wtorek, 25 lutego 2020 r., imieniny Cezarego, Wiktora, Konstancjusza

Reklama   |   Kontakt
Eldor

Aktualności

Gminy planują budowę dróg włączeniowych do trasy Via Baltica (zdjęcia)

Fot. Starostwo Powiatowe w OstrołęceW Troszynie, na zaproszenie wójta Edwina Mierzejewskiego, odbyło się spotkanie regionalne przedstawicieli gmin Troszyn, Czerwin, Rzekuń i powiatu ostrołęckiego w sprawie sieci dróg gminnych i powiatowych. W planach inwestycyjnych jest budowa skrótów do węzła włączeniowego w Śniadowie.

Powiat reprezentował starosta Stanisław Kubeł oraz wicestarosta Krzysztof Parzychowski. Obecni byli także m.in. wójtowie: Czerwina - Grzegorz Długokęcki, Rzekunia - Bartosz Podolak a także Marcin Grabowski, radny sejmiku województwa mazowieckiego.

Reklama - Pomimo że mamy podział dróg na wojewódzkie, powiatowe, gminne, to dobrze, gdy tworzą one spójną sieć komunikacyjną i gdy da się nimi w miarę łatwo, szybko i przyjemnie poruszać. Stąd też chcemy porozmawiać zarówno o przyszłości, jak i o tych zadaniach, które są w trakcie realizacji. Jednym z naszych wyzwań jest skrót Ostrołęka - Via Baltica. Gmina Troszyn przystąpiła do prac planistycznych już wcześniej. Mamy wyznaczony tzw. "korytarz", w którym chcielibyśmy zlokalizować wspomniany skrót - od gminy Rzekuń. W planie doszedłem do rogatek Suska. Wyszedłem także z obwodnicą Troszyna do Pisk. Chcielibyśmy oczywiście jak najbardziej wyprostować drogę w jej przebiegu, ale do tego potrzebne są wspólne działania samorządów - mówił wójt Edwin Mierzejewski.

Jak wspomniał włodarz gminy Troszyn, przy tej trasie planowane są również drogi bisowe. Wójt poddał również pod dyskusję, czy tak ważna droga nie powinna zostać podniesiona do kategorii drogi wojewódzkiej bądź powiatowej. Zwrócił się do radnego Marcina Grabowskiego o przychylność w sejmiku województwa mazowieckiego dla tej inwestycji, zwłaszcza na komisji infrastruktury oraz zastanowienie się nad źródłami finansowania, by wykupić grunty i zrealizować samą inwestycję. Zaproponował też, aby po spotkaniu każdy z partnerów przyjął strategię, jakie działania podejmie i w jakim zakresie.

Reklama - My jesteśmy przygotowani do etapu wykupu gruntów. Na sesji rady gminy, w marcu, chcemy uchwalić plan zagospodarowania. Mamy tereny inwestycyjne, około 500 hektarów, gdyby ktoś szukał miejsca na lokalizację przedsiębiorstwa - powiedział wójt Troszyna.

W sprawie głos zabrał także starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł.

- Długo jeździłem na narady dotyczące Via Baltica, żeby włączyć do niej węzeł Śniadowo, bo nie było go w planach. Pierwotnie trasa biegła bisówką, którą jechałoby się do Ostrowi Mazowieckiej, wzdłuż drogi Via Baltica. Rozwiązanie dla nas bardzo niekorzystne, ponieważ mieszkańcy tych terenów, nie mogliby się od razu wpiąć w Via Baltica. Musieliby korzystać z innych dróg, aby dojechać do węzłów włączeniowych - pod Łomżą, albo pod Ostrowią Mazowiecką. Zmagania trwały około dwóch lat. Teraz już węzeł Śniadowo został potwierdzony - mówił starosta.

Wspominając o finansowaniu, starosta przywołał Fundusz Dróg Samorządowych, w którym jest możliwość uzyskania 80 proc. dofinansowania, jak również nową perspektywę unijną, do której to zadanie już zostało zgłoszone.

- Spodziewam się, że z trasy będzie korzystała znaczna część Ostrołęki. Część wybierze, jadąc do Warszawy, trasę przez Goworowo, bo bliżej. Ale jeśli ktoś będzie chciał się dostać do Via Baltiki, to będzie najkrótsza droga do węzła włączeniowego. Do węzła w Knurowcu ok. 40 km, do węzła w Śniadowie o połowę krócej - dodał Stanisław Kubeł.

Reklama Nawiązując do przebiegu trasy, mówił, że do wyboru jest realizacja po starym śladzie, bądź też należy zastanowić się, w którym miejscu przebieg ma być starym śladem, a w którym poprowadzony nowym. Podkreślił też, zwracając się do wójtów, że na gruntach przy tej drodze należy planować tereny inwestycyjne.

- Być może trzeba na kolejne spotkanie zaprosić też miasto i w ten sposób sporządzić szerszą reprezentację samorządu, tak żebyśmy widzieli całą trasę - od miasta. Jeżeli gdzieś mają u nas być tereny inwestycyjne, to właśnie między Ostrołęką a węzłem włączeniowym Śniadowo. To tylko 20 km od Via Baltiki - przekonywał starosta.

Było to jedno ze spotkań roboczych, podobne są planowane niebawem.

(źródło: Starostwo Powiatowe w Ostrołęce)

Zobacz zdjęcia ze spotkania na stronie Starostwa Powiatowego w Ostrołęce.
Wyświetleń: 2739 komentarze: 2
21.02.2019, 14:36r. Drukuj




Powrót


Wiesław @ 10:12, 22.02.2019

IP: 37.30...86

A może walczyć o drogę ekspresową między Łomżą a Mławą tu w naszych okolicach zrobić węzeł? Ale myślę że są ludzie którzy mają pomysły i koncepcje.

Mietko @ 11:26, 22.02.2019

IP: 31.182...200

A dajcie spokój, taka inwestycja....