, 19.01.2019

IP: 188.147...106

No to ładnie się zaczyna ...aż strach się bać co dalej będzie ?Zastanawia mnie skąd Kulik ma w ogóle takie „znajomosci „? Oby nie okazało się prawdą przysłowie :”z kim się przestaje takim się staje „.Podejrzane to wszystko

mieszkaniec @ 23:38, 19.01.2019

IP: 31.0...174

co boicie sie PANA MARKA TYSZKI na waszym miejscu terz bym sie bal

Janusz majster @ 00:10, 20.01.2019

IP: 188.146...185

Płyty to się leje jak betonu zostAnie bo po co marnować surowiec jak zostanie to jest gratis do każdej budowy

Mirek @ 00:12, 20.01.2019

IP: 31.0...135

Są ludzie co wiedza co on robił i gdzie.
Prezydent dramat z tym otoczeniem

do racja @ 00:22, 20.01.2019

IP: 31.0...174

Kłopoty, to raczej nie Pan Kulik ma TYLKO WY MACIE!?!?1?

Rebeliant Remek @ 05:50, 20.01.2019

IP: 188.147...142

Polbruk na gwarancji ze Steyera na które "gruzowisko" wyjechał. Grzesiek napiszesz interpelację to Kaszan sprawdzi.

ww @ 06:54, 20.01.2019

IP: 83.28...22

Ale ten prezydent zna się na kosztorysach pewnie kaszana mu doradzał, pozycja w kosztorysie opisuje roboty na które składa się robocizna, materiały i sprzęt dale są jeszcze narzuty czyli koszty bezpośrednie , koszty zakupu i zysk i to razem daje cenę jednostkową wykonania robót.
Kosztorysów oferentów nikt nie akceptuje tylko komisja przetargowa bierze pod uwagę przy ryczałtowym rozliczaniu cenę całego zadania w oparciu o opis przedmiotu zamówienia i projektu i wybiera najkorzystniejszą ofertę.
Postępowanie przetargowe prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego jest zgodnie z prawem zamówień publicznych gdzie podane są terminy na przeprowadzenie postępowania i w trakcie postępowania nie można zmieniać terminu złożenia oferty bez podania przyczyny, pismo innej firmy nie jest taką podstawą. Wszystkie firmy mają taki sam czas na złożenie oferty. smile smile smile smile

Rebeliant Remek @ 07:29, 20.01.2019

IP: 188.147...142

I co z tego. Szczegół. Grunt, że kaszan wyniuchał wałki, a przyznać mu trzeba że akurat w temacie wałków jest oblatany😁😁😁

Monika @ 08:24, 20.01.2019

IP: 188.146...213

Po takich nowinach
powinno odbyć się referendum w sprawie odwołania Kulika!

Do jakich dokumentów w mieście miał dostęp człowiek który jest w sądzie z miastem?

tak @ 08:51, 20.01.2019

IP: 178.235...111

Monika, cała prawda bo teraz co się dzieje, to hulaj dusza,piekła nie ma,co za czasy nastały??To woła o pomstę do BOGA.???

Tr @ 08:52, 20.01.2019

IP: 5.173...108

I gdzie są płyty betonowe??no pięknie

Pokraki i Szuje @ 10:34, 20.01.2019

IP: 188.147...199

Panie Kulik, no to jest bardzo słabe, bardzo...

Sama rozmowa z osobnikiem pokroju kaszany to wstyd a współpracy z nim to żenada.

Słabo pan zaczyna i daje porządne argumenty przeciwnikom.

To tak jakby do tworzenia niezależnej telewizji zatrudnić Kurskiego, do walki z pogardą i nienawiścią w mediach zatrudnić kaczynskiego a do nauczania prawdomówności zatrudnić morawieckiego...

Doprawdy nie spodziewałem sie tego po panu...

nie kościołowy jest tańszy o 350 zł miesięcz ... @ 10:38, 20.01.2019

IP: 188.146...175

Monika, może najpierw poprosić radnych o obniżenie zarobków prezydenta, a jak nie pomoże to dopiero referendum?

Rebeliant Remek @ 10:55, 20.01.2019

IP: 188.147...142

Tępy żal ci? Jak nie masz zajęcia to poszukaj zajumanych płyt. Zacznij od działeczek swoich idoli.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:05, 20.01.2019

IP: 78.152...14

Tępy, co powiesz o mowie nienawiści w kontekście nicka, którym posługiwałeś się przez wiele lat?

3 @ 11:38, 20.01.2019

IP: 83.28...126

kto to jest Tepy ?

