niedziela, 20 września 2020 r., imieniny Eustachego, Filipiny, Faustyny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

W I LO bez kworum. Nie podjęto uchwały o klasyfikacji uczniów

W Ostrołęce trwa kolejny dzień protestu nauczycieli. W I Liceum Ogólnokształcącym nie podjęto uchwały rady pedagogicznej o klasyfikacji uczniów ostatnich klas z powodu braku kworum. W czterech szkołach podjęto uchwały o klasyfikacji, w jednej trwa zebranie rady.

Jak poinformował urząd miasta, wszystkie szkoły, przedszkola, placówki są otwarte. Do strajkujących przedszkoli przybyło 267 dzieci, wszystkim została zapewniona opieka, zajęcia edukacyjne i wyżywienie. Do szkół podstawowych przyszło 38 uczniów, wszyscy uczniowie są objęci opieką świetlicy szkolnej. W szkołach ponadpodstawowych/ponadgimnazjalnych aktualnie nie przebywa żaden uczeń.

Reklama - W czterech szkołach podjęto uchwały o klasyfikacji, w jednej trwa zebranie rady pedagogicznej, w pozostałych zaplanowano w terminie późniejszym. W I Liceum Ogólnokształcącym nie podjęto uchwały rady pedagogicznej o klasyfikacji uczniów ostatnich klas z powodu braku kworum - podaje ostrołęcki ratusz.

Należy dodać, że w ubiegły czwartek prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego Sławomir Broniarz ogłosił, że nauczyciele od soboty 27 kwietnia zawieszą strajk. Nie oznacza to jednak, że go zakończą. Jak podkreślił, chcą dać uczniom szansę zakończenia nauki, a premierowi Morawieckiemu czas do września na ustalenie konkretnych rozwiązań.

W razie pytań czy wątpliwości można skontaktować się z dyrektorami przedszkoli, szkół i placówek oświatowych lub pracownikami Wydziału Oświaty Urzędu Miasta Ostrołęki pod numerami tel. (29) 765-42-85, (29) 765-42-45, (29) 765-42-53, (29) 765-42-89 w godzinach 7.00-17.00.
Wyświetleń: 4714 komentarze: 25
26.04.2019, 13:21r. Drukuj




Powrót


Bzdura @ 13:39, 26.04.2019

IP: 79.189...98

Bzdura bzdura bzdura... jak wieść niesie, nauczycielska brać I L.O. sklasyfikowała uczniów. MO jak zwykle ma błędne informacje.

Ha ha ha @ 13:44, 26.04.2019

IP: 79.189...98

Rada odbyła się o godzinie 12:00 na którą to była zaplanowana. Uczniów klasyfikowano.
Znów dowód na to że moja ostrołęka kłamie w żywe oczy.
Wstyd kłamczuchy...👎

Obiektyw @ 16:48, 26.04.2019

IP: 37.248...135

MO robi jak zawsze zamet:/ a nauczycieli pewnie dupska pieka tak ich broniarz bez mydla wydymal. Gratulacje pokazaliscie klase , bydlo w chlewie ma wieksza kulture i lepiej potrafi sie zachowac...

zosia @ 19:15, 26.04.2019

IP: 83.24...160

nie ma co się denerwować, informacja sformułowana na bazie danych z godziny 9.00, dobrego weekendu wszystkim życzę

Ja do obiektyw @ 21:17, 26.04.2019

IP: 5.173...8

Proponuję dzieci po nauki wysyłać do chlewa, ojciec tam się wychował, to i dzieciom starczy.

Mieszkaniec - Rodzic @ 01:51, 27.04.2019

IP: 94.254...160

A kto zwróci rodzicom koszta poniesione na opiekunki podczas gdy te nieroby strajkują?
Strajk odbywa się kosztem dzieci i ich rodziców, którzy muszą organizować zastępczą opiekę.

Jednych stać na to innych nie stać! Czy w tym proteście któreś z szanownych nierobów się pochylił nad ich losem?
Czy ktoś zastanowił się, że dzieci będą miały opóźniony program nauczania... Kiedy to nadrobią? W wakacje?

Nauczyciel etatowy "pracuje" ok. 18 godzin tygodniowo. To skandal! Dlaczego nie jest obecny w szkole 40 godzin w tygodniu choćby do dyspozycji rodzica czy ucznia? Bo co? Bo drugi etat wyrabia? Ma przecież na to czas...

