poniedziałek, 20 maja 2019 r., imieniny Bazylego, Bernardyna, Bronimira

Aktualności

Miejskimi rowerami pojedziemy już na wiosnę (lokalizacje stacji)

Fot. Urząd Miasta w OstrołęceJuż niebawem ostrołęczanie będą mogli korzystać z wypożyczalni miejskich rowerów. Nowoczesne jednoślady pojawią się wiosną tego roku w kilkunastu lokalizacjach na terenie miasta. Umowę w tej sprawie podpisał w ratuszu prezydent Łukasz Kulik.

Jak informuje urząd miasta, w mieście pojawi się 35 rowerów i 225 stojaków, które będą w kilku strefach wypożyczeń.

Reklama - W przetargu najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum Orange Polska S.A. i Roovee S.A., które posiada nowoczesne rowery czwartej generacji. Wyposażone są one m.in. w komputer pokładowy, czujnik ruchu oraz automatyczną blokadę koła. Ponadto firma wykona także niezbędne prace budowlane związane z montażem sprzętu - czytamy na stronie ratusza.

Zgodnie ze specyfikacją warunków zamówienia, wykonawca ma uzgodnić, wykonać, dostarczyć i zamontować sprzęt i elementy użyteczności publicznej dla infrastruktury rowerowej t.j.: 6 kompletów fabrycznie nowych stacji wypożyczalni rowerów, 35 rowerów fabrycznie nowych, wyregulowanych i gotowych do jazdy, 6 stacji napraw rowerów, 225 sztuk stojaków rowerowych oraz 12 sztuk podpór do rowerów. Prace mają być ukończone do 29 marca br.

Reklama Rowerowe wypożyczalnie będą w następujących lokalizacjach:
- ulica Batalionu Czwartaków - parking,
- aleja Jana Pawła II - w okolicy nowego szpitala,
- ulica Wincentego Witosa - okolica parku wodnego i hostelu MZOSTiIT,
- ulica Fieldorfa "Nila" - okolice ulicy Wesołej i "pałacyku",
- ulica Obozowa - parking przy rondzie im. Siemowita III,
- ulica Romualda Traugutta - na wysokości hali widowiskowo-sportowej im. Arkadiusza Gołasia.

Stacje napraw rowerów w następujących lokalizacjach:
- ulica Batalionu Czwartaków - parking,
- ulica Obozowa - parking przy rondzie im. Siemowita III,
- ulica Wincentego Witosa - parking okolice myjni samochodowej,
- ulica Romualda Traugutta - na wysokości hali widowiskowo-sportowej im. Arkadiusza Gołasia,
- ulica gen. Ludwika Bogusławskiego - przed dworcem PKS,
- ulica Stefana Żeromskiego - przed dworcem PKP.

Reklama Dodatkowo na terenie miasta pojawią się nowe stojaki na rowery oraz podpory na jednoślady. Zamówienie opiewa na kwotę ponad 500 tys. złotych.

Zadanie zostanie wykonane w ramach projektu "Ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez zrównoważony rozwój mobilności miejskiej na terenie Ostrołęki", na który miasto uzyskało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Wyświetleń: 8331 komentarze: 79 Wrzuć na Facebooka 07.02.2019, 09:09r. Drukuj




Powrót


Adam @ 09:14, 07.02.2019

IP: 176.109...64

Rowery ok ale najpierw sciezki rowerowe zeby bylo po czym jezdzic

ja @ 09:19, 07.02.2019

IP: 178.235...122

Dokładnie tak, jak powiedział Adam. Po co to komu ? Po jezdni strach, po chodniku mandat. Panie Prezydencie ! Po co te mydlenie oczu ? PO CO ???

.... @ 09:45, 07.02.2019

IP: 5.173...8

Nie marudzić

Manio @ 09:51, 07.02.2019

IP: 188.146...3

Hejterzy byli, są i będą.
Cokolwiek nie zrobią, zawsze znajdzie się banda którym coś nie pasuje.
Ludzie bez perspektyw, bez planu i pomysłu na siebie i życie.
Żal mi was....
Łatwo jest hejtować będąc anonimowy

Klot @ 09:51, 07.02.2019

IP: 31.0...11

500 tysięcy na 30 rowerów ?

