piątek, 23 sierpnia 2019 r., imieniny Apolinarego, Filipa, Róży

Miodobranie

Aktualności

Skrzynka skarg: rodzice łamią zakaz wożenia dzieci w wózkach na zakupy

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:
Podczas zakupów w E.Leclerc stwierdziłam, że część osób nie do końca potrafi czytać ze zrozumieniem. Przy wejściu zawieszony jest duży napis informujący, że ze względu na higienę, dzieci nie umieszcza się wózku na zakupy.

Niestety, zakaz ten nie jest respektowany przez większość matek z małymi dziećmi.

Reklama Przecież mamy tu kontakt z artykułami spożywczymi i wydaje mi się, że klientom, którzy nie przestrzegają zasad, powinno się zwracać uwagę. Mogłyby to robić sprzedawczynie lub ochrona sklepu. Przechodząc obok ochroniarza powiedziałam, że niektóre panie chyba nie umieją czytać. Kobieta zareagowała jednak bardzo nerwowo. Mimo to uważam, że skoro robię w tym sklepie zakupy, mam prawo zwrócić uwagę. Nigdy swoich dzieci nie wsadzałam do wózka, dlaczego inni nie potrafią uszanować tak prostej zasady? Kobieta nie miała już chyba argumentów, a ja nie chciałam wdawać się w dalszą dyskusję z osobą, która nie respektuje prostych zasad, ani nie potrafi się odpowiednio zachować. Proszę obsługę sklepu o interweniowanie w przypadkach wożenia dzieci w wózkach na zakupy.

Reklama Odpowiada Marzanna Kulas, kierownik administracji supermarketu E. Leclerc w Ostrołęce:
Faktycznie, jakiś czas temu wprowadziliśmy w naszym sklepie zasadę, że dzieci nie mogą być przewożone w wózkach do robienia zakupów. Przepis ten został potraktowany ze zrozumieniem przez naszych klientów i nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć powodów, dla których został wprowadzony. Niestety niektóre osoby są przyzwyczajone do wożenia dziecka w wózku podczas robienia zakupów. My to rozumiemy i staramy się delikatnie zwracać uwagę, że u nas, ze względów higienicznych, jest to zabronione. Pracownicy obsługi, w tym ochrony, są zobowiązani zwracać uwagę, czy ta zasada jest przestrzegana.

Wyświetleń: 6630 komentarze: 58 Wrzuć na Facebooka 28.04.2019, 09:12r. Drukuj




Powrót


asd @ 09:56, 28.04.2019

IP: 176.109...94

To wymieńcie wózki na takie żeby nie było możliwości wożenia dziecka

Matka @ 10:28, 28.04.2019

IP: 2a01:110f...f001

Chyba to przeszkadza jakiejś starej dewocie. Wózki też stoją na zewnątrz w deszcz,śnieg spaliny samochodów i to nikomu nie przeszkadza a dziecko w wózku tak. Kobieto Ty chyba nie masz dzieci! Matce lżej jest wsadzić dziecko do wózka niż biegać za nim po sklepie lub nosić na rękach.

wonga @ 10:31, 28.04.2019

IP: 31.41...21

To chyba musiałyby być mini wózeczki, gdzie zmieściłyby się drobne zakupy; gazeta jajka i małe cóś

Betsi @ 10:45, 28.04.2019

IP: 5.173...99

Na deszcz i śnieg to chyba większego wpływu nie mamy, a jeżeli bacha wsadzamy do wózka to nasza decyzja i chyba nie na miejscu! Nie powinna dyskutować tylko wyjąc dzieciaka i jeszcze przeprosić ze jest takim nie myślącym brudasem!

Pipi @ 10:47, 28.04.2019

IP: 176.109...147

Zakaz wożenia dzieci w wózkach zakupowych,gdyż dzieci często wdeptują w psie odchody znajdujące się na parkingach,chodnikach i trawnikach i tyle w temacie.

ja @ 10:49, 28.04.2019

IP: 37.47...57

Taki donos to tylko osoba która nie ma dzieci napisze. Ignorancja...

Do matka @ 11:09, 28.04.2019

IP: 188.146...200

Matka. wsadż jeszcze do wózka psa razem z dzieciakiem. Do sklepu idzie się po zakupy, kupuje i wychodzi a nie robi wycieczkę po sklepie z dzieciakiem w wózku.

xyz @ 11:11, 28.04.2019

IP: 87.205...172

.

