czwartek, 28 marca 2024 r., imieniny Anieli, Renaty, Kastora

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Znamy szczegóły umów zawartych w związku z budową ul. Krańcowej

Radny Mariusz Popielarz złożył na biurko prezydenta interpelację w sprawie zastrzeżeń zgłaszanych przez mieszkańców w sprawie budowy ulicy Krańcowej. Samorządowiec w odpowiedzi od włodarza uzyskał szczegółowe informacje dotyczące zawartych umów.

Radny w swojej interpelacji dopytywał m.in. o szczegóły zawartych umów na wykonanie inwestycji, źródła finansowania zadania czy działania prezydenta w zakresie opóźnień w realizacji prac.

ReklamaW związku z powyższym samorządowiec wystosował do prezydenta Łukasza Kulika pytania, na które znamy odpowiedzi.

- Odpowiadając na Pana interpelacje z dnia 8 lutego 2019 r. w sprawie przebudowy ulicy Krańcowej informuję, co następuje. W ramach zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa ulicy Krańcowej" zostały zawarte dwie umowy na wykonanie robot budowlanych oraz jedna umowa na wykonanie robot dodatkowych - napisał we wstępie włodarz.

Samorządowiec na początek poprosił o wskazanie umów na wykonanie robót budowlanych w ramach zadania z określeniem wykonawcy robót, wartości umowy, terminu wykonania określonego w przetargu i terminu z aneksu jeśli był zawarty, daty odbioru końcowego zadania jeśli zostało odebrane. Jak również o podanie dat i rodzaju płatności oraz o wskazanie kiedy i jakie płatności były dokonane na rzecz wykonawcy oraz wskazanie faktur, (numery, data wpływu do urzędu wraz z kwotą) które wykonawca złożył w urzędzie miasta.

- Umowa nr KPZ.272.1.2018 z dnia 12 stycznia 2018 r. na "Przebudowę ulicy Krańcowej - odcinek od km 0+274,91 do km 1+111,85, zawarta z Przedsiębiorstwem Robót Drogowo - Mostowych Ostrada Sp. z o.o., wartość umowna 3 mln. 89 tys. 995,59 zł brutto, termin wykonania określony w przetargu 30 czerwca 2018 r., zmieniono termin realizacji zadania do dnia 14 września 2018 r., odbiór końcowy odbył się 26 października 2018 r. W ramach ww. umowy w dniu 28 grudnia 2018 r. wpłynęła jedna faktura VAT nr RD/0279/2018 na kwotę 3 mln. 89 tys. 995,59 zł brutto. Płatności dokonano w dniu 31 grudnia 2018 roku - odpowiedział prezydent.

Kolejną kwestią, którą poruszył Mariusz Popielarz był wykaz umów o pełnienie nadzorów inwestorskich nad realizacją zadania. Radny prosił o wskazanie kto nadzorował zadania z przypisaniem do konkretnych umów o roboty budowlane (wskazanie terminów zakończenia usługi nadzoru, wartości umowy, datę zakończenia, wskazanie płatności w ramach umowy na pełnienie nadzoru inwestorskiego).

- Na pełnienie nadzoru inwestorskiego w ramach zadania została zawarta umowa nr WIM.032.48.2018 z dnia 14 sierpnia 2018 r. na pełnienie profesjonalnego, wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad realizacji umowy na roboty budowlane, dotyczące przebudowy ulicy Krańcowej w Ostrołęce - ETAP I z Przedsiębiorstwem Projektowo - Wykonawczym DRO-KOM Paweł Zienkiewicz z terminem zakończenia usługi nadzoru wg umowy - 30 października 2018 r., wartość umowna 24 tys. 600 zł brutto. W ramach umowy nie dokonano żadnej płatności, nadzór pełnili inspektor nadzoru branży drogowej, Pan Paweł Zienkiewicz, inspektor nadzoru branży sanitarnej, Pan Jacek Zebrowski, inspektor nadzoru branży elektrycznej, Pan Tadeusz Lis, inspektor nadzoru branży teletechnicznej, Pan Wiesław Szurnicki. W ramach zadania na "Przebudowę ulicy Krańcowej", odcinek od km 0+274,91 do km 1+111,85 na zadanie podstawowe i w ramach robot dodatkowych nadzór pełnił inspektor nadzoru branży drogowej, Pan Piotr Brodacki - napisał w odpowiedzi włodarz.

ReklamaRadnego interesują również źródła i kwoty dofinansowania oraz terminy realizacji wynikających z umów o dofinansowanie z funduszy zewnętrznych.

- Umowa nr KPZ.272.13.2018 z dnia 20 lipca 2018 r. na "Przebudowę ulicy Krańcowej - Etap I", zawarta z Przedsiębiorstwem Robot Drogowo - Mostowych Ostrada Sp. z o.o. - wartość umowna 2 mln. 174 tys. 935,77 zł brutto, termin wykonania określony w przetargu - 30 października 2018 r., roboty w toku. W ramach ww. umowy nie wpłynęła żadna faktura - poinformował prezydent.