Tonald_Dusk @ 09:55, 07.02.2019

IP: 195.12...148

Do Klot:

A może na całą infrastrukturę?

Każdy widzi to, co chce.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 10:04, 07.02.2019

IP: 188.147...54

Dzięki.

smok @ 10:14, 07.02.2019

IP: 178.235...207

do Tonald_Dusk:
1) pół milona na INFRASTRUKTURĘ obsługującą 30 (!!!!!!) rowerów?
2) jakie będą koszty rocznej obsługi i konserwacji owej INFRASTRUKTURY i 30 rowerów? czy to tajne?

każdy nie widzi czego nie chce.

każdy widzi co chce @ 10:21, 07.02.2019

IP: 79.190...141

Nie ma co małpować z dużych miast czy zagranicy, tylko przyjrzeć się potrzebom mieszkańców i wychodzić im na przeciw. Stworzyć wizję przyszłości dla tego miasta.

Prawie każdy mieszkaniec Ostrołęki ma swój rower to po co mu wypożyczalnia?
A ci co mają rowery nie jeżdżą bo nie ma ścieżek. Lub kończą się w szczerym polu.

marek60 lat!!! do Manio @ 10:24, 07.02.2019

IP: 83.28...58

masz racje tylko hajtuja i zawsze im się nic nie podoba, szczególnie gdy na chodniku pieszy i tak już czuje się zagrozony!!!

Maja @ 10:26, 07.02.2019

IP: 94.254...2

Super! Nie, nie każdy ma swój rower, a może kogoś ten pomysł przekona do zrezygnowania przynajmniej raz na jakiś czas z samochodu. Inwestycja znacznie bardziej sensowna niz wywalanie miliona na fontannę..

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:31, 07.02.2019

IP: 87.205...202

A na stację jak tym dojechać? Stacja jak zwykle olana przez kulika.Ktoś tu chyba nie pomyślał , ale czego tu wymagać od nowej władzy.

Pipi @ 10:33, 07.02.2019

IP: 176.109...1

Pomysł przedni,tylko do tych rowerowych wypożyczalni mam cholernie daleko a
wszystko zależy też,gdzie będą rozmieszczone stojaki z rowerami,bo jeśli ja stara
utykająca mohera do najbliższego stojaka też mam dyrdać po rower około kilometra,to zawsze wybiorę się na miasto swoim starym''kopciuchem''a co mi tam.

Młody @ 10:35, 07.02.2019

IP: 176.109...220

Super, super, super 😍 nie marudzić, ścieżki rowerowe są i jeżeli to co mówi ratusz, będą dalej budowane. A z mandatami za jazdę po chodniku to ciekawe bo jeżdżę ok. 6 lat po chodnikach i nigdy mandatu nie dostałem. A skoro hejterzy mają zamiar nie korzystać to po co komentować? Po prostu nie korzystać!!

Stacja @ 10:39, 07.02.2019

IP: 194.145...249

Na Stacji zaś będzie można naprawiać rowery popsute na mieście. tongue tongue tongue tongue tongue

~~mnb @ 11:10, 07.02.2019

IP: 178.235...103

Jazda rowerem po chodniku dla pieszych powina byc zabroniona coraz wiecej wypadkow zlaman i cierpio dzieci ktore wyszly na spacer

Grooby @ 11:20, 07.02.2019

IP: 94.254...102

ZAJEBISCIE! W końcu jakiś ruch w tym mieście! Ale 500 tys? Gimnazja już wietrzy korupcje! Ale ale! A bo stacje z elektroniczna obsługa, a bo stacje naprawcze z narzędziami plus rowery. Ja się zdziwiłem ze tylko 500k na taka inwestycje... A guwniaki i tak będą hejtować, bo to przecież stan umysłu Ostrołęczan jest... zamiast się kuźwa ucieszyć, że coś robią....