Do takich prymitywnych tłumoków jak @asd, @Matka czy @ja nigdy nie dotrze, że tak się nie robi. Wieśniak jeden z drugim "wie lepiej" i żadne zakazy nie pomogą. Dopiero jakiś dobry mandat dotarłby do tych pustych łboow.

angry

.

Marta @ 11:14, 28.04.2019

IP: 37.248...34

Do „ja”
Wyobraź sobie ze nie wszyscy tak jak ty hodują dzieci. Istnieją tacy ludzie którzy je wychowują i uczą zasad. U ciebie w domu pewnie dzieci z buciorami wchodzą na stół i nic nie umiesz na to poradzić 😤

Aaa @ 11:16, 28.04.2019

IP: 178.235...134

Dzieci mozna wozić w wózku sadzajac je w miejscu do tego przeznaczonym A nie tam gdzie się wkłada zakupy,sama mam dzieci i nigdy mi nie przyszło do głowy żeby przewozić dziecko w koszu razem z zakupami mimo, że wiele razy protestowało ale kiedy uczyć dziecka zasad jak nie teraz gdy są małe.

Ja @ 11:18, 28.04.2019

IP: 94.254...73

Fajnie, najpierw dzidziuś przebiegnie po psich odchodach, a potem bach do wózka z chlebkiem, masełkiem i warzywkami. Tylko zryty tłumok tak robi. Najlepiej pozostałym klientom omijać takie sklepy, tam nie działają podstawowe zasady BHP.

Pipi @ 11:28, 28.04.2019

IP: 176.109...147

Jak napotkam bacha w wózku zakupowym to się jego opiekunce(opiekunom) odpowiednio''pokłonię'',dosyć tej tolerancji!

Oka @ 11:38, 28.04.2019

IP: 94.254...180

Prosta zasada, jeżeli jest wózek przystosowany do wożenia a w Leclerku tak jest, to nikt tego nie zabroni, więc wyjścia są dwa albo sklep wymieni wózki albo musi na to przystać.

Gosc @ 11:50, 28.04.2019

IP: 178.42...50

do Oka; Czytaj ze zrozumieniem a dopiero komentuj

Mm @ 12:08, 28.04.2019

IP: 178.235...93

Najprościej przygotować dwa rodzaje wózków, nawet gdyby miałyby różnic się tylko kolorem rączki. Te tylko dla matek i niech wkładają dziecko, gdzie chcą i tylko dla bezdzietnych, którzy nie lubią cudzego dziecka w wózku. Przypominam, że specjalne miejsce w wózku do umieszczania dziecka w wózku zakupowym się znajduje, a koszyki na rękę w ostrołęckich marketach, to święty gral.

Ąaaaa @ 12:20, 28.04.2019

IP: 188.146...47

Wszystko robione z rozsądkiem nie zaszkodzi. Jaka jest różnica pomiędzy dzieckiem które wyszło z domu przeszło chodnikiem wsiadło do auta wysiadlo z niego pod sklepem i weszło do wózka od skórzanej torebki matki która leżała w domu razem z butami na podłodze? Wiadomo że dziecka które weszło w śpią kupę do wózka się nie włoży. Ludzie nie róbcie z tego afery. Lepiej tak niż ma biegać dziecko po sklepie i robić zamieszanie

Mm @ 12:26, 28.04.2019

IP: 178.235...93

I jeszcze coś. Przedsiębiorca powinien pomyśleć o wygodzie klientów. Matek z dziećmi też. Klient zostawia pieniądze, a dziecko potrafi naciągnąć rodzica ma cuda.

