wtorek, 21 maja 2019 r., imieniny Kryspina, Wiktora, Jana

Fat-Bike

Aktualności

Gdzie nowy most? Którędy drogi dojazdowe? (zdjęcia, wideo)

W siedzibie starostwa powiatowego odbyło się kolejne spotkanie dotyczące planów budowy nowego mostu na Narwi, który miałby rozwiązać część problemów komunikacyjnych w mieście i powiecie. Wzięli w nim udział m.in. starosta powiatu, prezydent Ostrołęki oraz przedstawiciele gmin i instytucji.

Spotkania zapoczątkowano m.in. z powodu terminu składania wniosków z programu Mosty dla Regionów.

Reklama Powiat ostrołęcki ma zamiar złożyć taki wstępny wniosek wspólnie z gminami Troszyn i Rzekuń, do którego potrzebna jest koncepcja. Nadal pozostaje też otwarta dyskusja planów inwestycyjnych budowy dojazdów do mostu na terenie gmin Rzekuń i Lelis.

Most, który miałby powstać w okolicach Teodorowa (gm. Rzekuń), zakładałby dofinansowanie ze strony rządowej w wysokości do 80 proc. kosztów budowy i projektów, byłby obiektem bez ograniczeń tonażowych, najwyższej klasy A. Jeśli zaś chodzi o drogi dojazdowe do mostu, to wniosek może objąć odcinki do dróg powiatowych i w tym przypadku byłaby to droga biegnąca przez okolice popiołów w Łęgu Przedmiejskim (gm. Lelis) i skrzyżowania z drogą na Nową Wieś na terenie gminy Rzekuń.

Reklama Na spotkaniu obecni byli także wójtowie i sołtysi, przedstawiciele stowarzyszeń, firm i instytucji m.in. Ekomeny, Story Enso, Zrzeszenia Przewoźników Drogowych w Ostrołęce, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad czy Wód Polskich.

- Chciałbym, aby dzisiejsze spotkanie dotyczyło propozycji i uwag do planów inwestycyjnych, bo gdy złożymy wniosek, będziemy nim związani i dobrze byłoby, aby go później nie poprawiać. Chodzi o optymalizację wniosku - mówił starosta Stanisław Kubeł.

Warianty i propozycje budowy mostu oraz dróg dojazdowych omówił Grzegorz Bakuła, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Ostrołęce.

- Analizując warianty i dokonując wizji lokalnych, proponuję budowę przeprawy mostowej zlokalizowanej jak najbliżej terenów miasta. Tu szerokość rzeki jest najmniejsza, choć później przekroczenie terenów zalewowych po prawej stronie Narwi przysparzają kłopotów, dodatkowo jest tu także wysoka skarpa. Istnieje wariant bezpośredniego podłączenia do skrzyżowania z drogą krajową nr 61, na wysokości skrzyżowania do elektrowni. Drugi wariant zakłada włączenie na wysokości skrzyżowania do miejscowości Teodorowo i dalej do Nowej Wsi - ten wariant byłby dłuższy i kosztowniejszy. Z drugiej strony, od strony Łęgu Przedmiejskiego mamy propozycję przebiegu wzdłuż wybudowane linii 400kV do najbliższej drogi publicznej, ale jest to droga gminna i opracowanie we wniosku nie pozwoli nam dalej projektować i trzeba brać pod uwagę planowanie budowy tego odcinka z innego programu. Czekamy na propozycje i uwagi - mówił Grzegorz Bakuła.

Budowa mostu byłaby zasadna, gdyby całość łączyła się z obwodnicą Ostrołęki, której plany są nadal bardzo odległe i niesprecyzowane. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest zainteresowana budową skrótu, ale w ciągu drogi krajowej numer 53. Innych planów, jak powiedział przedstawiciel GDDKiA, w tej chwili nie ma. Być może w przyszłości można podjąć takie analizy. Budowana trasa będzie zatem obwodnica z Warszawy w kierunku Olsztyna.