ja @ 11:23, 07.02.2019

IP: 5.172...221

W dzisiejszych czasach nie każdy ma swój rower ? To co ? 500+ poszło na Denaturat ? Nie pij wódki, nie pij wina i kup rower "UKRAINA" laughing

Ewa @ 11:30, 07.02.2019

IP: 46.215...6

Po co na Stacji Stacja Napraw jeżeli nie będzie można wypożyczyć roweru?

rower @ 11:37, 07.02.2019

IP: 2a01:110f...a380

Tak poprzednia ekipa zapoczątkowała projekt - ta podpisała - TO FAKT.
Fajnie, że będą rowery!
Jednak czy wszyscy komentujący zdają sobie sprawę, że dla rowerów i rowerzystów nie ma przyjaznej Ostrołęki?
Chodzi o to, że w Ostrołęce projektanci działają na niekorzyść rowerzystów, bo na siłę zgania się zakazami z ulic !
Po co to skoro rowerzysta ma takie samo prawo jako uczestnik ruchu.
Powinno się tylko zachęcać do chodzenia z rowerem dla tych, którzy lubią chodzić a nie jeździć.
Ci, którzy wsiadają na rower aby jechać powinni jechać cały czas a nie schodzić co 100metrów!!!
Nie powinno być żadnych zakazów jazdy ulicą, bo tam można wciąż jechać a na tych BUBLACH "ŚCIEŻKACH" czy CHODNIKACH trzeba chodzić :(

APEL DO OBECNEJ WŁADZY!
PRZY TWORZENIU PROJEKTÓW DRÓG ROWEROWYCH ZAPRASZAJCIE DO KONSULTACJI INŻYNIERÓW, KTÓRZY SAMI JEŻDŻĄ ROWERAMI I MAJĄ POJĘCIE JAK POWINNA WYGLĄDAĆ ŚCIEŻKA !!!

Maja @ 11:43, 07.02.2019

IP: 94.254...2

Mnb, cierpią to moje oczy widząc taką ortografię. Nie słyszałam jeszcze w tym mieście o przypadku potrącenia dziecka przez rowerzystę. Ja - nie każdy ma swój rower bo są tacy, którzy wolą korzystać z samochodów. Inwestycja mam wrażenie ma zachęcić do tego, żeby jednak z tych rowerów korzystać. Swoją drogą nie pije, nie mam też dzieci i nie korzystam z 500+ ani nie mam takiego zamiaru. Mam też swój rower ale w dalszym ciągu uważam, że to pozytywna inicjatywa.

... @ 11:49, 07.02.2019

IP: 188.146...146

tak 500 tys zł za kilka roweró, infrastruktura montaż serwis gwarancja itp to wzystko kosztuje wg mnie i tak to dobra cena 500 tys zł za 30 rowerów daje 16,7 tys zł za rower i infrastrukture pod niego, super panie prezydencie oby tak dalej, naprawił pan mzk a teraz daje mieszkancom alternatywny środek transportu, nie żałuje oddanego głosu na pana

Realist @ 12:14, 07.02.2019

IP: 188.146...243

Tak sobie policzylem. Zalozmy ze moeszkancow w Ostrołęce jest 50000. CZYLI JEZELI MIASTO KUPOLOBY KAZDEMU ROWER ZA 1000 zlotych to mamy 500 000. Bez udzialu firm zewnetrznych itd. Nkech wiec ktos mi wytlumaczy jak mozna wydac takie pienuadze na 30 rowerow i sie jeszcze tym chwalic

Hga @ 12:18, 07.02.2019

IP: 5.173...103

Wszystko w porządku ale może trochę więcej tych rowerów ? 35 to bardzo mało jak za 500 tysięcy :) rozumiem infrastruktura , ale jak ma już powstać to może żeby był przynajmniej rowerów troche więcej . W innym wypadku 500 tysięcy można na coś lepszego przeznaczyć :) na co te pieniądze idą można prosić o wyszczególnienie ?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:19, 07.02.2019

IP: 78.152...14

Realist, 50 000 x 1000, to wg Ciebie jest 500 000?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:26, 07.02.2019

IP: 78.152...14

Czytajcie artykuł do końca...