Rebeliant Remek @ 11:45, 20.01.2019

IP: 188.147...142

Dawny tępiciel lemingów. Są przesłanki, że to rumiany uj z Uśnik.

baba ze wsi @ 11:50, 20.01.2019

IP: 83.28...130

Ja też się pytam gdzie są płyty betonowe. Takie dobre, PRL-owskie były. Ręczna robota. Sam generał w betoniarce cement mieszał. Beton to już pewnie skruszał, ale jak by tak młoteczkiem postukać, to może by trochę drutu zostało. Drut jak drut, pewnie skorodował, ale rdzy to by i parę worków uzbierał. Sama bym chciała tej rdzy chociaż z kilo, tak z sentymentu i w ramach rekompensaty za te potłuczone jaja.

Zygmunt Berling @ 12:30, 20.01.2019

IP: 178.235...20

Stare płyty nikomu niepotrzebne to pikuś, ale co się dzieje z ul. Blachnickiego dawniej Berlinga??? Jest gorzej niż było. Wyłączona z ruchu??? Co się dzieje ludzie?? Kim jest Marek Tyszka??

ht @ 13:23, 20.01.2019

IP: 5.173...64

co podziało się z płytami???

??? @ 13:52, 20.01.2019

IP: 94.254...150

W Urzędzie zatrudnionych jest dużo pracowników, zarówno w wydziale inwestycji jak drogowym. Dlaczego oni nie weryfikują tematów ??? Mają uprawnienia, doświadczenie oraz odpowiednie wykształcenie.

Franek @ 13:53, 20.01.2019

IP: 2a00:f41...7bf

Nie no to się w głowie nie mieści!! Kaszana najgorsze że wybory dopiero za 5lat !!! Kaszana

Rogaś z Doliny Roztoki @ 15:01, 20.01.2019

IP: 178.235...178

Czytając komentarze przeciwników obecnych włodarzy mam nieodparte wrażenie że w pewnych kręgach śmierdzi...Czy nie tak śmierdzi strach ??

proste @ 15:54, 20.01.2019

IP: 95.49...56

zeby wytłumaczył mu jak sie kreci lody i nie siedzi w wiezieniu

Do rogasia @ 16:14, 20.01.2019

IP: 176.109...141

Musisz mieć duuużoooo doświadczenia skoro czujesz ten smród fuuuuj współczuję.

do ROgaś z Doliny Roztoki @ 16:16, 20.01.2019

IP: 37.47...76

Mam gdzieś PIS...
Kiedyś żeby kontrolować Urzędy, inwestycje, współpracować z prezydentem!!! trzeba było mieć szkołę, dyplom jakiś szacunek ITD...
A teraz co ??? zero szkoły . mieć wyrok . być oszustem ? burdel?!!

Co mają mówić rodzice dzieciom na tym przykładzie kiedy dziecku nie chce się uczyć??

dotyczy plyt @ 16:26, 20.01.2019

IP: 185.166...169

Jakies plyty widzialem leza na osiedlu Centrum jak sie zjezdza z ul. Jana Pawla za Leclerkiem w ul Skierkowskiego.Mysle,ze mieszkancy tej ulicy chetnie by je oddali w zamian za wylanie tych kilkunastu metrow asfaltem .Moze nalezaloby to rozwazyc przez osoby, ktore poszukuja plyt.

Rogaś z Doliny Roztoki @ 16:47, 20.01.2019

IP: 178.235...178

do Do rogasia @ 16:14, 20.01.2019IP: 176.109...141

Przeczytaj jeszcze raz i napisz gdzie napisałem że czuję "ten smród"...Ze strachu tracisz zdolność czytania ze zrozumieniem. Jeśli kiedykolwiek ją posiadałeś.

Max @ 17:06, 20.01.2019

IP: 31.0...41

Ja glosowalem na Kulika ale myslalem ze bedzie inaczej. Widze ze jak on juz trzyma z takimi ludzmi to bedzie zle. Mam nadzieje ze to sie zmieni i nie bede myslal zeby szybko nadeszly kolejne.wybory.

Hahaha @ 18:41, 20.01.2019

IP: 37.248...3

Spójrzcie na te zdjęcie włodarza, przypomina kaszanę ,taki sam cwaniacki wyraz twarzy 😀

Roman @ 21:02, 20.01.2019

IP: 178.213...74

No i co J Kowalski Romek i inni pisałem już dwa tygodnie temu, że ten złodziej i oszust bez kwalifikacji pracuje w UM to krzyczeliście gdzie dowody mam na to. Może jakieś przeprosiny panowie co ? Lub chociaż przyznanie się, że nie jesteście wszechwiedzący ;)

Uwaga @ 21:20, 20.01.2019

IP: 83.28...126

Kaszana myśli ze Mazurek Dąbrowskiego to takie ciasto, i taki "fachowiec" robi audyty dla Kulika. smile smile smile smile smile

nie kościołowy jest tańszy o 350 zł miesięcz ... @ 21:57, 20.01.2019

IP: 188.146...253

Max, domagaj się od radnych, by zmniejszyli zarobki prezydentowi.