Padło też pytanie o źródła i kwoty dofinansowania oraz terminy realizacji wynikających z umów o dofinansowanie z funduszy zewnętrznych.

- Zadanie jest dofinansowane przez Elektrownię Ostrołęka S.A. oraz Mazowiecki Urząd Wojewódzki. W dniu 19 czerwca 2017 r. została zawarta umowa nr U-00283 z Elektrownią Ostrołęka S.A. Kwota 4 mln. 200 tys.zł netto została przelana na rachunek bankowy miasta w dwu transzach, tj. 1 mln. 200 tys. zł netto w dniu 30 czerwca 2017 r., 3 mln. zł netto w dniu 29 grudnia 2017 r. Termin realizacji umowy do dnia 30 czerwca 2018 r., wydłużony następnie aneksem nr 1 do umowy do dnia 15 listopada 2018 r.

Samorządowiec poprosił o wskazanie kwot pomocy finansowej przekazanej przez instytucje dofinansowujące na rachunek bankowy miasta, ze wskazaniem instytucji, przekazanej kwoty i terminu wpływu na rachunek bankowy miasta.

- W dniu 19 czerwca 2017 r. została zawarta umowa nr U-00283 z Elektrownią Ostrołęka S.A. Kwota 4 mln. 200 tys.zł netto została przelana na rachunek bankowy miasta w dwu transzach, tj. 1 mln. 200 tys. zł netto w dniu 30 czerwca 2017 r., 3 mln. zł netto w dniu 29 grudnia 2017 r. Termin realizacji umowy do dnia 30 czerwca 2018 r., wydłużony następnie aneksem nr 1 do umowy do dnia 15 listopada 2018 roku - odpowiedział Łukasz Kulik.

Mariusz Popielarz zwrócił się prośbą udzielenia informacji dotyczących zastrzeżeń, które instytucje dofinansowujące zawarły w umowach o dofinansowanie, kary dla miasta i w jakiej wysokości w przypadku niezrealizowania zadania w całości, części bądź opóźnień w realizacji zadania.

- W przypadku opóźnienia przebudowy i modernizacji drogi wraz z parkingiem przy cmentarzu komunalnym oraz budowy ronda wraz ze zjazdami ponad 15 listopada 2018 r., miasto zapłaci na rzecz spółki karę umowną w wysokości 0,25 proc. kwoty 3 mln zł netto za każdy dzień opóźniania - odpowiedział Łukasz Kulik.

Kolejne pytanie zadane przez radnego dotyczyło opóźnień w realizacji zadań prezydent występował pisemnie do instytucji dofinansowujących o przedłużenie terminu. Poprosił o podanie daty wystąpień prezydenta do instytucji.

Reklama- Miasto występowało o przedłużenie umowy do Elektrowni Ostrołęka S.A. pismami z dnia 22 września 2017 r., 3 kwietnia 2018 r., 23 kwietnia 2018 r., 29 października 2018 roku - informuje prezydent.

Ostatnie pytanie, wystosowane przez Mariusza Popielarza, dotyczyło zadania przewidzianego do realizacji w 2019 r., obejmującego budowę parkingu przy cmentarzu komunalnym o wartości szacunkowej przeszło 2,7 mln złotych oraz zapytał czy realizowane ono będzie przy wsparciu zewnętrznym. Poprosił również o wskazanie umowy o dofinansowanie i kwoty dofinansowania.

- W ramach zadania, w dniu 21 grudnia 2018 r. podpisana została z Wojewodą Mazowieckim umowa nr BRI.11.805.183.2018 o udzielenie dotacji w ramach "Rządowego Programu na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów poprzez Wsparcie Lokalnej Infrastruktury Drogowej" na realizację zadania pn. "Budowa ulicy Akacjowej, przebudowa ulicy Fortowej oraz przebudowa i budowa ulicy Krańcowej na terenie miasta Ostrołęki w kwocie 3 mln. zł. W tym samym dniu wystąpiono do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego z pisemną prośbą o wyrażenie zgody na przesunięcie niezrealizowanej części zakresu II na ulicy Krańcowej w roku 2018 na rok 2019. W dniu 28 grudnia 2018 r. dotacja wpłynęła na konto miasta Ostrołęki. W ramach przedmiotowego zadania zostanie wykonana także budowa parkingu i drogi dojazdowej przy ulicy Krańcowej, ale ponieważ elementy te znajdują się poza pasem drogowym, wartość tej części zadania jest kosztem niekwalifikowanym. Zgodnie z zapisami umowy, Beneficjent zwróci dotację w terminie i w wysokości wskazanej przez Wojewodę, proporcjonalnej do zakresu w jakim nieosiągnięte wskaźniki zadania zostały dofinansowane dotacją. Termin wykonania zadania zawarty w umowie do 10 grudnia 2019 roku - poinformował prezydent.
Wyświetleń: 2172 komentarze: -
13:02, 11.03.2019r. Drukuj