- Na razie rozmawiamy o koncepcjach. Przy tego typu inwestycjach należy się zawsze zastanowić dwa razy. My wiemy, gdzie w mieście mamy największy strumień ruchu, chcemy to jeszcze dokładnie zbadać. Ciesze się, że podjęto temat budowy obwodnicy i mostu, wierzę, że w końcu uda nam się coś w tym zakresie wspólnie zrobić. Jeden wariant dotyczy ronda Łupaszki, ale tu pojawiają się problemy finansowe w budowie dróg dojazdowych, planowane były estakady, ale tereny są tam zalewowe - mówił prezydent Łukasz Kulik.

Zasadność budowy mostu podjął także Stanisław Giżycki z Ekomeny. Starostwo przedstawiło natomiast wyniki sondażów prowadzonych wśród mieszkańców, którzy wskazywali potrzebę nowej przeprawy przez Narew i wyprowadzenie ruchu z centrum miasta. Także osoby, które spóźniły się na spotkanie powiedziały, że nie mogły dojechać na czas z powodu ogromnych korków na trasach wjazdowych do miasta, szczególnie od strony DK nr 53.

- Były niegdyś próby wpisania do RIT mostu w ciągu drogi na wysokości ronda im. Łupaszki, który by w większej części rozwiązał problemy komunikacyjne Ostrołęki niż most w Teodorowie. Czy jest taka koncepcja? Jakie jest finansowe założenie realizacji obecnego pomysłu? Most jest niezbędny, w każdej lokalizacji, ale jakie jest założenie - ile lat ma to potrwać? Przypomnę też, że jeszcze w 2011 roku wariant północny obwodnicy został wykluczony z powodów środowiskowych, rozpatrywano tylko dwa warianty południowe - mówił Krzysztof Szewczyk, były wójt gminy Olszewo-Borki.

Okazuje się, jak mówił starosta, że w tej chwili trwają rozmowy z gminami Lelis i Rzekuń, ale prezydent miasta podejmuje nadal temat mostu w wariancie południowym. Starosta przedstawił też szacunkowe warunki finansowe inwestycji. Wariantów jest nadal kilka, a rozmowy i debaty na ten temat mają pomóc w wyborze najbardziej racjonalnego pomysłu. Dyskusje podejmowano także odnośnie obszarów Natura 2000 oraz innych, objętych ochroną, ale też finansowania inwestycji. Głos zabrał też mieszkaniec gminy Lelis. Z wypowiedzi wynika, że budowa nowej infrastruktury zniszczy piękne tereny do życia, zniszczy cudowną florę i faunę, stanowiska chronionych ptaków np. kraski, której niedługo zabraknie w naszych okolicach. Niebawem nie będzie dokąd uciekać z miasta. Wniosek ze spotkania płynie taki, aby most wraz z dojazdami usytuować w jak najkrótszym odcinku ingerującym w obszar chroniony. Niebawem odbędzie się wizja w terenie oraz kolejne spotkania.

Reklama Spotkanie odbyło się w czwartek 28 lutego br. Fragmenty można obejrzeć na poniższym materiale wideo.

Zobacz też:
- Most w Teodorowie i wiadukt w Rzekuniu mają rozwiązać problemy komunikacyjne Ostrołęki i powiatu
- O budowie mostów na Narwi z dyrektorem Instytutu Badawczego Dróg i Mostów (zdjęcia)
- Trzecie spotkanie w sprawie budowy mostu w Teodorowie (zdjęcia)

Zobacz zdjęcia:
Spotkanie w Starostwie Powiatowym w Ostrołęce

Wyświetleń: 17269 komentarze: 60 Wrzuć na Facebooka 04.03.2019, 14:51r. Drukuj




Powrót


Adam @ 15:20, 04.03.2019

IP: 2a00:f41...4ec2

A może razem z kolejowym połączyć na dzbeninie

Rebeliant Remek @ 15:26, 04.03.2019

IP: 188.147...39

Budować. Zmarnowano 12 lat. Dobrze, że jest w końcu jakaś wola współpracy bez konieczności szukania win Tuska jak to robili pisowscy.

Je**ć PiS. Do dzieła 👍

Rebeliant Remek @ 15:44, 04.03.2019

IP: 178.235...216

Czcze gadanie przedwyborcze. Po wyborach sprawa ucichnie do następnych wyborów. A lud się cieszy. Bez wsparcia rządowego możecie tylko pomarzyć.

