środa, 26 czerwca 2019 r., imieniny Jana, Pawła, Miromira

Dalubo

Aktualności

Skrzynka skarg: problem przy wymianie opon

Zdjęcie ilustracyjne Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:
Po wymianie opon w jednym z serwisów opon w Ostrołęce zauważyłem, że w moim aucie świeci się kontrolka o skorygowaniu ciśnienia w ogumieniu. Wróciłem więc do pracownika, który zmieniał opony.

Pracownik powiedział, że on wymienia opony, a nie zajmuje się komputerem. Drugi pan, obecny w zakładzie dodał, żeby przejechać 30 km, a lampka sama zgaśnie. Kontrolka jednak nie wyłączyła się.

Reklama Pojechałem do innego serwisu. Dowiedziałem się, że kontrolka sama nie zgaśnie i należy zresetować błąd. Tak też zrobili. Zapłaciłem dodatkowe kilkadziesiąt złotych. Z rachunkiem pojechałem do serwisu, który zmieniał opony w moim aucie. Powiedziałem, że uważam, że wymiana kół powinna odbyć się wraz z usunięciem błędu kontrolki, jako całość usługi. Pan powiedział, że nauczy mnie jak samodzielnie zresetować błąd.

Moim zdaniem właściciel powinien przeszkolić swoich pracowników, aby rzetelnie wykonywali usługę od początku do końca, a nie na początku wpierali, że kontrolka sama zgaśnie. Uważam, że płacę za kompleksowe wykonanie usługi.

Odpowiada serwis opon:
Istnieją dwa rodzaje pomiaru ciśnienia w oponach. Pierwszy to bezpośredni, czyli czujniki mierzące ciśnienie umieszczone są bezpośrednio w kołach i drugi pośredni - czujniki są umieszczone na piaście koła przy czujnikach ABS i ciśnienie zostaje sczytane ze średnicy obrotu kół. Klient miał w swoim samochodzie ten drugi system, czyli czujniki były umieszczone na piaście koła, a nie bezpośrednio w nich. Regułą jest, że komputer powinien sam sprawdzić i odpowiednio pokazać ciśnienie w kołach, tak jak zostało powiedziane klientowi, po przejechaniu kilku-kilkunastu kilometrów. Przekazaliśmy klientowi także, że jeśli komputer nie poradzi sobie z aktualizacją ciśnienia w oponach, to ma wrócić do naszego serwisu.

Reklama Jest nam bardzo przykro, że klient nie wrócił, aby zastosować drugą metodę czyli ręczny restart komputera. Mężczyzna pojechał do innego warsztatu, który w naszej opinii go trochę naciągnął, gdyż kazał zostawić pojazd na godzinę i zażądał zapłaty kilkudziesięciu złotych. Restart czujników u nas jest bezpłatny i trwa kilkanaście sekund, tylko trzeba przyjechać. Komputer co do zasady sam powinien określić ciśnienie, jednak czasami trzeba mu pomóc. Informuję również, że nie jest prawdą, że klient z rachunkiem przyjechał do naszego serwisu. Do dziś żaden z naszych pracowników nie widział paragonu, który opisuje klient.

Wyświetleń: 11083 komentarze: 70 Wrzuć na Facebooka 10.02.2019, 04:09r. Drukuj




Powrót


kl @ 06:26, 10.02.2019

IP: 178.235...113

Musi zrobić to co radzi naczelny deweloper, szeryf partii panów. Iść do sądu!!

Mieszkaniec @ 06:58, 10.02.2019

IP: 188.147...15

Sprawę trzeba przekazać Janu Kowalskiemu z O-ki, on coś poradzi. Zna się na,wszystkich i na wszystkim. Znajdziecie go w redakcji M.O

Mieszkaniec @ 06:59, 10.02.2019

IP: 188.147...15

Sprawę trzeba przekazać Janu Kowalskiemu z O-ki, on coś poradzi. Zna się na,wszystkich i na wszystkim. Znajdziecie go w redakcji M.O

WIESŁAW @ 07:08, 10.02.2019

IP: 46.76...249

Mieszkańców sporo ( jak mrówek ) a KOWALSKI to KOWALSKI . Wracając do tematu to trochę techniki i ...

Oświadczenie @ 07:13, 10.02.2019

IP: 94.254...153

Wymiana opon to jak sama nazwa wskazuje wymiana opon. Dodatkowe usługi takie jak zabawy z komputerem itp. to dodatkowa usługa, za którą warsztaty powinny pobierać opłaty.

Niedługo klientela zacznie żądać wymiany oleju...
I potwierdzam nikt z pracowników żadnego rachunku nie widział. Klient kłamczuszek.

Wulkanizator @ 08:19, 10.02.2019

IP: 37.47...62

Uważam że skoro wymienia wulkanizator opony to widzi jak na tacy że jest czujnik ciśnienia A więc w czym robi problem aby skasować błąd ? Poza tym w większości przypadków nie trzeba podłączać testera aby skasować gdyż wystarczy to zrobić z komputera który nam umożliwia taką opcję w życiu bym nie zapłacił wyzysk zwykły

Lover_BOY @ 08:23, 10.02.2019

IP: 83.28...22

Ja jak wymieniałem swój olej w silniku to później zauważyłem że cały silnik mam zapocony i są wycieki spod uszczelek , naprawiłem sobie silnik w innym serwisie (uszzcelka pod głowića planowanie, tłoki u pierścienie ) i wróciłem z rachunkiem do serwisu gdzie miałem wymieniany olej i kazałem zapłacić, i wiecie co ... zapłacili

Ostro_wija @ 08:25, 10.02.2019

IP: 83.28...207

Oponiarz powinien na zgodę, w ramach przeprosin dać kebaba z wołowinką

Jerzy @ 08:39, 10.02.2019

IP: 79.191...6

Na zwykłej stacji wymiany opon? Dobry ten gość 👍 może szanowny następnym razem niech jedzie do swojego serwisu tam z pewnością skorygoją ciśnienie w oponach i portfelu

Mieszkaniec @ 08:41, 10.02.2019

IP: 188.147...51

A ja miałem sen. Śniło mi się, że ide do kina i grają Kler. Czułem się wtedy taki dumny, szczęśliwy,wolny. Ludzie z łomży, Warszawy, Bytomia i Otwocka kłaniali się do mnie, uśmiechali, gratulowali. Potem pojechałem autobusem z nowym rozkładem na Borki przez nowiutką przeprawę tymczasową. Sobie myślę,ale jest pięknie i nie śmierdzi. Potem dalej mi się śni jak Wiesław pije herbatę z Anką ostrołęcką dziewicą i panną, Jan Kowalski z Janem Kotowskim grają w warcaby, rebeliant remek spaceruje z Tępym Lemingiem pod rękę. Myślę sobie w końcu nastała miłość,sprawiedliwość, spokój,radość,wzajemny szacunek. Myślę sobie w końcu po kościele bêdę mógł sobie w spokoju z rodziną uść do OCK i obejrzeć Kler. Ale budzę się i co? I ch...ja! Dalej śmierdzi, dalej nie ma kler, dalej się z bas śmieje cały świat, dalej dziury,dalej stagnacja i dalej rozdawnictwo stanowiski i dalej obsadzanie lojalnych PiSiorów w Enerdze. O tak mi się kurła właśnie śniło. A swoją drogą to w Biedronce są paluszki z sezamem w dobrej cenie.

