wtorek, 21 maja 2019 r., imieniny Kryspina, Wiktora, Jana

Fat-Bike

Aktualności

ZUS: duże zainteresowanie matczynymi emeryturami

Do 8 marca w całej Polsce ZUS przyjął prawie 30 tys. wniosków w sprawie rodzicielskiego świadczenia uzupełniającego, zwanego emeryturą matczyną. Na Mazowszu dokumenty złożyło już 2107 klientów, z czego 6 to mężczyźni. W Ostrołęce wpłynęło 81 wniosków.

Najwięcej wniosków jest w płockim oddziale ZUS (północna część województwa) - 803. W radomskim (południowa część) złożono ich 458, siedleckim (wschodnia część) 331, a w trzech warszawskich oddziałach łącznie 515. Inspektorat w Ostrołęce do 8 marca przyjął 81 wniosków. Nowe świadczenie weszło w życie 1 marca, ale z racji dużego zainteresowania ZUS przyjmował dokumenty już od połowy lutego.

Reklama ZUS pomaga
Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest przygotowany do obsługi nowych świadczeń. Na salach obsługi czekają przeszkoleni pracownicy, którzy poza udzielaniem szczegółowych informacji pomagają także w wypełnieniu wniosków i oświadczeń. Dokumenty można składać w placówkach ZUS lub KRUS (w przypadku osób posiadających okresy ubezpieczenia rolniczego).

- Wniosek powinien zawierać m.in. dane osobowe, PESEL lub nr dowodu osobistego bądź paszportu, datę urodzenia, miejsce zamieszkania, wskazanie świadczenia o które się ubiegamy i sposób jego wypłaty oraz podpis. Do wniosku należy dołączyć: akty urodzenia dzieci lub orzeczenia sądu o powierzeniu sprawowania pieczy zastępczej, numery PESEL dzieci oraz oświadczenie o sytuacji osobistej, rodzinnej, majątkowej oraz innych okolicznościach niezbędnych do przyznania świadczenia. Należy też zaznaczyć czy posiadało się przerwy w wychowywaniu dzieci, jak długie oraz podać ich przyczynę. Gdy wnioskodawcą jest ojciec trzeba podać także datę śmierci matki lub porzucenia przez nią dzieci. Okoliczności przedstawione w oświadczeniu mogą być potwierdzone np. zaświadczeniami z urzędu skarbowego czy urzędu gminy - informuje Piotr Olewiński, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa mazowieckiego.

Reklama Dla kogo rodzicielskie świadczenie uzupełniające?
Rodzicielskie świadczenie uzupełniające może otrzymać matka, która urodziła i wychowała co najmniej czworo dzieci, a w przypadku jej śmierci albo porzucenia dzieci - ojciec.

- Dzieci nie muszą być biologiczne, mogą być adoptowane bądź współmałżonka. Dodatkowe kryteria aby otrzymać świadczenie to: ukończenie wieku emerytalnego (kobiety 60, mężczyźni 65 lat), brak środków niezbędnych do życia oraz obywatelstwo polskie lub prawo pobytu. Trzeba także mieszkać w Polsce. Co ważne, świadczenia mogą nie otrzymać osoby, które zostały pozbawione władzy rodzicielskiej lub gdy była ograniczona - zaznacza Piotr Olewiński.

Reklama Rodzicielskie świadczenie uzupełniające wynosi maksymalnie tyle, ile emerytura minimalna (obecnie 1 tys. 100 zł brutto). Jeżeli ktoś nie pobiera emerytury, to otrzyma właśnie 1 tys. 100 zł. Natomiast ci, których emerytura jest niższa niż emerytura minimalna, otrzymają dopełnienie do tej kwoty. Jeżeli więc obecna emerytura wynosi np. 800 zł, to zostanie ona podwyższona o 300 zł, czyli do 1 tys. 100 zł. Osoby, których obecne świadczenia są wyższe niż emerytura minimalna, nie będą mogły skorzystać z matczynych emerytur. Wypłata matczynej emerytury przysługuje od pierwszego dnia miesiąca, w którym prezes ZUS wyda decyzję w danej sprawie.