Rebeliant Remek @ 15:58, 04.03.2019

IP: 159.205...182

Gdy nie przeszkadzają już pisiory można budować. Jeszcze tylko wydy..my pisiorów na jesieni i będzie spokój.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 16:00, 04.03.2019

IP: 217.146...85

Najkorzystniejszym, mogącym wyprowadzić ruch z miast, wydaje się być stary wariant Prezydenta Ryszarda Załuski, z pewną modyfikacją, czyli doprowadzeniem do DK61, na wysokości Kordowa, ale również z dojazdem do ronda imienia bandyty.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 16:02, 04.03.2019

IP: 217.146...85

Po oddaniu do użytku obwodnicy Łomży i dokończeniu Via Baltiki, żadnego ruchu tranzytowego przez Ostrołękę nie będzie, a więc obwodnica będzie raczej dla Ostrołęczan oraz mieszkańców okolicznych gmin i pod tym kątem należałoby ją planować.

Wiesiek @ 16:09, 04.03.2019

IP: 31.1...209

Panie starosto albo pan kupisz z tego rządu o czym świadczy komentarz podczas wypowiedzi pana z ekonemy albo go chwalisz tak jak to robisz na zapytanie wójta szewczyk. Proszę być poważnym i nielawirowac wciąż. To w końcu jaki ten program o mostach jest najlepszy jak dotąd czy nic nie wart. No ludzie warto byc stabilnym.

nie PO @ 16:11, 04.03.2019

IP: 37.47...229

Przeciw PiS jest banda gamoni która nie widzi co zrobił Tusk z polską przez 8 lat. Kradł i niszczył kraj bez mrugnięcia okiem.

Rub @ 16:31, 04.03.2019

IP: 2a00:f41...5d14

Przykre te wasze koncepcje najpierw namaluje potem zobaczę w terenie a później może da się coś wybudować. Co za farsa ot fachowcy. Ja pitole most będzie penolnotonazowy a drogi dojazdowe publiczne kategorii dróg gminnych lub powiatowych. Panowie którzy dostaliscie mandat od społeczeństwa apeluje o rozsądek przez duże R. Jeżeli most o takich parametrach to również i drogi do niego w przeciwnym razie to jest chore. A może lepiej jednak zająć się mostami na mniejszych rzekach jak rozoga omulew szkwa. A nie zabieracie się za inwestycje bez jakiegokolwiek pojęcia bez konkretnego przeznaczenia. Co tam 60 mln zł jak to łatwo powiedzieć. A na wykup gruntów macie pieniądze. Kto będzie dokonywał wykupu. A dojazdy to pól. A ryzyko powodziowe. Itp.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 16:37, 04.03.2019

IP: 217.146...85

Rub, czyli co, usiąść i nic nie robić, bo jak widzę z Twoim podejściem do życia, to nadal siedzielibyśmy na drzewach - po to ludzie się spotykają, żeby o tym właśnie dyskutować - nie piętrzyć problemy, tylko je rozwiązywać.

W jakiej kolejności, Twoim zdaniem powinno się to odbywać, jeśli nie od wypracowania pomysłu?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 16:38, 04.03.2019

IP: 217.146...85

Cyt.:
"Kradł i niszczył kraj bez mrugnięcia okiem."

A, co na to Zorrowa prokuratura?

Jerzy Brojek @ 16:42, 04.03.2019

IP: 178.235...215

Przypominam uprzejmie, że w kwestii połączeń komunikacyjnych ostrołęckich GMIN -
interesy nie są tu zbieżne z rozwiązaniami optymalnymi dla samego MIASTA. Szanse wypracowania jakiegoś rozwiązania SATYSFAKCJONUJĄCEGO OBYDWIE STRONY - SĄ WIĘC ZNIKOME. Mądre staropolskie przysłowie twierdzi, że "NAJTRUDNIEJ JEST BYĆ PROROKIEM WE WŁASNYM KRAJU". Taktownie nie przypominam przysłowia o "wymyślaniu prochu". Sedno problemu leży w tym, że zarówno Powiat jak i Miasto nie dysponują j a k ą k o l w i e k bazą n a u k o w ą,
niezbędną do poprawnej analizy tego ZŁOŻONEGO zagadnienia urbanistyczno-komunikacyjnego. Zlokalizowanie mostu im Antoniego Madalińskiego u n i e m o ż l i w i a j ą c e pełne jego wykorzystanie - winno być wieczną p r z e s t r o g ą dla
lokalnych "projektantów - amatorów".
Z poważaniem Jerzy Brojek z Ostrołęki

Urbanista @ 17:03, 04.03.2019

IP: 188.146...3

Wrzućcie mapkę. Jak to ma wyglądać?