Uważacie, że zarobki nauczycieli są małe? Policzcie ile godzin "pracy" w roku pracują... Odliczcie święta, ferie i wakacje...
Po drugie jakie te osoby w większości mają kwalifikacje? Każda uczelnia "sołtysówka" kształci pedagogów... Poziom tych "uczelni" jest bardzo niski... Ot takie osoby w większości uczą nasze dzieci...

KL @ 07:05, 27.04.2019

IP: 178.235...228

Do ,,Mieszkaniec-Rodzic,, - jesteś prymitywnym typem. Pewnie na słowo nauka dostajesz gęsiej skórki?

Obiektyw do ja @ 08:45, 27.04.2019

IP: 37.248...136

Pocaluj mnie w du*e cwe*u.

Do rodzic @ 08:48, 27.04.2019

IP: 5.173...177

Może wychowaj tak dzieci żeby opieka nad nimi nie była dla Ciebie ciężarem bo niebawem szkoły zamienią się w przytułki tak ciążą rodzicom dzieci. Od 7.30 do 17.00 w świetlicach siedzą bo się rodzice dorabiają, kasa i kariera na pierwszym miejscu....A nauczycielom zabraniasz walki z tym chorym rządem o godne życie?

Żądasz jeszcze żeby nauczyciel był w szkole do dyspozycji rodzica czy ucznia 40 godzin? Ma Cię wychować i nauczyć jak być rodzicem? Jak spędzać czas z własnym dzieckiem a nie zrzucać winę na nauczycieli że rośnie idi.ota? Łobuz?
W polityce się odnajdzie, tam takich właśnie potrzebują, nie martw się.

Zastanów się dlaczego spada wykształcenie nauczycieli? Bo za 1800 nikt po studiach do pracy nie przyjdzie żeby użerać się z coraz gorzej wychowanymi dziećmi i roszczeniowymi rodzicami a potem 15 lat kształcić się i przechodzić kolejne awanse zawodowe by na koniec dostać 2600 zł.

Więc jeśli ktoś tu jest nierobem to Ty właśnie. Funcja rodzica Cię przerasta i szukasz winnych. Szkoła nie zrobi z dziecka geniusza gdy rodzic nie jest w stanie mu poświęcić godziny dziennie. Tylko z tego Ciebie rozliczy życie.

Zajmij się więc własnym dzieckiem bo szkoła rodziny nie zastąpi a o program się nie martw. Jest tak przeładowany że Twoje dziecko, jeśli jest bystre, ogarnie ok.20%.
Tylko za to podziękuj Pani Zalewskiej.

Mieszkaniec - Rodzic @ 11:03, 27.04.2019

IP: 94.254...160

Przepraszam bardzo... Pracuję na etacie w sklepie od 8 - 16 godziny. Moja żona jest przedstawicielem handlowym i ciągle ma trasy... Najbliższą rodzinę mamy w Olsztynie.
Urlop mamy co prawda ale pracodawcę nie obchodzi sytuacja obecna, tylko z urlopami mamy dostosować się do pracodawcy (brak zastępstwa itp). Urlopy mamy zaplanowane na czas ferii oraz wakacji...

Mamy dwójkę dzieci. Jedno w wieku przedszkolnym, drugie w podstawówce.

Jak mamy zorganizować opiekę nad dziećmi? Tylko poprzez wynajęcie opiekunki która kosztuje!

Tak więc do tempych ludzi - kto nam to zrefunduje, że nieroby za zakładników wzięli dzieci? To haniebne, nieetyczne i niemoralne kosztem dzieci walczyć o pieniądze.
Dlaczego przed sejmem nie strajkują? Tamtym uprzykrzyć życie, a nie dzieciom i rodzicom!

Oni sumienia nie mają!

Mieszkaniec - Rodzic @ 11:21, 27.04.2019

IP: 94.254...160

Mam nadzieję, że za ten strajk (za tą formę nieetyczną i na krzywdzie dzieci) nauczyciele nie zobaczą złamanej złotówki!

Na prawdę popieram starania o wyższe pensje dla tej grupy zawodowej, ale pod warunkami:

- likwidacja przywilejów karty nauczyciela (nauczyciel nienadający się do zawodu może być zwolniony, a za świadome uchybienia zwolniony dyscyplinarnie). Dzisiaj to niemożliwe.

- praca 40 godzin tygodniowo (godzin nie godzin lekcyjnych). Ten czas ma nauczyciel przebywać w szkole, uczyć, a po godzinach nauki ma być dostępny dla rodzica w ciągu swojej pracy. W tym czasie może sprawdzać sprawdziany, przygotowywać się do następnych zajęć, ale ma być w szkole jak pracownik! Koniec z fikcyjną "pracą" w domu.