Sk/mUTEK @ 22:41, 20.01.2019

IP: 176.109...23

Dlaczego prezydent nie wykazał tych 3 300 w swojej odpowiedzi gdy ujawniał inne usługi za które płaciło miasto ? Czy tym samym złamał prawo ?
Dlaczego teraz to ujawnia ?
Dlaczego audyt wykonuje osoba z którą miasto prowadzi sprawy sądowe ?
Czy urzędnicy, którzy prowadzili te sprawy jeszcze pracują ?
Czy już musieli się zwolnić ?
Czy adwokaci co prowadzili te sprawy w imieniu miasta dalej je prowadzą ?
Czy są już nowi ? Kto ich wybrał ?
Jak duże pieniądze miasto ma do przegrania w tych sprawach ?

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ....

żal

Ogarniety @ 22:57, 20.01.2019

IP: 188.147...200

Ludzie on nigdy nie miał żadnego burdelu to że się kręcił przy rzeczywistym szefie to nie znaczy że był właścicielem... był chłopcem na posyłki

Sowa @ 03:33, 21.01.2019

IP: 104.238...115

Drodzy płytko myślący obywatel
Kilka faktów które pomogą wam zrozumieć o co tutaj tak naprawdę chodzi.
Kaszana jest osobą znaną w kręgach Ostrołęczan a także instytucji prawnych
Dorobkiem jego życia jest pokaźny zasób "materiałów dowodowych" a szczególnie nagrań audio / video klientów korzystających z usług tamtejszej agencji towarzyskiej której Kaszana był właścicielem.
Klientami byli zwykli szaracy jak również ludzie pełniący wyższe stanowiska w zarządzie miasta
Posiadanie takiego atrybutu pozwalało na "wygranie "prawie każdego przetargu na lukratywne kontrakty dla miasta.
2. Kaszana już za czasów Kotowskiego próbował swoich wpływów ale niestety niedoszły ksiądz widocznie nie korzystał z usług agencji towarzyskich ( być może był już zajęty planowaniem budowy Bursztynowej)I dlatego też uniknął szantażu za strony Kaszany
Pytanie które automatycznie nasuwa się w tym przypadku jest następujące: dlaczego prezydent miasta zatrudnia tak czarny charakter na stanowisko które w żadnym wypadku nie powinno być pełnione przez człowieka bez najmniejszych kwalifikacji do zajmowania powyższego stanowiska
Czy Kaszana wie coś czego żona prezydenta jeszcze nie wie?
Tego dowiecie się państwo już wkrótce

Kat Ostrołęka do wyborca @ 05:47, 21.01.2019

IP: 37.47...39

Myślę że już niebawem się dowiemy co
Pan Kaszana odpowie na zażyty które tu są poruszane.
Oj pupa się zapali co u niektórych w UM
P.s.
Marku nie poddawaj się 👍

Rebeliant Remek @ 06:41, 21.01.2019

IP: 188.147...142

Roman .Ameryki nie odkryłeś. Każdy wiedział o burdelu, o niesumiennym KDL też. PiS tez wiedzial , a mimo to Kaszany za ich rządów było pelno w ratuszu, wygrywał kolejne przetargi i nikomu przez lata nic nie przeszkadzało. Teraz jak lata i pucuje, to wielki krzyk. Dla mnie to urząd może zapłacić trzem kaszanom, dwóm Holmesom i trzem Malanowskim, o ile ich działanie jest tego warte, bo chce wiedzieć ile straciliśmy przez złodziejstwo i niekompetencje. Warte podkreślenia jest też to, że audytor zewnętrzny moze nie znaleźć w papierach tego co dowie się złodziej od złodzieja przy budce z piwem, czy policjant od uchola za rozmowną wodę 😁

Brzmi to może głupio, ale taki mamy klimat😁😁😁

Do wyżej remek @ 08:16, 21.01.2019

IP: 31.0...0

Przeczytałeś tekst?
Ten ktos jest w sadzie z miastem a teraz pracuje w miescie i jest w sadzie z miastem.
Jaki wpływ moze to mieć na sprawy?