Mm @ 12:27, 28.04.2019

IP: 178.235...93

I jeszcze coś. Przedsiębiorca powinien pomyśleć o wygodzie klientów. Matek z dziećmi też. Klient zostawia pieniądze, a dziecko potrafi naciągnąć rodzica ma cuda.

alo @ 12:36, 28.04.2019

IP: 5.184...54

wiekszosci osob to nie przeszkadza a tylko starym dewotom bez dzieci , zgozknialym samotnym dewiantom ktorych nikt nie kocha tongue

Mm @ 12:38, 28.04.2019

IP: 178.235...93

Wymyśliłam! Jednorazowe ochraniacze na obuwie jak w szpitalach. Kto dziecku nie założy, a dziecko będzie w wózku zakupowym ten oberwie w szczepionkę.

paula @ 12:54, 28.04.2019

IP: 37.47...246

No pewnie, nie przestrzegajmy zasad, uczmy tego nasze dzieci, a później się dziwmy, że zachowują się jak się zachowują. Po coś ten zakaz jest. Nawet jeśli to nie byłby zakaz, a prośba wypada ją respektować i tego samego uczyć dzieci.
Wasze "Brajanki" nie unoszą się nad ziemią, mają brudne obuwie drodzy rodzice, nawet jeśli wydaje się wam inaczej.
Patrzcie dalej niż czubek (buty dziecka) waszego nosa. Wasza wygoda (i posiadanie pod ogonem zasad) może być uprzykrzeniem dla innych. I nie mam tu na myśli tylko tej sytuacji z wózkami. Tyczy się to każdego zdarzenia w życiu codziennym.

matka @ 14:14, 28.04.2019

IP: 94.254...114

a ja i tak bede sadzax, place i wymagam, muj bombelek moze wchodzić gdzie chce!!! a niedlugo będziemy mieli tez 500 na pierwszego szkraba!!!! lyso??

Bezdzietna lambadziara @ 14:25, 28.04.2019

IP: 178.235...93

A ja nie mom bahoruw i nie rzycze se widzieć bahoruw w wuzkah. Jok jakiego zobocze to oddom do okna rzycia . Łój i co mi zrobita?

Smoczek @ 14:31, 28.04.2019

IP: 178.235...148

.

Rodzice! Ależ z was dzbany i pustaki!

Wmówiono wam, że jesteście wielkimi bohaterami tylko dlatego, że MACIE DZIECI!!!

Posypano wam po pińcet za sztukę, tylko po to, ŻEBYŚTA GŁOSOWALI NA PiS!


.

Mm @ 14:48, 28.04.2019

IP: 178.235...93

Fantastyczny temat na niedzielę. Dawno się tak nie śmiałam. Dawajcie więcej komentarzy. Nie wierzę, że tak bardzo wszyscy przejmują się tym tematem. Pamiętacie Nałkowską i Granicę? Był tam taki fragment: 'jaką ja byłam, ty jesteś, jaka ja jestem ty będziesz'. Za kilka lat młode osoby teraz broniące wózków będą narzekały że stare baby się czepiaja, a te, które teraz wkładają dziecko do wózka będą jęczały, że ktoś inny to robi.

Mm @ 14:48, 28.04.2019

IP: 178.235...93

Fantastyczny temat na niedzielę. Dawno się tak nie śmiałam. Dawajcie więcej komentarzy. Nie wierzę, że tak bardzo wszyscy przejmują się tym tematem. Pamiętacie Nałkowską i Granicę? Był tam taki fragment: 'jaką ja byłam, ty jesteś, jaka ja jestem ty będziesz'. Za kilka lat młode osoby teraz broniące wózków będą narzekały że stare baby się czepiaja, a te, które teraz wkładają dziecko do wózka będą jęczały, że ktoś inny to robi.

... @ 14:50, 28.04.2019

IP: 178.235...148

Chamstwo, to bardzo interesujące zjawisko. Trudno jest je jednoznacznie zdefiniować, wyraża się bowiem w wielu subtelnych szczegółach, których cham nawet nie zauważa, a które są jaskrawe, rażące i kompromitujące dla każdego, normalnie WYCHOWANEGO człowieka.

Tu mamy przepiękny przykład. Dziecko w wózku, dziecko sikające pod drzewem na placu zabaw, dziecko wydzierające się wniebogłosy...
Co za LUZ?!! Jaka wspaniała ZABAWA?!! ... Jakie BURACTWO!!! crying

Ja @ 14:55, 28.04.2019

IP: 94.254...73

Chyba ludzie nie zdają sobie sprawy z tego, co robią. Co z tego, że towar jest zapakowany, jeśli odchody znajdą się na opakowaniu, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że bakterie przedostaną się do naszych organizmów. A to już staje się obrzydliwe i nie ma na to innego wytłumaczenia, jak przyzwyczajenie do syfiarstwa młodych mamuś. Po prostu omijać takie sklepy.