- urlop zgodny z kodeksem pracy w formie 26 dni. W wakacje oraz ferie nauczyciele mają być w pracy. Mogą malować, sprzątać, przygotowywać plan zajęć na następny rok. Mają być po prostu w pracy jak każdy inny pracownik. Mogą prowadzić kółka zajęciowe z dziećmi, świetlice itp.

do Mieszkaniec @ 14:14, 27.04.2019

IP: 194.50...65

Masz racje,maja być w pracy 40 godzin tygodniowo. Maja mieć zapewnione warunki do pracy, pokój z komputerem,drukarką i internetem. Zapewnione wszystkie warunki takie jak w urzędach. Zero wycieczek szkolnych, zero opieki po 16. Wszystkie RP, szkolenia i wywiadówki w godzinach pracy. Studniówki i inne imprezy nie będą istniały. pielgrzymki maturzystów, wycieczki do Tearu, ZOO ich takze nie bedzie. Zielone Szkoly, Kolonie. 40 godzin tygodniowo,amen.

baca do Mieszkaniec - Rodzic @ 15:45, 27.04.2019

IP: 95.49...212

Poświęć swoim dzieciom trochę więcej czasu. Poczytaj im książek,porozmawiaj. Miałeś ku temu okazję . Samo wyslanie dzieci do szkoły, przedszkola ,żeby mieć czas na robienie kasy,kariery oto twoja droga wychowawcza. Czas szybko minie,potem bedzie za póżno. Zyczę ci dużo zdrowia bo na rozum jużc hyba trochę za póżno.Hej!!

do Mieszkaniec - Rodzic @ 16:13, 27.04.2019

IP: 176.109...11

nienawistny rodzicu, zamierzasz teraz zostawić swoje dziecko pod opieką nieroba, nieudacznika, lenia, osoby, którą tyle razy oplułeś????

Mieszkaniec - Rodzic @ 16:18, 27.04.2019

IP: 94.254...160

Poświęcamy z żoną bardzo dużo czasu... uwierz mi.
Ten kto ma dzieci tylko zrozumie, jaki to jest wydatek. Mieszkanie w kredycie, pensja nieduża, a żyć trzeba.

Nauczycielska kasta ma w d***pie to, że są rodziny, którym w tym momencie jest ciężko.

Czasy kiedy urzędnicy mieli oddzielne biura, dawno mineły. Każdy ma mieć komputer, drukarkę? Pokaż mi kolego taki urząd gdzie każdy ma komputer i drukarkę...

40 godzin tygodniowo bycia w pracy to dużo? Reszta pracowników tak właśnie ma,ale nierobom nakazać bycie 40 godzin tygodniowo w pracy to wielkie oburzenie...

Może tak wprowadzić równe standardy dla wszystkich?

Mieszkaniec - Rodzic @ 16:25, 27.04.2019

IP: 94.254...160

Do tej pory każdy miał szacunek dla tych ludzi. Ale przekroczyli linię. Dobro dzieci najważniejsze, ale szkoda, że nie dla nich.

Nie ma zgody społecznej na krzywdę dzieci, branie ich za zakładników, dodatkowy stres przed najważniejszymi egzaminami w życiu... Szczerze to mam nadzieję, że społeczeństwo tego im nie daruje. Chcą strajkować, to pod sejm! Ale jeżeli krzywdą dziecka mają dochodzić do podwyżek, to gdzie ich moralność, gdzie etyka. Oni są pozbawieni sumienia.

Znam paru nauczycieli osobiście i wiem, że również ich zmuszano do strajkowania pod pretekstem zastraszania przez pozostałych związkowców. Gdyby pozostali w szkołach, to pozostali by się na nich mścili.

hellwind @ 16:52, 27.04.2019

IP: 178.213...121

Skończcie już pier dzieć te głodne kawałki, że "nie byndzie wyciczkuf, nie byndzie studniófkuf". Bo tylko pokazujecie jak bardzo jesteście oderwani od rzeczywistości - jeśli macie takie pojęcie o pracy, to nic dziwnego, że dzieciaki wychodzące ze szkoły to takie niemoty, które mają problem z dorosłym życiem. A myślicie, że jak w normalnych firmach pracuje się w delegacjach, ma się dyżury, nocki, czy po prostu odbiera się nadgodziny? Boże, jaka żenada, kur...a trzymajcie mnie...

baca do Mieszkaniec - Rodzic @ 16:54, 27.04.2019

IP: 95.49...212

Z treści ,które piszesz wywnioskowałem ,że jesteś trolem który sprzyja pisowi. no to na tyle. hej!