aaa @ 09:23, 10.02.2019

IP: 83.28...2

do mieszkaniec powies sie na sznur

Ppp @ 09:42, 10.02.2019

IP: 185.166...6

No jak wiesniaki z wulkanizacji znaja sie jedynie na passatach b5 20 letnich to nic dziwnego ze przyjedzie ktos nowszym niz 15 lat autem i sa problemy no bo komputer no bo czujniki cisnienia .
Doszkolic sie nieuki z wulkanizacji

Zawsze za @ 09:46, 10.02.2019

IP: 2a01:110f...b63d

Mam kilkanaście aut w tym Busy dostawcze jeżdżę do Opoltransu na planowe wymiany z przechowywaniem opon jest super gorąco polecam, ale w nagłych przypadkach a takich mieliśmy już kilka kilkanaście gdzie z minuty na minutę muszę wymienić koło bo np. Na bliźniaku bo złapaliśmy kapcia nie ma takiej możliwości zawsze jest kolejka i planowanie wówczas jadę na wulkanizację na Ostrowskiej i zawsze w mega szybkim tempie mam naprawę nawet między klijentami to jest szacunek dla nagłych sytuacji i również gorąco polecam tę wulkanizację.

Oświadczenie @ 10:03, 10.02.2019

IP: 94.254...153

no tak każdy wulkanizator powinien znać się na najnowszych modelach aut... laughing laughing

Przyjedzie kozak majbachem i pewnie też mu kasować błędy? laughing laughing

Ludziska opanujcie się... Chcecie kompleksowej usługi to jeździjcie do serwisu. Tam odpowiednio Was obsłużą i skasują też nie gorzej.

Warsztat wymiany opon powinien znać się na wymianie opon, a nie na mechanice, elektryce i elektronice. To nie ta liga...

Maniek 2 @ 10:12, 10.02.2019

IP: 95.160...38

Czekałem z niecierpliwością na wpis, który kompetentnie wyjaśni problem zapalonej kontrolki od ciśnienia powietrza w oponach. Niestety, chyba się nie doczekam. Pełno na tym forum mechaników wszelkiej maści, mistrzów kierownicy i znawców kodeksu drogowego, ale jak trzeba zaradzić na konkretny problem to wszyscy nabierają wody w usta. Wypada mi to zrobić.
Działanie mechanizmu kontroli ciśnienia powietrza w oponach polega na tym, że po napompowaniu opon do właściwego ciśnienia należy "nauczyć" komputer pokładowy, jakie ciśnienie panuje w każdym z 4 kół. Robi się to poprzez naciśnięcie jednego z przycisków (w moim aucie jest to przycisk ESP). Później, w trakcie eksploatacji, gdy w jednym z kół ustala się inna wartość ciśnienia (np. w skutek przebicia) - kontrolka się zapala.
W opisywanym w tym poście przypadku wystarczyło napompować koło do tego samego ciśnienia jakie było poprzednio i komputer sam "zorientowałby się", że wszystko jest ok i kontrolka nie zapaliłaby się. Jeśli jest inaczej to kontrolka zapali się i trzeba ją zgasić poprzez naciśnięcie określonego przycisku na desce rozdzielczej (który przycisk - jest napewno podane w instrukcji pojazdu, bo nie jest to żadna tajemna wiedza). No i jeszcze o jednej rzeczy trzeba pamiętać: ciśnienie w kołach na jednej osi musi być jednakowe, bo w przeciwnym przypadku naciskanie dedykowanego przycisku, ani nawet próba gaszenia kontrolki komputerem zewnętrznym, nic nie da.
PS. Nie jestem mechanikiem samochodowym.

maybach @ 10:13, 10.02.2019

IP: 83.28...215

Dostałem dwa samochody od bezdomnego gdzie najlepiej wymienić w nich opony

wojciech @ 10:17, 10.02.2019

IP: 176.109...67

niestety auta są teraz dość skomplikowane, niektórych nie można podnieść bez wyłączenia pneumatyki zawieszenia, to serwis powinien zrobić tak że jak oddaje auto to jest gotowe bez żadnych kontrolek itp. - nawet jeśli to wymaga jazdy próbnej po wymianie opon. Po za tym , praca w obsłudze klienta jest spoko gdyby nie klienci

Xxx @ 10:37, 10.02.2019

IP: 94.254...135

Mi kontrolka sama gaśnie. Wystarczyło pewnie sprawdzić powietrze ew. dopompowac i po krótkiej jeździe gaśnie kontrolka. Czasami faktycznie po 30km

Mieszkaniec @ 11:00, 10.02.2019

IP: 188.147...51

Ludzie wy się opanujcie! Opony,czujniki,pierniki. Nasza wolność jest nam odbierana! Głosowaliśmy na lepszą zmianę, na wolność, na miłość, na braterstwo, na nową i niedziurawą przeprawę tymczasową. I co? I gowno! Kleru jak nie było tak nie ma! I jeszcze do tego czujniki w kołach nam się zaczęły włączać. Uciekajmy wszyscy póki jest którędy spier...ać. ha ha haaaa. O ja pier....ę ilę ja się uśmieję na tym portalu to głowa mała.

Tomek @ 11:02, 10.02.2019

IP: 5.173...163

Do samochodu dołączona jest instrukcja obsługi i tam jest napisane jak zreinicjalizować system kontroli ciśnienia w kołach. W nowych autach przy systemach bezczujnikowych (kontrolę trzyma system ABS ESP pośrednio na podstawie obrotu koła wykrywa spadek ciśnienia w kole). Klient kupujący taki samochód powinien być poinformowany że dany samochód posiada taki system i sprzedawca pokazuje jak go zreinicjalizować i zachęcić do zapoznania się z instrukcją obsługi. Autoryzowany serwis będzie o tym wiedział ( chociaż i tam różnie bywa), a warsztat wulkanizacji który obsługuje wiele marek niekoniecznie. Trudno mówić że warsztat popełnił błąd bo koła zostały wymienione ( prawdopodobnie prawidłowo) a nawet najnowsze wersje programów wspierające warsztaty mogą nie mieć informacji o sposobie reinicjalizacji ciśnienia w kolach w niektórych modelach aut. Tu też klient powinien znać obsługę pojazdu, bo co w przypadku gdy na drodze wymieni koło na zapasowe i kontrolka znów się zapali, lub w wyniku bardzo niewielkiej nieszczelności spadnie ciśnienie w kole, po uzupełnieniu kontrolka sama nie zgaśnie.

Matoly @ 11:15, 10.02.2019

IP: 5.173...221

Wypada znać instrukcje obsługi wynalazku co nowobogadzki nabył.

Tam jest napisane jak skasować taką kontrolkę.

Ba ba ba .... ale trzeba umieć czytać!!!

Gość @ 11:28, 10.02.2019

IP: 2a01:110f...3c5d

Do oświadczenie: piszesz aby zaistnieć? Jak wymieniam olej to w serwisie wymieniają olej, filtr oleju i zresetują komputer w jednej cenie.

lol @ 13:00, 10.02.2019

IP: 178.42...243

tak to jest jak się kupuje nowe badziewie... czujniki ciśnienia... a człowiek co, mózgu nie ma żeby raz na msc sprawdzić ciśnienie opon tylko samochód ma mu wydawać rozkazy i mówić jak ma jeździć?
Może jeszcze skargi będą do producentów samochodów dlaczego nie są zamontowane ekspresy do kawy i jej nie parzą oraz dlaczego nie mają funkcji odkurzania, polerowania, mycia auta?