Wyświetleń: 2264 komentarze: 43 Wrzuć na Facebooka 13.03.2019, 14:49r. Drukuj




Powrót


LENA @ 16:03, 13.03.2019

IP: 2a01:110f...96a5

Pięknie tylko na obrazku :

M. @ 20:54, 13.03.2019

IP: 178.235...95

Już leniwe babska, dla których jedynym osiągnięciem w życiu było urodzenie 4 dzieci rzuciły się na wyborczą kiełbasę PiSu. Szkoda tylko, że wszyscy musimy się na to zrzucać łącznie z kobietami, które również urodziły i wychowały 4 i więcej dzieci przy tym pracując!!! Nie ma żadnego usprawiedliwienia dla takiego rozdawnictwa!

Ostrołęczanka @ 23:04, 13.03.2019

IP: 37.47...199

ludzie czytam te wasze ujadanie i nie rozumiem o co wam chodzi?Leżałam na
kardiologii, kilkakrotnie na SOR i nie mogę powiedzieć nic złego.
Lekarze sympatyczni, młode pielęgniarki empatyczne z . zaangażowaniem
podchodzące do pracy.Wiekowe zawodowo pielęgniarki bezwzględnie do
wymiany bo ciągle tkwią w dawnej epoce, Na kardiologii inwazyjnej również
zajmują się chorymi z dużym zaangażowaniem , lekarze to specjaliści.
Proponuję abyście "narzekający i krytykujący" obejrzeli się na siebie jak
wykonujecie swoje zawody, Najłatwiej oceniać innych. No ale kurpie wiedzą
najlepiej! Życzę dalszego samozadowolenia!!

MATKA @ 23:14, 13.03.2019

IP: 37.47...199

Nie zgadzam się aby leniwe baby wyciągały ręce po wspólne pieniądze,
Na wszystko trzeba zarobić. Co to za wyczyn wychować 4 dzieci.
Ja osobiście pracowałam, studiowałam i wychowałam 2 synów.
Znam kobiety które pracując zawodowo wychowały 4 i więcej dzieci.
To co im się należy?? Trzeba nie mieć honoru żeby iść po tę emeryturę!!!
Wśród moich znajomych kobiet wszystkie tak uważają. Mam nadzieję że
to długo nie potrwa te rozdawnictwo.

Zcv @ 05:24, 14.03.2019

IP: 5.173...110

Nagradzanie nierobów za ich lenistwo

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 06:10, 14.03.2019

IP: 188.146...66

Czy ktoś komuś nakazuje pracować?

Czy ktoś komuś nakazywał mieć 4 dzieci?

Czy dzieci jest za dużo w Polsce?

Dziękuję tym, kto ma 4 i więcej dzieci, znam wiele takich rodzin, chociaż jest ich niewiele w ogólnej liczbie.

Kto miał 4 dzieci to ich składki chyba wystarczą na taką emeryturę?

Nierobami są ci, którzy mają mało dzieci i wyciągają rękę po emeryturę.

Bogna @ 08:07, 14.03.2019

IP: 2a00:f41...a701

Czemu jest wyróżnienie, nie wszystkie kobiety mogą rodzić, a te co urodziły i wychowały troje to są gorsze, bo pracowały do autobusu zimową porą zasuwały po 6 km to mają się dzielić z tymi co siedziały w domu i wygładały przez okna, bo urodziła czworo, taka polityka. UPOKARZANIE KOBIET NIC WIĘCEJ.

