piątek, 29 marca 2024 r., imieniny Wiktoryna, Helmuta, Ostapa

Reklama   |   Kontakt

Kandydaci do samorządu

Aktualności

Bardzo drogo, ale będą cztery pasy! (wideo)

Szczęście w nieszczęściu to najlepsze określenie dla sytuacji z remontem starego mostu w Ostrołęce. Wymagane i kosztowne zbrojenie filarów mostu zaowocuje tym, że ostrołęczanie i mieszkańcy regionu jeszcze w tym roku pojadą mostem z czterema pasami ruchu.

Pierwotny projekt zakładający dwupasmową jezdnię oraz chodnik dla pieszych i ścieżkę rowerową, zmieni się w czteropasmówkę, a ciąg pieszo-rowerowy będzie wybudowany pod mostem.

ReklamaPruszkowska firma Strabag, która jest wykonawcą zadania, rozważała zmianę koncepcji budowy mostu zaraz po tym, jak okazało się, że w filarach mostu nie ma zbrojenia, chociaż wstępne, nieinwazyjne badania wykazały, że "jakaś stal jest w filarach".

Ustalenia firmy Strabag potwierdziły wówczas inne, niezależne podmioty z branży budownictwa oraz inżynier kontraktu. W toku negocjacji ustalono, że koszt remontu starej przeprawy wzrośnie aż o 5,1 mln zł netto, czyli około 6,27 mln zł brutto. Już wtedy, podczas spotkania przedstawicieli firmy z władzami miasta, zaproponowano, aby nieco zmienić koncepcję przebudowy mostu. Z uwagi na brak zbrojenia, trzeba było szukać nowych rozwiązań, szczególnie jeśli chodzi o finansowanie, bo budżet miasta jest zbyt skromny, aby podołać takiemu zadaniu. Pojawiły się propozycje pozyskania funduszy zewnętrznych.

Plany nowej koncepcji nie mogły być wdrożone z uwagi na brak funduszy. Teraz, jak poinformował urząd miasta, pieniądze udało się pozyskać z dwóch źródeł - ministerialnego i marszałkowskiego. Dodatkowo inwestycje wesprze Energa, która już wcześniej zapowiadała współfinansowanie inwestycji.

ReklamaJak udało nam się ustalić, firma Strabag ma w ciągu drogi krajowej nr 61 wybudować cztery pasy jezdni, po dwa w każdym kierunku. Zrezygnowano z pierwotnego planu wydzielenia na moście chodnika dla pieszych i ścieżki rowerowej. Ciąg ten będzie wybudowany osobno i będzie się znajdował pod mostem, od strony mostu im. A. Madalińskiego. Podobne rozwiązanie, co prawda dużo bardziej rozbudowane, zastosowano m.in. na moście Łazienkowskim w Warszawie. Koncepcję takiej takiego ciągu pieszo-rowerowego można zobaczyć na poniższym wideo.

Prezydent Łukasz Kulik, podczas ostatniej sesji rady miasta w czwartek 28 marca br., mówił o przebudowie mostu. Zaznaczył też, że chociaż prace na moście idą zgodnie z harmonogramem, to oddanie mostu do użytkowania może się nieco opóźnić.

ReklamaPrzedstawiciele firmy Strabag zakładają, że przejezdność wyremontowanej przeprawy będzie możliwa zgodnie z planem we wrześniu br. Po zimie termin ten został podtrzymany - mówił w ostatnim wywiadzie prezydent Łukasz Kulik. Sprawy projektowe zostały już zakończone, a wzmocnione filary wystarczą na uniesienie szerszej jezdni. Będzie to pierwszy w regionie most z czterema pasami ruchu i komunikacją pieszo-rowerową pod spodem.

Spotkanie w sprawie zmian koncepcyjnych remontu mostu na Narwi w ciągu DK nr 61 odbyło się w piątek 29 marca br. Już w przyszłym tygodniu ma się odbyć następne spotkanie, podczas którego poznamy więcej szczegółów oraz zobaczymy wizualizację całego projektu.

Poniżej ścieżka pieszo-rowerowa pod mostem Łazienkowskim w Warszawie. Podobna powstanie w Ostrołęce.





Ten tekst został opublikowany 1 kwietnia i jest primaaprilisowym żartem. Przeczytaj sprostowanie: "Nasze primaaprilisowe żarty. Wszystko wyjaśniamy".
Wyświetleń: 21216 komentarze: -
11:11, 01.04.2019r. Drukuj