Lech @ 13:20, 10.02.2019

IP: 89.228...118

Prawdopodobnie pan zaczął wizytę w serwisie od pytania za ile pan mi zmieni opony niestety auta są coraz bardziej skomplikowane co przekłada się na koszty obsługi. Z tego co opisuje właściciel wynika że ma możliwość resetu tpms z poziomu deski rozdzielczej i po prostu nie czytał instrukcji obsługi pojazdu brawo dla właściciela

omnomnom @ 13:25, 10.02.2019

IP: 90.186...210

klient typowy baran, no coz zycie crying

Maniek 2 @ 13:41, 10.02.2019

IP: 95.160...38

... W nowych autach przy systemach bezczujnikowych (kontrolę trzyma system ABS ESP pośrednio na podstawie obrotu koła wykrywa spadek ciśnienia w kole)...

Mimo, że to dopiero początek roku, ale bzdurę roku już mamy !!! No, chyba że Kaczyńskiego "do polityki nie idzie się dla pieniędzy" to przebije, ale - o ile mnie pamięć nie myli - pan prezes wypowiedział te słowa w roku ubiegłym.
A zatem, drogi Tomku, w jednym zacytowanym powyżej zdaniu podałeś aż trzy piramidalne bzdury:
1. ... w systemach bezczujnikowych... Otóż muszę Ci powiedzieć, że nie ma systemów pomiarowych bezczujnikowych. Jeśli chcesz coś zmierzyć (czy też policzyć zważyć, itp.) to musisz mieć przyrząd pomiarowy. Czujnik jest takim przyrządem pomiarowym właśnie. Spróbuj zmierzyć np. temperaturę, wilgotność, swoją wagę czy wzrost bez jakiegokolwiek narzędzia pomiarowego. Nie da się !
2. ...kontrolę trzyma system ABS ESP... Te dwa systemy (ABS i ESP) są już powszechnie montowane w samochodach, ale - uwierz mi - żaden z nich nie służy do kontrolowania ciśnienia powietrza w ogumieniu.
3. ...na podstawie obrotu koła wykrywa spadek ciśnienia w kole... Tak idiotyczne stwierdzenie, że nawet nie wiem od czego zacząć wyjaśnienie. Wróćmy do fizyki na poziomie szkoły podstawowej: ciśnienie, podobnie jak np. temperatura, wilgotność czy gęstość są to tzw. wielkości skalarne. Ich specyfika, w przeciwieństwie do tzw. wielkości wektorowych (siła, prędkość, natężenie pola magnetycznego,...) nie ma kierunku działania, nie ma punktu przyłożenia, zasadniczo też nie ma zwrotu, zgodnie z którym działa. Ma jedynie wartość w określonym punkcie przestrzeni pomiarowej. Tym bardziej nie jest zależna od takich czynników jak pozostanie w bezruchu czy też obracanie się. Detekcja wartości ciśnienia w oponie na podstawie obrotu koła to bzdura.
Nie bardzo chce mi się zagłębiać w temat, ale do kontroli ciśnienia powietrza w ogumieniu samochodowym stosowane są obecnie dwa systemy:
1. Bezprzewodowy, gdzie czujnik ciśnienia powietrza, umieszczony wewnątrz opony łączy się za pomocą systemu Bluetooth z odpowiednim sterownikiem pojazdu i na bieżąco przekazuje wartości ciśnienia w odpowiednik kole. Te systemy są to tylko systemy kontrolne, tj. za ich pomocą nie można regulować ciśnienia w oponie w trakcie jazdy.
2. Z regulacją ciśnienia, gdzie, oprócz kontroli wartości ciśnienia powietrza można je dodatkowo regulować w trakcie jazdy. Dzieje się tak za pomocą wężyka łączącego zawór (wentyl) koła z kompresorem umieszczonym w pojeździe. Takie układy są dziś stosowane w niektórych pojazdach wojskowych oraz pojazdach specjalnych. Niedawno słyszałem, że Amerykanie domagają się takich systemów w swoich pojazdach. Co na to producenci samochodów ? Zobaczymy.

WIESŁAW @ 14:41, 10.02.2019

IP: 46.76...249

Do Maniek 2 . To że Tomek słaby w technice to pal diabli . Gorzej jak polityk słaby w polityce a głos zabiera i tłumaczy jak to ma być .

Tomek @ 15:32, 10.02.2019

IP: 5.173...163

Do Maniek 2. Może nie do końca dobrze się wyraziłem. System bezczujnikowy pomiaru ciśnienia w kołach - chodzi tu o brak fizycznej obecności czujnika ciśnienia w kole który jest montowany do zaworu w kole. Z kolei ten ma wbudowaną baterię i wysyła sygnał do odpowiedniego modułu monitorowania ciśnienia w ogumieniu bezprzewodowo. System bezczujnikowy jak go nazwałem bez czujnika monitorowania ciśnienia w kole tak jak napisałem rolę przejął system ESP ten z kolei na podstawie informacji z czujników obrotu kół mierzy POŚREDNIO ciśnienie w ogumieniu. Chodzi tu o tkz efektywny obwód toczenia. Koło z mniejszym ciśnieniem na tej samej drodze obróci się o większy kat obrotu niż koło o wiekszym ciśnieniu. System ESP monitoruje takie zmiany i przesyła informacje o tym stanie do odpowiednich modułów. Dlatego w tym wypadku trzeba reinicjalizować system po każdej interwencji na kołach aby system przyjął informację że w kołach jest prawidłowe ciśnienie i podczas jazdy mierzy ww parametry i przyjmuje je jako bazowe. Jest to bardzo ogólna zasada działania. Pozdrawiam

jojo @ 15:39, 10.02.2019

IP: 2a01:110f...361e

wystarczy najpierw zapoznać się z instrukcją obsługi swojego auta. Ta czynność jest tam opisana.

Gadget @ 15:51, 10.02.2019

IP: 5.173...76

Niestety, nie każda wulkanizacja ma sprzęt do diagnostyki TPMS. Do tego jeśli by mieli to usługa wymiany jest droższa bo cena przyuczenia będzie wkalkulowana w cenę usługi.
Dodatkowo są dwa typy pomiarów bezpośredni i pośredni. Pierwszy odbywa się za pomocą sensorów umieszczonych przy zaworze ( wymaga programowania I przyuczenia- gdzie procedury różnią się w każdej grupie aut, niektóre można zresetować poprzez przycisk lub funkcje w menu, spora część ma faktycznie autorelearn po osiągnięciu stałej prędkości powyżej 30km/h i dystansie rzędu kilku km - zdążą się że po kilkuset metrach jest ok) system pośredni natomiast wymaga. Zaakceptowania przy każdym dopompowaniu, zmianie kol itp nowego ciśnienia. Pan który pojechał autem mógł to zrobić sam.. skoro to jego auto to na pewno czytał podręcznik obsługi. Np. skoda ma to w radiu wystarczy na wyświetlaczu radia wcisnąć przycisk set i auto zapamiętuje aktualne "ciśnienie" ponieważ mierzy prędkość obrotowa koła na podstawie danych z ABS. Nie rozumiem oburzenia... Niestety w Polsce jeśli ktokolwiek ma system TPMS jakikolwiek to pierwsza czynność to jest weź mi to wyłącz po co mi to.. bo to niepotrzebne bo to drogie bo czujniki kosztują itp itd. jeśli zmieni się stan umysłu posiadaczy aut. To zmieni się podejście serwisantów w warsztatach.
Pozdrawiam i większości radzę poczytać instrukcje obsługi auta głównie tym którzy posiadają system posredni ( moim zdaniem porażka zbyt duże opóźnienie w stosunku do bezpośrednich czujników) system.posredni nie wymaga komputerów wizyt u czarodziei itp.
Do systemu bezpośredniego potrzebny jest już programator znajomość procedur ( bądź zaimplementowane w urządzenie ).