Olo @ 09:56, 14.03.2019

IP: 31.0...61

Ku. Wa kto za to zapłaci!!!
A DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH 32ZL podwyżki na zasiłek pielęgnacyjny bo złodzieje i klamcy mówili nie ma kasy a na matki 4+ znalazł się 1mld zł
TV TVP kurskiego 1.4 mld zł

Olo @ 09:57, 14.03.2019

IP: 31.0...61

Ku. Wa kto za to zapłaci!!!
A DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH 32ZL podwyżki na zasiłek pielęgnacyjny z 153zl do 184zl po 12 latach bo złodzieje i klamcy mówili nie ma kasy a na matki 4+ znalazł się 1mld zł
TV TVP kurskiego 1.4 mld zł

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:10, 14.03.2019

IP: 217.146...87

Cyt.:
"Czy ktoś komuś nakazuje pracować?"

A, czy zabrania?

Cyt.:
"Czy ktoś komuś nakazywał mieć 4 dzieci? "

A, czy ktoś komuś zabraniał?

Cyt.:
"Czy dzieci jest za dużo w Polsce?"

Za mało, ale gwarantuję Ci, że tak jak od 500+, tak i od tego ich nie przybędzie.

Cyt.:
"Dziękuję tym, kto ma 4 i więcej dzieci, znam wiele takich rodzin, chociaż jest ich niewiele w ogólnej liczbie."

A, co powiesz tym matkom, które miały 4 lub więcej dzieci i godziły to z praca zawodową, która uprania je do normalnej emerytury?

Cyt.:
"Kto miał 4 dzieci to ich składki chyba wystarczą na taką emeryturę?"

Skąd to wiesz?

Cyt.:
"Nierobami są ci, którzy mają mało dzieci i wyciągają rękę po emeryturę."

Oni na tę emeryturę pracowali przez całe swoje życie, ale masz rację, jest "grupa zawodowa", która z racji wykonywanego zawodu, przynajmniej oficjalnie, nie ma dzieci dzieci, a emeryturę dostają z Funduszu Kościelnego - ich miałeś na myśli?

Lena @ 11:15, 14.03.2019

IP: 185.138...25

Czy weryfikowane są oświadczenia o sprawowaniu władzy rodzicielskiej? Czy ZUS i KRUS opierają się jedynie na oświadczeniach matek?
Znam przypadek kobiety,której dzieci wychowywały się w pieczy zastępczej a ona z dumą opowiada,że złożyła wniosek o emeryturę matczyną.I podobno wystarczyły akty urodzenia dzieci oraz oświadczenia w/w ,że nie posiadała ograniczonej władzy rodzicielskiej ani nie była jej pozbawiona.

M. @ 12:43, 14.03.2019

IP: 178.235...95

"kto miał 4 dzieci to ich składki chyba wystarczą na taką emeryturę?"

Chyba sobie kpisz! Skąd pewność, że te dzieci pracują, a nie np. siedzą w więzieniu? Skąd wiesz, że idąc za przykładem leniwej matki, również nie siedzą w domu i nie wyciągają rąk po zasiłki?

"Nierobami są ci, którzy mają mało dzieci i wyciągają rękę po emeryturę."

Teraz to się zapędziłeś! Szczyt bezczelności, widać, że sam musisz być beneficjentem jakiegoś socjalu skoro tak uważasz.
Twoja uwaga jest krzywdząca i obraźliwa wobec ludzi uczciwie i ciężko pracujących, żeby na starość na tę emeryturę zasłużyć to raz!. Dwa, nie pomyślałeś, że może ktoś nie może mieć dzieci i czyta teraz taką obelgę z Twojej strony! Po trzecie, karać ludzi za to, że są odpowiedzialni i mają np. jedno, czy dwoje dzieci bo wiedzą, że tylko takiej liczbie bedą w stanie zapewnić, godne życie, wykształcenie i na końcu wypuszczenie w świat pełnowartościowego czlowieka, który będzie PRACOWAŁ, anie wyciągał łapy po cudze....