Cyt.:
"Zadanie zostanie wykonane w ramach projektu "Ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez zrównoważony rozwój mobilności miejskiej na terenie Ostrołęki", na który miasto uzyskało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej."

Czyli prawidłowo napisany projekt, na który miasto uzyskało dofinansowanie.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:30, 07.02.2019

IP: 78.152...14

Generalnie, pamiętam ten pomysł z poprzedniej kadencji, pomysłodawczynią była jedna z radnych PiS, ale projekt nie został przez ówczesne władze zaaprobowany.

Marek @ 12:41, 07.02.2019

IP: 178.235...86

Super pomysł, nawet bardzo, ale 35 to trochę za mało. Prosimy o więcej i o nowe ścieżki rowerowe, koniecznie ASFALTOWE.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:43, 07.02.2019

IP: 78.152...14

W Łomży już od jakiegoś czasu funkcjonuje to rozwiązanie i ma się dobrze.

Mika @ 12:47, 07.02.2019

IP: 5.173...184

Piękna sprawa tylko nie wiem czemu ale najbardziej palącą potrzebą w Ostrołęce wydaje mi się dokończenie budowy i remont niszczejących coraz bardziej ulic. Ulica Jana Pawła - wertepy. Zjazd z Nowego mostu w Kilińskiego - koszmar. Część obwodnicy od ronda w kierunku Biedronki - tragedia. I można by tak wymieniać w nieskończoność. A potem to niech nawet i rowerki będą.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:51, 07.02.2019

IP: 78.152...14

Mika, przeczytaj ostatni ustęp informacji.

Mika @ 12:57, 07.02.2019

IP: 5.173...184

Umiem czytać i nie musisz mnie pouczać. Czy ja napisałam że jestem przeciwko rowerom miejskim? Chcę zwrócić tylko uwagę naszym włodarzom jak okropnie jeździ się po naszym mieście. I wiem że jest dofinansowanie unijne.

no @ 13:08, 07.02.2019

IP: 185.166...99

Świetny pomysł. Oby więcej było ścieżek rowerowych. Wiem że coraz więcej jest. Ale brakuje. Brawo oby tak dalej. Jeszcze stadion potrzebuje remontu

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:24, 07.02.2019

IP: 78.152...14

Mika, nie śmiałbym Cię pouczać, chciałem jedynie Ci uświadomić, że te sprawy nie mają ze sobą żadnego związku - miejskie inwestycje, będą realizowane wg przyjętego budżetu skonstruowanego, w ogromnej mierze, przez poprzednią władzę.

SPR @ 13:28, 07.02.2019

IP: 83.18...134

Socjalizm pełną gębą. Nie ma to jak się bawić za cudze pieniądze. Miasto nie ma własnych pieniędzy! To są nasze pieniądze! Jak kogoś nie stać na używany, sprawny rower za 200 pln niech chodzi piechotą

MagnDa @ 13:30, 07.02.2019

IP: 5.173...188

Hejtują i hejtują! Ludziom tutaj nigdy nie dogodzi. Ja jestem na tak! Bardzo sie ciesze i bede korzystac
:-)

Mika @ 13:38, 07.02.2019

IP: 5.173...184

Janie, oczywiście że te dwie sprawy nie mają ze sobą nic wspólnego. Tylko mnie tak bardzo serce boli kiedy muszę poruszać się po ulicach swoim małym, typowo damskim samochodzikiem i słyszę te głuche stukanie, które zwiastuje mi problemy z wahaczami czy czymś podobnym. I znów muszę wydać kasę. No to jestem wku...... I muszę dać upust swojej frustracji A miejsce na komenarze pod artykułem o rowerach nadaje sie równie dobrze jak pod każdym innym.

Wake up @ 13:39, 07.02.2019

IP: 79.190...141

To nie o to chodzi czy hejtują.
Chodzi o to w jakiej kolejności wykonywać inwestycje w mieście.
Czy nam w pierwszej kolejności są potrzebne rowery?

Drogi samochodowe są w rozsypce. Stare miasto straszy.