mieszkaniec gminyno troszyn @ 17:55, 10.02.2019

IP: 31.41...214

a ja mam proste pytanie instrukcjie mam po niemiecku samochód 2007r vectra i ma czujniki cisnienia ale jak skasowac niewiem prosze o podpowiedz a to sa po prostu inne wentyle metalowe i czujnik siedzi na wentylu przy feldze w srodku opony

do Maniek 2 @ 18:03, 10.02.2019

IP: 83.31...14

Brawo. Mamy początek roku, a ja mam kolejny komentarz do kolekcji. Kolekcjonuję komentarze jasno obrazujące, że można budować bardzo ładne zdania, jednocześnie pozostając i..diotą. Doucz się, bo Tomek ma rację. Ale przyznam, że teorię próbowałeś ładnie podeprzeć. Będziesz u mnie na pierwszym miejscu,

Maniek 2 @ 18:16, 10.02.2019

IP: 95.160...38

Do @up
Dopóki nie udowodnisz, że nie mam racji używając argumentów inżynierskich lub przynajmniej warsztatowych - idiotą pozostajesz Ty. I to jako jedyny na placu boju, bo Tomek sprostował (doprecyzował) swój pierwszy post. Pomogę Ci: odnieś się po kolei do trzech punktów, które przywołałem w poście z godziny 13:41. I na zakończenie: na bzdury z Twojej strony oraz wszelkie kalumnie rzucane pod moim adresem nie będę odpowiadał - nie mój poziom.

Wo @ 18:22, 10.02.2019

IP: 95.49...85

Tomek źle się wyraził ale ma rację. Osoba posiadająca średni iloraz IQ jest w stanie zrozumieć zamysł autora. Najwidoczniej Maniek 2 oscyluje poniżej tego poziomu i mimo wyuczonej elokwencji nie potrafi nic oprócz wytykania błędów innym. Być może to jakieś zb. zawodowe kierownika który dostał robotę po znajomości.
Wracając do tematu w mniej skomplikowanych pojazdach poprawność ciśnienia mierzą czujniki ABS na podstawie prędkości obrotowej kół. Przeważnie dla jednej osi jednak czasem porównywane są wszystkie koła (np. w pojazdach 4x4). Przy różnicy wysokości bieżnika trzeba system zresetować co w 99% robi się przyciskiem ( symbol opony) na konsoli lub w menu pojazdu. Wciśnięcie go na postoju przez ok 5 sekund resetuje system i ustala aktualne wartości do których będą się odnosić przyszłe pomiary. Ot cała filozofia.

Wo @ 18:34, 10.02.2019

IP: 95.49...85

@ do Maniek 2 z 18:03

Dokładnie w punkt kolego! To plaga naszych czasów - wyszczekana kadra handlowco-managerów wychowanych na szkoleniach pt. jak elokwentnie wciskać ciemnotę bez używania mózgu. Tzw. inteligencja nabyta...

Maniek 2 @ 19:04, 10.02.2019

IP: 95.160...38

Szanowni "fachowcy" i "mechanicy".
Nie pierwszy raz na tym portalu spotykam się z porażającą niewiedzą adwersarzy połączoną najczęściej z brakiem możliwości odpowiedniego (tj. w miarę poprawną polszczyzną) wyartykułowania swoich racji. Teraz jest podobnie. Odstąpię na chwilę od swoich zasad i wejdę z Wami w polemikę chociaż robię to z nieukrywanym wstrętem (o stracie mojego cennego czasu nie wspomnę).
Otóż pierwszego swojego posta napisałem po przeczytaniu pierwszego akapitu artykułu, gdzie autor pisze, że "Po wymianie opon w jednym z serwisów opon w Ostrołęce zauważyłem, że w moim aucie świeci się kontrolka o skorygowaniu ciśnienia w ogumieniu". Otóż, moi mili, przy pośrednim pomiarze ciśnienia powietrza w kołach (tj. poprzez układy ABS/ESP) kontrolka zapaliłaby się po pewnym czasie, dopiero jak układy te wykryłyby różnicę w promieniu poszczególnych kół (czyli, de facto, różnicę ciśnienia powietrza w poszczególnych kołach). Skoro lampka paliła się od razu więc wywnioskowałem, że klient ma system bezpośredniego, bezprzewodowego pomiaru ciśnienia i dalej trzymałem się tej tezy. Do systemu pomiarowego za pomocą układów ABS/ESP nie nawiązywałem, aby niepotrzebnie nie mieszać.
Po Waszych postach przeczytałem artykuł do końca. I nie ważne, że okazało się, że auto miało system kontroli ciśnienia pośredni. Uderzyło mnie coś innego: Otóż Pan Szef serwisu ogumienia raczył był napisać m. in. : " i ciśnienie zostaje sczytane ze średnicy obrotu kół". Drodzy "fachowcy" : zapewniam Was, ze żadnemu z Was (Panu Szefowi także) nie uda się odczytać wartości ciśnienia powietrza w oponie na podstawie odczytu wskaźnika ABS mierzącego prędkość obrotową koła. Oczywiście wiem jaki skrót myślowy zastosował Pan Szef, ale rozmawiając takim nieprecyzyjnym językiem porozumienia nigdy nie osiągniemy.
Gwoli wyjaśnienia: za pomocą stwierdzenia różnej prędkości obrotowej poszczególnych kół można domniemywać, że (o ile wcześniejsze wartości zastały zapamiętane w komputerze pojazdu) nastąpiły zmiany ciśnienia w tych kołach. NASTĄPIŁY ZMIANY, ALE NIE WIEMY O ILE KPA W DÓŁ CZY W GÓRĘ. I to domniemanie wykorzystywane jest w pośrednim systemie kontroli ciśnienia w ogumieniu.

Oświadczenie @ 19:23, 10.02.2019

IP: 94.254...153

Warsztat wymienił opony, więc o co chodzi? Błędy komputera to problem właściciela auta... Koła zmienione = usługa wykonana. Koniec i kropka.