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:54, 14.03.2019

IP: 2a00:11c0...87

M, zwróć uwagę, że ten, z którym próbujesz nawiązać dyskusję, do dyskusji się nie nadaje, to jest typowy wyznawca PiS, żeby nie powiedzieć fundamentalista - nie da się dyskutować z kimś, kto miast rozumu, używa wiary - jedyne co można robić, to wytykać mu wyPiSywane przez niego brednie, co ma swoje dobre strony, bo przecież czytają te komentarze również zwolennicy, ale jeszcze nie wyznawcy PiSu i widzą jak ten osobnik, zwany przez znajomych "Tępym", jest zaślepiony swoją wiarą.

To jest ktoś, kto przez wiele lat używał nicka, będącego esencją mowy nienawiści, przedstawiający się jako tępiciel przeciwników politycznych.

Inka @ 13:40, 14.03.2019

IP: 5.173...74

Jezeli jest takie rozdawnictwo to ja tez chce 500zl do emerytury bo pracowalam 30 lat i wychowalam troje dzieci.powinno sie docenic takie matki .

Mika @ 13:52, 14.03.2019

IP: 94.254...84

Część tych komentarzy to piszą chyba zwykłe szowinistyczne parzystokopytne. Nazywać matki czwórki dzieci leniwymi matkami. Przy kilkorgu dzieciach to można rzeczywiście się rozleniwic. Co za podłość.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 14:15, 14.03.2019

IP: 188.146...218

Bogna, jeśli ktoś nie może mieć dzieci, to chyba może pomóc tym, co je posiadają?

Najlepiej to nie mieć dzieci, w skarpetę kasę składać zamiast na dzieci wydawać, a potem chcieć mieć to samo co ci, którzy dzieci mają?

Jeśli nie podoba Wam się pomoc tym, którzy mają dzieci, to znieśmy wszystkim emerytury, niech ludzie żyją np. jak bociany.

Para bocianów na zmianę opiekuje się młodymi, a na starość od nich nie potrzebuje pomocy.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 14:19, 14.03.2019

IP: 188.146...218

M. nie wystarczy pracować, by mieć emeryturę, aby mieć emeryturę potrzebne są dzieci.

Pracujemy na emeryturę tych którzy nas urodzili.

Dla mnie nierobem jest ten, kto nie chce pomóc tym, którzy dzieci posiadają i wyciąga rękę po emeryturę. Choćbyś i milion składek płacił, to bez dzieci Twoja emerytura wyniesie zero.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:27, 14.03.2019

IP: 2a00:11c0...87

Tępy, po pierwsze, co masz do powiedzenie matkom, które urodziły 4 lub więcej dzieci i wypracowały normalną emeryturę, cz one, oprócz tej wypracowanej, również dostaną tę dodatkową?

Po drugie, jakie przełożenie będzie miała ta emerytura na dzietność, skoro 500+, nie ma żadnego.

Do matka @ 14:38, 14.03.2019

IP: 83.28...39

Oczywiście masz rację wychowywał y i pracowały tylko czy nie miały za oknem autobusu podmiejskiego czy babci do pomocy bo wiesz ja też prubowalam czworo dzieci co dwa lata mąż na szóstą do pracy ja na siódmą dzieci do szkoly na ósmą sklep 500m najbliższy żadnego autobusu rower do dyspozycji teraz pytanie 8 lat 6 . 4. .i2 mam przepracowane15 lat więcej się nie dało mam wypracowane 560zl emerytury moje dzieci wszystkie pracują teraz u nas są autobusy i może się każda pomadrzyc kiedyś tego nie było.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:41, 14.03.2019

IP: 2a00:11c0...87

Cyt.:
"by mieć emeryturę, aby mieć emeryturę potrzebne są dzieci."

Nie, Tępy, potrzebni są pracownicy płacący składki emerytalne, a więc wyjeżdżający za granicę, więźniowie i bezrobotni czy pracujący "na czarno", albo kręcący podejrzane biznesy na boku, pomimo, że są czyimiś dziećmi, nie przyczyniają się do stabilności systemu emerytalnego, a więc nie dzieci, jako takie są problemem, ale to, co robią w życiu i gdzie to robią.