Rebeliant Remek @ 08:29, 21.01.2019

IP: 188.147...142

Żaden. Jeśli któraś ze stron ma uwagi to niech zgłasza. Sąd jest niezależny zarówno od miasta jak i kaszany, a nikt pozwu nie wycofał.

Roman @ 11:30, 21.01.2019

IP: 178.213...74

Remek, wiem że jest tuż po weekendzie, ale proszę cię pomyśl trochę zanim postanowisz coś napisać chłopaku.Pisałem już to ale napisze raz jeszcze. Niech Kulik, na tak chciwie obsadzanych przez siebie stanowiskach, wsadzi chłopaków z Pruszkowa do Urzędu Skarbowego, a tirówki na higienistki do szkół bo szkoda ich bezcennej wiedzy i doświadczenia. Jedni wiedzą jak skutecznie ściągnąć ,, podatki,, drugie jak utrzymać ,,higienę,, w skrajnych warunkach. Niech dalej Pan z SLD wyznacza nowe standardy, nie mogę się wręcz doczekać jakie i czyje umiejętności będą wykorzystywane w UM. Jak na miesiąc funkcjonowania takie działania - SZACUN. Chyba jeszcze żaden polityk tak szybko nie rozwiał wątpliwości co do swojej osoby.
Co do ciebie i Kowalskiego, skoro tak dobrze wszyscy byli poinformowani, to czemu chcieliście dowodów co do win Tyszki i jego zatrudnianiu w UM? Po co mi piszesz o odkrywaniu Ameryki ?

Roman @ 11:39, 21.01.2019

IP: 178.213...74

,,Żaden. Jeśli któraś ze stron ma uwagi to niech zgłasza. Sąd jest niezależny zarówno od miasta jak i kaszany, a nikt pozwu nie wycofał.,,
Nie chodzi o wpływ na decyzję sądu, tylko na sprawę. Czytaj Remek ze zrozumieniem.
Do wyżej Remek ma rację. Jeśli Prezydent pozwolił na wgląd w sparwy dotyczące sporu miasta z KLD,być może dokumenty lub metodologię prowadzenia sporu, to na czyją korzyść działa - miasta czy Kaszany ?

Roman @ 11:48, 21.01.2019

IP: 178.213...74

Ciekawie wygląda też sprawa Ostrady i innych wykonawców. Ciekawi mnie jak to wygląda z prawnego punktu widzenia, żeby firma konkurencyjna( Kaszan i spółka) miała wgląd w dokumentacje techniczną i finansową swojej konkurencji. Fajnie tak podejrzeć sposób wykonania , metodologię pracy ,materiały dostawców, kontakty do podwykonawców itp. firmy bądz co bądz nieporównywalnie lepiej rozwiniętęj od Kaszanowej oszustnej firemki.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:55, 21.01.2019

IP: 78.152...14

Roman, oskarżony, z mocy obowiązującego prawa, ma wgląd we wszelkie dokumenty, dotyczące toczącego się postępowania.

Wgląd w dokumentację techniczną, ma każdy, co nazywasz "dokumentacją finansową", tego nie wiem.
Sposób wykonania, jest w ogólnodostępnych SIWZ - nie rób tajemnicy i dostępu do niej, tam gdzie ona nie obowiązuje - wszelkie postępowania dotyczące angażowania pieniędzy publicznych są jawne.

Cyt.:
"materiały dostawców, kontakty do podwykonawców itp"

O czym Ty piszesz? Na mocy jakich przepisów, główny wykonawca ma obowiązek udostępniania takich informacji inwestorowi?

kowalski @ 13:45, 21.01.2019

IP: 2a01:110f...7a29

Moze jednak ten swiezy Prezydent zajmie sie asfaltem przy nowym moscie ,bo na wiosna zamkna nam nowy most a na stary ,czy przeprawe obecny prezydent nie ma dobrego pomyslu.Jedynie wprowadzac zament i traume mieszkancom .Komunisci i lewacy to juz z mlekiem matki,tego sie nie zmieni

do jan Kowalski @ 18:23, 21.01.2019

IP: 178.42...226

nie prawda że każdy ma wgląd w dokumentacje przetargowa protokoły dzieniki budowy, rozliczenia
według ciebie to jakbym teraz poszedł do prezydenta to udostępniłby mi dokumenty dotyczące wszystkich inwestycji.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 18:43, 21.01.2019

IP: 78.152...14

W ramach zapytania publicznego masz do tego prawo, a Prezydent odmawiając, musiałby podać Ci podstawę prawną, takiej odmowy.