Kasowanie błędów to usługa extra. Na pewno nie w ramach podstawowej ceny. Nawet serwisowi zajęło to dwie godziny...

$$$$ @ 19:44, 10.02.2019

IP: 188.146...233

Zapłacił 50 zł za zmianę opon i jeszcze chce reset komputera i może jeszcze mycie auta i pranie tapicerki.
Jak masz czujniki to jedz z wymianą do Dilera auta i będziesz miał wszystko zrobione ale nie za 50 zł

Maniek 2 @ 20:07, 10.02.2019

IP: 95.160...38

do $$$$

Odpowiedź adekwatna do "fachowości" typów pokroju "Wo" czy "do Maniek 2" : nie umiem, nie znam się więc niech klient spada. To, ze ich wiedza nie nadąża za rozwojem techniki to wina tempa rozwoju techniki, a nie ich.
Szanowny "mechaniku" : jeśli decydujesz się na pozostanie w zawodzie to bądź łaskaw śledzić nowe rozwiązania techniczne, aby sprostać usterkom, z którymi przyjdzie ci się zmierzyć. Fachowiec, który kiedyś był w stanie perfekcyjnie wyregulować gaźnik i z tego powodu miał renomę w okolicy dziś, bazując tylko na tej wiedzy, nie ma czego szukać w motoryzacji. Tak samo radioelektronicy - "złote rączki" w erze układów lampowych dziś są bezrobotni jeśli nie zainwestowali w swój rozwój.
Proponuję, aby warsztaty gdzie znajomość obsługi systemów diagnostyki komputerowej jest mechanikom obca umieszczały w widocznym miejscu szyld: Aut z komputerem pokładowym nie obsługujemy. Wtedy klient będzie miał pewność, że np. wymiana tylnych klocków hamulcowych w Passacie B6 i nowszym nie będzie polegała na siłowym wycofaniu tłoczków za pomocą łyżki, tylko wyuczony fachowiec zrobi to za pomocą komputera i odpowiedniego (czytaj: legalnego, tj. z licencją) softu.
To samo tyczy sie wymiany opon: samochodów z systemem kontroli ciśnienia w ogumieniu będzie przybywać, a nie ubywać zatem panowie mechanicy - do książek, a nie wymądrzać się incognito na forach.

ukasz @ 22:24, 10.02.2019

IP: 195.189...195

Najlepszy sklep z oponami jaki do tej pory znalazłem to jest Auto Premio Ring. Naprawdę są niezawodni, a opony całkiem niedrogie.

Oświadczenie @ 22:35, 10.02.2019

IP: 94.254...153

No sorry ale jak każdy wulkanizator ma znać się na kodowaniu najnowszych aut, to ja przepraszam... w jakim kraju żyjemy? Przyjedzie jakiś bural bentlejem i co może jemu też mam wiedzieć jak błędy kasować? Pewnie jeszcze posiadać komputer za 20 tys zł do takich operacji...

Auta dzisiejsze naszpikowane są elektroniką wszelaką, na pewno nie do ogarnięcia dla większości wulkanizatorów. A koło to koło...

Nie wymagajmy proszę od wulkanizatorów wiedzy odnośnie wszystkich nowoczesnych aut,,,

do Maniek2 @ 23:03, 10.02.2019

IP: 83.28...223

Jesteś po prostu debi...l
Nie masz pojęcia co piszesz a później próbujesz to wszystko poskładać i sam sobie zaprzeczasz....gościu nawet seat leon miał system diagnozy ciśnienia poprzez czujniki abs-u czyli czytanie wartości obrotów z poszczególnych kół poprzez różnicę w obwodzie itp. itp. ale i tak pewnie tego nie zrozumiesz.
Po za tym "fachowcu" warsztat wymiany opon to nie serwis do diagnozy i kasowania błędów...i tylko od dobrej woli lub odpowiedniej dopłaty do usługi zależy czy wykasują ci błąd czy nie...nie mają takiego obowiązku ani to nie ich dziedzina...

Nie długo tak będzie ,że pojedziesz na myjnię i będziesz miał pretensje ,że pracownik nie doszkolony i nie wykonał swojej pracy bo przy okazji nie odkurzył ci wnętrza i nie nabłyszczył plakiem deski rozdzielczej itp. oraz nie wymienił przepalonej żarówki...
Po prostu chodzący debi...le , pokolenie zadufanych w sobie gno...jków, mądrali wymagających huk wie czego...

do ukasz @ 23:24, 10.02.2019

IP: 95.49...85

a wymiana kół kosztuje 2x tyle co u konkurencji. Bardzo droga firma.

Dako @ 23:25, 10.02.2019

IP: 2a00:f41...ec18

Mieszkaniec jest kozak komentator :D jak czytam to normalnie chce się jeszcze zobaczyć jakiś komentarz z jego strony :D pozdrowki :D

do Oświadczenie @ 23:31, 10.02.2019

IP: 95.49...85

Czyli jak wymieniam olej w samochodzie to serwis za zresetowanie inspekcji powinien wziąć dodatkowe pieniądze? Tudzież filtr zostawiają stary ponieważ chodziło o "wymianę oleju".

Maniek 2 @ 07:28, 11.02.2019

IP: 165.225...2

do "do Maniek2 @ 23:03, 10.02.2019 IP: 83.28...223"

Jak ja lubię takich zacietrzewionych facecików !!!
Ale po kolei. Na początek trochę nie na temat: przed „a” i „bo” stawia się przecinek. Dodatkowo: „seat leon” to nazwa własna i należy oba wyrazy pisać z wielkiej litery. Już w tym momencie powinienem przerwać naszą konwersację, bo na żadnej płaszczyźnie nie jesteś dla mnie partnerem do rozmowy, a czas stracony na takich jak Ty tylko mnie uwstecznia. No, ale skoro Komorowski robił błędy i mógł być prezydentem to czegóż wymagać od prostego serwisanta ogumienia.
Teraz bardziej do rzeczy. Napisałeś: diagnozy ciśnienia poprzez czujniki abs-u czyli czytanie wartości obrotów z poszczególnych kół poprzez różnicę w obwodzie
Wiem co chciałeś przekazać, ale szkoły za mało i wysłowić się trudno, co ?
Bliższe prawdzie byłoby: … czyli czytanie wartości obrotów z poszczególnych kół … i na tej podstawie określenie różnicy między wartością referencyjną, a wartością aktualną. Przekroczenie określonej wartości granicznej dla wartości bezwzględnej tej różnicy generuje sygnał ostrzegawczy.
Zrozumiałeś coś ? Jeśli tak – gratuluję, jeśli nie – doucz się.
Jeśli chodzi o diagnostykę komputerową. Jak przeczytasz bez nerwów mój ostatni post to sam pewnie zauważysz, ze kieruję go do warsztatów ogólnomechanicznych. W serwisach obsługi ogumienia/wulkanizatorniach komputer diagnostyczny jest zbędny, bo cała adaptacja nowych wartości ciśnienia w oponach odbywa się poprzez naciśniecie określonego przycisku na kokpicie. No, ale o tym trzeba wiedzieć. Jeśli się tego nie wie to lepiej zbluzgać klienta i wysłać go do serwisu prof.
Na koniec dobra rada: jeśli po wymianie opon w Twoim warsztacie będziesz odsyłał do fachowców swoich klientów, którym na desce zapaliła się kontrolka od ciśnienia w to od razu szukaj sobie pracy np. jako monter rusztowań lub operator betoniarki na budowach. Z takim podejściem jako serwisant w warsztacie obsługi ogumienia długo na rynku nie powalczysz.