Do Jana kowalskiego @ 17:20, 04.03.2019

IP: 2a00:f41...2772

Człowieku co wszystkie rozumy posiadasz usiąść i gadać głupoty to każdy potrafi wow tzn miec pomysły to nic że mądre czy głupie acz pogadać rzecz ludzka. Jednak poza czczym gadaniem warto jednak być rzetelnym tzn wiedzieć o czym się mówi. Choć w tym kraju.... wystarczy posłuchać. A ja ci mówię że to wygeneruje więcej problemów niż obecnie jest do rozwiązania. Na prawdę warto się zastanowić nad tym co się mówi.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 17:38, 04.03.2019

IP: 78.152...118

Czyli co, nie siadać i nie rozmawiać?

Jest takie powiedzenie, że "nawet podróż dookoła Świata, rozpoczyna się od pierwszego kroku", pytam Cię więc, jak Ty to widzisz?

as @ 17:41, 04.03.2019

IP: 176.109...246

smile

. @ 17:46, 04.03.2019

IP: 5.173...73

Budując domy w Durlasach też ingerowano w środowisko. Z punkt kierowcy zawodowego skraca to czas jazdy i możliwość dojazdu do miejsca docelowego bez robienia odpoczynku oraz wpływa na oszczędności związane z spalanie auta, co korzystnie wpływa na ochronę powietrza poprzez zmniejszenie emisji spalin wytwarzanych w nadmiarze podczas stania w korkach. Są plusy i minusy, więc trzeba to ograniczyć.

. @ 17:51, 04.03.2019

IP: 2a01:110f...1eab

Zabudowa w domy jednorodzinne nowych terenów szczególnie w kompleksach leśnych też wiążę się z ingerencją w środowisko naturalne. W mojej ocenie bardziej wpływa niekorzystnie budową nowych osiedli na terenach gmimnych poza miastem niż budową mostu z drogami dojazdowymi.

Do Jana kowalskiego @ 17:56, 04.03.2019

IP: 2a00:f41...634c

Warto posłuchać i wsłuchać się w zdanie GDDKIA co oni mówią lub chcą powiedzieć. Czy to nie brzmi tak że oni nie widzą tego mostu w kontekście swoich planów inwestycyjnych. Czyli co drogi dojazdowe do mostu o takich parametrach ma pobudowac gmina. No proszę trochę powagi dla odbiorców zarówno sluchajacych jak i czytających. Więcej nawet nie warto podnosić w tym temacie. Znowu ktoś tu odlatuje w braku kompetencji. Dlatego tyle do tego mojego zdania. Kropka.

~~osr @ 18:06, 04.03.2019

IP: 178.235...41

hahahaha bajki

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 18:06, 04.03.2019

IP: 78.152...118

No jasne, usiąść i czekać na gotowe, niech ktoś zrobi za nas, nie pytając nawet nas o zdanie.

Ostatni Partyzant @ 18:09, 04.03.2019

IP: 31.0...7

A nie można by wykorzystać kładki do Muzeum Wyklętych ? To prawie jak most.

Jery @ 18:55, 04.03.2019

IP: 5.185...234

Komu miałby służyć most w Teodorowie?...
Największy ruch jest na kierunku Pułtusk-Łomża.
Koniecznie należałoby połączyć go z rozbudowaną istniejącą obwodnicą czyli powinien stanąć gdzieś na wysokości mostu kolejowego a może wykorzystać nawet jego filary?