Do wysłuchania, co daje nam 500+, zapraszam, jak zwykle na YouTuba, gdzie w wyszukiwarkę trzeba wpisać "Wójcikowski o 500+" - słuchając dzisiaj jego słów sprzed 3 lat, jawi się on, jako prorok.

Heja @ 15:07, 14.03.2019

IP: 83.28...39

No ja przepracowałam 15 lat moje dzieci pracują w Polsce wszystkie także nie mam żadnych wyrzutów że Panstwo dołoży mi do mojej emerytury 500zl .

M. @ 16:00, 14.03.2019

IP: 178.235...95

Faktycznie, nieradiomaryjny to zaślepiony wyznawca PiSu. Nazywać nierobami ciężko pracujących ludzi... no pewnie lepiej płodzić kolejnych beneficjentów 500+ i liczyć, że Państwo da! Państwo nie da, rząd nie da, PiS też nie daje! Oni tylko kradną.

Nie rozumiem dlaczego ja swoją ciężką pracą mam pomagać zasiłkowcom, którzy nie potrafili sobie poradzić w życiu, zorganizować czasu i pracować, jakoś jest wielu ludzi, którym się to udało, trzeba tylko chcieć.

Mika, tak są leniwe w porównaniu do tych, które urodziły i wychowały dzieci, nieważne w jakiej ilości, skoro inne potrafiły to rozumiem, że im powinna się należeć dodatkowa emerytura, za to, że prócz wychowania kolejnego pokolenia pracowały. Da się? Da się!
Nieradiomaryjny, jest bardzo prosty sposób! Zlikwidować tą złodziejską instytucję jaką jest ZUS i niech każdy odkłada sobie sam na starość, nie będzie problemu, że ktoś wypracował mniej czy więcej i dostaje ochłapy, a panie co się chwalą, że przepracowały tylko 15 lat i mają 500 zł emerytury, a przepraszam na emeryturke to ktoś przymusem wysłał? W dzisiejszych czasach jest wiele możliwości zarobienia pięniędzy nawet na emeryturze, trzeba tylko chcieć, a nie wyciągać łapki po cudze.
Paniom, które się nie potrafiły ogarnąć i pracować w czasie tego wychowywania dzieci polecam zamiast wyciągać ręce po cudze pieniądze, wyciągnąć od tej 4 i więcej dzieci, skoro każde pracuje, a matka się tak poświęciła to niech pomoże, jak się cała 4 zrzuci po 250 zl miesięcznie to nie bedzie trzeba okradać uczciwych ludzi.

Do Jan Kowalski z Ostroleki @ 16:16, 14.03.2019

IP: 5.173...148

Mam pytanie czy ja w wieku 55 lat na zasilku jestem nierobem rozwalili moj zaklad pracy gdzie pracowalam 20 lat wszystkich lat pracy mam 35 o emeryturce nawet nie mysle bo jak zmieni sie wladza to wiadomo jak bedzie a na zasilek odciagali co miesiac na FP pozdrawiam

Seba @ 16:55, 14.03.2019

IP: 89.65...225

amatorki darmowych obiadków!

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 17:58, 14.03.2019

IP: 188.146...245

M. czy mamy za dużo dzieci? Czy pomoc dla posiadających dzieci jest za duża?

Mamy system taki jaki mamy i jeśli chcemy mieć uczciwą emeryturę to trzeba pomagać tym co mają dzieci, bo bez dzieci nie będzie emerytury.