do Maniek2 z godziny 7.28 @ 08:56, 11.02.2019

IP: 83.28...223

Nadal twierdzę ,że jesteś debi...l i nie powinieneś wypowiadać się w tematach mechaniki samochodów ,a tym bardziej obsługi praktycznej samochodów...internet czytany w przerwach pomiędzy komentarzami, aby potem dopisać swoje "nowe" mądrości, nie oznacza ,że jesteś mądry.
cytat z Twojego komentarza 10.02.2019 godz 13.41:
cytat - "3. ...na podstawie obrotu koła wykrywa spadek ciśnienia w kole... Tak idiotyczne stwierdzenie, że nawet nie wiem od czego zacząć wyjaśnienie. Wróćmy do fizyki na poziomie szkoły podstawowej: ciśnienie, podobnie jak np. temperatura, wilgotność czy gęstość są to tzw. wielkości skalarne. Ich specyfika, w przeciwieństwie do tzw. wielkości wektorowych (siła, prędkość, natężenie pola magnetycznego,...) nie ma kierunku działania, nie ma punktu przyłożenia, zasadniczo też nie ma zwrotu, zgodnie z którym działa. Ma jedynie wartość w określonym punkcie przestrzeni pomiarowej. Tym bardziej nie jest zależna od takich czynników jak pozostanie w bezruchu czy też obracanie się. Detekcja wartości ciśnienia w oponie na podstawie obrotu koła to bzdura. "
cytat- "Nie bardzo chce mi się zagłębiać w temat, ale do kontroli ciśnienia powietrza w ogumieniu samochodowym stosowane są obecnie dwa systemy:
1. Bezprzewodowy, gdzie czujnik ciśnienia powietrza, umieszczony wewnątrz opony łączy się za pomocą systemu Bluetooth z odpowiednim sterownikiem pojazdu i na bieżąco przekazuje wartości ciśnienia w odpowiednik kole. Te systemy są to tylko systemy kontrolne, tj. za ich pomocą nie można regulować ciśnienia w oponie w trakcie jazdy.
2. Z regulacją ciśnienia, gdzie, oprócz kontroli wartości ciśnienia powietrza można je dodatkowo regulować w trakcie jazdy. Dzieje się tak za pomocą wężyka łączącego zawór (wentyl) koła z kompresorem umieszczonym w pojeździe. Takie układy są dziś stosowane w niektórych pojazdach wojskowych oraz pojazdach specjalnych. Niedawno słyszałem, że Amerykanie domagają się takich systemów w swoich pojazdach. Co na to producenci samochodów ? Zobaczymy."

Wymiana argumentów z Tobą to strata czasu.
Przeczytaj Swoje głupie stwierdzenia i zastanów się co piszesz i czy w ogóle powinieneś zabierać głos w sprawie o której nie masz bladego pojęcia.Jasno w komentarzu stwierdziłeś jakie są systemy pomiaru ciśnienia oraz to, że detekcja pomiaru ciśnienia w kole na podstawie jego obrotu to bzdura.
Więc przestań pier...lić, że ktoś się nie zna i musi się uczyć, bo głupo...lu jedyne co potrafisz to przeszukiwać internet wg. haseł i podpierać się za każdym razem innymi rewelacjami.
Nie jestem wulkanizatorem, ale gdy ktoś pisze takie głupoty jak Ty, to po prostu trudno "trzymać nerwy na wodzy".Napisałem Ci, że już Seat Leon miał system kontroli ciśnienia za pomocą czujników ABS-u,a to ,że było napisane z małej litery lub bez przecinków nie oznacza ,że nie znam się na tym, w przeciwieństwie do Ciebie mam o tym szerokie pojęcie i i nie zaczerpnięte z internetu.

Maniek 2 @ 09:13, 11.02.2019

IP: 165.225...2

Przytoczyłeś sporą część jednego z moich wcześniejszych postów, ale dalej nie wiem gdzie napisałem bzdurę.
A że stwierdzenie: ...detekcja pomiaru ciśnienia w kole na podstawie jego obrotu to bzdura... jest bzdurą piramidalną podtrzymuję. Ale już nie chce mi sie Ci tego tłumaczyć - trafiłem na wybitnego betona !
PS.
1. ...przestań pier...lić, że ktoś się nie zna.. . Gdybyś się znał to nie odsyłałbyś klientów z zapalona kontrolką do innych serwisów tylko im ja zgasił.
2. Robisz szybko postepy (Seat Leon z wielkich liter). Może kiedyś zrozumiesz resztę z moich postów.Powodzenia.

wulkanizator @ 09:19, 11.02.2019

IP: 188.146...163

klient przyjechał wymienić opony-warsztat je wymienił
klient mógłby znać obsługę swojego samochodu-bo to tez wstyd (samochód pewnie kupiony od pierwszego właściciela i nie ma książki obsługi przy przebiegu niecałe 200tyśiecy)
wymieniając opony nie muszę się znać (ale się znam) na kasowaniu błędów, myślę że elektromechanik nie będzie sie znał na wymianie opon.

czy lekarz rodzinny leczy wszystkie schorzenia czy kieruje do specjalisty?
czy lekarz rodzinny leczy wszystkie schorzenia czy kieruje do specjalisty?

pomyśl jeden z drugim ile jest marek i modeli samochodów ile w nich jest układów i pomyśl czy można znać się na wszystkim dobrze? ( jesli ktoś twierdzi że tak tzn. ze nie wie nic o samochodach)
Pozdrawiam

Adam @ 09:24, 11.02.2019

IP: 80.50...118

Właściciel auta powinien wiedzieć jak usunąć zapaloną kontrolkę, miałem podobną sytuację po wymianie koła - złapałem gwoździa. W moim aucie dodatkowo przy zapalonej kontrolce wyłącza się ABS co może być groźne w przypadku nagłego hamowania a jeszcze gorzej gdy jest śnieg czy lód.
Gdyby klient choć trochę się zainteresował tematem uniknąłby płacenia w drugim zakładzie, który miał prawo pobrać opłatę za usługę.

wulkanizator @ 09:25, 11.02.2019

IP: 188.146...163

klient zaczyna rozmowę: ile kosztuje wymiana opon? (bo tylko to się liczy na początku)
a mógłby zadać pytanie ile kosztuje wymiana z kasowaniem błędów ?

Do Maniek 2 z godz 9.13 @ 14:19, 11.02.2019

IP: 188.147...97

Betonie ktoś Ci wytłumaczył jasno jakie piszesz brednie, a Ty dalej swoje.😂😂😂😂
W Twoim przytoczonym poście wyraźnie napisałeś że znasz tylko dwa systemu wskazań czy ciśnienie jest prawidłowe w oponach😨😨😨
A jest jednak system który na podstawie odczytu z czujników abs informuje na podstawie różnicy w prędkości toczenia koła itp o tym czy ciśnienie jest prawidłowe czy jest problem 😜😜😜
Tak samo betonie jak system czytający prędkość auta z czujnika abs...albo pasek magnetyczny zamiast zębatki w do odczytu w absach.
A d...bil dalej pisze że nie wie o co chodzi i co źle napisał 😂😂😂😂😂
;

Mam na imię M @ 14:27, 11.02.2019

IP: 5.173...59

Coraz mniej profesjonalnych osób w warsztatach coraz więcej ciemno ty na drogach. Auta za setki tysięcy kupione, instrukcja po polsku napisana w aucie leży a szanowny magister jej nawet nie czyta i z ubytki ciśnienia zasuwa do ASO bo mu się kontrolka świeci, a tam drze ryja że to mechanika wina i całego ASO. A gdzie fizyka w szkole mówiła że przy różnicy temperatur ciśnie może np spaść. Takie dzisiaj mamy czasy ciemnoty z mgr z przodu. Z całym szacunkiem nie tyczy się to wszystkich.

Maniek 2 @ 14:44, 11.02.2019

IP: 165.225...2

...W Twoim przytoczonym poście wyraźnie napisałeś że znasz tylko dwa systemu wskazań czy ciśnienie jest prawidłowe w oponach😨😨😨 ...