POMYŚLMY @ 19:15, 04.03.2019

IP: 77.114...230

BUDOWA MOSTU W TEODOROWIE TO NIEZBYT DOBRY I PRZYSZŁOŚCIOWY POMYSŁ PONIEWAŻ
- TO ŻE JEST TO OPCJA NAJTAŃSZA NIE ZNACZY ŻE NAJLEPSZA. TERENY PO STRONIE GMINY LELIS SĄ UNIKATOWE PRZYRODNICZO ALE I PODMOKŁE OKRESOWO ZALEWANE Z DOŚĆ NIESTABILNYM, BAGNISTYM GRUNTEM. JEŻELI BUDOWAĆ OBWODNICE WARTO BY BYŁO JĄ SKIEROWAĆ TAM GDZIE GRUNTY NADAWAŁY BY SIĘ RÓWNIEŻ POD PRZYSZŁE INWESTYCJE KTÓRE ZAPEWNIŁY BY ROZWÓJ MIASTA. TERENY PO STRONIE LELISA TAKIE NIE SĄ. INWESTYCJE TAM NIE POWSTANĄ A PRZYRODA BĘDZIE ZDEWASTOWANA.
NAJLEPSZĄ OPCJĄ BYŁO BY WYBUDOWANIE OBWODNICY NA KSZTAŁT UKŁADU TORÓW KOLEJOWYCH Z MOSTEM ZA KORDOWEM Z PRZESUNIĘCIEM JEJ ZA RZEKUŃ I KOŃCEM WYLOTOWYM NA DROGĘ NR 61 KOŁO TEODOROWA . TYLKO TAKA OPCJA DA NOWE I BEZPIECZNE TERENY INWESTYCYJNE ZAPEWNI ODCIĄŻENIE OD TRANSPORTU DROGOWEGO DLA MIASTA ALE I OKOLICZNYCH GMIN, NAJMNIEJ BĘDZIE NISZCZYŁA ŚRODOWISKO I POZWOLI MIASTU ALE I GMINOM NA ROZWÓJ. NA TAKIM ROZWIĄZANIU DOCELOWO ZYSKAŁO BY ZNACZNIE WIĘCEJ LUDZI. PUSZCZANIE OBWODNICY PO MOKRADŁACH I BAGNACH LELISA NIE JEST TEGO WARTE. NO CHYBA ŻE MIASTO CHCE TU POWTÓRKĘ Z ROSPUDY I Greenpeace

Gość @ 19:16, 04.03.2019

IP: 2a01:110f...e1af

Sami nie wybudują w Ostrołęce i nie podoba się w Teodorowo. A to są inne źródła finansowania.

mieszkaniec @ 19:24, 04.03.2019

IP: 178.213...122

rebeliant romek ip 159 205 uważaj żeby podczas tego dymania ktoś cię z tyłu nie wydymał,bo od tego dymania to już całkiem oślepłeś.A może ty już tego doznałeś bo od tej nienawiści śrubki pod deklem to chyba deko ci poluzowały.

mieszkaniec @ 19:35, 04.03.2019

IP: 178.213...122

Taka lokalizacja mostu bo widocznie kwestia finansowania nie obejmuje terenu miasta.

GIENIO @ 20:03, 04.03.2019

IP: 78.152...129

mieszkaniec,,,,BRAWO,BRAWO,tak należy odpowiadać głupcom.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 20:09, 04.03.2019

IP: 188.146...133

Jery, most w Teodorowie miałby służyć wszystkim, którzy chcą dojechać z Zabrodzia, Lelisa, Łęgu do Wojciechowic bez przejeżdżania przez rondo przy McDonaldzie.

heya @ 20:42, 04.03.2019

IP: 37.30...74

Budowa mostu w Teodorowie jest nielogiczna i niezasadna i tak większość pojazdów pokonuje trasę Warszawa - Ostrołęka - Łomża. Najlepszym rozwiązaniem praktycznym, kosztowym jest most przed Nożewem jadąc od Ostrołęki, w lokalizacji ujętej w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Rzekuń patrz plan. Proste pytanie kto by miał korzystać z mostu w Teodorowie, jaki kierunek by obrał za tąj przeprawą dalej, dojazd do ronda Siemowita ? To pytanie burzy koncepcję mostu w Teodorowie.