Ludziom, którzy nie mają dzieci jest wygodnie, mogą sobie żyć bez obciążenia, a na starość chcieliby od cudzych dzieci emerytury. Chcieliby wyciągać ręce po cudze pieniądze, bo przecież swoje składki płacili tym, którzy ich urodzili. I jeszcze mają jakieś żądania od tych co dzieci posiadają, że chcą od bezdzietnych pomocy.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 18:05, 14.03.2019

IP: 188.146...245

M. zaczynają likwidację emerytury od siebie, zrzeknij się jej:

"Nieradiomaryjny, jest bardzo prosty sposób! Zlikwidować tą złodziejską instytucję jaką jest ZUS i niech każdy odkłada sobie sam na starość, nie będzie problemu, że ktoś wypracował mniej czy więcej i dostaje ochłapy,"

Będziesz żyć jak bocian.

M. @ 18:35, 14.03.2019

IP: 178.235...95

nieradiomaryjny rozmowa z Tobą, to jak rozmowa z bocianem, nic nie rozumiesz stąd mniemam, że na bank jesteś beneficjentem jakiegoś socjalu, bo inaczej byś tego tak nie bronił, ale mniejsza już o to.

Ja będę pierwsza w kolejności do zrzeknięcia się emerytury jeśli składki na ZUS staną się dobrowolne, a nie obowiązkowe i gwarantuję Ci, że nie będę żyć jak bocian, bo jestem odpowiedzialna i będę mieć tyle dzieci, na ile mnie stać żeby zapewnić im godny byt i przyszłość, a nie latanie w dziurawych butach po starszym bracie bo "MADKA" nie potrafi połączyć wychowywania dziec z pracą).

Na swoją emeryturę pracujemy sobie sami, nie nasze dzieci, te pieniądze, które są nam teraz zabierane na obecne emerytury to raczej rodzaj pożyczki, którą dostaniemy z powrotem jak przejdziemy na emeryturę(może, bo jak tak dalej rząd będzie sterował gospodarką i rozdawał socjale to ZUS upadnie i guzik dostanę jak sobie sama nie odłożę)

Ty jesteś po prostu zbyt głupi, żeby to zrozumieć, sami pracujemy na siebie, na to co mamy i co mieć będziemy, a jak ktoś rozdaje sobie pieniądze z moich składek osobie, która nie zhańbiła się pracą nigdy tylko wypchnęła na świat dzieci to jest to jawna kradzież w biały dzień!

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 19:36, 14.03.2019

IP: 37.30...189

M.

"Paniom, które się nie potrafiły ogarnąć i pracować w czasie tego wychowywania dzieci polecam zamiast wyciągać ręce po cudze pieniądze, wyciągnąć od tej 4 i więcej dzieci, skoro każde pracuje, a matka się tak poświęciła to niech pomoże, jak się cała 4 zrzuci po 250 zl miesięcznie to nie bedzie trzeba okradać uczciwych ludzi."

Co to za wychowanie 4 dzieci gdy oboje rodzice pracują? Nie każdy tak może. I co, tacy ludzie mają nie mieć emerytury? Jeśli tak, to dlaczego mają mieć emeryturę bezdzietni? Dlaczego wyciągają do cudzych dzieci ręce po emeryturę?

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 19:43, 14.03.2019

IP: 37.30...189

M.

"
Ja będę pierwsza w kolejności do zrzeknięcia się emerytury jeśli składki na ZUS staną się dobrowolne, a nie obowiązkowe i gwarantuję Ci,

Zrzeknij się emerytury już teraz jeśli nie chcesz pomagać tym, którzy dzieci posiadają. Będziesz pierwsza.

"Ty jesteś po prostu zbyt głupi, żeby to zrozumieć, sami pracujemy na siebie, na to co mamy i co mieć będziemy, a jak ktoś rozdaje sobie pieniądze z moich składek osobie, która nie zhańbiła się pracą nigdy tylko wypchnęła na świat dzieci to jest to jawna kradzież w biały dzień!"

Jeśli ludzkość myślałby tak jak Ty, to żylibyśmy jak bociany, u nich nie ma pomocy cudzym dzieciom i cudze dzieci nie pomagają na starość.