Kiepura @ 13:55, 07.02.2019

IP: 188.146...75

Dobry ruch w kierunku nadania miastu fajnego klimatu💪👍

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 13:58, 07.02.2019

IP: 188.147...54

Generalnie to pomysł i wykonanie poprzedniej ekipy, przetarg z października ubiegłego roku:

"Miasto Ostrołęka - przetargi zakończone
"Daty:
publikacji /
zakończenia
2018-10-04
2018-10-17

"Zakup i montaż wypożyczalni rowerów, stacji napraw rowerów, stojaków rowerowych oraz podpór dla rowerzystów na skrzyżowaniach na terenie Miasta Ostrołęki". Zadanie: "Budowa i przebudowa ścieżek rowerowych wraz z obiektem "parkuj i jedź" na terenie miasta Ostrołęki oraz niezbędną rowerową infrastrukturą towarzyszącą". Projekt: "Ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez zrównoważony rozwój mobilności miejskiej na terenie Ostrołęki"

To jest drugi przetarg, poprzedniego władze nie zaaprobowały cenowo.

Lońka @ 14:06, 07.02.2019

IP: 94.254...167

A gdzie stojak i rower w obrębie Starego Miasta?

Kurs @ 14:49, 07.02.2019

IP: 5.173...139

Jaja z tymi rowerami!!! Gdzie tu jeździć???? Strata pieniędzy miejskich.

MMM @ 15:05, 07.02.2019

IP: 87.205...202

14 285zł za rower.Porąbało tego prezydenta? Ja mu sprzedam rowery po 4000 ,co nie opłaca się?Mnie na pewno!!! Ogrodnicy do sklepów ogrodniczych nie do ratusza !!!

Wyborca @ 15:24, 07.02.2019

IP: 2a00:f41...48be

To pewnie pomysł doradcy Kaszany

Tonald_Dusk @ 15:26, 07.02.2019

IP: 195.12...148

Do smok:

1. 500 tysięcy na rowery, plus infrastrukturę. Rozumiem, że wiesz ile kosztuje zaplecze projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej?
2. Skąd mogę wiedzieć? Przecież te pytanie nie powinno zostać mi zadane, bo to nie ja realizuję projekt.

Czytam ze zrozumieniem. Nie doszukuję się drugiego dna. Jeżeli Unia Europejska przeznaczyła taką kasę na projekt to w czym problem?

x @ 16:09, 07.02.2019

IP: 109.241...46

a centrum to co ?

do nieradiomaryjny @ 16:20, 07.02.2019

IP: 83.28...239

Pomysły poprzedniej ekipy są znane: przeprawa tymczasowa, most bez zbrojenia w filarach, muzeum ŻW z poślizgiem, estakada laughing laughing laughing

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 16:23, 07.02.2019

IP: 2a00:11c0...85

Cyt.:
"A miejsce na komenarze pod artykułem o rowerach nadaje sie równie dobrze jak pod każdym innym."

Proponuję Ci obejrzenie skeczu kabaretu "Dudek" w wykonaniu Jan Kobuszewskiego, p.t. "Książka życzeń i zażaleń" wink

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 16:25, 07.02.2019

IP: 2a00:11c0...85

Ja rozumiem, że zwolennicy poprzedniej władzy, nie potrafią zrozumieć, co to są fundusze unijne, bo z nich nie potrafili korzystać, o czym świadczy ostatnie miejsce wśród miast na prawach powiatu w ich pozyskiwaniu.

mieszkaniec gminyno troszyn @ 16:33, 07.02.2019

IP: 31.41...214

te rowery wam potrzebne jak na kusce krawat

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 16:37, 07.02.2019

IP: 188.147...54

do nieradiomaryjny, ta umowa to pokłosie pracy byłego prezydenta i jego pracowników.

mieszkaniec gminyno troszyn @ 16:38, 07.02.2019

IP: 31.41...214

połowa ulic gorsza jak drogi chlopów na pole i rowery mozna jeszcze deskorolki ico tylkosię zechce tylko poco komu potrzebny rower to ma komu samochód to ma2 lub3 bo ktorys możesię zepsuc