heya @ 20:46, 04.03.2019

IP: 37.30...74

Obszar przy moście kolejowym należy do PKP i spokojnie zmieści się pas drogowy obok mostu w dwie strony, lokalizacja jak najbardziej trafna

lelisiak @ 21:07, 04.03.2019

IP: 178.42...163

Bzdura totalna..... niech budują ale nie przez Lelis. Dokąd będzie prowadził ten most. Lobby transportowców, nawiedzonych biznesmenów, Lelis już ma dość uszczęśliwiania innych. Z linią 400 też zostaliśmy sami ..... budujcie swoje poparcie gdzie indziej , u nas nie ma przyzwolenia.

do nie PO @ 22:11, 04.03.2019

IP: 2a01:110f...9224

zamknij buzię odmieńcu ,przynajmniej dzieci nie wykorzystywał i tobie chyba nic nie ukradł, idź spać bo ci 500+ nie wystarczy do końca miesiąca

wiktor @ 22:46, 04.03.2019

IP: 37.47...246

Cieszy mnie ogromnie taka normalność i troska. Samorzady się spotykają i radzą nad rozwiązaniem wspólnych problemów. Oto PREZYDENT OSTROŁĘKI I STAROSTA OSTROŁĘCKI przy jednym stole radzą dla dobra obu powiatów. MOŻNA? MOŻNA. Tak powinno być, a nie wieczna polityka, z tym rozmawiam a z tym nie, bo nie z mojej opcji.

dan @ 23:24, 04.03.2019

IP: 5.172...205

Siedzą , piją (kawę), paczki jedzą, a efektów brak.
I tak to można się spotykać i rozmawiać o swoich marzeniach, ale konkretów hmmmmm, nie ma się co spodziewać. sad

mieszkaniec @ 23:58, 04.03.2019

IP: 178.213...122

Do "do nie po" tobie to też jakaś zaćma się przytrafiła.

🐕 @ 01:50, 05.03.2019

IP: 37.47...186

Uja nie most będzieta mieli niech tylko budowa ruszy to już Koalicja Europejska doniesień gdzie trzeba 😂😂😂

Jerzy Brojek @ 07:20, 05.03.2019

IP: 178.235...121

Paniom/Panom POMYŚLNY IP: 77.114...230 oraz heya IP: 37.30...74 dziękuję za
rzeczowe analizy problemu, i pozdrawiam.
Z poważaniem Jerzy Brojek z Ostrołęki dnia 5 marca 2019 roku.

Opinia @ 07:31, 05.03.2019

IP: 83.6...142

NO I WRESZCIE COŚ ROBIĄ W DOBRYM KIERUNKU<

Mieszkaniec @ 09:47, 05.03.2019

IP: 188.146...237

Podobno J kowalski i R.Remek są szpiegami kacapów. Mają płacone za sianie propagandy i sabotowanie wszystkiego co polskie

Tk @ 09:52, 05.03.2019

IP: 83.6...113

Most w teodorowie to bardzo dobre rozwiązanie. Panie Starosto ,dobry pomysł o ile to nie jest kiełbasa wyborcza

Jest mi smutno @ 10:23, 05.03.2019

IP: 94.254...124

Czytam kolejny artykuł oraz - znajdujące się pod nim - komentarze i jest mi niedobrze. Można często przeczytać JE AC PIS, JE AC PO , JE AC TEGO I TAMTEGO. Wy , ludzie zawistni, brzydcy i bez klasy, przestańcie pluć jadem i pokazywać agresję w komentarzach . To że jesteście po drugiej stronie o was nie widać nie daje wam prawa obrażania kogokolwiek. Proponuje wziąć przykład - daleko nie szukając - z Pana Kuliga i odpartyjnijcie komentarze. Dajcie innym mieć swoje zdanie.
Pozdrawiam serdecznie

Ja do jan Kowalski @ 13:39, 05.03.2019

IP: 81.15...1

Panie Kowalski jak możesz nazywać rondo imieniem bandyty a może twoje ugrupowanie to są bandyci, którzy działali na szkodę nas wszystkich. Panie Kowalski jest już wszystko wiadome kim pan jest. Jedne słowo jakie można wypowiedzieć to HAŃBA WSTYD Panie Kowalski, że takie typy żyją w naszym mieście. Cześć i Chwała Bohaterom !!!!!!!!!