Ludzie od zawsze wspierali tych którzy dzieci posiadają. Mamy za mało dzieci oraz za duża jest pomoc dla tych co dzieci posiadają? Uważam, że za mało jest dzieci i za mała jest pomoc dla posiadających dzieci.

Mika @ 19:57, 14.03.2019

IP: 94.254...84

M czyli młoda przemądrzala panienka siedząca na garnuszku u rodziców i w dodatku wszystkowiedząca. A życie niespodzianki płata. No ale powodzenia, życzę aby wszystko potoczyło się zgodnie z Twoim planem.

M. @ 20:20, 14.03.2019

IP: 178.235...95

Dalsze wdawanie się w dyskusje z czlowiekiem, ktory się do tego nie nadaje bo utarcie powtarza swoje dyrdymały nie ma sensum, także żegnam.

A co do Ciebie Mika, to się mylisz. Nie jestem na utrzymaniu rodziców, tylko na swoim, ciężko na to pracuję, nie 8 godzin dziennie i fajrant tylko po kilkanaście i potrafię pogodzić to z wychowaniem dziecka, ba mało tego planuję również kolejne i bynajmniej nie po to żeby pracowało na moją emeryturę,bo to zapewnię sobie sama. Po drugie nie jestem wszystkowiedząca, tylko potrafię liczyć pieniądze i widzę kiedy ktoś leci sobie ze mną w kulki i zabierając mi daje tym, którym się to absolutnie nie należy.
Powtarzam skoro matka, nie pracowala wychowała w swej łaskawości 4 dzieci(swoją drogą ciekawe czy pracujących i płacących składki???) ma dostawać za to emeryturę, to ta, która pracowała powinna dostać w takim razie podwójną emeryturę bo złożyła się na nią podwójnie, urodzeniem dzieci i opłacaniem składek!
A co do planów i niespodzianek, wystarczy MYŚLEĆ i przewidywać pewne rzeczy i się ubezpieczać na każdą ewentualność.
Do widzenia.

Mika @ 20:25, 14.03.2019

IP: 94.254...84

A co Ty mi tu chrzanisz? Pracujesz po kilkanaście godzin dziennie i wychowujesz dziecko? Chyba nocą. Do widzenia.

M. @ 20:31, 14.03.2019

IP: 178.235...95

No proszę i kto tu jest wszystkowiedzący,a co Ty ledwo ogarniasz kuwetę pracując po 8h.... laughing laughing laughing a nie zapomniałam, Ty pewnie wcale nie pracujesz, pobierasz zasiłki, a i tak w chacie bałagan i dzieciak w brudnych majtkach chodzi.

Co za roszczeniowy naród, do roboty się brać leniwce!

Mika @ 20:44, 14.03.2019

IP: 94.254...84

Ci co najwięcej o robocie krzyczą to najgorsze lenie.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 20:48, 14.03.2019

IP: 188.147...169

Mika, jakby wszyscy tak myśleli jak M., to dzieci byłoby mało i małe emerytury.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 20:56, 14.03.2019

IP: 188.147...60

M.

"nie 8 godzin dziennie i fajrant tylko po kilkanaście i potrafię pogodzić to z wychowaniem dziecka, ba mało tego planuję również kolejne i bynajmniej nie po to żeby pracowało na moją emeryturę,bo to zapewnię sobie sama. "

Na razie to Ty pracujesz na emeryturę tych, którzy Ciebie urodzili.

Co to za głupie zdanie, że zapewnisz sobie sama emeryturę? Przecież każdy z nas płaci składki emerytalne na tych, którzy nas urodzili. Nie można siebie urodzić, tak samo jak nie można samemu sobie płacić emerytury.

To, że Ty płacisz składki emerytalne nie znaczy, że będziesz miała emeryturę.