Stary i może @ 15:08, 28.04.2019

IP: 176.109...89

Już nie będę robił zakupów w Leclerc. Więcej bakterii macie na telefonach które zabieracie do kibla.

Cichajta! Dzieci to dobro Narodu! @ 15:13, 28.04.2019

IP: 178.235...148

smile

do Matka @ 15:19, 28.04.2019

IP: 85.194...137

O, madka na pełen etat już pluje jadem. Morda tam i do kuchni wracaj, raz!

. @ 15:22, 28.04.2019

IP: 178.235...148

Widziałam, jak taki dzieciak w wózku zwymiotował a mamusia, zajęta telefonem nawet nie zauważyła. Ciekło mu po bodzie prosto na zakupione towary. Mało fajne.

Gość @ 15:40, 28.04.2019

IP: 37.30...103

Woziłam moje dziecko w sklepowym wózku do 2 lat, w miejscu do tego przeznaczonym.Ale mnie również bulwersuje widok 4,5-letnich dzieci w brudnych butach ,wożonych przez opiekunów w wózkach.Jestem bardzo rozczarowana postawą personelu sklepów, bo niestety nie zwracają uwagi takim bezmyślnym klientom.Jest to niestety często spotykane, a osoba zwracająca uwagę narażona jest często na bardzo ordynarny odzew bez wsparcia personelu sklepu.Co bardzo dziwne, osoby, którym się zwraca uwagę, pojęcia nie mają, o co właściwie chodzi.

Ale o co chodzi? @ 15:45, 28.04.2019

IP: 31.0...185

Czy problemem jest wożenie dzieci w miejscu, które jest specjalnie dla nich zrobione? Czy może raczej bachy stojące w środku kosza? Jeśli to drugie to popieram.

Bystrzak z ciebie! @ 16:16, 28.04.2019

IP: 178.235...6

Nikomu nie zależy na twoim poparciu, głąbie. tongue

do bystrzak... @ 17:27, 28.04.2019

IP: 37.30...103

Uprzejmie proszę wypowiadać się w swoim imieniu.

kankan @ 17:46, 28.04.2019

IP: 176.109...243

Ja też widuję takie madki w lekerku. Łatwo je rozpoznać, bo się drapią po rowach. Pewnie mają te same robale, co psy osiedlowe :-)

On @ 18:14, 28.04.2019

IP: 2a00:f41...dece

A ja mam taki nawyk że notorycznie grzebie w tyłku i macam się po jajach . Jak idę na zakupy to lubie sobie poprzebierac bułeczki , pomidorki i inne . Nie muszę chyba dodawać ze nie myje rąk . Czasem to aż brązowo pod paznokciami . Pozdrawiam WO

do kankan @ 18:15, 28.04.2019

IP: 37.30...103

Czy kankanie `udajesz, czy też naprawdę jesteś C H A M EM i I D I O T Ą ?

On @ 18:24, 28.04.2019

IP: 2a00:f41...dece

A wieta że od kiedy dali 500+ na karzdego bękata to kondony obtaniały

Colobolo @ 18:34, 28.04.2019

IP: 37.47...120

...nie higieniczne... Powiedział Pan i Pani której to przeszkadza... A wózki stoją na dworzu, nigdy nie zdezyfekowane, poobijane, skorodowane, obszczane przez towarzyszy z czerwonymi nosami i przez pieski!!! Ale brut na bucikach przeszkadza... O pomstę do nieba wołać trzeba!!! A ten Pan dyrektor czy tam kierownik niech pomyśli... Przecierz do tych wózków ludzie też wkładają ziemię do kwiatków kupioną u was, w mokrych brudnych workach i to jakoś nieprzeszkadza a może niech ochroniarz też zwraca uwagę albo niech na plecach nosi... Masakra jakas. A ile raz ta pani co jej to przeszkadza przyszła z własną torba na zakupy która niejednokrotnie postawiła na ziemi a potem do wózka włożyła... I te bakterie.... Dobrze że nikogo jeszcze nie zabiło... A te panie na mięsnym w rękawiczkach mięsa nakładają dotykają potem torebek od tego mięsa a one mają styczność z wózkiem po włożeniu... A potem w miejscu zetknięcia rozwijają się bakterię... I mordują klientów. Myślę że ta skrzynka skarg w tym przypadku powinna brzmieć: ,, nie składajcie dzieci do wózków sklepowych gdy są tak brudne że dzieci mogą zginąć od bakterie wszelakich..." Skandal!! A jak obsługa sklepów używa tych wózków do rozkładania towaru i pakuje w nie brudne kartony zbiorcze to już nieprzeszkadza??? A może te całe towary są tak czyste.... Normalnie tysiące przykładów można znaleźć ale drzazgą w oku buciki naszych dzieci...