Mieszkaniec - Rodzic @ 17:14, 27.04.2019

IP: 94.254...160

trolem? sprzyjającym pisowi?

Nie, jestem po prostu obywatelem i rodzicem dzieci, których los i dobro nie są mi obojętne.

To, że nie zgadzam się z zaistniałą sytuacją to źle? Jestem rodzicem, który nie ma lekko, bo nikt mi nie dał ani dachu nad głową, ani cudownej pracy, ani pieniędzy. Na wszystko ciężko pracujemy z żoną.
Jak niedawno chciałem z nauczycielką porozmawiać jak dziecko ze szkoły odbierałem, to nauczycielka we drzwiach do mnie, że czasu nie ma bo musi na zajęcia do innej szkoły lecieć (drugi etacik). Niech przyjdę w następny dzień tylko do godziny 11, bo później jej już nie zastanę w szkole usłyszałem...

No miarka się przelała... Niestety tak wygląda rzeczywistość... Nauczyciel jest niedostępny dla rodzica, bo w szkole jest tylko parę godzin...

Nauczycielka @ 19:46, 27.04.2019

IP: 5.172...178

Mieszkaniec-rodzic, bardzo mi przykro, że tak mocno dotknął Cię ten strajk. Z tego, co wiem, w sytuacjach dramatycznych rodzice jednak zostawiali dzieci w przedszkolach czy szkołach, które były otwarte i była tam zorganizowana opieka dla dzieci. Chcę Ci powiedzieć, że prawdopodobnie ta nauczycielka, która nie miała dla Ciebie czasu, spieszyła się do innej szkoły, żeby uzupełnić etat. W Ostrołęce nie jest tak różowo, jeśli chodzi o pracę. Poszukiwani są jedynie nauczyciele fizyki. Reszta ma swoje etaty lub łączy je w różnych szkołach.
Naprawdę chcielibyśmy pracować w szkole po 8 godzin i wszystkie swoje sprawy zawodowe zostawiać tutaj. Nie mamy do tego warunków.
Chcę Ci też powiedzieć, że cieszę się na powrót go szkoły. Strajk to było najcięższe moje doświadczenie w pracy zawodowej.

Mech @ 20:26, 27.04.2019

IP: 2a00:f41...6b1b

Proponuje. Nie obsługiwać nauczycieli z tego liceum... Czy to na stacji paliw czy w sklepie...

Paulina @ 23:08, 27.04.2019

IP: 94.254...56

Jaki ten naród durny... Nauczyciele walcząc o podwyżki kosztem najsłabszych (czyli dzieci) są popierani przez rodziców...

Takimi osobami należy gardzić a nie popierać ich. Nie ma zgody na takie postępowanie.

Mama @ 00:45, 28.04.2019

IP: 79.184...16

Przyjmując się na stanowisko nauczyciela. Pod państwówkę każdy wiedział za ile. Także teraz narzekać.

Mama @ 00:56, 28.04.2019

IP: 79.184...16

Jak nauczyciel może gardzić uczniem? Z którego żyje? To jego wybrany zawód. Którego nauczyciela chyba pseudo. Stać było na podważanie opinii rodziców którzy mają rację to niech nie nazywa się nauczycielem. Takie strajki można robić. I to świetnie by wam poszło przy użyciu ale nie w taki sposób rodziców i ich uczniów. Zadecydowaliście sami?

urzędnik @ 11:10, 28.04.2019

IP: 94.254...160

Czy jak nauczyciel nie wypełnia powierzonych mu obowiązków, to czy czasem nie należą się kary dyscyplinarne?

To jest skandal,by wysługiwać się najsłabszymi czyli dziećmi! Powinno być to potępione, a odpowiedzialne osoby ukarane łącznie z usunięciem z zawodu. Nie może być mowy o płatnym strajku, więc za dni strajkowe nie należy się żadna pensja oraz rekompensata.
Rekompensata należy się, ale rodzicom i dzieciom za nerwy, stres, opłacenie opiekunów.

Teraz powinna rozpocząć się dyskusja o likwidacji przywilejów karty nauczyciela, dostosowaniu godzin pracy do kodeksu pracy i czasu urlopu zgodnego z kodeksem pracy. Koniec z wolnymi wakacjami, feriami i innymi "świętami".
Nauczyciel to jak każdy inny zawód.