Trzeba było przeczytać mój post z 19:04

do Maniek2 @ 15:01, 11.02.2019

IP: 83.28...223

A co tongue tongue tongue doczytałeś później sobie w internecie , jaką głupotę strzeliłeś w tamtym poście laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing
Czytać każdy potrafi i wyłapywać nie ścisłości i głu..poty także tongue tongue tongue
Kolega doczytał i zreflektował się na jakiego błazna wyszedł pisząc ,że zna tylko dwa systemy w autach laughing laughing laughing i ,że z poprzez odczyt z czujników ABS-u można diagnozować stan ciśnienia w poszczególnych kołach......ale przyznać się do błędu i tego ,że bez internetu nie potrafi się zmienić koła i nie wie się co to wentyl itp. itp. i kuda to jest laughing laughing laughing to już nie łaska laughing laughing laughing
o wielki mędrcu internetowy z kompem w ręku laughing laughing laughing

Maniek 2 @ 17:05, 11.02.2019

IP: 95.160...38

Poszczekałeś sobie ? Ulżyło ? Nie ? To pier...olnij sobie baranka o ścianę. A najlepiej od razu dwa. Jeśli nie pomoże to popraw trzecim. Zapewniam cię, że po trzecim solidnym baranku bolący łeb będzie dla ciebie o wiele większym problemem niż to czy ja korzystam z internetu czy nie.
Na zakończenie tej, jakże uroczej polemiki, chciałem ci napisać kilka zdań o sobie. I zupełnie wisi mi to czy mi wierzysz czy nie.
Po skończeniu "jedynki" w Ostrołęce (warsztaty miałem u śp. Wyrębka, może słyszałeś to nazwisko) i Politechniki Warszawskiej zacząłem pracować w firmie, której działalność ewaluowała, aż w końcu ustabilizowała się na wykonywaniu tzw. software'owego zabezpieczenia antykradzieżowego. Polega to, mówiąc ogólnie, na wprowadzeniu modyfikacji w oprogramowaniu poszczególnych sterowników, aby uruchomienie pojazdu możliwe byłoby tylko po wcześniejszym wykonaniu pewnych sekwencji, np. otwarcie i zamknięcie bagażnika, a potem np. wrzucenie i wyłączenie biegu wstecznego. Dopiero po tej sekwencji możliwy jest rozruch silnika. Aby robić takie rzeczy należy znać i rozumieć działanie większości układów w poszczególnych sterownikach pojazdu.
Kod obsługujący kontrolę ciśnienia z wykorzystaniem czujnika abs zajmuje 5-6 linijek w odpowiednim sterowniku. To takie firmy jak moja wymyśliło system zapamiętywania bieżącego ciśnienia w oponach za pomocą jednego przycisku na kokpicie, aby tacy fachowcy jak się udzielający na tym forum nie musieli podpinać się z oprogramowaniem diagnostycznym, bo spustoszenie jakie potencjalnie mogliby spowodować w różnych sterownikach byłoby nie do skorygowania.
Od 4 lat jestem współwłaścicielem firmy, pracownicy zwracają się do mnie "Panie prezesie", ale nie podoba mi się to - wolę relacje "na ty".
Sam widzisz, ze dzieli nas przepaść kulturalna i intelektualna. Sam się sobie dziwie, ze wdałem się w dyskusję z takim prymitywem jak ty. Zostań więc w swojej Ostrołęce, zmieniaj i wyważaj koła i naucz się (to moja szczera, dobra rada), że warto skasować alarm w pojeździe, który do twojego warsztatu przyjechał bez tego alarmu.

Do powyżej @ 17:12, 11.02.2019

IP: 188.147...97

Panie prezesie 😂😂😂😂proszę nie pisać bajek a wziąść się za to co Pan potrafisz😉
Nie tylko.Pan jesteś mundry 😂😂😂😂😂
;😂😂😂😂

CWANIAKI @ 22:48, 11.02.2019

IP: 37.248...130

Czesto jest tak że jak przyjedzie sobie taki pan i się powie ze wymiana bedzie kosztować 90 zł to mało co się nie popłacze ze tak drogo a jeżdzi takim autem ze nie jednego nie stać a jak zapałci jak za normalno wymiane to potem wielki pan i problem robi że to nie działa i wielki lament

do Maniek 2 @ 00:06, 12.02.2019

IP: 83.31...14

Przywołałeś mnie do tablicy, w konsekwencji dodania Twojego postu do mojego zbioru.
Więc niestety, poświęcę Ci jeszcze trochę z mojego czasu.
"1. ... w systemach bezczujnikowych... Otóż muszę Ci powiedzieć, że nie ma systemów pomiarowych bezczujnikowych." - otóż wyobraź sobie, że są takie systemy. Wytłumaczył CI to już Tomek w swoim uściśleniu. Przebiega to mniej więcej tak, że jeśli spada ciśnienie w oponie, to ulega ona "ugięciu", zmniejsza się więc jej promień, licząc od osi koła do płaszczyzny na której stoi/porusza się. Jak wiemy z matematyki, jeśli zmniejsza się promień koła, to zmniejsza się również co ? średnica. Jeśli zmniejsza się średnica ... no tego, że wtedy koło musi obrócić się więcej razy aby przejechać daną odległość nie muszę Ci tłumaczyć. Czyli nie ma w kole/oponie czujnika, który mierzy rzeczywiste ciśnienie. Potocznie nazywa się to systemem bezczujnikowy. Nie wiem jakie stosował tu będziesz wzory, tak przyjęli producenci systemów monitorowania ciśnienia. Jeszcze jedno Ci dopowiem. Taki system może poinformować Cię o konieczności dopompowania powietrza, jeśli obciążysz pojazd, a nie uzupełnisz powietrza. Działa to na tej zasadzie, że, jak wyżej, system "wykrywa" zmianę obrotów koła, gdyż nastąpiłą "ugięcie opony, choć rzeczywiste ciśnienie w oponie nie uległo zmianie.
"2. ...kontrolę trzyma system ABS ESP... Te dwa systemy (ABS i ESP) są już powszechnie montowane w samochodach, ale - uwierz mi - żaden z nich nie służy do kontrolowania ciśnienia powietrza w ogumieniu." - bezpośrednio nie. Ale ten punkt jest konsekwencją poprzedniego. Pan Prezes się zagalopował, gdyż pewne rzeczy można robić pośrednio. System ABS jest prosty jak budowa cepa. Pan Prezes zapewne wie, że liczy on obroty koła. Dalej nie muszę już chyba tłumaczyć, bo Pan Prezes powinien powiązać moją wypowiedź w punkcie pierwszym z punktem drugim. Jeśli nie, to już nie moja ani sprawa, ani wina.

do Maniek 2 cd @ 00:07, 12.02.2019

IP: 83.31...14

cd -
"3. ...na podstawie obrotu koła wykrywa spadek ciśnienia w kole... Tak idiotyczne stwierdzenie, że nawet nie wiem od czego zacząć wyjaśnienie. Wróćmy do fizyki na poziomie szkoły podstawowej: "
Pan Prezes może sobie wracać nawet do przedszkola. Jak już pisałem, napiszę jeszcze raz. Opona samochodowa ugina się w uproszczeniu w dwóch przypadkach - spadek ciśnienia lub obciążenie pojazdu przenoszone na opony. w obu przypadkach konieczne jest uzupełnienie powietrza lub innego gazu w oponie. Przy czym należy pamiętać, że dodawanie obciążenia pojazdu powoduje ugięcie się opony, ale nie powoduje wzrostu ciśnienia. Dzieje się tak z tego powodu, że opona przy zwiększaniu obciążenia nie zmienia swojej objętości, a jedynie kształt. No i wracamy Drogi Prezesie - opona się ugina, promień koła od osi do powierzchni na której stoi/ toczy się zmniejsza się, jakieś tam PI i promień... zmniejsza się obwód.... Fizyki nie oszukasz. Na koniec powiem Ci coś, Panie Prezesie. W moich oczach nie skompromitowałeś się tak bardzo pierwszym postem. Każdy ma prawo błądzić i mieć swoje przemyślenia. W moich oczach straciłeś wszystko, tworząc pogardliwe zdania na temat innych ludzi. Dlatego awansujesz w moim raknkingu na najbardziej wykształconego i...diotę wszechczasów i zwykłego ch..ama. Pozdrawiam Cię. Zwykły człowiek. Nie wiem, po co straciłem czas na tego nadętego dup..ka. Masz wielką wiedzę teoretyczną, ale myślenia i logiki u Ciebie szukać na próżno.