Im mniej dzieci, tym Twoja emerytura będzie mniejsza. Czyli zero dzieci = zero emerytury.

Mika @ 20:58, 14.03.2019

IP: 94.254...84

A niech się wyżali dziewczyna jak już musi wyładować swoją frustrację. Może jej ulży.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 21:10, 14.03.2019

IP: 188.146...228

Mika, ona ma jedno dziecko, może będzie miała drugie (morze jest szerokie i głębokie) i chce zabierać emerytury tym, co mają 4 i więcej dzieci.

Tak właśnie myślą ci, którzy nie wiedzą jak działa system emerytalny.

Bez dzieci nie będzie emerytur.

Ja będę miał 46 lat pracy oskładkowanej gdy przejdę na emeryturę (pracuję na koparce i nieźle zarabiam) chciałbym ją mieć wysoką, a bez odpowiedniej teraz ilości dzieci będę miał ją niską, więc wolę pomagać tym, którzy dzieci posiadają.

Bez dzieci to i Salomon nie zapewni wysokiej emerytury.

M. @ 21:37, 14.03.2019

IP: 178.235...95

Emeryturę zapewnie sobie sama poprzez odkładanie i inwestowanie pieniędzy, widać Twój prosty koparkowy rozumek nie jest w stanie pojąć, że na ZUSie i innych socjalach świat się nie kończy. Póki co to ta, która mnie urodziła nadal pracuje żeby jak najkrócej dostawać te ochłapy, które nazywacie emeryturą.
Razem z Mika skonczyliscie już to kółko wzajemnej adoracji? Ekonomiści od siedmiu boleści. Zajmijcie się lepiej tym na czym się znacie, kopanie rowów i co tam jeszcze prostego robić potraficie.

Jak to mówią: prosty lud to kupi.
Nie zamierzam dalej z Wami dyskutowac, bo wydaje Wam się, ze cos wiecie, ale guzik wiecie i guzik rozumiecie.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 22:01, 14.03.2019

IP: 188.147...113

M. naprawdę nie będziesz składać wniosku o emeryturę?

Naprawdę obecne dzieci Ci nie będą na starość potrzebne?

Na starość będziesz samowystarczalna?

Co z tego, że odłożysz i zainwestujesz pieniądze, jeśli nie będzie teraz dzieci, którzy gdy dorosną, będą Ci na starość pomagać?

Co ludziom z kasy, jeśli tylko emeryci będą w Polsce? Emeryt będzie leczył emerytów, kierował autobusem, pociągiem? Taki będzie świat bez obecnych dzieci.

Nie dziwne, że nazywasz ochłapami emeryturę, bo już teraz jest za dużo emerytów i za mało płacących składki. A jeśli nie pomożemy tym, którzy mają dzieci to w przyszłości emerytury to będą naprawdę ochłapami.

Seba @ 12:10, 15.03.2019

IP: 80.55...89

Liczne potomstwo miało być lepszą gwarancją niż ZUS, na starość. Nikt wtedy nie przewidział emigracji i tego, że to my płacący składki będziemy utrzymywać rodziców, których ci spryciarze pozostawili w kraju. I tak kolejka do pieniążków większa, a to nas nazywa się darmozjadami. Dorośli decydują o potomstwie i ilości dzieci. To nie kontraktacja królików!

Seba @ 12:17, 15.03.2019

IP: 80.55...89

tańszy/Tępiciel: sugerujesz, że te liczne dzieci z emigracji paki będą nam słać i kasę???Skoro własnych rodziców nie wspomagają.Nie bądź naiwny! I emerytury zapewnią???żarty

Seba @ 12:20, 15.03.2019

IP: 80.55...89

cd.: od kiedy bycie rodzicem stało się zawodem??500+ bez składek i podatków to granda! Cała reszta płaci składki i podatki na te królowe pszczół i ich trutni. 13 emerytura to powinna być za pracę. Emerytura za pracę albo po zmarłym współmałżonku.