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:11, 05.03.2019

IP: 2a00:11c0...86

Jak ktoś morduje cywili, kobiety, dzieci i starców, czyli mówiąc ogólnie - pacyfikuje wioski, to jest bandytą i jeśli dla Ciebie jest bohaterem to jedź, daleko nie jest i wytłumacz to potomkom i rodzinom pomordowanych - u nich krzyknij "chwała bohaterowi, który wymordował Waszych bliskich" - to będzie najlepszy test "bohaterstwa" tego zbira spod ciemnej gwiazdy, który dodatkowo złamał rozkaz swego dowództwa, za co powinien był stanąć przed sądem wojennym i mało brakował, a by stanął.

most za sto krost @ 14:23, 05.03.2019

IP: 83.17...201

Żadne teodorowo most do nikąd. Jedyną odwieczną i słuszną lokalizacją jest lokalizacja w rejonie starego mostu kolejowego. Pozdrawiam

Ja do Jan Kowalski @ 14:36, 05.03.2019

IP: 81.15...1

Panie Kowalski bredzisz Pan, masz Pan wieści od tych swoich co się sprzedali się władzy czerwonej a która mordowała Polskich Bohaterów jak Pilecki, Fieldorf Nil. Mordowali takich sprzedawczyków o których piszesz,, cywile, kobiety i dzieci i starcy.Odnośnie historii naszego terenu i ościennych lepiej się nie wypowiadaj. Są jeszcze żyjący w naszym mieście ludzie , którzy pamiętają tych czerwonych ZDRAJCÓW, którzy układali się z władzą.

wioskowy @ 14:38, 05.03.2019

IP: 5.173...164

Patrząc na mapę Ostrołęki, aż prosi się, żeby nowy most powstał w okolicach mostu kolejowego z nową drogą niedaleko torów, do ronda Radomskiego. Byłoby to ułatwieniem dla miejscowych i dla osób jadących w kierunku Łomży czy Goworowa. Po co analizować najtańszy i wcale nie najlepszy wariant w Teodorowie? Lepiej wybudować raz, a dobrze.

Zając Poziomka @ 16:09, 05.03.2019

IP: 188.146...137

Najlepsze rozwiązanie to most w rejonie Teodorowa.

Mieszkaniec @ 19:52, 05.03.2019

IP: 188.146...234

Ludzie nie czytajcie tego czerwonego odszczepieńca Jana Kowalskiego i jego pieska Remka UBeka. To ruskie padło działające na szkodę kraju (oczywiście na skalę lokalną). A teraz pytanie do redakcji- czy ustaliliście już jak zakończyło się postępowanie prokuratorskie ws.oświadczenia majątkowego Pana V-ice Prezydenta? Myślę,że powaga sprawy porównywalna z brakiem emisji Kleru. Trzeba to wyjaśnić i nagłośnić podobnie jak sprawę tzw.reklamówki Pana Kotowskiego. Myślę,że wyjaśnienie takich spraw nam Mieszkańcom się należy.

Mieszkaniec @ 19:53, 05.03.2019

IP: 188.146...234

Ludzie nie czytajcie tego czerwonego odszczepieńca Jana Kowalskiego i jego pieska Remka UBeka. To ruskie padło działające na szkodę kraju (oczywiście na skalę lokalną). A teraz pytanie do redakcji- czy ustaliliście już jak zakończyło się postępowanie prokuratorskie ws.oświadczenia majątkowego Pana V-ice Prezydenta? Myślę,że powaga sprawy porównywalna z brakiem emisji Kleru. Trzeba to wyjaśnić i nagłośnić podobnie jak sprawę tzw.reklamówki Pana Kotowskiego. Myślę,że wyjaśnienie takich spraw nam Mieszkańcom się należy.