do Maniek 2 @ 00:14, 12.02.2019

IP: 83.31...14

Pan Nadęty niech już się nie kompromituje, bo przeszedłeś już siebie samego. Niestety, musisz sobie uświadomić, że masz ogromne braki, zarówno w myśleniu jak i we współistnieniu z innymi ludźmi. Musisz się socjalizować i próbować zrozumieć innych, tak abyś nie musiał cierpieć jako ten osamotniony "geniusz". Inaczej mówiąc -wrzuć na luz, ciesz się życiem, nie bądź spiętym dup..kiem. Powodzenia. Panie Prezesie - no tu nie ukrywam, że nie tylko mnie rozj...bałeś.

Maniek 2 @ 06:57, 12.02.2019

IP: 165.225...154

Zgadzam się w całej rozciągłości ze wszystkimi tezami, które wszyscy geniusze tu głoszą.
Czasem jest lepiej po prostu przyznac komus rację niż tłumaczyć jak jest: niektórych rzeczy "na prosiaczkach" (jak w przedszkolu) wytłumaczyć się nie da, a język inżynierski nie znajduje - że sie tak wyrażę - należytego zrozumienia.
Pozdrawiam Ostrołękę i Ostrołęczan. Może odwiedzę Was latem.

Maniek 2 @ 07:20, 12.02.2019

IP: 165.225...154

I na zakończenie; ponownie cytat z wypowiedzi Pana Szefa Serwisu, bo to chyba on tak gardłuje w tym topicu:

... i drugi pośredni - czujniki są umieszczone na piaście koła przy czujnikach ABS i ciśnienie zostaje sczytane ze średnicy obrotu kół...

Maniek 2 @ 07:56, 12.02.2019

IP: 165.225...154

I jeszcze "kwiatek" od " Pana fachowca" (IP: 83.31...14)

...że dodawanie obciążenia pojazdu powoduje ugięcie się opony, ale nie powoduje wzrostu ciśnienia. Dzieje się tak z tego powodu, że opona przy zwiększaniu obciążenia nie zmienia swojej objętości, a jedynie kształt...

Otóż muszę Cie zmartwić przyjacielu: z powodu ograniczonej elastyczności opony - nie powiększy ona swojej objetości o tyle, o ile sie ona (tj. ta objetość) zmniejszy w wyniku np. najeżdżania na krawężnik czy też obciążania pojazdu. Skutkeim tego jest gwałtowny, chwilowy wzrost ciśnienia w oponie (przy wersji z krawężnikiem) lub wzrost ciśnienia stopniowy - przy stopnniowym dociążaniu pojazdu.

Czy to co napisałem oznacza, że jednak oszukałem fizykę ? Nie - fizyka zostaje niepodważona, jedynie niekompetencja i niedouczenie "fachowca" zostało brutalnie obnażone.

do Maniek 2 @ 08:15, 12.02.2019

IP: 2a01:110f...9b87

A to podstępni producenci samochodów - tak bez podstaw nakazują podwyższać ciśnienie w oponach wraz ze wzrostem obciążenia samochodu....
Już pisałem, wyluzuj i ciesz się życiem. miłego dnia.

do Maniek2 @ 08:35, 12.02.2019

IP: 83.28...240

Panie prezesie proszę nie ośmieszać się laughingswoimi tekstami.
Zadrwiłem z Pana wypowiedzi i nadętego tonu oraz zarozumialstwa w ostatnim moim poście wczoraj o 15.01....ale widzę ,że dostajesz Pan reprymendy od kilku osób i to wcale nie pomaga crying
Z Pana Prezesa postów wychodzi ,że jesteś Pan strasznym du...iem i ograniczonym zadufanym w Sobie arogantem , dla którego inni ludzie nie liczą się....
angry a zaręczam ,że nikt nie jest Pana pracownikiem i ze strachu przed konsekwencjami nie będzie prezesowi przytakiwał laughing
Pogubiłeś się Pan w swoich teoriach i zaprzeczałeś w kolejnych postach , co jasno i dokładnie wczoraj ja przytoczyłem a dziś po północy ktoś potwierdził cytując także Twoje posty.

Może nie jesteś nawet prezesem, bo historia zna wielu bajkopisarzy ,a także napoleonów i innych potrzebujących specjalistycznej pomocy.

Nadęty ton i wielkie "mniemanie"
laughing laughing o swojej nie omylności może także prowadzić na "manowce" i zacierać samokrytykę i szacunek dla innych ludzi angry angry angry po za tym wzór jedynkowy nie pozwala Prezesowi na przyznanie się do pomyłki i do tego ,że KTOŚ może wiedzieć lepiej , a Prezes się pomylił-to takie nie prezesowskie laughing laughing laughing laughing a ja takich ludzi oceniam jako zadufanych du...ków.
Pozdrawiam, i na pewno nie jestem wulkanizatorem itp. , wbij to Pan Prezes sobie do głowu….najlepiej barankami o ścianę z betonu takiego jak Ty Panie Prezesie laughing laughing laughing laughing laughing

Maniek 2 @ 08:49, 12.02.2019

IP: 165.225...154

do powyżej.

Najlepiej ze wszyskiego wychodzi ci wstawianie emotikonków. Fajna zabawa, nie ? A powiem ci, że są jeszcze takie ruszajace się. To tzw. gify. Poszukaj w necie, łatwo je znależć.

Maniek 2 @ 09:01, 12.02.2019

IP: 165.225...154

Dobra, panowie.
Jadę do pracy. Dobrze sie bawiłem, ale obowiązki czekają. Do usłyszenia przy nastepnych topicach n/t motoryzacji.

Do prezesa @ 12:17, 12.02.2019

IP: 188.146...84

Następny który mi potrafi przyznać się do błędu
Jakie to nasze i typowe 😠

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:23, 12.02.2019

IP: 217.146...87

Skutek i tak będzie jeden, serwis stracił klienta - niestety, na skutek braku kompleksowej obsługi, czyli wyjścia z założenia, że kierowca nie jest jedynie łącznikiem między kierownicą i ped(a)łami, tak będzie się działo - to jest obowiązek serwisu, żeby klient wyjechał, nie mniej sprawnym samochodem niż do niego przyjechał.

Obowiązuje zasada, że - "jeden zadowolony klient, przyprowadzi za sobą 10 nowych klientów, jeden niezadowolony zniechęci 100 potencjalnych", a ten warsztat zachował się, po prostu, nieprofesjonalnie.

Reklama

Polbram
LUSAR
Carpexim
Bowling
Foton

Ogłoszenia

Forum

Reklama

MarketPozyczkowy.pl
Ynet.pl
Spaja
Hydraulika
KurpiaArte
Hiszpański
Sklep Enter
NestBank