Ojciec @ 20:03, 28.04.2019

IP: 94.254...167

Czasami jest się tak zmęczonym,że najważniejsze to aby sprawnie i najmniejszym kosztem zrobić zakupy.
I nie chodzi tu tylko o pieniądze,gdyż nie każdy ma szczęście mieć dziecko :posłuszne,karne,grzeczne,zdrowe, itp..
Mając Małego Aspergera na zakupach,często słyszę uwagi,że Go źle wychowałem.
Każde dziecko jest inne,dzisiaj do tego nafaszerowane pobudzającą chemią w jedzeniu,nie zawsze łatwe do opanowania.
Może wsadzenie do kosza to jedyna szansa na sprawne zakupy?

On @ 20:29, 28.04.2019

IP: 2a00:f41...dece

Mam owsiki , nie myje rąk i macam wszystkie ważywa i owoce potem je odkladam a wy to potem kupujeta parszywe chamy z łostrołenki . Raz to mawet chlep umazałem swoim kałem a potem stojałem i patszylem kto ten bohenek łyknie. I kupiła go młoda parka z bahorem w nosidełku i potem wsiedli do sfojego citroena na WO . Mam nadzieję że smakowaly kanapeczki

Aga @ 20:46, 28.04.2019

IP: 89.65...200

Dzieci przeszkadzają w wózku, a ponad połowa nie myje rąk 😂😂😂😂 faktycznie te dzieci to straszne zagrożenie 😂😂

Smoczek @ 21:33, 28.04.2019

IP: 178.235...29

.

Rodzice! Ależ z was dzbany i pustaki!

Wmówiono wam, że jesteście wielkimi bohaterami tylko dlatego, że MACIE DZIECI!!!

Posypano wam po pińcet za sztukę, tylko po to, ŻEBYŚTA GŁOSOWALI NA PiS!


.

Ja @ 21:38, 28.04.2019

IP: 5.173...8

I oczywiście wasze dzieci w tych buciczkach biegają wam po stołach...ale to wam, proszę nie przenosić tych zwyczajów na sferę życia publicznego, obowiązują nas jakieś normy.

On do ja @ 21:49, 28.04.2019

IP: 2a00:f41...dece

Normy spoleczne jak i twoje zdanie mam w tym samym miejscu w kturym choduje owsiki

Ja @ 22:03, 28.04.2019

IP: 5.173...8

No to jednak w jakiś sposób jesteś nimi zainteresowany😁.

Jozek @ 22:54, 28.04.2019

IP: 188.147...23

Od kiedy dają 500 plus to ludziska pruja się jak króliki.

. @ 23:19, 28.04.2019

IP: 37.248...80

MOJA OSTROŁĘKO

Czy nie czas najwyższy, aby komentować mogły tylko osoby zalogowane? Przecież tu się wylewa tyle szamba, opluwania, chams twa. Popatrzcie na inne portale. MO jest niechlubnym odmieńcem. Jak można dopuszczać niektóre komentarze? Zero odpowiedzialności za komentarze, ale i zero kontroli z Waszej strony. Czas najwyższy wziąć przykład z innych portali.
Wstyd, redakcjo!

Absurd @ 23:42, 28.04.2019

IP: 178.235...47

Personel sklepu zna przepisy bhp i jest rzeczą oczywistą ze to ON powinien żądać usunięcia dziecka z koszyka który ma inny cel przeznaczenia z określeniem sankcji za nie przestrzegania zasad bhp bo te zakupy wykładamy w domu na stół Tyle w temacie. Dobranoc

Pipi @ 07:34, 29.04.2019

IP: 176.109...147

Pamiętam jak kiedyś przed marketami były zamontowane tzw.kiwacze,krokodyle, żaby,misie,prysie,kunie,małpy itp.gatunku pokraczna gadzina.Matka usadowiała swojego szkraba na grzbiet takiego kiwacza a sama mogła spokojnie udać się po zakupy a kiwacz kiwał za 2 zł.i pół godziny.Wtedy to był porządek i spokój,bo maluch był ukiwaczony po uszy.
Podejrzewam,że wtedy maluchy były nader zdyscyplinowane,by zejść z kiwacza i uciec matce spod sklepu,nie to co dziś,że dzieci mają głos i robią co im tylko przyjdzie na myśl a mama i tata nie dosyć,ze psu ale i maluchowi muszą się bezwzględnie podporządkować i dlatego jeżdżą na sklepowych wózkach.