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 16:47, 07.02.2019

IP: 2a00:11c0...85

Co ma wspólnego "program rowerowy" z remontami dróg?

do nieradiomaryjny @ 16:49, 07.02.2019

IP: 83.28...239

Wolę jak poprzednia ekipa pracuje dla elektrowni laughing laughing laughing

Pytanie @ 16:56, 07.02.2019

IP: 5.173...112

Pytanie jest jedno kto na tych rowerach przycina i ile ?? 😂

mieszkaniec gminyno troszyn @ 18:07, 07.02.2019

IP: 31.41...214

rowery byly dobre ale 50 lat temu iak nie bylo samochodów były ale bardzo malo

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 18:15, 07.02.2019

IP: 188.147...54

Pytanie, ja "przycinam" takimi rowerami jeśli gdzieś są. Razem z rodziną. To jest lepsze niż poruszanie się po mieście własnym autem lub taxi. Sprawdzam w apce, gdzie i ile jest rowerów w stacjach i wyznaczam trasę. Jedziemy od punktu do punktu.

mieszkaniec gminyno troszyn @ 18:17, 07.02.2019

IP: 31.41...214

kowalski a zobacz ile samochodów jezdzi poOSTROŁECE to bedziesz wiedział dlaczego chcemy drogi nie rowery zjazd z mostu w kilinskiego to kolo Ratusza Pan Kulik nie musi jechac wystarczy podejsc i sprwdzic to zajmie 10 minut chodz przejechac samochodem lepjei bo wtedy nie tylko widac ale islychac

wyboca21 @ 18:29, 07.02.2019

IP: 188.146...129

Miasto Ostrołęka - przetargi zakończone Biuletyn Informacji Publicznej U M Ostrolęka
"Daty:
publikacji /
zakończenia
2018-10-04
2018-10-17 Ostrołęka Dostawy Miasto Ostrołęka
KPZ.271.39.2018
"Zakup i montaż wypożyczalni rowerów, stacji napraw rowerów, stojaków rowerowych oraz podpór dla rowerzystów na skrzyżowaniach na terenie Miasta Ostrołęki". Zadanie: "Budowa i przebudowa ścieżek rowerowych wraz z obiektem "parkuj i jedź" na terenie miasta Ostrołęki oraz niezbędną rowerową infrastrukturą towarzyszącą". Projekt: "Ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez zrównoważony rozwój mobilności miejskiej na terenie Ostrołęki'
Obecna władza jest od listopada.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 18:31, 07.02.2019

IP: 188.147...54

mieszkaniec gminyno troszyn , im mniej samochodów jeździ po drogach, a więcej rowerów to drogi są dłużej sprawne.

dan @ 18:52, 07.02.2019

IP: 5.172...204

rower @ 11:37, 07.02.2019 popieram twoją wypowiedź w 100%

Do nieradiomaryjny @ 19:24, 07.02.2019

IP: 5.173...112

"Przycina" miałem na myśli , kto bierze tyle pieniędzy na takie przedsięwzięcie i z kim się dzieli :)

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 19:36, 07.02.2019

IP: 188.147...54

Do nieradiomaryjny, "przytnij" taniej, bierz mniej pieniędzy za takie przedsięwzięcie. Zrób drugą tańszą sieć wypożyczalni rowerów.

Do nieradiomaryjny @ 19:48, 07.02.2019

IP: 5.173...112

Zrobić mogę ale wątpię czy wtedy wezmą jak kolesie nie zarobią :)

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 19:55, 07.02.2019

IP: 188.147...54

Do nieradiomaryjny, masz jakieś dowody na "przycięcie" to idź z tym gdzie trzeba.

Torres @ 20:49, 07.02.2019

IP: 2a00:f41...799d

Dziś rano otworzyły się w końcu sklepy z żywnością, zamknięte przez reżim. Miliony wygłodniałych i wyczerpanych Polaków rzuciły się do półek z pieczywem. A tam, zamiast chleba- konstytucja. Wszyscy zaczęli płakać a potem brać po kilkanaście egzemplarzy
#TakByło
#OpozycjaNieKłamie

Yg @ 21:15, 07.02.2019

IP: 188.146...14

Gdzie 2 Polaków tam 3 opinie.