Ktosiowo @ 20:46, 05.03.2019

IP: 31.0...174

Most na wysokości nozewa i włączenie w istniejącą obwodnicę miasta to jest bardzo dobra koncepcja. Koncepcja która po zrealizowaniu zablokuje całe osiedle centrum. Super pomysł. A co tam ludzie w blokach A co tam szkoły A co tam kościół. To jest bardzo dobra koncepcja. Ps. komentujący w stylu bohater, bandyta, pisowiec, peowiec podziwiam was ludzie że wam się chce. Zastanawiam się tylko kto w tym państwie ma z tego korzyść że tak się na wzajem wyzywacie.

Elo @ 22:09, 05.03.2019

IP: 82.145...235

Rozmowy dotyczyly zlozenis wniosku o dofinansowanie ktore nie wiadomo czy by dostali

pl @ 22:16, 05.03.2019

IP: 188.146...44

Zróbcie ten most w Olszewce to może wreszcie wójt lelisa skrzyżowanie nam zrobi jak należy . Radna niech się bierze do roboty a nie zajmuje tylko dobre miejscówki pod fotki

asd @ 08:00, 06.03.2019

IP: 83.31...236

pan starosta się uruchomił w sprawie mostu... a ile to lat już na urzędzie.... hmmmm...

Do komentujących @ 08:11, 06.03.2019

IP: 5.173...200

Taka inwestycja przekracza możliwości gmin. Jeśli starosta chce zabłysnąć to niech szuka bogatszych partnerów. A jaki jest interes gminy Lelis? ŻADEN !!!!!! A tak wogóle to dosyć gojenia pieniędzy gminnych na cele powiatr i wyżej

Do komentujących @ 08:11, 06.03.2019

IP: 5.173...200

Taka inwestycja przekracza możliwości gmin. Jeśli starosta chce zabłysnąć to niech szuka bogatszych partnerów. A jaki jest interes gminy Lelis? ŻADEN !!!!!! A tak wogóle to dosyć gojenia pieniędzy gminnych na cele powiatr i wyżej

Do asd @ 08:22, 06.03.2019

IP: 5.173...200

Masz rację. ..... dziwna aktywność i troska o sprawy ponadpowiatowe

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:20, 06.03.2019

IP: 217.146...86

Ktosiowo, po oddaniu do użytku Via Baltiki, co niewątpliwie nastąpi wcześniej, niż ewentualne wybudowanie obwodnicy w tej lokalizacji, ta obwodnica będzie wyłacznie dla Ostrołęczan, bo Ostrołęka przestanie być jakimkolwiek tranzytowym miastem - pozostaniemy całkowicie na uboczu, a jedyne ciężarówki, jakie będą jeździły tą obwodnicą, to będą te obsługujące lokalne firmy, typu Stora Enso, czy Elektrownia, czyli te, które jeżdżą również dzisiaj - przez dwa, czy trzy miesiące, kiedy władze miasta zamknęły na ciężarówek most, a nie zostały jeszcze ustanowione ograniczenia tonażowe na drodze do Goworowa, cały ciężarowy ruch, przeniósł się właśnie na tę obwodnicą i czy coś strasznego się stało?

Nie licz na to, że mieszkając w mieście, znajdziesz gdzieś oazę ciszy i spokoju, bo to nie jest specyfika miasta - jak ktoś kiedyś napisał, "każdy chciałby mieć trawnik pod oknem, a jednocześnie podjeżdżać samochodem, pod same drzwi" - tego się pogodzić nie da.

Ktosiowo @ 18:42, 06.03.2019

IP: 31.0...174

Jan rację masz z mieszkaniem w mieście i zadaniem ciszy. Ale mi nie o to chodzi. Przykładem jest obwodnica kadzidła. Jak powstawała było lal ale super teraz się pojedzie. A teraz zamiast jechać to się stoi. To sami będzie z obwodnica przez centrum. Obwodnica miasta powinna zacząć się na wysokości mlynarzy A skończyć na wysokości laskowca i wtedy byłaby to obwodnica. A tak to zatyka się cale miasto. Nie mieszkam na centrum żeby nie było.

gm Lelis @ 22:30, 06.03.2019

IP: 46.215...161

Zwracam uwagę, że jest duży problem przedostania się przez Ostrołękę z południa na północ i w przeciwną stronę. np od ul Stacha Konwy w kierunku Ostrowi lub Goworowa. Pomysły i prace projektowe powinny i ten problem brać pod uwagę.