. @ 08:24, 29.04.2019

IP: 95.49...219

Jeśli jesteś brudasem to rób syf w siebie w domu. W sklepach robią zakupy również ludzie, którzy nie życzą sobie aby po wózkach biegały dzieci, psy czy hooi wie co jeszcze.
Wózek jest przeznaczony na zakupy - tak trudno to zrozumieć???
Mnie wkur.. matki które drą mordy i pół sklepu musi wysłuchiwać że "Brajanek" chce bułeczkę lub soczek. Nie możecie podejść do dziecka i zapytać a nie drzeć się komuś nad uchem na pół sklepu.
Co się dziwić dzieciom że są rozpuszczone - popatrzcie na matki.

Pablo @ 12:54, 29.04.2019

IP: 194.50...47

Widzicie? Tak prosty przepis, wprowadzony przez sklep jest powodem gównoburzy, trwającej tysiące bezsensownych słów a wystarczyłoby się po prostu dostosować bez dyskusji. To samo mamy na drogach, są przepisy ruchu drogowego więc ich przestrzegamy. Tu naprawdę nie chodzi o te dzieci w wózkach tylko o naszą buracką mentalność prostaków z małego miasta. Jeśli w kinie mamy niepisaną zasadę by nie gadać podczas seansu to jakoś dziesiątki ludzi przez 90 minut potrafi wytrzymać to dlaczego wszyscy klienci sklepu mogą się dostosować do wymagań sklepu, nie liżą warzyw czy nie macają mięs w lodówkach i zamrażarkach by zachować minimum higieny dla innych? Dlaczego nikt nie odkręca soku przy lodówce by spróbować czy lubi ten sok? Dlaczego nikt nie urywa kawałka ręcznika papierowego tylko kupuje paczkę chusteczek higienicznych by wytrzeć nos? Dlaczego nikt w sklepie nie siada na ziemi jak jest zmęczony? Nie wkłada głowy do lodówki jak mu gorąco? Odpowiedzi są prostsze niż to się wydaje. Otóż jak wspomnieli przedmówcy w sklepie się robi zakupy z zachowaniem kultury i zasad higieny. A od tego to TY jesteś dorosła by dziecko uczyć zasad, nawet jeśli nie są to TWOJE zasady i nad nim panować. Bo zwierzę łatwo wychować, człowieka... hmmmm zdecydowanie gorzej.

Xxxx @ 12:57, 29.04.2019

IP: 94.254...80

W Tesco Bierdone itd. Jest to samo. Szkoda słów !!!!!

stalker malina @ 15:00, 29.04.2019

IP: 37.47...215

hahaha możecie myć setki razy ręce i tak macie pasożytów że ulala od tego gówna z marketu a ile grzyba candida:)

Ha @ 15:47, 29.04.2019

IP: 37.248...26

Chodzi oczywiście o wkładanie dzieci do wózka w miejscu gdzie znajdują się produkty, a nie do siedziska przystosowanego do przewożenia. Rozsądek podpowiada, że z kilku względów nie powinno się tego robić; sanitarnych, bezpieczeństwa. Ale kto prostakowi zabroni, lepiej szukać 1000 powodów żeby pokazać, ze racje mają nieprzestrzegajacy zasad.

Mmm @ 21:49, 30.04.2019

IP: 149.172...99

Ludzie a ilu z was nie myje rąk po skorzystania z toalety, wcześniej myślałem że mężczyźni są Góra ale kiedy zobaczyłam młoda panienke z fest czerwonymi pazura i która wyszła z kibla i poszła do lustra żeby poprawić szminka wary, bo czekał na nią gość to zygac mi się chciało, nic dodać nic ująć