Sylwia @ 22:25, 07.02.2019

IP: 94.254...83

Super pomysł:)

BOŻKA @ 22:42, 07.02.2019

IP: 178.235...137

Każdy pomysł dobry jesli zachęci ludzi do sportu i wpłynie na ograniczenie emisji spalin.
JESTEM ZA.😊☺

Rebeliant Remek @ 02:17, 08.02.2019

IP: 188.147...181

Darmowe mpki źle, rowery źle. Panie Kulik. Może jakiś pomnik dla bandziora z lasu, albo muzeum. Zwolenników PiSu też trzeba szanować😀

Dfg @ 07:30, 08.02.2019

IP: 5.173...112

Dobrze, tylko jak coś robić to porządnie ;)

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 07:56, 08.02.2019

IP: 78.152...14

wyborca21, jesteś pewny, że wówczas projekt został przyjęty, czy jedynie zamknięty?

xxx @ 08:09, 08.02.2019

IP: 2a01:110f...3619

Właśnie poco na stacji stacja napraw a wypożyczalni niema jak zwykle stacja
na szarym końcu nie jest uwzględniana prośmy o zmianę lokalizacji i wypożyczalnie bardzo to by się zapewne sprawdziło a nikt o tym nie pomyślał

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 08:20, 08.02.2019

IP: 217.146...85

Dfg, a co jest robione "nieporządnie"?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 08:38, 08.02.2019

IP: 217.146...85

Cyt.:
"zjazd z mostu w kilinskiego"

Pamiętasz remont nawierzchni nowego mostu, w czasie którego nie naprawiono tego fragmentu?
Poszukaj w archiwum komentarzy, zwolenników ówczesnego Prezydenta, to ci czupryna, o ile w ogóle ją posiadasz, stanie na głowie.

Odnośnie "ekologii" warto wiedzieć @ 09:26, 08.02.2019

IP: 195.38...141

Japonia chce wybudować u siebie 36! nowych elektrowni węglowych.
W kontekście emocji, jakie pojawiły się w związku z decyzją o budowie jednej tylko elektrowni węglowej w Ostrołęce warto wskazać, że w ultranowoczesnej Japonii tylko w ciągu ostatnich 2 lat oddano do użytku 8 zupełnie nowych elektrowni opalanych węglem, a w ciągu następnych 10 lat japońskie spółki energetyczne mają wybudować kolejnych 36 (!). Na rozwój energetyki węglowej japoński sektor finansowy wyłożył równowartość 40 mld dolarów. Jeśli ktoś mówi o "końcu epoki węgla" to na pewno nie nastąpi on w Kraju Kwitnącej Wiśni.
Wiele w ostatnim czasie mówiło się o konieczności odchodzenia od produkcji energii elektrycznej z węgla. Niektóre analizy wskazywały nawet na bliski "koniec epoki węglowej". Gdy jednak spojrzymy na oficjalne statystyki światowego zużycia węgla przy produkcji energii, to okaże się, że pogłoski rychłej śmierci kopalnianego paliwa są co najmniej przesadzone. W przypadku zaś ultranowoczesnej gospodarki Japonii możemy nawet mówić o pełnym renesansie energetyki opartej na węglu.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:30, 08.02.2019

IP: 217.146...85

A, niby dlaczego mielibyśmy powielać wzorce Japońskie?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:36, 08.02.2019

IP: 217.146...85

Na Japończykach bolesne piętno odcisnęła katastrofa elektrowni jądrowej w Fukushimie, spowodowana, niespotykanym wcześniej trzęsieniem Ziemi w takiej skali oraz jego następstwem, czyli Tsunami, największym, jakie nawiedziło Japonię - warto o tym pamiętać.

Dfg @ 14:23, 08.02.2019

IP: 5.173...112

Do Jan Kowalski.... Twoje poczęcie 😁😂